Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz zajęć języka angielskiego - poziom początkujący

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4711 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam szczegółowy scenariusz zajęć języka angielskiego dla grupy początkującej. Jest on jednym z wielu jakie napisałam w czasie studiów podyplomowych: "Wczesnoszkole nauczanie języka angielskiego".Mozna go wykorzystać zarówno w pracy bez podręcznika, jak i uzupełniająco do dowolnego kursu na poziomie startera. Scenariusz napisany jest całkowicie w języku angielskim.

Scenariusz zajęć języka angielskiego – poziom początkujący
Opracowanie: Ewa Jaworska SP-9 Konin
Lesson Plan
Topic: My robot. Shapes and colours.
Aims:
         to identify triangles, circles and squares;
         to identify the colours black and brown;
         to identify the size big and small;
         to review the colours red, yellow, blue, green;
         to understand commands;
         to answer questions with What;
         to count objects;
        
Materials:
                 crayons, big and small objects ( books, boxes, chairs),       cut-out shapes ( big and small) in different colours, worksheets.

Procedure:
I. Warm - up

1.      I use TPR to introduce or review action words, such as, “Touch your hair”, “Shake your leg” and “Wiggle your nose”.
2.    To review big and small, I show the students big and small objects, such as big and small books, boxes, chairs. I say, “Chair. Big chair, small chair.” I mime big and small with my hands.          I encourage the students to do the same.
II. Presentation:
1.      I use black crayons and brown crayons or black and brown objects to introduce black and brown. I ask students to repeat each colour after I say it. Next, I review other colours: red, yellow, blue and green.
2.    I introduce triangle by showing several cut – out triangles and saying: “Triangle”. I ask the students to repeat the word. Then   I draw a square and a triangle on the board. I point to the sides     of the square as I say, “Square. One, two, three, four.” I repeat for the triangle. I ask students to trace in the air a square and        a triangle, followed by a big triangle and a small triangle.
3.    I teach the students this finger rhyme.
           Things my finger can do...
           I can make a big circle! ( I use thumbs and index fingers        to make a big circle.)

           I am a square! ( I use index and middle fingers to make        a square.)
           I am a triangle! ( with three fingers)
           I can touch my hair! ( I touch hair with both hands)
III. Practice
1.      I show big and small shapes of circles, squares and triangles     to the students. For each I ask “What is this?” I help them     to say, “This is a big square.”
2.    I give each student a coloured cut – out shape: red, yellow, blue, green, black, brown. I ask the students to group themselves    by colour. Then, I say, “Blue, stand up”. I repeat this command for the other colours, using different action words.
3.    I distribute the worksheet and ask pupils to look at the picture of the robot. I ask pupils to find and count the circles, eliciting the number five. Then, I ask them to find and count               the triangles (four) and the squares (three). Next, I ask         the pupils to colour the circles red, the triangles brown and   the squares black.
IV. Howework
       I ask the students to create their own baby shapes robot, using shapes and colours of their choice.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie