Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Z wodą za pan brat

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2085 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Program edukacji zdrowotnej ,,Z wodą za pan brat” przeznaczony jest do realizacji przez uczniów klas trzecich. Został napisany po to, by przybliżyć zasady bezpiecznego wypoczynku nad wodą, udzielić rad i ostrzec przed niewłaściwym zachowaniem na kąpielisku.
   Umiejętność pływania umożliwia korzystanie z przyjemności, jakie daje przebywanie nad morzem czy jeziorem. Ale dobre opanowanie pływania jest najlepszym zabezpieczeniem przed utonięciem.  

Wakacyjny wypoczynek, to często chwile spędzone nad wodą bez opieki czy dostatecznego nadzoru dorosłych. Wiemy, że woda – nawet ta pozornie najspokojniejsza- jest groźnym, niebezpiecznym żywiołem. Większość utonięć jest rezultatem lekkomyślności ludzi, korzystania z kąpieli w miejscach nie strzeżonych.
     Ucząc dzieci pływania, musimy również nauczyć ich obcowania z wodą oraz obudzić ich wyobraźnię, by przyczyniać się do zwiększania bezpieczeństwa nad wodą.

CELE PROGRAMU
  • uwrażliwienie dzieci na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa na różnego rodzaju kąpieliskach
  • poznanie podstawowych zasad korzystania z kąpielisk
  • zapoznanie z podstawowymi znakami wodnymi
  • wdrażanie do szybkiego reagowania na sygnały wzrokowe lub dźwiękowe
  • utrwalanie zasad kąpieli słonecznych
  • doskonalenie umiejętności pływania
  • zapoznanie z regulaminami wypożyczalni sprzętu sportowego
  • poznanie podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy
FORMY I METODY PRACY
  • zajęcia na basenie zabawy w wodzie praktyczna nauka pływania proste ćwiczenia ratunkowe z użyciem koła ratunkowego
  • obserwacja
  • pokaz
  • filmy edukacyjne
  • spotkanie z ratownikiem WOPR-u
  • praca w grupach
  • wykorzystanie techniki komputerowej
PRZEWIDYWANE OSIAGNIĘCIA UCZNIÓW
  • uczeń potrafi bezpiecznie korzystać z różnego rodzaju kąpielisk
  • dostrzega niebezpieczeństwa jakie mogą mu zagrażać nad wodą
  • wie, że przed kąpielą powinien zapoznać się z regulaminem obowiązującym na danym kąpielisku
  • rozpoznaje podstawowe znaki umieszczane na kąpieliskach oraz w miejscach plażowania
  • potrafi prawidłowo i szybko reagować na sygnały wzrokowe lub dźwiękowe
  • zna zasady zdrowego opalania się
  • potrafi pływać i dalej doskonali swoje umiejętności
  • umie wypożyczyć wodny sprzęt sportowy i bezpiecznie z niego korzystać
  • zna podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy
I-KRĄG TEMATYCZNY:

BEZPIECZNA KĄPIEL

TREŚCI:
  • co powinniśmy zabrać ze sobą idąc na:
    • basen
    • kąpielisko
    • plażę
  • o czym należy pamiętać korzystając z różnego rodzaju kąpielisk
  • poznajemy podstawowe znaki związane z wypoczynkiem nad wodą
  • poznajemy regulaminy różnych kąpielisk
  • tworzymy regulamin dla wybranego kąpieliska
  • tworzymy plakat przestrzegający przed zagrożeniami

UMIEJĘTNOŚCI I EFEKTY WYCHOWAWCZE:
UCZEŃ:

    • pamięta , by zabrać ze sobą: strój kąpielowy, czepek, klapki, ręcznik, przybory toaletowe, olejek do opalania, okulary, napoje, kanapki, kolo lub deskę do pływania oraz nakrycie głowy
    • wie, że może się kąpać w miejscach odpowiednio zorganizowanych i oznakowanych
    • stosuje się do regulaminu kąpieliska i poleceń ratowników
    • rozpoznaje poznane znaki a ponadto wie, że nie wolno się kapać w portach, na przystani, przy zaporach, mostach, w ujęciach wody pitnej, stawach hodowlanych czy basenach przeciwpożarowych
    • wie, kto czuwa nad bezpieczeństwem kąpiących się
    • potrafi zaprojektować i wykonać plakat
    II-KRĄG TEMATYCZNY:

    KĄPIEL SŁONECZNA

    TREŚCI:
    • poznajemy zasady bezpiecznego korzystania z kąpieli słonecznych
    • wybór miejsca leżakowania
    • plaża- miejscem wypoczynku wielu ludzi
    UMIEJĘTNOŚCI I EFEKTY WYCHOWAWCZE:
    UCZEŃ:
    • wie, że należy opalać się w ruchu
    • rozumie konieczność dozowania czasu przebywania na słońcu w celu uniknięcia oparzenia
    • pamięta o nakryciu głowy i okularach przeciwsłonecznych
    • zapobiega oparzeniom słonecznym stosując kremy lub emulsje
    • wie, że nie wolno rozkładać pledów na wydmach
    • nie zakłóca wypoczynku innych osób np. krzykiem, głośną muzyką
    III-KRĄG TEMATYCZNY:

    JESTEŚMY W WODZIE

    TREŚCI:
    • kiedy możemy wejść do wody
    • co zrobić, gdy zbyt długo przebywaliśmy na słońcu
    • umiemy reagować na różne sygnały
    • gdzie pływać
    • woda miejscem wypoczynku wielu ludzi
    UMIEJĘTNOŚCI I EFEKTY WYCHOWAWCZE:

    UCZEŃ:
    • pamięta o tym, że po posiłku nie należy wchodzić do wody
    • nie wskakuje do wody, gdy jest rozgrzany np. grą lub zbyt długim przebywaniem na słońcu
    • przed kąpielą korzysta z natrysku lub chłodzi kark, klatkę piersiową i głowę
    • wie, że kąpiel jest możliwa przy białej fladze a zabroniona czerwonej
    • pamięta co oznaczają żółte i czerwone bojki
    • na kąpielisku pływa wzdłuż linii brzegu, gdyż jest stale obserwowany
    • nie załatwia potrzeb fizjologicznych w wodzie
    • nie wrzuca do wody żadnych odpadów
    IV-KRĄG TEMATYCZNY:

    WYJŚCIE Z WODY

    TREŚCI:
    • kiedy przerwać kąpiel
    • gdy chwycą nas skurcze
    UMIEJĘTNOŚCI I EFEKTY WYCHOWAWCZE:

    UCZEŃ:
    • wie, że jeżeli jest mu zimno, lub chwycą go dreszcze, powinien wyjść z wody
    • pamięta, że aby się rozgrzać- najlepiej wykonać kilka prostych ćwiczeń gimnastycznych lub pograć w piłkę plażową
    • potrafi wykonać proste ćwiczenia w celu rozluźnienia mięśni
    V-KRĄG TEMATYCZNY:

    DOSKONALIMY TECHNIKĘ PŁYWANIA

    TREŚCI:
    • poznajemy etapy nauki oddechu w wodzie
    • ćwiczenia ruchowe w wodzie
      • wykonywanie „strzałki”
      • pozycja „bojka”
      • wyławianie z dna małych przedmiotów
      • wykonywanie poślizgów
    • style pływackie
      • styl klasyczny-żabka
      • kraul na piersiach
      • kraul na grzbiecie
    • nauka spadów, wślizgów i skoków do wody
    UMIEJĘTNOŚCI I EFEKTY WYCHOWAWCZE:

    UCZEŃ:
    • pamięta, by nie nabierać za dużo powietrza
    • wszystkie ćwiczenia wykonuje w wodzie do głębokości klatki piersiowej
    • w trakcie ćwiczeń nie wyciera twarzy dłońmi, nie zamyka oczu
    • pamięta o tym, że pierwsze ćwiczenia nauki stylów pływackich wykonuje na lądzie, a w wodzie przy użyciu deski
    • pamięta o tym, że przy wykonywaniu spadów, wślizgów i skoków do wody broda zawsze musi być przyciągnięta do klatki piersiowej a palce stóp zaczepione o krawędź basenu-trampoliny
    • pamięta o tym, że przed każdym skokiem należy sprawdzić głębokość wody i dno
    VI-KRĄG TEMATYCZNY:

    WYPOŻYCZAMY SPRZĘT SPORTOWY

    TREŚCI:
    • zapoznanie z ofertami wypożyczalni wodnego sprzętu sportowego
    • poznanie regulaminów wypożyczalni
    • zasady korzystania ze sprzętu wodnego:
      • wejście do łódki, kajaka lub na rower wodny
      • ustawienie sprzętu wodnego zapobiegające wywrotce
      • zasady wiosłowania
      • zasady dobijania do brzegu i mocowania
    • zapoznanie z budową prostej łódki i żaglówki
    • poznanie podstawowych zasad bezpiecznego żeglowania
    • wykonanie papierowej łódki
    • zapoznanie z podstawowymi rodzajami węzłów
    • nauka węzłów
    UMIEJĘTNOŚCI I EFEKTY WYCHOWAWCZE:

    UCZEŃ:
    • wymienia rodzaje sprzętu sportowego dostępne w ofertach wypożyczalni
    • wie, że przed wypożyczeniem sprzętu sportowego należy zapoznać się z regulaminem wypożyczalni
    • wie, że aby wypożyczyć np. rower wodny musi mieć ważną legitymację szkolną lub kartę pływacką
    • pamięta o założeniu kapoka lub kamizelki ratunkowej
    • potrafi korzystać z wypożyczonego sprzętu w sposób właściwy i bezpieczny
    • zna rodzaje żaglówek
    • potrafi wymienić elementy budowy prostej łodzi żaglowej
    • zna podstawowe zasady żeglowania
      • płynąc z wiatrem ustępuje płynącym pod wiatr
      • ustępuje drogi tym, którym wiatr wieje z prawej burty
      • wie, że łódka nie ma hamulca i pamięta o tym przybijając do brzegu
    • potrafi wykonać małą łódź papierową
    • poznaje podstawowe węzły i zasady ich konstrukcji
      • próbuje wykonać węzeł ratowniczy i *****owy
    VII-KRĄG TEMATYCZNY:

    MY TEŻ MOŻEMY POMÓC

    TREŚCI:
    • zapoznanie z rodzajami urazów mogących wystąpić podczas zażywania kąpieli wodnych bądź słonecznych
    • zachowanie podczas
      • omdlenia
      • porażenia słonecznego
      • oparzenia słonecznego
      • urazu kręgosłupa
    UMIEJĘTNOŚCI I EFEKTY WYCHOWAWCZE:
    UCZEŃ:
    • wie jakie zagrożenia mogą występować u osób zbyt długo przebywających na słońcu
    • potrafi zastosować elementy pierwszej pomocy w razie:
      • omdlenia
      • porażenia słonecznego
      • oparzenia słonecznego
      • skaleczenia
    • wie, że o zaistniałych przypadkach należy powiadomić ratownika lub inną osobę dorosłą
    • stwierdzając pamięta o tym, że poszkodowanego z urazem kręgosłupa nie wolno przenosić
    • niosąc pomoc nigdy nie wskakujemy do wody bez zabezpieczenia
    • wie, że w takich przypadkach powinien wykorzystać koło, rzutkę, materac, kapok lub zwykłą gałąź


    Program „Z wodą za pan brat” zawarty został w siedmiu kręgach tematycznych:
    • BEZPIECZNA KĄPIEL
    • KAPIEL SŁONECZNA
    • JESTEŚMY W WODZIE
    • WYJŚCIE Z WODY
    • DOSKONALIMY TECHNIKĘ PŁYWANIA
    • WYPOŻYCZAMY SPRZĘT SPORTOWY
    • MY TEŻ MOŻEMY POMÓC
         Treści programowe realizowane będą w drugim półroczu klasy 3, w wymiarze dwóch godzin miesięcznie plus cotygodniowa nauka pływania.
    Nauczyciel decyduje o kolejności realizacji treści.
         Do programu załączona jest:
    • "Wkładka dla prowadzącego” ułatwiająca realizację niektórych treści
    • Regulamin sprawdzianu umiejętności pływania "Już pływam” oraz wzór dyplomu


    Bibliografia
    1. Edmund Bartkowiak, I ty możesz pływać, Polskie Wydawnictwo Sportowe SPRINT, Warszawa 1996 wydanie I


    Wkładka dla prowadzącego


    BEZPIECZNA KĄPIEL

    Co powinniśmy zabrać ze sobą na basen, kąpielisko i plażę?
    • strój kąpielowy, przybory toaletowe, olejek do opalania, ręcznik, klapki, pled, okulary, napoje, kanapki, deskę albo kolo do pływania oraz kapelusz.
    O czym pamiętamy!
    • kąpiemy się tylko w miejscach odpowiednio zorganizowanych i oznakowanych
    • stosujemy się do regulaminu kąpieliska i poleceń ratowników
    • zawsze musimy znaleźć czas, by przeczytać znajdujący się na basenie, kąpielisku czy plaży, regulamin, który tam obowiązuje
    • nie zakłócamy wypoczynku i kąpieli innych osób, przede wszystkim nie krzyczymy, nie popychamy się, nie zaśmiecamy terenu
    • magnetofony o odbiorniki radiowe zostawiamy w domu
    O czym wiemy?
    • wiemy, że woda jest groźnym i niebezpiecznym żywiołem
    • większość utonięć jest rezultatem lekkomyślności ludzi, którzy nie przestrzegają regulaminów kąpielisk
    • biała flaga-oznacza dozwoloną kąpiel
    • nie wolno wchodzić do wody wbrew zakazowi ratownika oraz w czasie, w którym wywieszona jest flaga czerwona
    • niszczyć urządzeń i sprzętu kąpieliska
    • niszczyć znaków żeglugowych odgradzających kąpielisko od szlaku żeglownego, wód otwartych lub miejsc, w których kąpiel jest zabroniona
    KĄPIEL SŁONECZNA

    O czym pamiętamy!
    • wybór miejsca leżakowania musi być bezpieczny, zgodny z wymogami otoczenia
    • nie chodzimy ani nie rozkładamy pledów na wydmach
    • opalamy się w ruchu
    • jeśli opalamy się po raz pierwszy, skracamy czas przebywania w stroju plażowym do minimum, potem wkładamy koszulkę, która może zapobiec oparzeniom
    • korzystamy z przykrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych
    O czym wiemy!
    • jeżeli przed chwilą jedliśmy posiłek nie wchodzimy do wody
    • rozgrzani gra w piłkę lub dłuższym opalaniem nie wskakujemy do wody
    • przed kąpielą korzystamy z natrysku, jeśli go nie ma schładzamy kark, klatkę piersiową i głowę wodą
    • w trakcie kąpieli nie krzyczymy, nie hałasujemy, nie wzywamy pomocy- jeśli faktycznie nie jest nam ona potrzebna
    • jeśli chwycą nas dreszcze natychmiast wychodzimy z wody
    JESTEŚMY W WODZIE

    O czym pamiętamy!

    żółta boja
    • informuje nas, że nie posiadając karty pływackiej możemy się poruszać tylko do linii żółtych bojek
    • głębokość wody wynosi około 1,20-1,30 metra
    • jest to dla nas bezpieczne miejsce
    czerwona boja
    • wyznacza granice kąpieliska, z tej strefy mogą korzystać dobrzy pływacy
    • nie oddalamy się od wyznaczonego, strzeżonego miejsca
    O czym wiemy!
    • chodzenie po ostrogach (palach wystających z wody) i kapanie się w ich pobliżu jest zabronione
    • jeśli tam przebywamy możemy narazić się na spotkanie z przykrymi niespodziankami (brak dna, wsteczne prądy, okaleczenie przez małże, falochrony, spadziste brzegi, kamienie- porośnięte są wodorostami)
    • nie kapiemy się w wodzie, z której nie ma wyjścia: baseny przeciwpożarowe, glinianki i przy falochronach
    • nie odpływamy za daleko (nie przekraczamy wyznaczonych granic kąpieliska), bo gdy ratownik nas nie widzi to na pomoc może być za późno
    • pływamy wzdłuż linii brzegu, gdyż jesteśmy stale obserwowani i w razie zagrożenia możemy zawsze liczyć na pomoc ratownika
    WYJŚCIE Z WODY

    O czym pamiętamy!
    • jeśli jest nam zimno, chwytają nas dreszcze- natychmiast wychodzimy z wody
    • biegamy lub wykonujemy kilka prostych ćwiczeń gimnastycznych, wycieramy ciało, zmieniamy strój kąpielowy
    • czas miedzy kąpielami wykorzystujemy na budowę zamków z piasku
    • gramy w piłkę, ale tak, by nie przeszkadzać innym plażowiczom
    DOSKONALIMY TECHNIKĘ PŁYWANIA Oddychanie w wodzie
    • jeśli nie umiemy pływać, nie potrafimy zachować się w wodzie- wykonujemy kolejno każde ćwiczenie kilkanaście –kilkadziesiąt razy:
      1. spokojnie nabieramy powietrza ustami, zanurzamy głowę w wodzie i wytrzymujemy 3 sekundy
      2. nabieramy spokojnie powietrza, wydychamy ustami delikatnie po powierzchni wody
      3. nabieramy swobodnie powietrza, zanurzamy głowę, powoli wydmuchujemy powietrze pod wodą
      4. nabieramy powietrza, przyciągamy kolana i brodę do klatki piersiowej (tzw. bojka), ręce- chwyt pod kolanami, robimy wydech do wody i powstajemy
      5. wykonaj tzw. bojkę, wyprostuj ramiona do przodu, wyrzuć nogi do tyłu( wykonana figura nazywa się "strzałką”), podkurcz nogi i ręce, powstań
    O czym pamiętamy!
    • aby nie nabierać zbyt dużo powietrza
    • wszystkie ćwiczenia wykonywać w wodzie do głębokości klatki piersiowej
    • w trakcie ćwiczeń nie wycierać twarzy dłońmi, nie zamykać oczu
    Ćwiczenia ruchowe w wodzie
    1. wykonujemy ,strzałkę”, rozpoczynamy pracę nóg na zmianę: lewa i prawa noga - naprzemianstronnie, po kilku sekundach przechodzimy do pozycji "bojki”, powstajemy
    2. próbujemy wyłowić z dna kilka przedmiotów, które wcześniej tam wrzuciliśmy
    3. w pozycji stojącej , wykonujemy przysiad, ręce wyciągnięte wzdłuż ciała, wykonujemy "poślizg”- leżenie na plecach, po kilku sekundach przechodzimy do pozycji "bojki”
    Style pływackie
    Pierwsze ćwiczenia wykonujemy na lądzie
    Styl klasyczny-żabka
    1. wykonujemy siad podparty, stopy rozwarte, podkurczamy nogi kolanami na zewnątrz, zakreślamy koła piętami, wyprost nóg, ćwiczymy w tempie 1-2-3-4
    2. wykonujemy to samo ćwiczenie w wodzie trzymając w rekach deskę, aż do momentu całkowitego, swobodnego pokonania dystansu
    3. na piersiach próbujemy dołączyć zagarniającą pracę rąk
    Kraul na plecach
    1. leżąc na plecach rozpoczynamy prace naprzemianstronną nóg: lewa i prawa, w rękach trzymamy deskę albo koło
    2. leżąc na plecach wykonujemy prace naprzemianstronną nogami i rekami, staramy się swobodnie przemieszczać na wodzie
    Pamiętamy o tym, by nie uginać nóg w kolanach, wykonywać nerwowych ruchów, i unosić głowy do góry

    Kraul na piersiach
    1. z odbicia od brzegu lub stania w wodzie wykonaj poślizg, głowę trzymaj w wodzie, wykonaj pracę ramion i nóg
    2. w rozkroku, ćwiczymy naukę oddechu, wykonujemy skłon zanurzając tułów z wyprostowanymi rękoma, dołączamy ruchu ramion, wydychamy powietrze pod wodą unosząc głowę nad wodę nabieramy powietrza
    Po opanowaniu pływania możemy rozpocząć naukę spadów, wślizgów i skoków do wody. O czym pamiętamy!
    • że broda zawsze musi być przyciągnięta do klatki piersiowej a palce stóp zaczepione o krawędź basenu-trampoliny.
    • przed każdym skokiem musimy sprawdzić głębokość wody i rodzaj dna
    • nie skaczemy do wody płytszej niż 2,5m
    WYPOŻYCZAMY SPRZĘT SPORTOWY
    O czym pamiętamy!
    • obok kąpieliska znajdują się wypożyczalnie sprzętu
    • chcąc z nich korzystać, musimy zapoznać się z regulaminem
    • sprzęt możemy wypożyczyć przedstawiając ważną legitymację szkolną i kartę pływacką
    • przed każdym wypłynięciem zakładamy kapok czyli kamizelkę ratunkową
    • wchodzimy do kaja, łodzi lub na rower wodny boso albo w miękkim obuwiu
    • łódkę, kajak ustawiamy dziobem lub rufą do fali, po to, aby zapobiec wywrotce
    • wiosłując we dwoje staramy się wykonywać jednakowe ruchy, siedzący z tyłu naśladuje przedniego
    • wiosłując wykorzystujemy siłę swoich mięśni, starajmy się wykonywać prawidłowe ruchy, wykorzystując zasadę dźwigni
    • o wiele trudniej jest wiosłować z ugiętymi rękami i nogami
    • nie dobijamy do kamienistego brzegu bo możemy uszkodzić sprzęt
    • Cumujemy zawsze przy pomoście lub przystani
      • bez patentu żeglarza możemy pływać na łódkach OPTYMIST i MAK
      • aby bezpiecznie żeglować, powinniśmy zapoznać się z podstawowymi wiadomościami na temat budowy łodzi i rodzajami węzłów
    O czym wiemy!
    • w łodzi siadamy zawsze przodem do rufy, tyłem do kierunku płynięcia
    • dłonie trzymamy na końcu wiosła, kciuki dłoni blokują wiosło
    • nogi trzymamy wyprostowane, oparte o wsporniki lub koło
    • płynąc z wiatrem ustępujemy płynącym pod wiatr
    • ustępujemy drogi tym, którym wiatr wieje z prawej burty
    • łódka nie ma hamulca, pamiętajmy o tym przybijając do brzegu
    Zasady wiosłowania:
    1. skłon w przód, włożenie piór wioseł do wody
    2. ciągnięcie o prostych ramionach, oparte stopy, nogi proste
    3. kończymy podciągnięcie, zginając ramiona i odchylając tułów do tyłu
    4. skłon w przód, przeniesienie wioseł i włożenie ich do wody
    MY TEŻ MOŻEMY POMÓC

    Omdlenie:
    Chorego należy ułożyć na plecach w cieniu, unieść nogi do góry, rozluźnić ubranie

    Porażenie słoneczne:
    Ułożyć chorego w spokojnym zacienionym miejscu, udostępnić dopływ świeżego powietrza, stosować zimne okłady na głowę

    Oparzenie słoneczne:
    Ochłodzić oparzoną powierzchnię ciała zimną i czystą wodą, podawać duże ilości płynów do picia

    Skaleczenia:
    Nie usuwamy z rany żadnych obcych ciał, nie przemywamy żadnym środkiem odkażającym.
    Jeśli mamy, nakładamy wyjałowioną gazę, owijamy bandażem- jeśli nie mamy gazy, pozostawiamy ranę bez opatrunku i zgłaszamy się do ratownika, lekarza

    Złamania:
    Najprostszym sposobem jest unieruchomienie dwóch najbliższych stawów np. za pomocą deski, patyków . Nigdy nie ustawiamy nie naciągamy złamań

    Urazy kręgosłupa:
    Jeśli stwierdzimy uraz w wodzie należy trzymać poszkodowanego płasko na powierzchni wody, za pomocą koców, desek przenieść na brzeg przy pomocy kilku osób, dopilnować, aby ranny nie wykonywał ruchów-

    NATYCHMIAST WEZWAĆ POMOC LEKARSKĄ

    O czym pamiętamy!
    • niosąc pomoc nigdy nie wskakujemy do wody bez zabezpieczenia
    • wykorzystujemy kolo, rzutkę, materac, kapok lub wrzucamy gałąź
    • płynąc do wzywającego pomocy ubezpieczamy się liną, tak by w razie zagrożenia mógł ktoś nam pomóc, ciągnąć za linkę
    Ewaluacją programu "Z wodą za pan brat” będzie:
    • turniej wiedzy ph. "Bezpiecznie spędzam czas nad wodą”
    • plakat przestrzegający przed zagrożeniami nad wodą
    • sprawdzian umiejętności pływania "Już pływam”
    • dokumentacja fotograficzna
    • ankieta dla uczniów
    Bibliografia
    1. Edmund Bartkowiak, I ty możesz pływać, Polskie Wydawnictwo Sportowe SPRINT, Warszawa 1996 wydanie I
    Opracowała:
    AGNIESZKA ZAJĄCZKOWSKA

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie