Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z realizacji zadań planu rozwoju zawodowego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3846 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przystępując do realizacji planu rozwoju zawodowego zwróciłam uwagę na postawione sobie cele. Wszystkie działania, których podjęłam się w okresie stażu służyły przede wszystkim: Wykorzystaniu czasu stażu do szeroko rozumianych działań na rzecz szkoły, środowiska i parafii w której pracuję. Doskonaleniu mojej pracy jako katechety, nauczyciela, wychowawcy i opiekuna powierzonych mi dzieci. Prezentowaniu innym nauczycielom mojego dorobku pedagogicznego przy wykorzystaniu technologii komputerowej i informacyjnej, Działalności na rzecz społeczności lokalnej oraz organizacji charytatywnych wspierających rozwój dzieci.

Sprawozdanie z realizacji zadań planu rozwoju zawodowego


Elżbieta Maria Luby
Szkoła Podstawowa w Krzywinie
Uczę religii i prowadzę zajęcia z wychowania do życia w rodzinie
Rozpoczęłam stażu: 01.09.2003 r., zakończyłam 31.05.2006 r.


CELE AWANSU:


· Podejmowanie i organizowanie działań doskonalących warsztat pracy, zgodnie z potrzebami szkoły

· Współudział w kształtowaniu wizerunku własnej placówki w środowisku, poprzez podejmowanie działań wykraczających poza obowiązki służbowe.

· Uzyskanie, w wyniku postępowania kwalifikacyjnego, stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.


Przystępując do realizacji planu rozwoju zawodowego zwróciłam uwagę na postawione sobie cele. Wszystkie działania, których podjęłam się w okresie stażu służyły przede wszystkim:

· Wykorzystaniu czasu stażu do szeroko rozumianych działań na rzecz szkoły, środowiska i parafii w której pracuję.

· Doskonaleniu mojej pracy jako katechety, nauczyciela, wychowawcy i opiekuna powierzonych mi dzieci.

· Prezentowaniu innym nauczycielom mojego dorobku pedagogicznego przy wykorzystaniu technologii komputerowej i informacyjnej,

· Działalności na rzecz społeczności lokalnej oraz organizacji charytatywnych wspierających rozwój dzieci.





Wszechstronny rozwój ucznia był, jest i będzie celem wszystkich moich działań dydaktyczno – wychowawczo - opiekuńczych. Doskonaliłam siebie i swój warsztat pracy oraz wykorzystywałam nabyte umiejętności dla jego dobra i dobra szkoły, w której pracuję.

Rozpoczynając staż na stopień nauczyciela dyplomowanego, zapoznałam się z procedurami awansu zawodowego i przeprowadziłam analizę przepisów prawa oświatowego tj.:

  • Rozporządzenia MEN z 3.08.2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego
  • Ustawy z 26.01.1982 r. Karty Nauczyciela

W trakcie stażu uwzględniłam następujące zmiany:

  • Rozporządzenie MENiS z 29.05.2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
  • Rozporządzenie MENiS z 1.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Mój plan rozwoju zawodowego uwzględniał nie tylko rozporządzenia MENiS, ale również założenia Statutu Szkoły, planu pracy Szkoły, programu wychowawczego i programu rozwoju szkoły, a także potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców i współpracowników. Uwzględniając specyfikę i potrzeby szkoły, mobilizowałam się do coraz aktywniejszej pracy i jeszcze bardziej skutecznego oddziaływania na ucznia.


Sprawozdanie ujmuje realizację zadań ujętych w obszary poszczególnych wymagań.



W czasie odbywanego stażu na nauczyciela dyplomowanego:


Uzyskałam pozytywne efekty w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły:/ § 8 ust. 2 pkt 1 /5 ust. 2 pkt 1//

1. Opracowywałam i realizowałam program SK PCK, gdyż od wielu lat pełnię funkcję Opiekuna Szkolnego Koła PCK.

2. Przygotowałam i wdrożyłam przedsięwzięcia /zgodnie z rokiem liturgicznym i innymi ważnymi wydarzeniami w życiu Kościoła, każdego roku/: Jasełka, Misterium Paschalne, Dzień Papieski, rocznica urodzin i śmierci Karola Wojtyły – Papieża Jana Pawła II. Z wielkim rozmachem i pieczołowitością przygotowywane okolicznościowe przedstawienia i spotkania dla społeczności szkolnej /rano/ i środowiska lokalnego /wieczorem/ wymagają ogromnych nakładów pracy i czasu.

W ramach tych przedsięwzięć wykonałam następujące zadania:

· Opracowałam założenia oraz plan działania

· Pozyskałam do współpracy innych nauczycieli, kapłanów, rodziców, KGW, Radę Sołecką.

· Rozreklamowałam akcję w szkole i w środowisku miejscowym

· Dokonałam ewaluacji przedsięwzięć.


Moi uczniowie brali udział w konkursach szkolnych i międzyszkolnych. Wspólna praca zaowocowała licznym udziałem wychowanków w organizowanych konkursach, promowaniem szkoły w środowisku oraz ich osobistymi sukcesami. Brali udział w konkursach pozaszkolnych. Przygotowywałam swoich podopiecznych do publicznych występów.

Uczniowie, których przygotowywałam brali udział w następujących przedsięwzięciach:

1. W szkolnym konkursie „Kolędy i pastorałki”- granie na różnych instrumentach muzycznych, dla wszystkich uczniów /styczeń 2006/, który przygotowałam wspólnie z muzykiem naszej szkoły.

2. W gminnym konkursie grania „Kolęd i pastorałek”, który odbył się w naszym kościele parafialnym, zorganizowałam wspólnie z muzykiem.

3. W IV Festiwalu Piosenki Religijnej w Trzcińsku Zdroju. Jedna z uczennic zajęła III miejsce, sprawiając sobie i mnie wiele radości, co przyczyniło się do osobistej satysfakcji.

. 4. Rozwój talentów i zainteresowań uczniów.

Każdego roku w okresie Bożego Narodzenia z uczniami przygotowuję: Jasełka, Misterium Paschalne, Dzień Papieski, rocznicę urodzin i Śmierci Karola Wojtyły - Papieża Jana Pawła II. Z wielkim rozmachem i pieczołowitością przygotowywane okolicznościowe przedstawienia i spotkania dla społeczności szkolnej /rano/ i środowiska lokalnego /wieczorem/ wymagają ogromnych nakładów pracy i czasu.

Zawsze pomagałam swoim uczniom w przygotowywaniu się do wystąpień: przygotowuję stroje, dekoracje, potrzebne eksponaty. Do współpracy w tym zapraszam rodziców i tych, którzy chcą pomóc.

5. Wspieranie i wdrażanie Programu Profilaktycznego Szkoły /opracowuję scenariusze katechez, zajęć wychowania do życia w rodzinie, wspierających ten program/.

. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjne: /§ 8 ust 2 pkt 2/


Poprzez odbyte kursy i szkolenia, przed stażem /kurs komputerowy 2001 r./ i w czasie jego trwania, zdobyłam umiejętności wykorzystania techniki komputerowej i informacyjnej:

1. Korzystałam często z zasobów Internetu, szukałam wiadomości, przepisów prawnych, przeglądałam strony MENiS, czy Kuratorium.

2. Przy pomocy komputera przygotowuję pomoce i materiały, które wykorzystuję na zajęciach dydaktycznych.
3. Technologię komputerową i informacyjną oraz swoje umiejętności wykorzystałam do przygotowania:

· planów wynikowych do poszczególnych klas

· licznych pomocy dydaktycznych /testy luk, krzyżówki, fragmenty z Pisma Świętego, opowiadania, wiersze, rebusy, teksty piosenek, fragmenty dokumentów papieskich…/

· zaproszeń na Jasełka, Misterium Paschalne, Dzień Papieski, …

· scenariusze do przedstawień

· planu rozwoju zawodowego

· pisanie prac zaliczeniowych i pracy dyplomowej

· programów /SK PCK, wycieczki/

· dokumentacji awansu zawodowego
· sprawozdania – informacji z uroczystości szkolnych i środowiskowych na gazetkę szkolną



Wielokrotnie zachęcałam swoich uczniów do korzystania z encyklopedii multimedialnych i Internetu, w celu rozwijania zainteresowań, pogłębienia wiedzy i lepszego przygotowania się do lekcji.


Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć: /§ 8 ust. 2 pkt 3 /5 ust. 2. pkt 2//


  1. Aktywnie uczestniczyłam w pracach zespołu przedmiotowego i wychowawczego, zabierałam głos, dzieliłam się swoimi spostrzeżeniami i uwagami, wiedzą i doświadczeniem.
  2. Prowadziłam zajęcia otwarte dla rodziców /klasy drugiej/ i nauczycieli kontraktowych /korzystała Ewelina Ziemska/ i mianowanych /Zofia Sosnowska/.
  3. Podczas Rad Pedagogicznych wnosiłam swoje uwagi i spostrzeżenia.
  4. Przekazałam dwie prace dyplomowe do Gminnej Biblioteki Publicznej w Krzywinie „Rola rodziców, rodziny w wychowaniu i życiu młodego człowieka” i „Program socjoterapeutyczny dla dzieci przejawiających zachowania agresywne pochodzących z rodzin alkoholowych”.
  5. Brałam udział w spotkaniach z rodzicami w celu służenia radą i pomocą w wychowaniu dzieci i młodzieży.
  6. Sprawowałam opiekę – wspólnie z zespołem - nad stażystką Politechniki Szczecińskiej Panią Aleksandrą Tobolską.
  7. Korzystałam z doświadczeń koleżanek i kolegów:
    • Wykorzystywałam materiały, opracowane przez nauczycieli, w swojej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej
    • Uczestniczyłam w radach szkoleniowych
    • Brałam udział w zajęciach otwartych organizowanych przez nauczyciela j. angielskiego /9.03.2004 r. – klasa VI/
  8. Udostępniałam innym materiały pozyskane podczas kursów i szkoleń.
  9. Napisałam kilkanaście artykułów do lokalnej prasy: Gazeta Chojeńska, 7 Dni Gryfina, Głos Szczeciński, Kurier Szczeciński na temat odbytych przedstawień, spotkań, które zorganizowałam.
10.Wygłosiłam referaty na zebraniach z rodzicami klasy drugiej /przygotowującej się do pierwszej Komunii Świętej. na temat:

· „Podstawy chrześcijańskiej moralności”

· „Tajemnica wspólnoty człowieka z Bogiem. Bóg przywraca utraconą wspólnotę”

· „Słuchamy słów Boga i odpowiadamy. Zło grzechu i miłosierdzie Ojca”

· „Dekalog /Kiedy przekraczamy Dekalog/”

· „Pełne uczestnictwo w Eucharystii”

· „Jak rozumiem przykazania kościelne – nowe”

11.Umieściłam swoje publikacje na internetowych portalach edukacyjnych

· Program socjoterapeutyczny dla dzieci przejawiających zachowania agresywne pochodzących z rodzin alkoholowych na edukacyjnych stronach portalu www.oficynamm.pl oraz www.publikacje.edu.pl

· Program SK PCK na w/w stronach.

Plan rozwoju zawodowego i sprawozdanie z jego realizacji na stronie www.literka.pl

12.Przeprowadzałam spotkanie z rodzicami uczniów, którzy zadeklarowali udział w zajęciach „Wychowanie do życia w rodzinie”, przedstawiając program. /każdego roku/

13.Przeprowadziłam spotkanie z rodzicami uczniów, którzy wyjeżdżali na wycieczkę Krzywin – Kraków.


Moją wiedzę i umiejętności przekazywałam nauczycielom podczas lekcji otwartych w szkole oraz na studiach podyplomowych z Socjoterapii i spotkaniach z rodzicami.. Wiedzę zdobytą na szkoleniach wykorzystywałam również podczas indywidualnych rozmów z nauczycielami. Mój warsztat pracy prezentowałam też na zorganizowanych przez siebie imprezach i uroczystościach szkolnych. Podejmowane działania i zadania w naszej szkole bardzo często wykonujemy wspólnie dzieląc się wiedzą i pomysłami .

Chętnie dzieliłam się wypracowanymi przez siebie materiałami z nauczycielami i innymi, składając je w bibliotece do użytku szkolnego /życiorysy świętych, wielkich i ważnych postaci dla Kościoła, charakterystykę okresów roku liturgicznego /adwent, Boże Narodzenie, wielki post, Zmartwychwstanie Pańskie, Wniebowstąpienie Pańskie, Zesłanie Ducha Świętego, …/

Swoją wiedzę, spostrzeżenia i przemyślenia przekazywałam na spotkaniach rodzicom dzieci przygotowujących się do pierwszej Komunii Świętej.


Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich: /§ 8 ust. 2 pkt 4 a /5 ust. 2 pkt 3 a//

1. Po przydzieleniu mi opieki nad SK PCK, opracowałam program i systematycznie wdrażałam. Modyfikuję go w miarę potrzeb.

2. Przygotowałam i zrealizowałam program wycieczki szkolnej szlakiem Papieskim J.P.II.

3. Byłam współorganizatorem pielgrzymki młodzieży /3.06.2006/ na Pola Lednickie.

3. Opracowałam program socjoterapeutyczny dla dzieci przejawiających zachowania agresywne pochodzących z rodzin alkoholowych.

4. Opracowałam – wspólnie z zespołem – programy: wychowawczy i profilaktyki oraz plan rozwoju szkoły.


Mój dobry kontakt z uczniami wykorzystywałam organizując wycieczkę szkolną. Dzięki niej dzieci mogły poznać dziedzictwo kulturowe naszej Ojczyzny. Posiadam uprawnienia kierownika wycieczek i obozów wędrownych.

Chętnie sprawowałam też opiekę nad uczniami podczas wyjazdu na konkursy /IV Festiwal Piosenki Religijnej w Trzcińsku Zdroju i Wojewódzkie Eliminacje OTWP/

Kontakty z uczniami podczas tego typu zajęć zbliżały nas do siebie i pozwalały wzbudzać zaufanie. Stawałam się też niejednokrotnie powiernikiem w wielu dziecięcych i młodzieżowych problemach.


W 2006 r. uzyskałam kwalifikacje egzaminatora OKE w Poznaniu w zakresie sprawdzianu w sześcioletniej szkole podstawowej. Okres oczekiwania był bardzo długi, ponad dwa lata. /§ 8 ust. 2 pkt 4 b/

Poprzez swoje działania poszerzyłam zakres działania szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych: / § 8 ust. 2 pkt 4 c/

W okresie stażu:
1. Opracowałam regulaminy konkursów i zrealizowałam /konkursy: „Najpiękniejszy różaniec”, „Najpiękniejsza kartka Wielkanocna i Bożonarodzeniowa”, szkolny i gminny konkurs grania „Kolęd i pastorałek”, „IV Festiwal Piosenki Religijnej”. Nagrody wręczano na apelach szkolnych.

2. Zorganizowałam zbiórkę znaczków stemplowanych. Do akcji włączyła się cała społeczność szkolna. Znaczki przekazano do Zakonu dla siostry Magdaleny Mańkowskiej. Po renowacji znaczki trafią do rąk dzieci w Ośrodkach Misyjnych za granicą, jako pewien rodzaj nagrody. Również przez cały rok zbierałam „Liptony” i przekazałam do Stowarzyszenia Inwalidów /na wózek inwalidzki/ w ilości 4.500.

3. Zorganizowałam dyżury uczniów na: stołówce, szatni, korytarzach, boisku.

4. Z okazji Dnia Służby Zdrowia na ręce Pani pielęgniarki złożyłam życzenia i wręczyłam kwiaty.

5. Z okazji Światowego Dnia Chorego odwiedziłam chorych i samotnych.

6. Byłam odpowiedzialna za aktualizację gazetek /na korytarzu/ o tematyce religijnej i czerwonokrzyskiej.

7. Każdego roku /wiosną i jesienią/ podczas Krzywińskiej Ligi Biegów Przełajowych byłam odpowiedzialna za powierzone mi zadania, które chętnie i z przyjemnością wykonywałam.

8. W bieżącym roku przygotowywałam dekorację do Kwietnego biegu.
9. Układałam dyżury nauczycieli.
10.Proponowałam uczniom ciekawe formy spędzania wolnego czasu, rozwijanie zainteresowań i pasji życiowych – „Z papieru mogę wykonać wszystko”.

11.Motywowałam i zachęcałam uczniów do udziału w akcjach charytatywnych: „Góra Grosza’, „Zdążyć z pomocą” – na leczenie i rehabilitację dla Emilki, zbieranie znaczków i liptonów, podziel się kanapką, … .

12.Po rozpoznawaniu sytuacji życiowej wychowanków, organizowałam pomoc w trudnych dla nich sytuacjach.

13.Przygotowałam i wykonałam projekty licznych zaproszeń, kartek świątecznych, dyplomów,…


Podejmowałam zadnia na rzecz oświaty, pomocy społecznej we współpracy z innymi osobami i instytucjami samorządowymi: / § 8 ust. 2 pkt 4 e/

Podejmowałam różnorodne zadania na rzecz edukacji.
Współpracowałam z:
1. Fundacją „Zdążyć z Pomocą”. Na leczenie i rehabilitację dla Emilki Solińskiej przekazałam 100 zł /2004r./ również w tym roku przekazałam 100 zł. Pieniądze zostały zebrane od uczniów naszej szkoły. Każda klasa włączyła się do zbiórki, solidaryzując się z bardzo poparzoną /podczas pożaru mieszkania/ Emilką Solińską.

2. Zarządem Powiatowym PCK. Włączyłam się w Akcję Czerwonokrzyska Gwiazdka. Zebraliśmy pieniądze /sprzedając głowy mikołajów/, wspomagając stół Bożonarodzeniowy dla najuboższych. Zbieraliśmy również „Złote monety 1, 2, 5 gr” uczestnicząc w akcji „Góra Grosza”, wspomagając Domy Dziecka.

3. Kołem Gospodyń Wiejskich przy organizowaniu imprez środowiskowych /Jasełka, Misterium Paschalne, Dzień Papieski, rocznica urodzin i śmierci Karola Wojtyły – Papieża Jana Pawła II/.

4. Parafią :
  • przygotowywałam dzieci do sakramentu pojednania i I Komunii Świętej
  • uczestniczę wraz z dziećmi w nabożeństwach liturgicznych
  • sprawowałam opiekę nad uczniami w czasie rekolekcji
  • przygotowywałam i wystawiałam w kościele /dla środowiska lokalnego/ Jasełka i Misterium Paschalne
  • organizowałam spotkania okolicznościowe /Dzień Papieski, rocznica urodzin i śmierci Karola Wojtyły – Papieża Jana Pawła II/ na placu kościelnym przy pomniku Papieża
  • przygotowywałam dziewczynki do sypania kwiatów w czasie Bożego Ciała i realizowałam to zadanie
5. Parafią Widuchowa:

  • zorganizowałam, wspólnie z ks. wikariuszem, pielgrzymkę młodzieży na Pola Lednickie
6. Radą Rodziców. Zorganizowałam, wraz z nimi, zabawę noworoczną „Choinkę’.

7. Pedagogiem szkolnym
8. Pielęgniarką medycyny szkolnej
9. Władzami samorządowymi. W ubiegłym roku /2005/ brałam udział w komisji konkursowej „Najlepsze ciasto” podczas Transgranicznego Festynu Integracyjnego Widuchowa – Perkun, którego organizatorem był Urząd Gminy Widuchowa.

10. Zespołem Szkół w Widuchowej. Każdego roku byłam członkiem zespołu nadzorującego sprawdziany szóstoklasistów i egzaminy gimnazjalne.


Współpraca z tymi instytucjami wzbogaciła naszą szkołę o nowe doświadczenia, promowała placówkę szkolną w środowisku lokalnym oraz podniosła jakość pracy szkoły.


W czasie odbywanego stażu mogę pochwalić się następującymi osiągnięciami w pracy zawodowej: /§ 8 ust. 2 pkt 4 f /

1. Otrzymałam Nagrodę Dyrektora Szkoły /2005 r./.
2. Wiele satysfakcji sprawił mi fakt, że moje działania /w związku z Krzywińską Ligą Biegów Przełajowych/ zostały zauważone i otrzymałam wiele dyplomów uznania od Wójta Gminy Widuchowa.

3. Koło Gospodyń Wiejskich i Rada Sołecka podziękowały za przygotowanie i prezentację /Jasełek, Misterium Paschalnego, Dnia Papieskiego, rocznicy urodzin i śmierci Karola Wojtyły – Papieża Jana Pawła II/

4. Za współpracę, zaangażowanie i włączanie się w różnego typu akcje charytatywne otrzymałam dyplomy uznania od Zarządu Powiatowego PCK.

5. W roku szkolnym 2004/2005 podjęłam kolejne studia podyplomowe „”, które były dla mnie wielkim wyzwaniem. W czasie studiowania nabyłam potrzebną do prowadzenia zajęć z techniki, wiedzę, ale przede wszystkim odkryłam w sobie nowe umiejętności i talent. Moja edukacja w tej dziedzinie dopiero się zaczęła i myślę, że jeszcze wiele doświadczeń przede mną.

6. Uczestniczyłam w wielu szkoleniach, aby uaktualniać swoją wiedzę i korygować swoje plany, programy. Każdego roku uczestniczyłam w sierpniowych konferencjach metodycznych organizowanych przez CDiDN w Szczecinie, aby móc planować pracę na kolejny rok zgodnie z przekazanymi /podczas spotkania/ wskazówkami. W trakcie trwania stażu na nauczyciela dyplomowanego ukończyłam wiele form doskonalenia /kursów, warsztatów, szkoleń/, które wpłynęły na wzbogacenie moich doświadczeń jako nauczyciela katechety i pobudziły do poszukiwania ciekawych metod i form pracy.

6. 1. Podjęłam szereg działań mających na celu poszerzenie wiadomości i zdobycie nowych umiejętności do pracy z uczniem, realizując potrzeby szkoły, tym samym podwyższając jakość pracy szkoły:

· Ukończyłam Studia Podyplomowe /350 godzin/ - Profilaktyka i Terapia Zaburzeń w Zachowaniu, Socjoterapia /2006 r./

· Ukończyłam kurs organizowany przez OKE w Poznaniu z wynikiem pozytywnym /Uzyskałam kwalifikacje egzaminatorem OKE w Poznaniu w zakresie szkoły podstawowej/ - 25 godzin /2006 r./

· Ukończyłam kurs BHP – 10 godzin /2006/

· Uczestniczyłam w warsztatach „Doskonalenie pracy nauczyciela /informacja zwrotna, samoocena i planowanie zmian/ w procedurach wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły” organizowanych przez CDiDN w Szczecinie

· Wzięłam udział w kursie dla Nauczycieli i Dyrektorów Szkół w Ramach Programu Aktywizacji Obszarów Wiejskich pt. „Rozwijanie umiejętności wychowawczych” zorganizowany przez STO w Krakowie – 60 godzin /2004r./.

· Brałam udział w konferencjach i warsztatach katechetycznych „Troska Kościoła o tożsamość katechetycznej posługi” zorganizowanych przez CDiDN w Szczecinie – 25 godzin /2003/04/.

- „Duchowość katechety fundamentem jego posługi” – 5 godzin

- „Planowanie działalności edukacyjnej i katechetycznej – 5 godzin

- „Pluralizm środowisk a korelacja ewangelizacyjna” – godzin

- „ Duchowe kształtowanie procesu wychowania” – 5 godzin

- „ Programowanie zadaniowe i monitorowanie procesu nauczania religii” 5 godzin.

· Uczestniczyłam w warsztatach pt. „Praca z dzieckiem zaburzonym emocjonalnie w klasie, grupie” – 6 godzin /2003 r./ i „ Metody aktywizujące w nauczaniu” - 4 godz. /2003 r./ organizowanych przez CDiDN w Szczecinie

· Ukończyłam kurs „Jak przygotować plan wynikowy” organizowany przez CDiDN w Szczecinie – 15 godzin – /2004 r./:

- „Rodzaje planów dydaktycznych” – 5 godzin

- „Procedury tworzenia planów: kierunkowego, wynikowego i metodycznego” – 5 godzin

- „Mocne i słabe4 strony planu wynikowego” – 5 godzin

· Uczestniczyłam w szkoleniu „Jak dokumentować rozwój zawodowy?” - 6 godzin.

· Uczestniczyłam w rekolekcjach dla katechetów – trzy dni każdego roku

· Zorganizowałam wyjazd do kina na film „Pasja” – przed świętami Zmartwychwstania Pańskiego /29.03.2004 r./

· Uczestniczyłam w konferencjach PCK.

· Uczestniczyłam w posiedzeniach członków Klubu Olimpijczyka „Krzyś” /każdego roku – dwa razy do roku/


7. Opracowałam i przeprowadziłam ankietę na temat: „Czy dziecko wybrało zajęcia pozalekcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami”. Dokonałam analizy, wyciągnęłam wnioski i przedstawiłam rekomendacje./2006 r./

8. Opracowała i przeprowadziłam, wspólnie z koleżanką, ankietę na temat: „Czy w szkole występują przejawy niesprawiedliwości i uprzedzeń. Dokonałam analizy, wyciągnęłam wnioski i przedstawiłam /wspólnie/ rekomendacje.


Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony:: /§ 8 ust. 2 pkt 5/

Przeanalizowałam dwa przypadki:

· Opis i analiza przypadku wychowawczego w kl. VI

· Opis i analiza przypadku edukacyjno - wychowawczego w kl. IV



Niezastąpionym doświadczeniem był dla mnie udział w zajęciach Studiów Podyplomowych z Socjoterapii. Nowe spojrzenie na problemy dziecka widziane jego oczyma, pobudziły mnie do wnikliwej analizy wypowiedzi i zachowań dzieci podczas lekcji, przerw i innych spotkań.

Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego poszerzył moje umiejętności i wiadomości zdobyte jeszcze przed rozpoczęciem stażu na studiach podyplomowych Wychowanie Prorodzinne i Seksualne. Dzięki obecnie zdobytym wiadomościom stałam się osobą kompetentną, wspierającą ucznia w jego problemach.

Cały czas staram się wnikliwie poznać sytuację wychowawczą swoich uczniów. Systematycznie diagnozowałam więzi koleżeńskie. Na bieżąco kontrolowałam rozmawiałam z uczniami, kontaktowałam się z ich rodzicami. Dążyłam do tego by moi uczniowie aktywnie uczestniczyli w życiu szkoły /apele, uroczystości, konkursy, prace porządkowe/. Współpracowałam z pedagogiem szkolnym i rodzicami, którzy chętnie angażowali się w życie szkoły.

Cały czas starałam się wnikliwie poznawać sytuację wychowawczą uczniów.

Specyfika społeczności wiejskiej, niejednokrotnie bardzo ubogiej i nie przywiązującej wagi do edukacji, rzutuje na postawę dziecka w szkole, na jego zachowanie, postępy w nauce, całą karierę szkolną. Umiejętność znalezienia przyczyn i zrozumienia takiego dziecka okazała się niezbędna. Moja troska o dobro dziecka nie ograniczała się tylko do terenu szkoły. Wspólnie z w2ychowawcami diagnozowałam środowisko domowe ucznia. Ponieważ mieszkam w tej samej miejscowości, więc znam sytuację i staram się im pomóc. Szukam ludzi dobrej woli, sponsorujących wyjazdy dzieci. Często rodzice sami zwracali się do mnie ze swoimi problemami.

W swojej pracy wychowawczej starałam się pełnić rolę nie tylko osoby wspierającej rozwój uczniów, ale także pomagać rodzicom w wychowaniu ich dzieci. Mam nadzieję, że moja wiedza pedagogiczna, psychologiczna oraz doświadczenie w pracy z dziećmi dostarcza rodzicom wskazówek, jak praktycznie rozwiązywać problemy z dziećmi i jak im zapobiegać.

Moją wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej często wykorzystywałam podczas lekcji „Wychowania do życia w rodzinie”. Lekcje te prowadziłam zgodnie z programem „Pełnia” M. Komorowskiej - Pudło, jednak wiele pytań młodzieży wymagało ode mnie elastyczności w realizacji programu i wykazania się wiedzą na temat etapów rozwoju człowieka, dojrzewania, potrzeb, itp.

Swoją wiedzę i umiejętności wychowawcze stale doskonaliłam. Uczestniczyłam w różnych szkoleniach oraz zgłębiałam literaturę fachową

Nowe rozporządzenie MENiS w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania zmieniło skalę ocen zachowania uczniów klas IV-VI. Uczestniczyłam w opracowaniu nowych zasad oceniania zachowania w naszej szkole.


Podsumowanie

Podsumowując swoją pracę w okresie stażu mogę powiedzieć, że osobiście mam dużą satysfakcję z realizacji planu rozwoju zawodowego. Uzyskane wsparcie ze strony Dyrektora i współpracowników w dużym stopniu przyczyniło się do zrealizowania zaplanowanych zadań, dzięki którym poszerzyłam swoją wiedzę i umiejętności pedagogiczne, przyczyniłam się do podniesienia jakości pracy szkoły, a także wiele łatwiej było mi pomóc uczniom w ich problemach. Obok mojej własnej satysfakcji przekonuje mnie o tym Nagroda Dyrektora Szkoły.

W swojej pracy wykorzystuję metody, formy i techniki pracy, które umożliwiają wszechstronny rozwój ucznia. Jestem pozytywnie nastawiona na nowości dydaktyczne i metodyczne. Posiadam umiejętności stosowania technologii komputerowej, potrafię korzystać z zasobów Internetu. Umiem dzielić się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniami. Dzięki temu rozwinęłam swoje umiejętności interpersonalne, nabrałam większej swobody i pewności siebie w wyrażaniu własnych poglądów i opinii w gronie współpracowników. Podejmuję i realizuję zadania wykraczające poza obowiązki służbowe. Samodzielnie pogłębiam swoją wiedzę.

Mam świadomość, że jeszcze wiele mogę i powinnam się nauczyć, bo ciągle zmieniająca się rzeczywistość stawia przede mną nowe wyzwania i zadania. Zmienią się moje metody pracy, ale wszystkim moim działaniom przyświecać będzie nadal dobro i rozwój dziecka w szkole i rodzinie.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie