Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Co wiemy o połozeniu geograficznym i warunkach naturalnych Polski ?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1880 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz lekcji z przyrody dla uczniów szkoły podstawowej. Omówione zostały szczegółowo cele, metody i formy lekcji oraz jej przebieg.

Scenariusz lekcji przyrody dla klasy V
Temat: Co wiemy o położeniu geograficznym i warunkach naturalnych Polski ?

Cele
Wiadomości :
Uczeń:
- zna podstawowe pojęcia i terminy ,
- wie jakie czynniki w przeszłości kształtowały rzeźbę terenu w Polsce,

- potrafi scharakteryzować wybrane elementy środowiska naturalnego Polski ( gleby, wody itp. ) .


Umiejętności :
Uczeń :

- potrafi omówić oraz wskazać na mapie położenie i podział administracyjny Polski,

- umie wskazać na mapie fizycznej rozmieszczenie głównych krain geograficznych , gleb , jezior , rzek itd.,

- potrafi scharakteryzować wybrane elementy środowiska naturalnego Polski (gleby , wody itp. ),
- potrafi na lekcji wykorzystać różne źródła informacji.


Postawy :
Uczeń :

- efektywnie współdziała w grupie,
- rozwija swoją postawę patriotyczną i obywatelską poprzez dostrzeganie piękna ojczystego kraju ,
- aktywnie uczestniczy w zajęciach.

Zajęcia opierają się na wcześniej omówionym materiale (lekcja powtórzeniowa) poszerzonym o treści samodzielnie przygotowane przez uczniów.

Formy pracy :
- praca indywidualna ,
- zbiorowa,
- w grupach

Metody nauczania :
- praca z mapą oraz innymi pomocami dydaktycznymi ,
- prezentacje,
- pytania i odpowiedzi .

Środki dydaktyczne:
- ścienna mapa fizyczna i administracyjna Polski ,
- atlasy,
- profile glebowe,
- encyklopedie i inne materiały przygotowane przez uczniów.

I część lekcji – Sprawy organizacyjno - porządkowe , podanie tematu lekcji.

II część lekcji – uczniowie samodzielnie z wykorzystaniem mapy prezentują położenie Polski oraz najbliższego regionu. Omawiają i wskazują na mapie nowe jednostki podziału administracyjnego kraju.

III część lekcji –podział uczniów na 5 grup. Przygotowanie przez uczniów w grupach materiałów o wybranych elementach środowiska naturalnego (gleba,
lasy, rzeźba terenu ,jeziora , rzeki ) w oparciu o wcześniej zdobyte wiadomości
i umiejętności oraz samodzielnie zebrane materiały.

IV część lekcji – prezentacja materiałów przez poszczególne grupy z wykorzystaniem mapy , profili glebowych ,encyklopedii i wcześniej zgromadzonych przez uczniów środków dydaktycznych.

V część lekcji – podsumowanie. Ocenienie przez uczniów pracy poszczególnych zespołów oraz pracy uczniów w danym zespole.
Ocena pracy uczniów przez nauczyciela .


Opracowała :

Edyta Starczewska

12.01.2005 r.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie