Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ania z Zielonego Wzgórza książką dla każdego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1658 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Praca metodą projektu sprawia uczniom dużo przyjemności i jest ciekawą formą ich aktywizacji. Przedstawiam konskpekt lekcji zrealizowany taką metodą a dotyczący lektury "Ania z Zielonego Wzgórza".


Iwona Janiszewska Szkoła Podstawowa nr 1 w Ciechocinku Scenariusz lekcji dla klasy VI – praca metodą projektu.
  1. Temat projektu: „ Ania z Zielonego Wzgórza” książką dla każdego.
  1. Cel projektu : Kształcenie umiejętności pracy w grupie, samodzielnego przygotowania prezentacji, redagowania listu i wiersza.
  1. Cele operacyjne:
Uczeń potrafi:
- zebrać informacje z różnych źródeł i dokonać ich selekcji
- zaplanować i zorganizować pracę w grupie
- dzielić się zadaniami
- ułożyć list i wiersz na zadany temat
- przygotować samodzielnie inscenizację
- wykonać i ciekawie zaprezentować album
- zna treści książki
- potrafi ułożyć piosenkę o bohaterach książki i dobrać odpowiednią muzykę
- przygotować plakat zachęcający do przeczytania książki
  1. Formy pracy:
- formy wypowiedzi ustnej i pisemnej : list, wiersz, piosenka
- wykorzystanie zdjęć, reprodukcji, własnych prac malarskich w albumie
- wystawka prac wykonanych metodą kolażu - inscenizacja
  1. Metody pracy:
- praca w grupach
- praca z tekstem
- działania twórcze uczniów
  1. Termin realizacji: trzy – cztery tygodnie
  1. Odpowiedzialni:
- członkowie poszczególnych grup
- nauczyciel języka polskiego
– koordynator działań
- nauczyciele innych przedmiotów
– pomoc
  1. Zadania dla grup do wykonania w poszczególnych edukacjach:
Język polski:

a) Przygotowanie inscenizacji wybranego fragmentu utworu. Prezentacja przez 3-5 min.
Oceniane: pomysłowość, oryginalność, poprawność wypowiedzi, intonacja, gra aktorska, dekoracje i rekwizyty, kostiumy i charakteryzacja
b) Ułożenie listu do Ani od Gilberta albo Ani do Gilberta,. Prezentacja przez 2 min. W formie odczytania listu przez jednego z uczniów. Oceniane: poprawność tekstu, zgodność z tematem, styl wypowiedzi, słownictwo
c) Ułożenie wiersza o bohaterach powieści. Prezentacja przez jednego członka grupy przez 2 min.
Oceniane: oryginalność, pomysłowość, intonacja, słownictwo
d) Ułożenie hasła reklamującego „ Anię ...”. Zapisanie go na plakacie reklamującym książkę
Oceniane: oryginalność, poprawność

Historia: Wykonanie albumu – życie ludzi w II poł XIX w. Prezentuje jeden uczeń, czas 2 min.
Oceniane: ilość i rzetelność informacji, wielość źródeł, sposób prezentacji.

Sztuka:
a) Wykonanie plakatu zachęcającego do przeczytania książki.
b) Przygotowanie dekoracji do inscenizacji fragmentów powieści.
c) Przygotowanie portretu bohatera techniką kolażu
d) Przygotowanie i odśpiewanie piosenki o bohaterach powieści.
  1. Sposób ewaluacji:
- prezentacja prac plastycznych na forum pracowni języka polskiego
- prezentacja najciekawszego wiersza i listu w pisemku szkolnym
- prezentacja w formie wystawki albumów

Scenariusz przebiegu prezentacji
:
1. Wstęp nauczyciela:
Na dzisiejszej lekcji uczniowie przedstawią prezentację projektu integracji edukacji pt.” Ania z Zielonego Wzgórza” książką dla każdego”. Temat został zainspirowany lekturą i stanowi jej podsumowanie. Uczniowie zostali podzieleni na sześć grup. Każda przygotowała samodzielnie prezentację, korzystając ze wskazówek nauczyciela j. polskiego. Integracja edukacji w realizacji tego projektu polegała na tym, że dzieci musiały wykorzystać wiedzę z j. polskiego, historii, plastyki i muzyki.

2. Plan prezentacji:
a) prezentacja grupy
b) inscenizacja
c) list
d) wiersz
e) album
f) piosenka
g) samoocena pracy w grupach

3. Monitorowanie pracy w grupach:
Przewodniczący grup kilkakrotnie w trakcie realizacji projektu składają sprawozdanie ustne z pracy grupy na temat:
a) współpracy w grupie
b) konfliktów i problemów oraz sposobów ich rozwiązywania
c) zaangażowania w pracę poszczególnych członków
d) omówienie, co do tej pory zrobili
e) przedstawienie, z czym mają największe trudności
f) w jakim stadium realizacji się znajdują

4. Ewaluacja na podstawie pytań do ankiety:
- Co zostało zrobione dobrze?
- Co sprawiło trudności?
- Co zrobić, aby uniknąć tych trudności przy realizacji nowego projektu?
- Co zrobiliby inaczej powtarzając tę prezentację?

5. Ocena zajęć przez :
- uczniów
- gości
- dyrektora
- nauczyciela prowadzącego

Forma oceny – informacja zwrotna

6.Wnioski:
a)mocne strony uczniów
b) słabe strony uczniów
c) kierunek dalszej pracy

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie