Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Konkurs Matematyczny dla uczniów klas I - III



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

W każdej szkole są uczniowie, którzy uwielbiają matematykę. Ogromną frajdę sprawia im rozwiązywanie skomplikowanych , wymagających logicznego myślenia zadań. To z myślą o tych dzieciach narodził się pomysł zorganizowania konkursu matematycznego dla uczniów klas młodszych. Organizuję go w naszej szkole w Zabowie od 2003 roku.

Od trzech lat organizuję Międzyszkolny Konkurs Matematyczny dla uczniów klas I - III "Z matematyką za pan brat". Cieszy się on powodzeniem wśród uczniów - co roku zwiększa się liczba uczestników konkursu.
Konkurs przebiega w dwóch etapach: szkolnym, który wyłania trzech reprezentantów szkoły, i międzyszkolnym, w którym reprezentanci szkół pracują indywidualnie i zespołowo.
Przedstawiam zadania indywidualne III Międzyszkolnego Konkursu Matematycznego "Z matematyką za pan brat", który odbył się w marcu 2006 r. w Szkole Podstawowej w Zabowie.
Zadanie dla zespołu polegało na ułozeniu matematycznej krzyzówki do podanego hasła - Pitagoras ( w poprzednich edycjach uczniowie rozwiązywali matematyczną krzyzówkę).

MIĘDZYSZKOLNY KONKURS
MATEMATYCZNY



Drogi uczniu!

Gratulujemy Ci zakwalifikowania się do II etapu konkursu„ Z MATEMATYKĄ ZA PAN BRAT


Praca składa się z 10 zadań. Na ich wykonanie masz 60 minut. Uważnie czytaj polecenia. Jeżeli czegoś nie rozumiesz, zapytaj prowadzącego konkurs. Gdybyś któregoś zadania nie umiał rozwiązać, zostaw je i wykonuj następne. Wrócisz do tego zadania, jeśli po rozwiązaniu pozostałych zadań wystarczy Ci czasu. Spróbuj rozwiązać wszystkie zadania. Pracuj spokojnie i samodzielnie.

W zadaniach oznaczonych gwiazdką (*) wystarczy sama odpowiedź.

POWODZENIA !


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
Imię i nazwisko


Szkoła Podstawowa w . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



1. Trzyosobowa rodzina wybrała się na zakupy. Wszyscy dla siebie kupili to samo: spodenki po 19zł 80gr, koszulkę po 6zł 90gr i skarpetki. Za wszystko zapłacono 87zł. Ile kosztowała jedna para skarpetek ?


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..


2. Do sklepu przywieziono trzy skrzynki jabłek. Pierwsza skrzynka ważyła brutto 28 kg , druga o 5 kg więcej niż pierwsza, a trzecia o 4 kg mniej niż druga. Puste skrzynki ważyły 10 razy mniej niż waga brutto trzech skrzynek z jabłkami. Podaj wagę netto jabłek.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



3. Oddział 10 żołnierzy przemaszerował 30 kilometrów. Ile przeszedł każdy żołnierz ?

*
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..


4. Jaka liczba spełnia warunki:

- jest to liczba większa niż 15 i mniejsza niż 25,

- podzielona przez 2 daje w wyniku resztę 1,

- podzielona przez 3 daje w wyniku resztę 2,

- podzielona przez 4 daje w wyniku resztę 3?

*
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..



5. Kasia ma dwóch starszych braci Kamila i Łukasza oraz młodszą siostrę Ewę. Kamil urodził się dokładnie rok wcześniej niż Łukasz. Które z dzieci w tej rodzinie jest najstarsze?

*
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..


6. Ustal zasadę wpisywania liczb i dopisz następne:


1, 3, 2, 4, 3, 5, . . .. , . . .. , . . .. , . . .. .




7. Suma trzech liczb jest równa 150. Suma pierwszego i drugiego składnika jest równa 110, a suma drugiego i trzeciego wynosi 90. Oblicz pierwszy, drugi i trzeci składnik.


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Pierwszy składnik = . . . . . . . . . . . . . . .

Drugi składnik = . . . . . . . . . . . . . . .

Trzeci składnik = . . . . . . . . . . . . . . .

8. Zabierz 4 patyczki tak, by powstało 5 jednakowych kwadratów. Narysuj nową figurę.














9. W kwadratowym pokoju ustaw 8 taboretów tak, by przy każdej ścianie stały 3 taborety (narysuj je).











10. Rozwiąż kwadrat magiczny:


12


19

18


13


17




4

15

11

16









Autor: Beata Wabińska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie