Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Promocja szkoły w środowisku lokalnym



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

Promowanie wizerunku szkoły, od którego w dużym stopniu zależy rozwój intelektualny i osobowościowy ucznia, w środowisku wiejskim nie jest łatwy,choćby tylko ze względu na niewielkie możliwości współpracy z instytucjami zewnętrznymi czy ograniczony dostęp do lokalnej prasy.Doszliśmy do wniosku, że w tej sytuacji ważne będzie zdiagnozowanie naszych działań i możliwości w tej dziedzinie, jak również pogłębienie świadomości obecnego stanu rzeczy u nauczycieli.Temu ostatniemu służyć miała załączona ankieta - jedno z trzech narzędzi służących do zbadania problemu w ramach wewnątrzszkolnego mierzenia jakości pracy szkoły.

PROMOWANIE SZKOŁY W ŚRODOWISKU LOKALNYM

ANKIETA DLA NAUCZYCIELI

Rozwój szkolnictwa na wsi jest czynnikiem niezbędnym do zapewnienia postępu cywilizacyjnego środowiska lokalnego. Stąd ważną sprawą staje się rozszerzenie zakresu działań szkół wiejskich. Często są one jedynym miejscem, gdzie rozwija się jakiekolwiek życie kulturalne w danej miejscowości. Otwarcie szkoły na środowisko lokalne w sposób pośredni tworzy przestrzeń dla rozwoju osobowego ucznia, którego wspomaganie jest równie ważne, jak przekazywanie wiedzy.

Przedmiotem promocji jest wizerunek szkoły, którego wyeksponowanie stało się nowym wyzwaniem dla szkół XXI wieku .Jest to w dużym stopniu zależne od nauczyciela.
Oczekiwany efekt można osiągnąć, przyjmując kryterium zaangażowania w kontakt ze środowiskiem lokalnym droga bezpośrednią lub pośrednią.
Zapraszamy do wypełnienia kwestionariusza, który pomoże określić stopień zaangażowania nauczycieli naszej szkoły w promowanie jej wizerunku i wyciągnąć wnioski, mające na celu podniesienie efektywności tego typu działań.


1.Czy organizowane przez Panią/Pana spotkania z rodzicami dają możliwość poznawania dorobku szkoły w ostatnim okresie( od czasu poprzedniego zebrania), możliwości swojego dziecka i porównania ich z osiągnięciami rówieśników celem korygowania niedociągnięć?

· Tak, dają pełną możliwość

· Tak, częściowo

· Nie.

· Nie wiem
2.Pedagogizacja rodziców w naszej szkole

  • odbywa się z dużą częstotliwością i przynosi oczekiwane efekty (rodzice bardziej świadomie współpracują ze szkoła w zakresie wychowania swoich dzieci)
  • jest wystarczająca
  • jest zbyt rzadka z uwagi na ograniczenia obiektywne
  • jest mało efektywna z powodu małego zainteresowania rodziców
3.Jaki jest udział Pani/Pana w pedagogizacji rodziców?
……………………………………………………………………………………
4.Udział rodziców w imprezach i uroczystościach szkolnych:

  • Ich udział jest liczny i czynny.
  • Uczestniczą licznie, lecz nie angażują się.
  • Tylko niewielka grupa angażuje się w przygotowanie.
  • Jest niewielki.
5.Współpraca z władzami lokalnymi
  • jest systematyczna i znacząca
  • jest okazjonalna i nie ma wpływu na kształtowanie wizerunku szkoły
  • jest wystarczająca
6.Współpraca z organami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo

  • jest planowana zgodnie z potrzebami i znacząca
  • jest okazjonalna i nie ma większego znaczenia
  • jest wystarczająca
7.Imprezy najczęściej organizowane przez szkołę (można wybrać więcej niż jedną odp. )
  • integracyjne
  • kulturalno - edukacyjne
  • okolicznościowe
  • sportowe
  • rozrywkowe
8.W jakich środkach przekazu zamieszczane są informacje o naszej szkole?
  • w folderach
  • na stronach internetowych
  • w gazetach lokalnych
  • w żadnych z nich.
9.Jakie formy promowania wizerunku szkoły stosuje Pani/Pan?
……………………………………………

10.Jakie formy zdaniem Pani/Pana są rzadko stosowane i można by je wykorzystać?
………………...…………………………
11.Jak ocenia Pani/Pan, w skali dziesięciostopniowej, udział szkoły w imprezach organizowanych na zewnątrz ,przez inne instytucje(szkoły, Dom Kultury itp.)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10


12.Jak ocenia Pani/Pan możliwości promocyjne szkoły?

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10


13.W jakim stopniu wykorzystuje Pani/ Pan dostępne formy promocji?
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10


14.Co Pani/Pan chciał(a)by dodać?
...................................................................

opracowała Anna Buda

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie