Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 9755 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Opis i analiza z realizacji § 8 ust. 2pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

7 grudnia 2002 roku ukończyłam kurs doskonalący umiejętności stosowania technologii internetowej „Intel – Nauczanie ku przyszłości”

Program kursu obejmował takie zagadnienia , jak :
  • efektywne stosowanie technologii informacyjnej w klasie;
  • rozważanie, jak uczniowie i nauczyciele mogą zastosować technologię w celu zwiększenia efektywności kształcenia poprzez badania, komunikację i wspieranie postaw przedsiębiorczych;
  • opracowanie – w ramach warsztatów – materiałów lekcyjnych i narzędzi opartych na odpowiednich standardach nauczania;
  • aktywizowanie uczniów poprzez dostęp do technologii;
  • wdrażanie nauczycieli do pracy zespołowej i rozwiązywania problemów oraz wzajemnego oceniania swych prac.
     Rosnąca rola technologii informatycznej w życiu ludzi spowodowała, że zapisałam się na kurs doskonalący umiejętności stosowania technologii internetowej „Intel – Nauczanie ku przyszłości”. Podczas zajęć nauczyłam się tworzyć, zapisywać i odszukiwać dokumenty tekstowe i graficzne. Realizacja kursu pozwoliła mi na doskonalenie umiejętności interpersonalnych i wzbogacenie swych umiejętności w zakresie doboru treści przydatnych w pracy nauczyciela. Ciągle rozwijam swoje umiejętności wykorzystania technologii komputerowej.
Przy pomocy komputera tworzę wszystkie dokumenty:
  • testy
  • sprawdziany
  • Plany wynikowe
  • ankiety
  • referaty
  • scenariusze lekcji
  • plany pracy
  • sprawozdania
  • i wiele innych
Dzięki sieci Internet mam szybki dostęp do informacji zarówno merytorycznych, jak i dydaktycznych, mogę śledzić na bieżąco zmiany w przepisach prawa oświatowego, oferty szkoleń i kursów ośrodków doskonalenia nauczycieli, mogę szybko kontaktować się z wydawnictwami oświatowymi oraz z innymi nauczycielami.

W swojej pracy wykorzystuję znajomość programów:
  • Word, czyli "Edytora Tekstu": doskonaląc pisanie tekstów, pracy z dokumentami w celu ich zapisu, odczytu, zamykania, formatowania i innych czynności, tworząc i modyfikując teksty, rysunki, wstawiając rysunki z plików graficznych;
    • Excella, czyli arkusza kalkulacyjnego dla: tworzenia tabel obliczeniowych, arkuszy kalkulacyjnych;
    • wykorzystywania ClipArt-ów.
         Programy te wykorzystałam podczas przygotowania: scenariuszy lekcji, spotkań z rodzicami, rozkładów materiałów, referatów i sprawozdań na potrzeby szkoły, programów imprez szkolnych, planu pracy wychowawcy klasy, testów, sprawdzianów, planu rozwoju zawodowego oraz sprawozdania z realizacji zadań i opracowania całej dokumentacji.
         Za pomocą komputera wykonuję prace służące dekoracji sali lekcyjnej. Zalecam uczniom przygotowywanie materiałów do lekcji i na zajęcia Koła Młodych Redaktorów w oparciu o technologię komputerową. Polecam też korzystanie z Internetu i programów multimedialnych w celu gromadzenia materiałów niezbędnych w przygotowaniu do wydania gazetki „Ignaś”, konkursów.
         Dzięki temu usprawniłam swoją pracę, doskonaląc własny warsztat pracy i jednocześnie podwyższając jakość pracy własnej i szkoły. Stąd też wniosek, że usprawnienie wpłynęło na podwyższenie jakości pracy szkoły. Z opracowanych przeze mnie materiałów korzystają inni nauczyciele przedmiotu i wychowawcy. Technika komputerowa dała mi większe możliwości archiwizowania materiałów potrzebnych do lekcji, pozwoliła na przygotowanie atrakcyjnych zajęć. Przygotowanie się do pracy nie jest już tak czasochłonne dzięki szybszemu dostępowi do informacji. Korzystanie z dobrodziejstwa Internetu nie jest umiejętnością nadzwyczajną, jest koniecznością w pracy każdego nauczyciela. Zawód nauczyciela wymaga ciągłego pogłębiania naszej wiedzy, szukania nowych metod pracy oraz wzbogacania swojego warsztatu. Internet może nam w tym pomóc. Wielokrotnie przeglądam strony edukacyjne moich kolegów, koleżanek – nauczycieli. Systematycznie śledzę serwisy poświęcone edukacji, często zapoznaję się z informacjami publikowanymi na stronie Ministerstwa Edukacji, aby mieć aktualne dane na temat awansu zawodowego, aby poznać ewentualne zmiany w przepisach. Na portalach edukacyjnych natomiast można wymieniać poglądy na interesujące tematy, podzielić się swoimi uwagami, czy wyjaśnić wątpliwości i niejasności na tematycznych grupach dyskusyjnych.
         Internet to także miejsce, gdzie można opublikować swoje artykuły i opracowania. Skorzystałam z tego, postanowiłam podzielić się z innymi nauczycielami swoimi opracowaniami, które mogą służyć im w ich pracy, wzbogacić warsztat.
         Przy opracowywaniu i wdrażaniu wszystkich powyższych przedsięwzięć zawartych w moim sprawozdaniu posługiwałam się technologią komputerową i informacyjną. Wykorzystuję ją bardzo szeroko w swojej pracy zawodowej. Za pomocą komputera prowadzę zestawienia wyników uczniów, dokumentację wychowawcy klasowego, opracowuję gazetki i materiały. Umiejętności w tym zakresie pozwalają mi na aktywny udział w pracach szkoły, prowadzenie korespondencji i wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami.
         Technologia komputerowa i informacyjna jest obecna w każdym niemal aspekcie mojej pracy dydaktyczno – wychowawczej. Szczegółowo omawiam je przy poszczególnych punktach realizacji wymagań. Stałe doskonalenie umiejętności w tym zakresie uważam za niezbędny warunek efektywnej pracy nauczyciela we współczesnej szkole.
         Przy pomocy technologii informacyjnej i komunikacyjnej opracowałam i umieściłam na stronie internetowej następujące publikacje:
    1. Konspekt lekcji „Skąd wziął się bursztyn?”
    2. Artykuł „Lekcje muzealne – formą edukacji regionalnej” wydane na CD-ROMie MAWI w ramach X ogólnopolskiej edycji „Wirtualnego Przewodnika Nauczycieli” a także na stronie internetowej Literka.pl/ Internetowy Magazyn Publikacji
    3. Sprawdzian umiejętności ucznia klasy VI „Wędrując po lesie” wydane na CD-ROMie MAWI w ramach X ogólnopolskiej edycji „Wirtualnego Przewodnika Nauczycieli” Test ten został wykorzystany na sprawdzianie próbnym dla klas V w naszej szkole, dołączyłam do niego zestaw badanych czynności przy poszczególnych zadaniach oraz rodzaje zadań .
    Wykorzystałam również technologię informacyjną i komunikacyjną do:
    • Opracowania Informatora okolicznościowego z okazji X rocznicy nadania imienia Ignacego Krasickiego naszej szkole.
    • Opracowania Informator „Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ignacego Krasickiego” , którego celem była promocja szkoły w środowisku lokalnym.
    • Jestem współautorem informatora wydanego z okazji 60-lecia powstania Szkoły Podstawowej nr 2 w Malborku .
         Szkoła Podstawowa nr 2 imienia Ignacego Krasickiego w Malborku obchodzi w 2005 roku 60 rocznicę swego istnienia. Jest to okazja do zaprezentowania dorobku tej placówki oświatowej oraz zmieniającego się na przestrzeni lat jej wizerunku. W roku 1995 z okazji 50 rocznicy powstania szkoły został wydany przez nauczycieli obszerny informator na ten temat.
         W ciągu ostatniego dziesięciolecia ukazało się kilka biuletynów, w tym dwóch z nich jestem autorem. Mają one na celu ukazać osiągnięcia i potencjał społeczności szkolnej, wyeksponować jej odrębność, a także kształtować więzi emocjonalne ze szkołą. Kreowanie pozytywnego wizerunku szkoły wymaga od nas podejmowania wielu działań. Budowanie go opieramy na jej wyrazistości i odrębności od innych tego typu placówek w naszym mieście. Sprzyja to akceptacji działań szkoły przez podmioty działające w jej otoczeniu, daje możliwość udziału w różnych ciekawych przedsięwzięciach, wytwarza dumę z uczęszczania do szkoły i wiąże z nią, na wiele lat nawet po opuszczeniu jej murów.
          Za innowacje pedagogiczne na pewno można uznać lekcje, na których uczniowie korzystali z programów multimedialnych. Wspólnie z uczniami klasy opracowałam prezentację multimedialną „Nasza klasa VI A”. Przez kilka lat, także w okresie stażu, zajmowałam się dokumentowaniem wydarzeń i imprez, uroczystości, jakie odbywały się na terenie szkoły przy pomocy kamery video, a także prowadziłam 1998-2000 kronikę szkoły.

    opr .Barbara Pietkiewicz
  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie