Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Be going to... - wyrażanie zamierzeń, planów na przyszłość

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2456 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt lekcji j.angielskiego w szkole podstawowej dotyczący konstrukcji gramatycznej - be going to - jako wyrażenie zamierzeń, planów na przyszłość. Odpowiednio zmodyfikowany może być również wykorzystany w gimnazjum czy szkole średniej.

SCENARIUSZ LEKCJI

KLASA: VI SP
NAUCZYCIEL: Łucja Młynarczyk
PRZEDMIOT: język angielski

TEMAT: Be going to... - wyrażanie przyszłości.

CELE:

Cel główny: poznanie konstrukcji „be going to” i czasownika „want to” dla wyrażenia intencji lub planów na przyszłość (future intentions and ambitions).

Cele operacyjne:

Po lekcji uczeń potrafi

- zna słowa (photograph / photography / photographer, farmer, dentist, computer
programmer) i zwroty z lekcji (he/she wants to be a ... ; he/she is going to be a ...)
- określa, jaki zawód chce wykonywać w przyszłości:
I’m going to be a... doctor/a teacher/a scientist/an architect etc.
I want to be a ...doctor/a teacher/a scientist/an architect etc.
- uzupełnia zdania konstrukcją „be going to”.


FORMY PRACY: praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach

METODY PRACY: rozmowa kierowana
metoda podająca (objaśnienia)
metoda aktywizująca

POMOCE I ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

zdjęcia dziewczyny/chłopca w wieku 18-20 lat;
karty pracy do zbierania informacji o kolegach z klasy;
podręcznik programowy;
słowniki angielsko-polskie / polsko-angielskie

PRZEBIEG LEKCJI:

1. Czynności porządkowe (powitanie, sprawdzenie obecności itp.).
2. Rozmowa na temat pracy wykonywanej przez rodziców
What does your father/mother do? What’s his/her job?
N-l prezentuje zdjęcia dziewczyny i chłopca w wieku 18-20 lat.


This is my son David. Last year, he was at school but now he is at university in Warsaw. He is studying physics. He is going to be a scientist.

This is my daughter Arleta. She goes to school in Mrągowo. In the future she is going to study medicine because she wants to work in a hospital. She is going to be a doctor.


Zapisanie na tablicy zdań:

He is going to be a scientist. / He wants to be a scientist
She is going to be a doctor. / She wants to be a doctor.

Przekształcenie zdań na zdania w 1 os. l.poj.

I am going to be a doctor. / I want to be a doctor.

N-l pyta uczniów, kim chcą być w przyszłości. Uściślenie, że w odpowiedzi można używać konstrukcji „going to be...” albo „want to be...”

What are you going to be in the future? / What do you want to be in the future?

3. Listening
- U. słuchają nagrania z kasety, jednocześnie śledzą tekst w podręczniku, by odpowiedzieć na pytanie: What Helen and Patrick are going to be?
- Ćwiczenie poprawnej wymowy wyrazów, zwrócenie uwagi na akcent wyrazowy: ‘photograph / pho’tography / pho’tographer

4. Analiza ramki THINK! Zwrócenie uwagi na to, w jaki sposób tworzy się konstrukcję „be going to” : by using the Present Continuous of „go” and the infinitive (with to) of the main verbs.

5. Listening – ćw. 4 – U. próbują najpierw odgadnąć, kim chcą w przyszłości być poszczególne osoby z ilustracji (praca w parach), następnie słuchają nagrania, by sprawdzić trafność swoich odpowiedzi.

6. Praca w grupach.
U. dowiadują się, kim chcą w przyszłości być poszczególne osoby z ich grupy. Zadają pytanie: What do you want to be when you grow up? (Kim chcesz być, kiedy dorośniesz? Odpowiedzi umieszczają na karcie pracy. Reprezentant grupy prezentuje wyniki.

7. Podsumowanie: O czym rozmawialiśmy na lekcji? Jakie nowe zwroty poznaliśmy?
Jaką konstrukcję stosujemy, gdy mówimy o swoich zamierzeniach lub planach na
przyszłość?

8. Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej:
· Pięknie czytać tekst „My future”.
· Napisać zdania o kolegach z grupy na podstawie zebranych podczas lekcji
informacji.
n.p. Karol is going to be a vet. / Karol wants to be a vet.


Karta pracy (punkt 6)
Students What do you want to be when you grow up?




Alicja Młynarczyk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie