Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wiosenne przebudzenie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3876 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie pierwszej. Inspiracją do twórczych poszukiwań jest pakiet "Z Ekoludkiem w szkole".


Opracowała: Sylwia Brzyska


Ośrodek tematyczny: Wiosenne przebudzenie

Temat dnia: Na wiosennej łące
Cele operacyjne:
Uczeń:
- rozpoznaje i nazywa kwiaty wiosenne,
- ustnie opisuje wygląd wiosennych kwiatów,
- wymienia poznane nazwy roślin chronionych,
- posługuje się pojęciem rośliny chronione,
- aktywnie słucha muzyki,
- czyta i rozumie przeczytany tekst,
- zapisuje odpowiedź pełnym zdaniem,
- zgodnie współpracuje w grupie,
- dodaje i odejmuje w zakresie 20,
- porządkuje liczby według instrukcji,
- tworzy makietę „wiosennej łąki”,
- śpiewa piosenkę,
- rozwiązuje zagadki,
- dokonuje ewaluacji zajęć.

Metody: pogadanka, pokaz, praca z tekstem, działań praktycznych

Formy:
praca zbiorowa, indywidualna jednolita i zróżnicowana, grupowa jednolita i zróżnicowana.

Środki dydaktyczne:
kaseta z nagraniem muzyki wiosennej – E. Grieg „Poranek” z suity „Peer Gynt”, ilustracje kwiatów wiosennych, tablice roślin chronionych, ilustracje, teksty i ćwiczenia z podręcznika „Z Ekoludkiem w szkole” część 4, plątaninka literowa, sylwety kielichów kwiatowych i liści, karty pracy, makieta „wiosenna łąka”.


Przebieg zajęć:
1. Słuchanie muzyki wiosennej – E. Grieg „Poranek” z suity „Peer Gynt”.

2. Rozmowa na temat nastroju wysłuchanej muzyki i ilustracji w podręczniku na str. 38 – uczniowie wypowiadają się, udzielają odpowiedzi na pytanie „Co obudziła wiosna?"

3. Pisanie odpowiedzi na pytanie: „Co obudziła wiosna? po uprzednim omówieniu ortgramów.

4. Odczytywanie nazw kwiatów wiosennych i roślin chronionych na podstawie ilustracji i tablic roślin chronionych.

5. Wyjaśnienie, co to znaczy, że niektóre rośliny są pod ochroną. Odczytanie słów Ekoludka na str. 41 w podręczniku.

6. Podanie przez nauczyciela tematu zajęć: Dziś utworzymy w naszej klasie „wiosenną łąkę”, a co na niej będzie, dowiecie się, gdy rozwiążecie plątaninkę.
a) Uczniowie rozwiązują plątaninkę i odczytują hasło

b) Nauczyciel zapowiada: Jakie to będą kwiaty dowiecie się, gdy wykonacie prace w grupach.

7. Podział uczniów na grupy przez losowanie papierowych kwiatków w pięciu kolorach.

8. Uczniowie w grupach otrzymują części roślin chronionych (wycięte z papieru): kielichy kwiatowe i liście z działaniami matematycznymi.
Jedna grupa otrzymuje 5 kwiatków w tym samym gatunku oraz karty pracy z działaniami, sylabami i poleceniem.


I. grupa

przebiśniegi
12 – 6 = 6 ŚNIE
20 – 10 = 10 PRZY
18 – 9 = 9 PRZE
7 + 6 = 13 ŚNIEG
15 – 7 = 8 BI
5 + 6 = 11 GNIE
9 + 3 = 12 BE
13 – 8 = 5 GI



II. grupa

krokusy
8 + 9 = 17 SY
13 – 5 = 8 SO
20 – 6 = 14 KU
12 – 8 = 4 RO
5 + 6 = 11 KRO
20 – 14 = 6 KY



III. grupa

przylaszczki
9 + 9 = 18 PRZY
14 – 7 = 7 PRZE
12 – 9 = 3 LECZ
17 – 13 = 4 CZKI
10 – 4 = 6 LASZ
5 + 12 = 17 PASZ



IV. grupa

zawilce
11 – 9 = 2 ZE
13 – 6 = 7 ZA
9 + 6 = 15 CE
7 + 7 = 14 WLE
7 + 9 = 16 WE
8 + 5 = 13 WIL



V. grupa

sasanki
8 + 8 = 16 KI
13 – 6 = 7 MI
11 + 9 = 20 SA
12 – 6 = 6 PAN
15 + 4 = 19 SAN
15 – 9 = 6 NA








Polecenia dla grup:
I. grupa
Oblicz działania. Wybierz wyniki jednocyfrowe i ułóż je od największego do najmniejszego. Odczytaj nazwę kwiatów chronionych – przebiśniegi.

II. grupa
Oblicz działania. Wybierz wyniki dwucyfrowe i ułóż je od najmniejszego do największego. Odczytaj nazwę kwiatów chronionych – krokusy.

III. grupa
Oblicz działania. Wybierz wyniki parzyste i ułóż je od największego do najmniejszego. Odczytaj nazwę kwiatów chronionych – przylaszczki.
IV. grupa
Oblicz działania. Wybierz wyniki nieparzyste i ułóż je od najmniejszego do największego. Odczytaj nazwę kwiatów chronionych – zawilce.

V. grupa
Oblicz działania. Wybierz wyniki dwucyfrowe i ułóż je od największego do najmniejszego. Odczytaj nazwę kwiatów chronionych – sasanki.


9. Odszukiwanie kwiatów chronionych na ilustracjach w podręczniku (str. 40), natablicach z roślinami chronionymi i w albumach.

10. Ustne opisywanie wyglądu kwiatów chronionych – w grupach – wysokość, wielkość i kolor kielichów kwiatowych, kształt liści.

11. Kolorowanie sylwet kielichów i liści odpowiednimi kolorami kredek według obserwacji, bardzo dokładnie i starannie.

12. Przyklejanie kwiatów na „wiosennej łące” (arkusz jasnozielonego papieru, formatu A 0) w oznaczonych liczbami miejscach – liczby, to wyniki działań, które tworzyły hasła, kielichy i liście mają na odwrocie także zapisane wyniki działań.

13. Dobieranie (czytanie) przygotowanych podpisów – nazw kwiatów i przyklejenie pod odpowiednimi gatunkami kwiatów.

14. Nadanie tytułu „Wiosenne kwiaty chronione” i umieszczenie go na „wiosennej łące”.


15. Śpiewanie piosenki o wiośnie „Wiosenne bum-bum”.

16. Samodzielne rozwiązywanie zagadek o kwiatach wiosennych. Pisanie nazw kwiatów w podręczniku na str. 41.

17. Ewaluacja zajęć:
- Co się podobało?
- Co sprawiało trudności?
- Co było łatwe?
- Co trzeba zmienić?

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie