Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan Tygodnia Humanisty

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1502 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Plan powstał z myślą o uczniach zdolnych, chcących rozwijać swe zainteresowania przedmiotami humanistycznymi, sprawdzać nabyte umiejętności oraz o uaktywnieniu przeciętnych uczniów do działania, bowiem w nowoczesnej szkole najważniejszy jest uczeń, jego potrzeby, osobowość, role, jakie będzie pełnił w życiu.
Plan opracowała: mgr Beata Maria Kosyk  
 
PLAN TYGODNIA HUMANISTY W SZKOLE PODSTAWOWEJ
 IM. BOLESŁAWA CHROBREGO
W NOWOGRODŹCU
                     
DN. 20- 24 MARCA 2006 ROKU 
 
 
 
 
Plan powstał z myślą o uczniach zdolnych, chcących rozwijać swe zainteresowania przedmiotami humanistycznymi, sprawdzać nabyte umiejętności oraz o uaktywnieniu przeciętnych uczniów do działania, bowiem w nowoczesnej szkole najważniejszy jest uczeń, jego potrzeby, osobowość, role, jakie będzie pełnił w życiu.

Poniższe działania opracowano zgodnie z Podstawą programową, wydaną

przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

 
 
CELE:
 
 
-         rozwijanie podstawowych zdolności i umiejętności myślenia twórczego,

-         pobudzanie aktywnego stosunku do uzyskiwania informacji,

-         rozwijanie wyobraźni ruchowo-przestrzennej,

-         pomaganie uczniom w odkrywaniu własnych możliwości twórczych,

-         rozwijanie tolerancji dla ludzi różnych ras, kultur i narodowości,

-         rozwijanie umiejętności pełnego realizowania własnych pomysłów,

-         przygotowanie do uczestnictwa w kulturze,

-         kształcenie umiejętności pracy w zespole, opartej na rzetelnej konkurencji,

-         rozwijanie zachowań pro społecznych,

-         uczenie rozpoznawania ponadczasowych norm etycznych, ważnych dla człowieka w każdej epoce,

-         kształcenie umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów.

 
 
FORMY :
 
 
-         konkursy,

-         turnieje,

-         projekty,

-         prezentacje,

-         wystawy,

-         festiwal piosenki obcojęzycznej,

-         spotkanie autorskie z poetą,

-         wycieczka,

-         emisja filmu.
ZADANIA:
 
 
-         Szkolny Konkurs Recytatorski (wiersze regionalnego poety-Ryszarda Adama Gruchawki),

 
-         Spotkanie autorskie z regionalnym poetą- Ryszardem Adamem Gruchawką,

 
-         Szkolny Konkurs Ortograficzny,

 
-         Szkolny Konkurs Czytelniczy „ Wiem, bo czytam”,

 
-         Szkolny Konkurs Polonistyczny „W świecie poezji- cztery pory roku”,

 
-         Projekt historyczny „ Poznaję dzieje mojego regionu”,

 
-         Szkolny Konkurs Języka Niemieckiego i Języka Angielskiego,

 
-         Olimpiada Przedmiotowa z Języka Niemieckiego- OLIMPUS,

 
-         II Szkolny Festiwal Piosenki Obcojęzycznej,

 
-         Szkolny Konkurs Plastyczno- Literacki,

 
-         Wyjazd do teatru na spektakl pt. „W pułapce cywilizacji”,

 
-         Wyjazd do kina na film pt. „Oliver Twist”.

 
 
 
TERMINY:
 
 
-         według ustalonego harmonogramu Tygodnia Humanisty, wynikającego z planu

      pracy szkoły.

 
 
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA
 
UCZEŃ:
 
 
-         zna i rozumie wiersze Ryszarda Adama Gruchawki,

-         rozwija swe zainteresowania czytelnicze,

-         wypowiada się wyraźniei słyszalnie,

-         zmienia barwę i natężenie głosu,

-         rozwija swoją wyobraźnię,

-         włącza się do rozmowy, dyskusji,

-         okazuje szacunek rozmówcy,

-         kulturalnie zachowuje się, szanując pracę innych,

-         wyszukuje w dostępnych źródłach informacje o poecie Ryszardzie Gruchawce

      i jego poezji,

-         stosuje zasady ortografii i interpunkcji, zna wyjątki pisowni polskiej,

-         dba o czytelny i poprawny zapis wypowiedzi,

-         czyta ze zrozumieniem lektury szkolne,

-         potrafi skutecznie współpracować w grupie,

-         dba o piękno języka,

-         potrafi precyzyjnie wypowiadać się w różnych sytuacjach komunikacyjnych,

-         z uwagą słucha wypowiedzi koleżanek, koleków,

-         planuje swoją pracę,

-         wyraża własne emocje,

-         umie samodzielnie pracować z tekstem poetyckim, wyszukiwać w nim potrzebne informacje,

-         nazywa środki poetyckiego obrazowania,

-         dostrzega piękno otaczającego go świata,

-         przedstawia miejsca i tereny w regionie związane z epoką napoleońską,

-         ukazuje atrakcje turystyczne regionu związane z faktami historycznymi,

-         interesuje się historią regionu,

-         porozumiewa się i działa w języku obcym,

-         rozumie i szanuje inne kultury,

-         śpiewa i rozumie piosenki obcojęzyczne,

-         rozwija swoją wrażliwość estetyczną,
-         wypowiada się na temat dzieła sztuki filmowej, teatralnej,
-         dostrzega wartość dzieła filmowego, teatralnego.
 
 
 
ODPOWIEDZIALNI:
 
.....................................

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie