Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz pasowania na ucznia klasy I

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1296 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jako nauczyciel nauczania zintwgrowanego często przygotowuję scenariusze imprez na różne  uroczystości szkolne, oto przykładowy scenariusz pasowania na ucznia klasy I.
Nauczyciel:
Stoicie tu dzisiaj, żeby przed waszymi kolegami i koleżankami, nauczycielami i rodzicami zaprezentować wasze umiejętności i wiadomości zdobyte w pierwszych dniach nauki. Wszyscy zebrani na tej uroczystości ocenią, czy zasługujecie już na to, aby zostać pełnoprawnymi uczniami naszej szkoły.
Najpierw chciałabym od was usłyszeć, czego dowiedzieliście się o swojej Ojczyźnie.

                                     Ojczyzna nasza to wieś i miasto
i las co szumi piosenkę o zmroku
obłok i słońce co świeci jasno
zboże co w polu rośnie wysoko.

Ojczyzna nasza to dom i szkoła
i szara wstęga drogi za domem
i wszystko, wszystko co jest dokoła
tak bliskie sercu, drogie, znajome.

To mowa, którą od dziecka znamy
tg ludzie, których nikt nie pokona
Gorącym sercem Ciebie kochamy
ojczyzno nasza, ziemio rodzona.


Nauczyciel:
Teraz odpowiedzcie na kilka ważnych pytań – myślę, że znacie każdą  odpowiedź.

Kto ty jesteś?                 Polak mały
Jaki znak twój?               Orzeł biały
Gdzie Ty mieszkasz?      Między swymi
W jakim kraju?               W polskiej ziemi
Czym ta ziemia?             Mą ojczyzną
Czym zdobyta?              Krwią i blizną
Czy ją kochasz?             Kocham szczerze
A w co wierzysz?           W Polskę wierzę.





Nauczyciel:
Myślę, że czegoś ważnego dowiedzieliście się też o symbolach narodowych.

                                  Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,
A na tej fladze biel jest i czerwień

Czerwień to miłość, biel serce czyste
piękne są nasze barwy ojczyste.

Nauczyciel:
Udowodniliście, że chociaż jeszcze jesteście mali, to dużo wiecie o swojej ojczyźnie i na pewno każdy z was wyrośnie na dobrego Polaka. A teraz chcemy się jeszcze przekonać, czy będziecie jednocześnie dobrymi uczniami. Najpierw proszę, żebyście się nam przedstawili, a później każde z was będzie musiało wykonać różne zadania. 

              Piosenka:            Koleżanko jak masz na imię,
Koleżanko z pierwszej „a”
Podaj rękę, bądź przyjacielem
Zatańcz z nami raz i dwa.
                    
(Uczniowie tańczą wkoło trzymając się za ręce, zatrzymują się i każdy kolejno się przedstawia)

Nauczyciel:
Teraz wybiorę kilku z was i sprawdzę wasze wiadomości.

I ZADANIE – DOBIERANIE LITERY MAŁEJ DO WIELKIEJ

(Każdy  uczeń otrzymuje kartonik  z samogłoską zapisaną wielką literą i spośród kartoników rozłożonych na stoliku dobiera odpowiedni kartonik z małą literą)
 
Idą pierwszaki dawne maluchy
jeden za drugim to same zuchy,
buzie umyte i ręce czyste
każdy na plecach dźwiga tornister
z bijącym sercem stają przed szkołą
jak im tam będzie – chyba wesoło.



                                                           


Jeszcze wczoraj - miś pluszowy
żegnał nas w przedszkolu.
Dziś z tornistrem pełnym książek
Idziemy do szkoły.

Jeszcze wczoraj kolorowe
klocki Grześ układał…
dziś ołówkiem w swym zeszycie
pierwsze kreski stawia.

Jeszcze wczoraj barwne lale,
sto zabawek różnych…
Dziś już szkoła – pierwsza klasa,
czas naszej nauki.



                                            Jestem bardzo wesoły
bo już idę do szkoły
piaskownicę zostawiam bez żalu.

Książki niosę w tornistrze
od czystości aż błyszczę
przecież jestem już pierwszak –
nie maluch.

Nauczyciel:
Teraz poproszę kolejnych uczniów do popisania się swoją wiedzą.

II ZADANIE – DOBIERANIE PODPISÓW DO OBRAZKÓW

(Uczniowie otrzymują obrazki przedstawiające domek, kota, oko, lalkę itp. Ich zadaniem jest dobranie podpisu do obrazka)

           Piosenka:                  Dostał Jacek elementarz

       
       Jaś elementarz dostał od mamy,
nie było na nim kleksów, ni plamy.

Trzy dni minęło szybko jak z płatka,
a już podarta nowa okładka.

I znów dzień minął na stronie szóstej
w elementarzu dwie plamy tłuste.

Minęło znowu cztery dni chyba
Jaś na okładce rysuje grzyba.

Grzyb rośnie w lesie, lecz się nie zdarza
grzyb na okładce elementarza.

Tu kleks, tam zygzak
tu strzęp, tam plama
chyba to nie jest książka ta sama.

A co to będzie za dwa miesiące
Aż przykro myśleć, więc wierszyk kończę. 
                                                        

Przez wieś idzie dróżką
Kasia uśmiechnięta

Co masz Kasiu w teczce?

Nowy elementarz, piękny, kolorowy
będę go szanować,
żeby książka była cały rok jak nowa.


      Piosenka:        Kolorowe książki w swym tornistrze noszę
kolorowe książki bardzo lubią mnie
kolorowe książki kiedy je poproszę
opowiedzą wszystko to, co chcę.

Nauczyciel:
Proszę na środek cztery osoby, przed wami kolejne zadanie.

III ZADANIE – UŁOŻENIE DOMKÓW Z FIGUR (PUZZLE)

(Uczniowie otrzymują w kopertach figury geometryczne: trójkąty, kwadraty, prostokąty, z których mają ułożyć domek)


Pisze kreda po tablicy
pisze bardzo rada
bielutkimi literkami
dzieciom opowiada

Tu jest lala
tu kot.
Tu jest dom
a tu płot.

Gdy się czytać nauczymy
słowo tak po słowie
szereg liter na tablicy
więcej nam opowie.

Nauczyciel:
Zostało już tylko jedno zadanie do wykonania.

IV ZADANIE – POŁĄCZENIE KROPEK, NAZWANIE FIGUR

(Uczniowie mają połączyć kropki i nazwać figurę geometryczną, która powstała z tego połączenia)

               Piosenka:           Szkoło, szkoło jak się masz
jesteśmy już uczniami
oto książka, zeszyt nasz
                                           szkolny rok przed nami       


Nauczyciel:
Pięknie zaprezentowaliście swoje wiadomości i umiejętności. Jestem pewna, że spełniliście wszystkie wymagania, aby zostać uczniami naszej szkoły.

ŚLUBOWANIE:

Jestem małym Polakiem
Przyrzekam uczyć się pilnie
Przyrzekam szanować wszystkich, którzy
pracują w szkole po to, aby nam było
w niej dobrze.
Będę starał się być dobrym kolegą.
Chcę swoja nauką i zachowaniem
sprawić radość rodzicom, nauczycielom
i swojej Ojczyźnie – Polsce.

                                                                                Ślubuję


ŚLUBOWANIE RODZICÓW:

Mam dziecko w szkole i będę się starać:
- zawsze mieć w pamięci, że moje dziecko jest unikalnym darem,
- słuchać uważnie o czym mówi,
- pamiętać, że każdy uczeń uczy się na błędach,
- doceniać w dziecku to, co w nim najlepsze,
- cieszyć się z jego sukcesów, pomagać pokonywać trudności,
- cieszyć się jego dzieciństwem, pamiętając, że szybko mijają lata, kiedy jest
ono małym dzieckiem.

                                                                Ślubuję

PASOWANIE NA UCZNIA
WRĘCZENIE DYPLOMÓW


                                                                  Autor: Danuta Wacławik

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie