Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test sprawdzający wiadomości i umiejętności uczniów w klasie trzeciej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4295 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Uczeń klasy trzeciej kończy pierwszy etap edukacji szkolnej. Potrafi pracować samodzielnie. Przeprowadzenie testu sprawdzającego pozwoli nauczycielowi wmiarę obiektywnie określić poziom wiedzy i umiejętności niezbędnych uczniom do kontynuowania nauki w klasie czwartej oraz sprawdzić i ocenić skuteczność stosowanych przez siebie metod, środków dydaktycznych i form organizacyjnych pracy z uczniami na zajęciach szkolnych. Do testu przystępują wszyscy uczniowie realizujący program klasy trzeciej. Nie zapominajcie o dzieciach z trudnościami w nauce i o dzieciach z dysleksją.

Imię i nazwisko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ilość punktów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1. Przeczytaj uważnie tekst.
Już wkrótce wakacje. Świadectwa rozdane, pożegnalna uroczystość zakończona. A nam tak jakoś trudno się rozstać. Zaczęliśmy rozmawiać o swoich wakacyjnych planach. Każdy marzy o wyjeździe. Hanka i Maciek wyjadą nad jezioro. Józek będzie wędrował z rodzicami po górach. Nad Morze Bałtyckie uda się Tomek. Będzie opalał się na plaży i brodził po morskim brzegu. Na pewno nazbiera dużo muszelek. Kasia wyjedzie do babci na wieś. W pobliżu rośnie las, a tuż za domem są łąki i pola. W czasie wypraw wszyscy zrobią mnóstwo zdjęć. Na zakończenie rozmowy pomyśleli o jednym. Szybko minęły te trzy lata.
2.Podkreśl prawidłową odpowiedź.
*Dzieci podczas zakończenia roku szkolnego rozmawiały
  1. o urodzinach Janka
  2. o wakacyjnych planach
  3. o biwaku nad jeziorem
*W góry z rodzicami wyjedzie
a)Kasia
b)Hanka i Maciek
c)Józek
*Tomek nad Morzem Bałtyckim będzie
a)opalał się na plaży i zbierał muszelki
b)pływał żaglówką i łowił ryby
c)chodził po lesie i zbierał jagody
*W czasie wakacyjnych wypraw wszyscy zrobią
a)dużo kolorowych obrazków
b)mnóstwo zdjęć
c)wiele planów i map
3.Na konturowej mapce Europy zakreskuj obszar Polski

4. Tomek i Hania wyjadą na kolonię 25 lipca w środę wrócą do domu

po 2 tygodniach. Podaj datę i dzień ich powrotu?
5.Uzupełnij zdanie liczebnikami.
Tydzień ma (ile?). . . . . . . . . . . . . . ..dni. (który?). . . . . . . . . . . . . . .dzień tygodnia to poniedziałek, (który?). . . . . . . . . . . . .to środa, a (który?). . . . . . . . . . . . . . to niedziela. 6.Określ główne kierunki świata. W kratki wpisz brakujące nazwy.
TEST SPRAWDZAJĄCY WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW KLASY TRZECIEJ
Imię i nazwisko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ilość punktów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1. Przeczytaj uważnie tekst.
Już wkrótce wakacje. Świadectwa rozdane, pożegnalna uroczystość zakończona. A nam tak jakoś trudno się rozstać. Zaczęliśmy rozmawiać o swoich wakacyjnych planach. Każdy marzy o wyjeździe. Hanka i Maciek wyjadą nad jezioro. Józek będzie wędrował z rodzicami po górach. Nad Morze Bałtyckie uda się Tomek. Będzie opalał się na plaży i brodził po morskim brzegu. Na pewno nazbiera dużo muszelek. Kasia wyjedzie do babci na wieś. W pobliżu rośnie las, a tuż za domem są łąki i pola. W czasie wypraw wszyscy zrobią mnóstwo zdjęć. Na zakończenie rozmowy pomyśleli o jednym. Szybko minęły te trzy lata.
2.Podkreśl prawidłową odpowiedź.
*Dzieci podczas zakończenia roku szkolnego rozmawiały
  1. o urodzinach Janka
  2. o wakacyjnych planach
  3. o biwaku nad jeziorem
*W góry z rodzicami wyjedzie
a)Kasia
b)Hanka i Maciek
c)Józek
*Tomek nad Morzem Bałtyckim będzie
a)opalał się na plaży i zbierał muszelki
b)pływał żaglówką i łowił ryby
c)chodził po lesie i zbierał jagody
*W czasie wakacyjnych wypraw wszyscy zrobią
a)dużo kolorowych obrazków
b)mnóstwo zdjęć
c)wiele planów i map
3.Na konturowej mapce Europy zakreskuj obszar Polski

4. Tomek i Hania wyjadą na kolonię 25 lipca w środę wrócą do domu

po 2 tygodniach. Podaj datę i dzień ich powrotu?
5.Uzupełnij zdanie liczebnikami.
Tydzień ma (ile?). . . . . . . . . . . . . . ..dni. (który?). . . . . . . . . . . . . . .dzień tygodnia to poniedziałek, (który?). . . . . . . . . . . . .to środa, a (który?). . . . . . . . . . . . . . to niedziela. 6.Określ główne kierunki świata. W kratki wpisz brakujące nazwy.

7.Dzieci wyjechały na wakacje. Podczas pobytu napisały list. Która koperta jest dobrze zaadresowana? Zaznacz ją.


O czym jeszcze trzeba pamiętać, aby list doszedł do adresata?

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8. Napisz list z wakacji.(do koleżanki)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
9. Oblicz, ile jest kilometrów z Torunia do Kielc, jeżeli
z Torunia do Warszawy jest 209 km
z Warszawy do Radomia jest 1o5 km
z Radomia do Kielc jest 80 km
10.Po wskazaniu hasła w komputerze środki transportu encyklopedia multimedialna podała opcję:
transport wodny transport lądowy transport powietrzny
Aby więcej się dowiedzieć o podróżach koleją, należy wybrać opcję:
  1. transport wodny
  2. transport lądowy
  3. transport powietrzny
11.Wpisz brakujące stopnie przymiotników.
mały . . . . . . . . . . . . ... . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . .. słaby . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . najgorszy
12.Określ czas podanych czasowników.
śpiewałem
wypiorę
czekam
13.Połącz w pary nazwy pór roku i daty ich kalendarzowego początku.
21 III Wiosna
23 IX Lato
22 XII Jesień
22 VI Zima
14.Do podanych wyrazów dopisz wyrazy o znaczeniu przeciwnym.
jasno
ładna
blisko
przypłynął
15.Dziadek Józka chce ogrodzić działkę w kształcie prostokąta, aby zwierzęta nie niszczyły upraw. Długość działki wynosi 12m, a szerokość jest 2 razy krótsza. Ile siatki musi kupić?
16.W ogrodzie są grządki z warzywami.

17.Podkreśl prawidłowy łańcuch pokarmowy.

  1. lis, bażant, liść ziemniaka, stonka
  2. bażant, lis, stonka, liść ziemniaka
  3. liść ziemniaka, bażant, stonka, lis
  4. liść ziemniaka, stonka, bażant, lis
18.Odmień czasownik śpiewać w czasie przeszłym.
liczba. . . . . . . . . . . . . . . liczba. . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19.Napisz podane zdanie w liczbie mnogiej.
Chłopiec wyjedzie na wakacje.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
20.Przeczytaj nazwy części rośliny zbożowej i zapisz w kółkach odpowiednie liczby.

21.Uzupełnij wyrazy właściwymi literami.
W czasie wakacji ...arcerze zorganizują ob...z w g...rach. Odwiedzą zap...yjaźnionych g...rali. Wspólnie będą odbywać krótkie wędr...wki. Obej...ą piękne ...afty oraz ciekawe ...eźby w drewnie.
22.Z tekstu wypisz po 3 rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki.
rzeczowniki
czasowniki
przymiotniki



23.Do podanych czasowników dopisz odpowiednie przysłówki.
czyta
skacze
śpi
jedzie
24.Za 4 czekoladki i 3 lizaki Kamil zapłacił 4zł 50gr. Jedna czekoladka kosztowała 90gr. Ile kosztował jeden lizak?
  1. 20gr C)40gr
  2. 30gr D)50gr
25.Dokończ zadanie i rozwiąż je?
Cysterna wraz z mlekiem waży 1t 250kg. Samo mleko waży 850kg.
Pytanie:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...?
26.Marek na kolonijnym balu tańczył po 4 tańce z sześcioma koleżankami. Każdy taniec trwał 3 minuty. Ile minut tańczył Kamil?
27.Podkreśl prawidłową odpowiedź.
Kasia rozpoznała po liściach i owocach następujące drzewa:
A)sosna, klon, kasztanowiec
B)kasztanowiec, klon, dąb
C)kasztanowiec, lipa, klon

28.Oblicz sposobem pisemnym:
5768+1879= 3204- 765= 675 3= 6732: 7=
29.W piekarni sprzedano 56 bochenków chleba razowego, 3 razy więcej bochenków chleba pszennego niż razowego i 2 razy mniej bochenków chleba żytniego niż chleba pszennego. Ile bochenków chleba sprzedano?
KARTOTEKA SPRAWDZIANU
( zasady przydzielania punktów)
Numer zadania
Badana wiedza i umiejętności
Liczba punktów
1.
2.
Czyta tekst ze zrozumieniem i odpowiada na pytania.
(przyznajemy 1p za każdą poprawną odpowiedź)
4 p
3.
Na podstawie mapy Europy zakreśla obszar Polski.
(1p przyznajemy za poprawne zakreślenie obszaru Polski)
1 p
4.
Dokonuje obliczeń kalendarzowych.
(za każde popranie wykonane działanie przyznajemy 1p)
2 p
5.
Pisze liczebniki w odpowiedniej formie.
(za każdy prawidłowo wpisany liczebnik –1p)
4 p
6.
Określa prawidłowo kierunki na mapie.
(za każdą prawidłowo wpisaną nazwę –1p)
3 p
7.
Potrafi prawidłowo zaadresować kopertę.
(prawidłowo zaznaczone dwie koperty –2p, jedna koperta- 1p, prawidłowe udzielenie odpowiedzi na pytanie-1p)
3 p
8.
Samodzielne napisanie dłuższej wypowiedzi w formie listu.
5 p
9.
Oblicza sumy liczb.
(za każde prawidłowo rozwiązane działanie 1p +1p za prawidłową odpowiedź)
3 p
10.
Wskazuje miejsce odszukania informacji w encyklopedii multimedialnej.
1 p
11.
Sprawdzenie umiejętności stopniowania przymiotników.
(za dwa prawidłowo wpisane przymiotniki 1p)
3 p
12.
Określa czasy czasowników.
(za każdą prawidłowa odpowiedź 1p)
3 p
13.
Zna pory roku i daty ich rozpoczęcia.
(1p za prawidłowe połączenie pory roku z jej datą)
3 p
14.
Potrafi napisać wyrazy o znaczeniu przeciwnym.
(za każdą prawidłową odpowiedź 1p)
4 p
15.
Sprawdzenie umiejętności obliczania obwodu prostokąta i rozumienia terminów związanych z porównywaniem.
(za każde prawidłowo wykonane działanie 1p + prawidłowa odpowiedź 1p)
4 p
16.
Wyróżnianie linii prostopadłych i linii równoległych.
(1p za każdą prawidłową odpowiedź)
4 p
17.
Potrafi rozpoznać i zakreślić prawidłowo zapisany łańcuch pokarmowy.
1 p
18.
Sprawdzenie umiejętności odmiany czasowników przez osoby i liczby w czasie przeszłym.
(za czasowniki odmienione prawidłowo w liczbie pojedynczej-2p i w liczbie mnogiej- 2p
4 p
19.
Potrafi zapisać zdanie w liczbie mnogiej.
1 p
20.
Sprawdzenie umiejętności nazywania części roślin zbożowych.
(za każde prawidłowo wykonane zadanie 1p)
5 p
21.
Sprawdzenie umiejętności pisania wyrazów z trudnościami ortograficznymi.
(1p przyznajemy za dwa prawidłowo uzupełnione wyrazy)
5 p
22.
Sprawdzenie umiejętności rozpoznawania w tekście poznanych części mowy.
(za dwie prawidłowo wpisane części mowy- 1p)
4 p
23.
Zna przysłówki i potrafi napisać je.
(za każdy prawidłowo wpisany przysłówek –1p)
4 p
24.
Potrafi zamienić złote na grosze.
(1p za prawidłowo zaznaczoną odpowiedź)
1 p
25.
Sprawdzenie umiejętności zamiany tony na kilogramy i dokonać obliczeń.
(za każde prawidłowe obliczenie 1p +prawidłowo zapisane pytanie 1p + prawidłowa odpowiedź 1p)
4 p
26.
Potrafi prawidłowo wykonać obliczenia związane z mnożeniem.
(1p za każde prawidłowe obliczenie + 1p za prawidłową odpowiedź)
3 p
27.
Rozpoznaje drzewa liściaste na podstawie liści i owoców.
(prawidłowo zakreślona odpowiedź 1p)
1 p
28.
Sprawdzenie umiejętności wykonywania obliczeń sposobem pisemnym.
(za każde obliczenie 1p)
4 p
29.
Rozwiązuje zadania tekstowe złożone.
(za każde prawidłowe rozwiązanie 1p)
4 p
Granice punktowe i procentowe poziomu opanowania przez uczniów badanej wiedzy i umiejętności.
i procentowe poziomu opanowania przez uczniów badanej wiedzy i umiejętności. POZIOM
Wiedza i umiejętności z zakresu kompetencji
Bardzo niski
0 – 25%
Niski
26 –52%
Średni
53 – 78%
Wysoki
79 – 91%
Bardzo wysoki
92 – 100%
Komunikowanie się w języku ojczystym (maks. 44p)
0 - 11
12 -23
24 - 34
35 - 40
41 - 44
Komunikowanie się w języku matematycznym
(maks. 29p)
0 - 7
8 -15
16 - 22
23 - 26
27 - 29
Znajomość środowiska przyrodniczego i społecznego
(maks. 16p)
0 - 4
5 - 8
9 - 13
14 - 15
16
Wynik ogólny całego sprawdzianu
(maks. 89p)
0 - 22
23 - 46
47 - 69
70 - 81
82 - 89

Opracowała Aleksandra Grzybowska
nauczyciel Zespołu Szkół im.Przyjaciół Przyrody w Występie

7.Dzieci wyjechały na wakacje. Podczas pobytu napisały list. Która koperta jest dobrze zaadresowana? Zaznacz ją.

O czym jeszcze trzeba pamiętać, aby list doszedł do adresata?

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8. Napisz list z wakacji.(do koleżanki)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
9. Oblicz, ile jest kilometrów z Torunia do Kielc, jeżeli
z Torunia do Warszawy jest 209 km
z Warszawy do Radomia jest 1o5 km
z Radomia do Kielc jest 80 km
10.Po wskazaniu hasła w komputerze środki transportu encyklopedia multimedialna podała opcję:
transport wodny transport lądowy transport powietrzny
Aby więcej się dowiedzieć o podróżach koleją, należy wybrać opcję:
  1. transport wodny
  2. transport lądowy
  3. transport powietrzny
11.Wpisz brakujące stopnie przymiotników.
mały . . . . . . . . . . . . ... . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . .. słaby . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . najgorszy
12.Określ czas podanych czasowników.
śpiewałem
wypiorę
czekam
13.Połącz w pary nazwy pór roku i daty ich kalendarzowego początku.
21 III Wiosna
23 IX Lato
22 XII Jesień
22 VI Zima
14.Do podanych wyrazów dopisz wyrazy o znaczeniu przeciwnym.
jasno
ładna
blisko
przypłynął
15.Dziadek Józka chce ogrodzić działkę w kształcie prostokąta, aby zwierzęta nie niszczyły upraw. Długość działki wynosi 12m, a szerokość jest 2 razy krótsza. Ile siatki musi kupić?
16.W ogrodzie są grządki z warzywami.

17.Podkreśl prawidłowy łańcuch pokarmowy.

  1. lis, bażant, liść ziemniaka, stonka
  2. bażant, lis, stonka, liść ziemniaka
  3. liść ziemniaka, bażant, stonka, lis
  4. liść ziemniaka, stonka, bażant, lis
18.Odmień czasownik śpiewać w czasie przeszłym.
liczba. . . . . . . . . . . . . . . liczba. . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19.Napisz podane zdanie w liczbie mnogiej.
Chłopiec wyjedzie na wakacje.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
20.Przeczytaj nazwy części rośliny zbożowej i zapisz w kółkach odpowiednie liczby.

21.Uzupełnij wyrazy właściwymi literami.
W czasie wakacji ...arcerze zorganizują ob...z w g...rach. Odwiedzą zap...yjaźnionych g...rali. Wspólnie będą odbywać krótkie wędr...wki. Obej...ą piękne ...afty oraz ciekawe ...eźby w drewnie.
22.Z tekstu wypisz po 3 rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki.
rzeczowniki
czasowniki
przymiotniki



23.Do podanych czasowników dopisz odpowiednie przysłówki.
czyta
skacze
śpi
jedzie
24.Za 4 czekoladki i 3 lizaki Kamil zapłacił 4zł 50gr. Jedna czekoladka kosztowała 90gr. Ile kosztował jeden lizak?
  1. 20gr C)40gr
  2. 30gr D)50gr
25.Dokończ zadanie i rozwiąż je?
Cysterna wraz z mlekiem waży 1t 250kg. Samo mleko waży 850kg.
Pytanie:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...?
26.Marek na kolonijnym balu tańczył po 4 tańce z sześcioma koleżankami. Każdy taniec trwał 3 minuty. Ile minut tańczył Kamil?
27.Podkreśl prawidłową odpowiedź.
Kasia rozpoznała po liściach i owocach następujące drzewa:
A)sosna, klon, kasztanowiec
B)kasztanowiec, klon, dąb
C)kasztanowiec, lipa, klon

28.Oblicz sposobem pisemnym:
5768+1879= 3204- 765= 675 3= 6732: 7=
29.W piekarni sprzedano 56 bochenków chleba razowego, 3 razy więcej bochenków chleba pszennego niż razowego i 2 razy mniej bochenków chleba żytniego niż chleba pszennego. Ile bochenków chleba sprzedano?
KARTOTEKA SPRAWDZIANU
( zasady przydzielania punktów)
Numer zadania
Badana wiedza i umiejętności
Liczba punktów
1.
2.
Czyta tekst ze zrozumieniem i odpowiada na pytania.
(przyznajemy 1p za każdą poprawną odpowiedź)
4 p
3.
Na podstawie mapy Europy zakreśla obszar Polski.
(1p przyznajemy za poprawne zakreślenie obszaru Polski)
1 p
4.
Dokonuje obliczeń kalendarzowych.
(za każde popranie wykonane działanie przyznajemy 1p)
2 p
5.
Pisze liczebniki w odpowiedniej formie.
(za każdy prawidłowo wpisany liczebnik –1p)
4 p
6.
Określa prawidłowo kierunki na mapie.
(za każdą prawidłowo wpisaną nazwę –1p)
3 p
7.
Potrafi prawidłowo zaadresować kopertę.
(prawidłowo zaznaczone dwie koperty –2p, jedna koperta- 1p, prawidłowe udzielenie odpowiedzi na pytanie-1p)
3 p
8.
Samodzielne napisanie dłuższej wypowiedzi w formie listu.
5 p
9.
Oblicza sumy liczb.
(za każde prawidłowo rozwiązane działanie 1p +1p za prawidłową odpowiedź)
3 p
10.
Wskazuje miejsce odszukania informacji w encyklopedii multimedialnej.
1 p
11.
Sprawdzenie umiejętności stopniowania przymiotników.
(za dwa prawidłowo wpisane przymiotniki 1p)
3 p
12.
Określa czasy czasowników.
(za każdą prawidłowa odpowiedź 1p)
3 p
13.
Zna pory roku i daty ich rozpoczęcia.
(1p za prawidłowe połączenie pory roku z jej datą)
3 p
14.
Potrafi napisać wyrazy o znaczeniu przeciwnym.
(za każdą prawidłową odpowiedź 1p)
4 p
15.
Sprawdzenie umiejętności obliczania obwodu prostokąta i rozumienia terminów związanych z porównywaniem.
(za każde prawidłowo wykonane działanie 1p + prawidłowa odpowiedź 1p)
4 p
16.
Wyróżnianie linii prostopadłych i linii równoległych.
(1p za każdą prawidłową odpowiedź)
4 p
17.
Potrafi rozpoznać i zakreślić prawidłowo zapisany łańcuch pokarmowy.
1 p
18.
Sprawdzenie umiejętności odmiany czasowników przez osoby i liczby w czasie przeszłym.
(za czasowniki odmienione prawidłowo w liczbie pojedynczej-2p i w liczbie mnogiej- 2p
4 p
19.
Potrafi zapisać zdanie w liczbie mnogiej.
1 p
20.
Sprawdzenie umiejętności nazywania części roślin zbożowych.
(za każde prawidłowo wykonane zadanie 1p)
5 p
21.
Sprawdzenie umiejętności pisania wyrazów z trudnościami ortograficznymi.
(1p przyznajemy za dwa prawidłowo uzupełnione wyrazy)
5 p
22.
Sprawdzenie umiejętności rozpoznawania w tekście poznanych części mowy.
(za dwie prawidłowo wpisane części mowy- 1p)
4 p
23.
Zna przysłówki i potrafi napisać je.
(za każdy prawidłowo wpisany przysłówek –1p)
4 p
24.
Potrafi zamienić złote na grosze.
(1p za prawidłowo zaznaczoną odpowiedź)
1 p
25.
Sprawdzenie umiejętności zamiany tony na kilogramy i dokonać obliczeń.
(za każde prawidłowe obliczenie 1p +prawidłowo zapisane pytanie 1p + prawidłowa odpowiedź 1p)
4 p
26.
Potrafi prawidłowo wykonać obliczenia związane z mnożeniem.
(1p za każde prawidłowe obliczenie + 1p za prawidłową odpowiedź)
3 p
27.
Rozpoznaje drzewa liściaste na podstawie liści i owoców.
(prawidłowo zakreślona odpowiedź 1p)
1 p
28.
Sprawdzenie umiejętności wykonywania obliczeń sposobem pisemnym.
(za każde obliczenie 1p)
4 p
29.
Rozwiązuje zadania tekstowe złożone.
(za każde prawidłowe rozwiązanie 1p)
4 p
Granice punktowe i procentowe poziomu opanowania przez uczniów badanej wiedzy i umiejętności.
i procentowe poziomu opanowania przez uczniów badanej wiedzy i umiejętności. POZIOM
Wiedza i umiejętności z zakresu kompetencji
Bardzo niski
0 – 25%
Niski
26 –52%
Średni
53 – 78%
Wysoki
79 – 91%
Bardzo wysoki
92 – 100%
Komunikowanie się w języku ojczystym (maks. 44p)
0 - 11
12 -23
24 - 34
35 - 40
41 - 44
Komunikowanie się w języku matematycznym
(maks. 29p)
0 - 7
8 -15
16 - 22
23 - 26
27 - 29
Znajomość środowiska przyrodniczego i społecznego
(maks. 16p)
0 - 4
5 - 8
9 - 13
14 - 15
16
Wynik ogólny całego sprawdzianu
(maks. 89p)
0 - 22
23 - 46
47 - 69
70 - 81
82 - 89

Opracowała Aleksandra Grzybowska
nauczyciel Zespołu Szkół im.Przyjaciół Przyrody w Występie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie