Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
II Gminny konkurs j.niemieckiego dla gimnazjalistów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2224 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konkurs ten przeprowadzony został po raz pierwszy w roku szkolnym 2004/2005. Składał się on z etapu szkolnego i międzyszkolnego. Organizatorami konkursu byli nauczyciele germaniści ZSP nr 1 w Pleszewie. W konkursie udział wzięli uczniowie wszystkich gimnazjów Miasta i Gminy Pleszew. Etap szkolny składał się z części pisemnej, a etap międzyszkolny z części pisemnej i ustnej. Konkurs ten organizowany jest każdego roku, a w przyszłości będą mogli w nim brać udział również uczniowie szkół podstawowych. Celem konkursu jest motywowanie uczniów do nauki języka niemieckiego.
Poniżej opublikowany został test konkursu (etap międzyszkolny - część pisemna) z roku szkolnego 2005/2006

II GMINNY KONKURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA GIMNAZJALISTÓW
(etap międzyszkolny)

Pieczęć szkoły __________________________________ Nazwisko i imię


Drogi Gimnazjalisto! Zapraszamy Cię do rozwiązania testu. Za wszystkie poprawnie rozwiązane zadania możesz otrzymać 48 punktów.
Życzymy powodzenia.

ZADANIE 1

Przeczytaj uważnie tekst. Następnie odszukaj w tekście odpowiedników do wyrażeń podanych poniżej i podaj numery wersów, w którym znajduje się to zdanie. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 pkt.

Blauer Dunst in Deutschland

In Deutschland rauchen mehr Mädchen als Jungen. Das ist nicht nur eine Frage der Emanzipation. Im Fernsehen und in Zeitungen sieht man viele junge Frauen, Schauspielerinnen und Models mit Zigaretten. So umgehen Zigarettenfirmen das Werbeverbot. Die Industrie darf im Fernsehen und im Radio nicht für Zigaretten werben.Alles andere ist erlaubt.
Viele Kritiker fordern ein strengeres Rauchverbot und einen besseren Nichtraucherschutz. Dazu gehört auch die Abschaffung von Zigarettenautomaten. Hier können Kinder ohne Kontrolle der Erwachsenen Zigaretten ziehen. Nichtraucherzonen gibt es in vielen Restaurants. Rauchverbot herrscht meistens in Straßenbahnen, Bussen und U-Bahnen, außerdem in öffentlichen Gebäuden, Banken und bei der Post.

Viele Jugendliche kennen die Gefahren. Sie wissen, wie schadlich Nikotin für ihre Gesundheit ist. Trotzdem raucht fast ein Drittel von ihnen. „Jugendliche, die rauchen, gehören heute einfach zum Alltag”, erklärt Jenny (18). Sie selbst raucht seit fünf Jahren. Ihre Eltern wissen und tolerieren es.
Auch bei Denise (14) gehört Rauchen zum Alltag. Sie raucht regelmäßig seit ihrem elften Lebensjahr. Heute ist das meistens eine Schachtel am Tag. Denise hat mehrmals versucht, mit dem Rauchen aufzuhören. Sie hat Angst, denn sie hat einen Großvater, der an den Folgen des Rauchens erkrankt ist. Ihm wurden beide Beine und einige Finger amputiert.
Trotzdem hat sie es bislang nicht geschafft: „Dann werde ich total nervös und aggressiv. Ich kaue an meinen Fingernägeln und muss sehr viel essen. Das halte ich nicht aus”. Nicole greift besonders bei Prüfungsstress zur Zigarette. Sie ist bereits 18 Jahre alt und raucht in der Schule. „Wenn wir eine Klausur schreiben, bin ich am Anfang immer sehr nervös. Dann gehe ich erst einmal raus und rauche eine”, erzählt Nicole.

(nach JUMA 3/97)
  1. Viele bekannte Leute rauchen Zigaretten. ________
  2. In vielen Verkehrsmitteln darf man nicht rauchen. ________
  3. Die Eltern von Jenny haben nichts dagegen, dass sie raucht. ________
  4. Denise hatte vor nicht mehr nach Zigaretten zu greifen. ________
  5. Nicole ist aufgeregt, wenn sie Kontrollarbeit hat. ________
ZADANIE 2

Odpowiedz na pytania na podstawie przeczytanego tekstu. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 pkt.
  1. Warum fordert man die Abschaffung von Zigarettenautomaten?
    ....................................................................................................................
    ....................................................................................................................
    ....................................................................................................................
  2. Wo verbietet man das Rauchen?
    ....................................................................................................................
    ....................................................................................................................
    ....................................................................................................................
  3. Warum will Denise mit dem Rauchen aufhören?
    ....................................................................................................................
    ....................................................................................................................
    ....................................................................................................................
ZADANIE 3

Wybierz poprawne uzupełnienie zadania, zakreślając jedną z podanych możliwości (a, b, c, lub d) Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 pkt.
    1. Die Hauptstadt der Schweiz heißt .........................
      1. Zürich
      2. Bern
      3. Luzern
      4. Sankt Gallen
    2. Österreich besteht aus ........... Bundesländern.
      1. 10
      2. 8
      3. 24
      4. 9
    3. Der höchste Berg in Österreich heißt .......................
      1. Großglockner
      2. Montblanc
      3. Matterhorn
      4. Zugspitze
    4. Wer hat „Die Leiden des jungen Werthers” geschrieben?
      1. Johann Wolfgang von Goethe
      2. Franz Kafka
      3. Heinrich Böll
      4. Friedrich von Schiller
    5. Welches Bundesland liegt in Deutschland?
      1. Tirol
      2. Hessen
      3. Kärnten
      4. Burgenland
    6. Welche Karte bekommen wir im Restaurant?
      1. Fahrkarte
      2. Eintrittskarte
      3. Visitenkarte
      4. Speisekarte
    7. Die Zwinger befinden sich in ..................
      1. München
      2. Potsdam
      3. Dresden
      4. Frankfurt am Main
    8. Der Briefkasten ist in Deutschland ..............
      1. rot
      2. blau
      3. grün
      4. gelb
    9. Dein Kollege ist krank. Was wünschst du ihm?
      1. alles Gute
      2. gute Reise
      3. gute Besserung
      4. viel Spaß
    10. Wo gibt es Kantonen?
      1. in der Schweiz
      2. in Liechtenstein
      3. in Österreich
      4. in Deutschland
    ZADANIE 4 Wybierz poprawne uzupełnienie zdania, zakreślając jedną z podanych możliwości (a, b lub c). Za każde poprawne rozwiązanie możesz otrzymać 1 pkt.
    1. Ich habe auch meinen Hund ............................................ .
      1. mitgenehmen
      2. mitgenehmt
      3. mitgenommen
    2. ..................... nicht so viel fern!
      1. Sieh
      2. Seh
      3. Sehen
    3. Ich habe gestern die Frau unseres .......................... gesehen.
      1. Präsident
      2. Präsidenten
      3. Präsidentes
    4. Paul schreibt jetzt .................. dem Kuli.
      1. mit
      2. aus
      3. von
    5. ...................... wir ins Theater gehen, müssen wir zuerst Hausaufgaben machen.
      1. wenn
      2. bevor
      3. dass
    6. Paul, ..................... fährst du mit deinen Großeltern?
      1. wo
      2. was
      3. wohin
    7. Ich habe eine weiß...... Bluse und einen rot....... Rock gekauft.
      1. e, e
      2. e, en
      3. en, en
    8. Paweł hängt die Uhr ............. die gelbe Wand ................ das Sofa.
      1. an, über
      2. auf, über
      3. an, unter
    9. Die Oma ist ............................ als der Opa.
      1. gesund
      2. gesunder
      3. gesünder
    10. Das Mädchen ...................... das Kleid .............. .
      1. zogte an
      2. zog an
      3. ziehte an
    11. Ich wasche .................. das Gesicht.
      1. mir
      2. sich
      3. mich
    12. Wir rufen gerade ....................... Onkel an.
      1. unser
      2. unsere
      3. unseren
    13. Die Kinder unterhalten sich ................ den Ausflug.
      1. mit
      2. über
      3. von
    14. Meine Schwester verkauft zwei .................. und vier ....................... .
      1. Tischen, Stuhle
      2. Tische, Stühle
      3. Tische, Stuhle
    15. Eva bestellt ..................... Ferngespräch.
      1. nicht
      2. keine
      3. kein
    16. Mit wem ............................ du gern?
      1. tanzst
      2. tanzest
      3. tanzt
    17. Hast du Tabletten ........................ Halsschmerzen?
      1. gegen
      2. auf
      3. für
    18. Er ............................ uns bald besuchen.
      1. werdet
      2. wird
      3. werdt
    19. Im Herbst regnet ............... viel.
      1. es
      2. man
      3. -
    20. Beeil dich, ..................... verspäten wir uns.
      1. dann
      2. trotzdem
      3. sonst
    ZADANIE 5

    Napisz list do kuzynki/ kuzyna z Niemiec, w którym opisujesz swoją nową przyjaciółkę. W liście uwzględnij poniżej podane punkty:
    1. W jakich okolicznościach ją poznałaś?
    2. Gdzie mieszka i do jakiej chodzi szkoły?
    3. Opisz jej wygląd zewnętrzny i cechy charakteru!
    4. Czym się interesuje Twoja nowa przyjaciółka?
    List powinien zawierać 120 – 150 słów. Za to zadanie możesz otrzymać maksymalnie 10 pkt.


    Wypełnia Komisja Szkolna
    ZADANIE 1 2 3 4 5 ŁĄCZNIE
    PUNKTY







    Komisja szkolna stwierdza, że...................

    autor: mgr Daria Olejniczak
  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie