Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dobre rady na odpady

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1161 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców dzieci 6-letnich z zakresu edukacji ekologicznej. Rodzic na zajęciu ma możliwość zaobserwowania umiejętności swojego dziecka, wspólnie z dzieckiem uczestniczy czynnie w zajęciu.
Temat: Dobre rady na odpady

Obszar edukacyjny: VIII – Ja i przyroda

Treści programowe: Kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego

Cel ogólny: Recykling – formą troski o środowisko czyli segregowanie śmieci i powtórne ich wykorzystanie. Budzenie świadomości ekologicznej wśród rodziców.

Cele szczegółowe:
Dziecko:
  • Dostrzega różnicę między środowiskiem czystym a zanieczyszczonym;
  • Potrafi podać przyczyny takiego stanu sytuacji;
  • Wie jak dbać o środowisko;
  • Rozpoznaje kolorowe pojemniki na odpady;
  • Potrafi segregować śmieci;
  • Rozumie znaczenie pojęcia – recykling;
  • Potrafi wymienić sposoby powtórnego wykorzystania odpadów różnego pochodzenia;
  • Wypowiada swoje myśli na tle grupy i w obecności rodziców;
  • Doskonalenie techniki czytania;
  • Umie zaśpiewać piosenkę i aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej;
  • Umie wykorzystać gazetę do ćwiczeń muzyczno-ruchowych, reaguje na rytm i tempo;
  • Prawidłowo wskazuje prawą i lewą stronę swojego ciała;
  • Potrafi wykonać pracę przestrzenną, łączyć różne materiały;
  • Umie przestrzegać zasad bezpiecznej pracy i zabawy.
Metoda:
słowna – rozmowa,
czynna – zadań stawianych dziecku, samodzielnych doświadczeń,
percepcyjna – oparta na bezpośrednim spostrzeganiu i na przeżywaniu.

Forma: zespołowa i indywidualna

Pomoce: nagranie piosenki „Śmieci do śmietnika”, ilustracje, kolorowe pojemniki na odpady, odpady różnego pochodzenia (makulatura, tworzywa sztuczne, opakowania szklane, puszki), wełna, kolorowy papier, kredki, klej, guziki, folia.

PRZEBIEG ZAJĘCIA
  1. Powitanie gości.
  2. Zabawa ruchowa przy piosence „Śmieci do śmietnika”.
  3. Krótkie omówienie piosenki (o czym była? co to są śmieci? dlaczego jest tak dużo śmieci wokoło? kto się do tego przyczynia?).
  4. Oglądanie i porównywanie dwu ilustracji (środowisko zaśmiecone i czyste), wysuwanie wniosków, odwoływanie się do doświadczeń dzieci.
  5. Zwrócenie szczególnej uwagi na konieczność zbierania śmieci, dbania o czystość środowiska (dla własnego dobra i zdrowia oraz zwierząt).
  6. Zapoznanie dzieci z kolorowymi pojemnikami na odpady (żółty – plastik, zielony – szkło, niebieski – papier, czerwony worek - metal). Odczytywanie napisów przez dzieci umiejące czytać.
  7. Segregowanie śmieci do odpowiednich pojemników.
  8. Zabawa muzyczno-ruchowa z gazetami do melodii „Mexikamisher Walter” – uwrażliwianie na rytm i tempo.
  9. Zapoznanie dzieci z pojęciem – RECYKLING czyli „Ze starego coś nowego”, podanie przykładów wykorzystania: opakowań szklanych, papieru, plastiku, opakowań metalowych.
  10. Propozycje dzieci na powtórne wykorzystanie odpadów różnego pochodzenia oraz wysuwanie propozycji jak można dbać o czystość przyrody (np. branie udziału w akcji Sprzątamy Świat, Dni Ziemi, zbieranie makulatury, puszek, baterii itp.).
  11. Posumowanie zdobytych wiadomości, poproszenie dzieci aby porozmawiały z rodzicami w domu i przypominały im o konieczności segregowania śmieci.
  12. Zabawa z propozycji materiałów PSPiA KLANZA – „Taniec z gazetami” do melodii „Dashing” – wyrabianie orientacji przestrzennej względem własnego ciała.
  13. Rozmowa na temat wykonywania prac z odpadów różnego pochodzenia, przypomnienie zasad bezpiecznej pracy.
  14. Praca indywidualna przy stolikach, zachęcenie rodziców do pomocy w wykonywaniu prac.
  15. Zakończenie pracy, nazywanie swoich prac, zorganizowanie wystawki, odczytanie podpisu „Dobre rady na odpady”.
  16. Pożegnanie gości, wręczenie upominku dla Pani Dyrektor-lalki (wykonanej z odpadów).
Opracowała:
Iwona Cygnarowska
Przedszkole nr 4
im. "Słonecznego uśmiechu"
w Czeladzi

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie