Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Żarki to moje miasto

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1523 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

mgr Halina Pink
ŻARKI TO MOJE MIASTO

CELE EDUKACYJNE
Zajęcie ma na celu dalsze rozwijanie i pogłębianie wiedzy na temat swojej miejscowości. Przybliżenie dzieciom przeszłości, zainteresowanie ich problemami przeszłości, kulturą i tradycjami.

CELE OPERACYJNE Dziecko zna herb Żarek, umie o nim opowiedzieć, wie ile lat istnieje miasto, skąd wzięła się nazwa Żarki, wymienia instytucje jakie są w mieście, wie czym obecnie zajmują się ludzie tu mieszkający oraz jak nazywa się osoba, która jest „gospodarzem” wszystkich mieszkańców.

METODY:
Słowna – rozmowa z dziećmi, opowiadanie dzieci.
Oglądowa – oglądanie dawnych eksponatów zgromadzonych w kąciku regionalnym, ilustracji.
Czynna – zabawy ruchowe ze śpiewem, układanie puzzli.

FORMA ORGANIZACYJNA
Praca z całą grupą, praca w małych zespołach.

POMOCE
Herb Żarek, seria fotografii „Żarki w dniu dzisiejszym,” eksponaty „dawne,” kącik regionalny w sali, ilustracje – o wymiarach 30cm x 40cm : Dom Kultury, Biblioteka, Kościół Parafialny, Baszta; Puzzle – 30cm x 20cm.

PRZEBIEG ZAJĘCIA

  1. Wspólna recytacja wiersza.
„Piękna jest historia miasta Żarek Co niegdyś zniszczone było pożarem Więcej niż 6 wieków istnieje Dawniej pokryte było knieją. Przyjedź do nas zapraszamy Z miastem naszym zapoznamy Wiele miejsc ciekawych jest Przyjedź, zobacz, namiot weź”.
  1. Zapoznanie z herbem Żarek. Kto z was powie co to takiego herb miasta? (symbol, znak danego miasta). Jaki jest herb Żarek? (dzieci opowiadają czego dowiedziały się w domu). Herb Żarek wyobraża w białym polu mury miejskie ceglane (czerwone) z trzema basztami, przy czym baszta środkowa jest wyższa od dwóch pozostałych. W baszcie środkowej widnieją dwa otwory strzelnicze, jeden nad drugim. W bocznych natomiast umieszczono po jednym takim otworze. Wszystkie baszty zakończone są ostrymi gotyckimi daszkami o barwie niebieskiej. W centralnej części muru widnieje brama zamknięta z umieszczoną w jej połowie czerwona zębatą belką co oznaczało, że miasto posiada samorząd miejski.
  1. Zabawa ruchowa z elementem śpiewu „Ojciec Wirgiliusz”
  2. Mini konkurs „Co wiem o moim mieście?”
· Ile lat istnieje nasze miasto? · Kto wie dokładnie ile to jest lat? · Co wam mówi nazwa „Osiedle 600-lecia” · Skąd wzięła się nazwa Żarki? · Kto mieszkał dawniej w Żarkach? · Jaki książę przejeżdżał przez Żarki? · Wymień jakie instytucje są w Żarkach? · Gdzie dawniej odbywały się jarmarki, targi? · Jakich pojazdów było najwięcej w Żarkach? · Czym obecnie zajmują się przede wszystkim ludzie mieszkający w Żarkach? · Opowiedz legendę, która mówi o cudownym wypłynięciu wody. · Jak nazywa się osoba, która jest gospodarzem wszystkich mieszkańców?
  1. Jedno dziecko swoją wyliczanką wybierze „ Jaworowych ludzi” (2 osoby) i dzieci bawią się w „Jawor, jawor”.
  2. Praca w zespołach dwuosobowych przy stolikach Pary losują koperty. Rozpoznają na fotografiach budynki i wypowiadają się na temat ich znaczenia dziś; Dom Kultury, Biblioteka, Szkoła Podstawowa, Liceum Ogólnokształcące (Zespół Szkół,) Ośrodek Zdrowia, Kościół Parafialny, Stodoły na targowisku, Urząd Miasta i Gminy, Remiza strażacka, Klasztor Ojców Paulinów.
  3. Zabawa kołowa ze śpiewem i ruchami. „Ulijanka”
  4. Układanie Puzzli (w miejscu wybranym przez dzieci). Dzieci losują losy – takie same znaki to para. Następnie jedno z pary losuje kopertę, w której znajdują się puzzle. Zadaniem dzieci jest poprawne ułożenie puzzli i porównanie z odpowiednimi ilustracjami dużymi lub umiejscowienie ich w rzeczywistości.
  5. Zgaduj - Zgadula „Co to jest? ”Ochotnik wkłada rękę do dużego kosza, dotyka wybrany przedmiot i opisuje go nie widząc go i nie podając prawidłowej nazwy – reszta dzieci odgaduje nazwę przedmiotu.
  6. Przy dźwiękach muzyki dzieci formują koło i śpiewając „Siała baba mak” wychodzą z sali.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie