Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Doskonalenie przewrotu w przód, nauka skoku rozkrocznego przez kozła

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2531 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt zawiera zestaw ćwiczeń, które pozwolą uczniom klasy szóstej doskonalić technikę przewrotu w przód oraz opanować technikę skoku rozkrocznego przez kozła.

Scenariusz Lekcji Wychowania Fizycznego
 
Temat: Doskonalenie przewrotu w przód, nauka skoku rozkrocznego przez kozła.
Klasa: VI, chłopcy
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Liczba uczniów: ćwiczących 18,
Zadania szczegółowe z zakresu:
Postawy – uczeń pomaga słabszym kolegom w prawidłowym wykonaniu ćwiczenia.
Wiadomości – uczeń zna zasady bezpiecznego korzystania z kozła gimnastycznego.
Umiejętności – uczeń potrafi przeskoczyć z asekuracją przez kozła gimnastycznego.
Zdolności motoryczne – kształtowanie zwinności
Ścieżki edukacyjne: ścieżka prozdrowotna, zachęcanie młodzieży do samodzielnego uprawiania ćwiczeń kształtujących w domu.
Metody realizacji zadań ruchowych: analityczno – syntetyczna
Formy organizacyjne lekcji: podział klasy na sześć zespołów
Środki dydaktyczne (pomoce, sprzęt): materace, dwie odskocznie gimnastyczne, jeden kozioł, cztery ławeczki gimnastyczne, kółko gimnastyczne, cztery skakanki .
 
tok lekcji i rodzaj zadania
nazwa i opis ćwiczenia lub zabawy

dozowanie
 
metody i formy organizacyjne
wskazówki organizacyjno - metodyczne
1
2
3
4
5
I ćwiczenia organizacyjno – porządkowe

Zbiórka, raport, przywitanie , sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących do zajęć (stroje, zdjęcie przedmiotów, które mogą zagrozić bezpieczeństwu w czasie zajęć).

Podanie tematu lekcji.

2’

zbiórka w dwuszeregu w miejscu

grupowy zdaje raport

 
II ćwiczenia kształtujące

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Część główna

 
Rozgrzewka

Zabawa ożywiająca „Berek trzeciak”

Ćwiczenia w marszu:

-wymachy w górę PN i LN,

-wypady w przód PN i LN.

Ćwiczenia w truchcie:

-naprzemianstronne krążenia RR w przód i w tył,

-krok odstawno – dostawny do wewnątrz i na zewnątrz koła.

Ćwiczenia w miejscu: wymachy  4xRR w przód 4xRR w tył, skłon w przód na trzy tempa, skłony w siadzie do PN i LN, leżenie na plecach – nożyce, siad płotkarski i skłony do PN i LN, ćwiczenia w parach tyłem „ważenie soli” bez odrywania nóg od ziemi, „piłowanie drzewa”, trzymanie się za ręce w parach „wiatrak”, przetoczenia i skulenia – ćwiczenia przygotowujące do przewrotu w przód.

I stacja – skakanie na skakankach,

II stacja – wbieganie po ławeczce pochylonej na drabince,

III stacja – stanie na rękach z uniku podpartego z asekuracją,

IV stacja – doskonalenie przewrotu w przód,

V stacja– odbicia obunóż z marszu, naskok na odskocznię, wykonać rozkrok, wylądować na materacu. Ćwiczenie jw. w truchcie.( bez kozła)

VI stacja – Pokaz skoku przez kozła w wykonaniu nauczyciela. Skok rozkroczny po odbiciu z siadem na kozła, skok rozkroczny z przeskokiem przez kozła.

Samodzielny przeskok przez kozła z asekuracją  nauczyciela.

10’

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2’ na każdej stacji po 2x

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2’

m. zabawowa-klasyczna

 
m. naśladowcza-ścisła

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
m. analityczna

 
 
 
 
 
m. strumieniowa

rozsypka

 
ustawienie w kole

wymachy i

wypady co 3 krok

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
podział grupy na sześć zespołów

 
 
 
 
 
 
asekuracja nauczyciela

 
 
 
cała grupa

III ćwiczenia uspokajające

Zabawa „Minutka”

Ćwiczenie półzwisu siedząc tyłem do drabinki lub zwisy pełne.

Leżenie na plecach, dotykanie do podłoża całymi plecami.

Podsumowanie

Wyróżnienie najlepiej ćwiczących, omówienie błędów popełnianych przez uczniów, pożegnanie

5’

 
 
 
 
 
 
 
2’

 
 wytłumaczenie zabawy przez N.

 
podział uczniów na trzy zespoły

 
Autor:Paweł Plaskota

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie