Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dary Nowego Roku

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1675 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam Państwu konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie 2 SP po zakończeniu działu Dary Nowego Roku. Jest to hospitacja diagnozująca. Lekcja przewidziana jest na dwie godziny lekcyjne

Hospitacja diagnozująca w klasie II

Prowadząca: Jolanta Skuza

Klasa: II b

Czas trwania zajęć: 2 godziny lekcyjne.

Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 21 w Sosnowcu

Cykl tematyczny: Rozpoczął się Nowy Rok.

Temat dnia: Dary Nowego Roku.

Cele główne:
  • Przypomnienie, utrwalenie i usystematyzowanie wiedzy o porach roku.
  • Utrwalenie mnożenia i dzielenia w zakresie 30.
  • Efektywne i zgodne współdziałanie w zespole.
Cele operacyjne:
Uczeń powinien:
  • płynnie i poprawnie odczytać tekst zagadki,
  • wymienić nazwy pór roku,
  • rozwiązywać łamigłówki związane z porami roku,
  • ułożyć puzzle przedstawiające pory roku,
  • nadać tytuł ilustracji,
  • przeczytać zdania ze zrozumieniem,
  • ułożyć tekst z rozsypani zdaniowej,
  • wyszukać w zdaniach rzeczowniki i czasowniki,
  • scharakteryzować określoną porę roku,
  • ułożyć krótką, 2-3 zdaniową wypowiedź pisemną o wybranej porze roku,
  • poprawnie wykonać ćwiczenia ruchowe podane przez nauczyciela,
  • zaśpiewać piosenkę i zagrać do niej akompaniament perkusyjny,
  • sprawnie mnożyć i dzielić w zakresie 30,
  • słuchać i poprawnie wykonywać polecenia nauczyciela,
  • zgodnie współpracować w zespole.
Metody pracy:

metody aktywizujące: „burza mózgów”, metoda praktycznego działania, słowna.

Formy pracy:

zbiorowa, grupowa jednolita, indywidualna jednolita i zróżnicowana.

Materiały i środki dydaktyczne:

kasety magnetofonowe, magnetofon, ilustracje pór roku, napisy z nazwami pór roku i miesięcy, teksty zagadek, rekwizyty: łyżwy, kwiaty, liście, puzzle, karty pracy dla uczniów, rozsypani zdaniowe.

Przebieg zajęć:
  1. Wprowadzenie do tematu – rozwiązanie łamigłówki matematycznej.
    HASŁO – Nowy Rok.
  2. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat: Jakie dary daje nam Nowy Rok?
  3. Przypomnienie i utrwalenie nazw kolejnych pór roku.
  4. Zagadki dotyczące kolejnych pór roku – praca w grupach. Za prawidłową odpowiedź grupa otrzymuje punkt – gwiazdkę „śniegową”, które na koniec zajęć będą zliczane. Przypomnienie: Dlaczego mamy zmiany pór roku? – ruch Ziemi wokół Słońca. Punkt dla grupy, która odpowiedziała na pytanie. Mocowanie na tablicy napisów z nazwami pór roku i datą rozpoczęcia danej pory.
  5. „Burza mózgów” – z czym kojarzą nam się kolejne pory roku. Praca grupowa. Grupy piszą odpowiedzi na: bałwanku - zima, listku - jesień, kwiatku - wiosna lub słoneczku - lato w zależności od wylosowanej pory roku. Punkt za wykonanie zadania.
  6. Ułożenie puzzli – praca grupowa. Kolejne grupy otrzymują punkty – brane są pod uwagę poprawność wykonania i czas. Pierwsza grupa: 4 punkty, druga – 3, itd.
    Dodatkowe punkty za podanie tytułu do ilustracji i daty rozpoczynającej daną porę roku. Umieszczanie ilustracji na tablicy przy napisie z odpowiednią nazwą pory roku.
  7. Przerwa śródlekcyjna:
    Reakcja na sygnały dźwiękowe i przedstawianie ruchem kolejnych pór roku:
    • trójkąt – zima – zabawy na śniegu, lepienie bałwana,
    • bębenek – wiosna – spacer po kałużach, przeskakiwanie kałuży,
    • tamburyno – lato – zrywanie owoców, podskoki,
    • grzechotka – jesień – opadanie liści, wolny bieg na palcach i przysiady.
  8. Rozsypanka zdaniowa – czytanie ze zrozumieniem, wyszukiwanie zdań prawdziwych. Naklejanie zdań na kartkach. Praca indywidualna zróżnicowana - dzieci słabo czytające mają mniej zdań. Wyszukiwanie w naklejanych zdaniach kilku rzeczowników i czasowników.
  9. PRZERWA ŚRÓDLEKCYJNA.
  10. Inne dary Nowego Roku - rozwiązywanie krzyżówki – praca indywidualna jednolita.
    HASŁO – Dwunastu Braci.
  11. Przypomnienie i utrwalenie nazw kolejnych miesięcy. Mocowanie kart z napisami na tablicy przy nazwach pór roku i przy odpowiedniej ilustracji.
  12. Pisanie dat – ćwiczenie numer 3 z karty pracy ucznia.
  13. Przerwa śródlekcyjna:
    Śpiewanie piosenki „Każdy miesiąc Kolorza” i wykonanie akompaniamentu perkusyjnego do piosenki. Każde dziecko śpiewa i gra. Punkt dla grup.
  14. Losowanie przez uczniów niewielkiego czarno – białego obrazka przedstawiającego jedną porę roku. Pisanie kilku zdań o wylosowanej porze roku. Czytanie kilku prac. Nagradzanie punktami.
  15. Praca domowa: Wklejenie wylosowanego obrazka na kartę pracy i pokolorowanie go.
  16. Ocena zajęć przez uczniów – rysowanie buźki oddającej nastrój dziecka. Zliczanie punktów i podsumowanie zajęć.
.......................
Imię i nazwisko

KARTA PRACY UCZNIA

1. Oblicz działania, uporządkuj liczby malejąco i wpisz odpowiadające im litery.

K W O N R Y O
Oblicz 15 : 5 =. 4 · 6 = . 3 · 9 =. 6 · 5 = . 20 : 2 =. 2 · 9 = . 24 : 3 =.
.Wpisz liczby od największej do najmniejszej






Wpisz litery








2. Rozwiąż krzyżówki i wpisz hasło:

1.











9.








2.











10.








3.











11.








4.











12.








5.











13.








6.





















7.





















8.


























1. Ostatni miesiąc roku
2. Kwitnie w lasach we wrześniu
3. Najkrótszy miesiąc roku
4. Część doby
5. Miesiąc, który ma najkrótszą nazwę
6. Potrzebne do wzrostu roślin
7. Najcieplejsza pora roku
8. Idzie luty podkuj ..
9. Kolor zimy
10. Wczesna pora dnia
11. Letni czas odpoczynku
12. Ptak, który zwiastuje wiosnę.
13. Opadają z drzew jesienną porą.

3. W miejsce kropek wpisz właściwą datę:

Dzień Babci obchodzimy (21 stycznia, 21 czerwca) ........
Dzień Matki świętujemy (26 kwietnia, 26 maja) ..........
Dzień Dziecka jest obchodzony (1 lipca, 1 czerwca) .........
Święto Niepodległości jest ( 11 lutego, 11 listopada) ........

4. Napisz kilka zdań o wybranej porze roku.



5. Jak się czujesz po dzisiejszych zajęciach?

Dorysuj promyki słoneczka i minkę odpowiednią do twojego nastroju.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie