Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Cechy dyslektyka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1588 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Czasami trudno rozpoznać, czy problemy jakie ma dziecko to dysleksja. Podaję cechy jakimi charakteryzuje się uczeń mający dysleksję.

LISTA CECH DYSLEKTYKA:
Lęk przed pisaniem.
Lęk przed odpowiadaniem.
Strach przed czytaniem przy kimś, przy grupie / klasie.
Wolniej uczy się czytania i pisania.
Czuje się nieswojo w grupie / klasie, osamotniony.
Na wszelkie sposoby unika szkoły.
Stara się ,ale nie widać pozytywnych skutków.
Ma niską samoocenę.
Brak poczucia czasu.
Ma trudności w rozumieniu treści przedstawionej na obrazku.
Opis obrazka jest ubogi, mała ilość szczegółów.
Trudności w zapamiętaniu trudnych kształtów liter, myli je.
Nie zapamiętują drobnych elementów(ogonki, kropki, kreski, haczyki).
Wolne tempo czytania.
Trudności w modulowaniu głosu przy użyciu znaków przystankowych.
Trudności w odwzorowaniu figur geometrycznych.
Rysunki są ubogie.
Trudność z wypowiadaniem się.
Często wada wymowy.
Myli znaczenie wyrazów o podobnym brzmieniu.
Może wystąpić pismo lustrzane.
Opuszcza litery, sylaby, wyrazy podczas czytania i pisania.
Odwraca porządek liter. Myli kierunek zapisu.
Źle wybiera linijki.
Źle wykonuje tabelki i zapisy słupkowe.
Mała precyzja ruchów dłoni i palców.
Pismo brzydkie, litery drżące, za małe, za duże, za szerokie, za wąskie, nierówne, nie mieszczące się w liniaturze.
Zeszyty prowadzone niestarannie, przy dużym wysiłku.
Nie potrafi korzystać z własnych notatek.
Trudności u geografii, w orientacji w kierunkach świata.
Trudności w orientacji przestrzennej.
Myli się w zadaniach matematycznych ( błędne zapisywanie słupków ).
Trudności w nauce tabliczki mnożenia.
Słabe rozumienie pojęć geometrycznych.
Trudności w rozumieniu gramatyki.
Brak umiejętności zaplanowania pracy np. na technice.
Trudności w nauce historii – wydarzeń chronologicznych.

Opracowała: Dorota Matuszelańska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie