Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z realizacji PRZ na nauczyciela kontraktowego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1657 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W Szkole Podstawowej nr 3 zostałam zatrudniona jako nauczycielka języka angielskiego w 2000 roku. Procedurę awansu zawodowego rozpoczęłam 1 września 2002 roku. Podczas 9 miesięcy stażu zrealizowałam wiele zadań planowanych oraz zadania, których wcześniej nie planowałam. Poznałam dobre i słabe strony swoich działań oraz własne możliwości.

W okresie stażu zamierzałam zrealizować następujące zadania:
  • poznać organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły oraz niezbędną dokumentację;
  • poznać najważniejsze przepisy oświatowe;
  • poznać środowisko i problemy uczniów;
  • doskonalić swoje umiejętności dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze;
  • nawiązać bliską współpracę z innymi pracownikami szkoły w celu lepszego rozwiązywania problemów wychowawczych i dydaktycznych.
Podczas 9 miesięcy stażu starałam się rozwijać w różnych sferach życia zawodowego.

I. SFERA ORGANIZACYJNA
  1. We wrześniu przeanalizowałam przepisy prawa oświatowego dotyczące awansu zawodowego. Zapoznałam się z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
          Na podstawie przeanalizowanych dokumentów sporządziłam PLAN AWANSU ZAWODOWEGO, który został zatwierdzony przez dyrektora szkoły. Od tego momentu rozpoczęłam realizację postawionych sobie zadań.
  2. Nawiązałam współpracę z opiekunem stażu. Wspólnie ustaliłyśmy zasady naszej współpracy i wzajemne oczekiwania. Doświadczenie zawodowe opiekuna stażu i dyrektora szkoły, częste konsultacje i wskazówki były dla mnie bardzo cenne.
  3. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły rozpoczęłam od dokładnego zapoznania się z najważniejszymi dokumentami, takimi jak: Statut Szkoły zawierający m.in.: Regulamin szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Szkolny Program Wychowawczy, Szkolny Program Profilaktyki oraz Szkolny Plan Nauczania. Zapoznałam się również z Rocznym oraz 5-letnim Programem Rozwoju Szkoły. Dokumenty te analizowałam wspólnie z opiekunem stażu. Mam świadomość, że znajomość wszystkich przepisów prawnych jest obowiązkiem każdego nauczyciela.
  4. Poznałam sposoby prowadzenia dokumentacji szkolnej. Zapoznałam się z zasadami prowadzenia dzienników klasowych, wypełniania arkuszy ocen i świadectw oraz protokołami posiedzeń rady pedagogicznej.
  5. Uczestnicząc w posiedzeniach rady pedagogicznej poznałam przepisy dotyczące klasyfikowania i promowania uczniów, dokumenty zatwierdzone i aktualizowane na posiedzeniach oraz zadania szkoły na rok szkolny 2002/2003.
         Pracując w ZESPOLE NAUCZYCIELSKIM DS. EDUKACJI JĘZYKOWEJ współpracowałam z innymi nauczycielami języków obcych przy realizacji takich zadań jak: omówienie i wymiana doświadczeń w zakresie metod pracy, technik nauczania wymowy i słownictwa, doskonaleniem umiejętności rozumienia ze słuchu i czytania ze zrozumieniem.
         Opracowałyśmy metody indywidualizacji pracy uczniów bardziej zdolnych. Ponadto przygotowałam komputerowe opracowanie sprawozdania z pracy zespołu.
         Będąc członkiem ZESPOŁU DS. SZKOLNEGO PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO aktywnie uczestniczyłam w posiedzeniach zespołu, przygotowałam także komputerowe opracowanie sprawozdania z pracy zespołu.
         W roku szkolnym 2002/2003 zespół zajmował się między innymi: wykorzystaniem wiedzy i umiejętności z warsztatów „Spójrz inaczej” do pracy wychowawczo-profilaktycznej oraz poprawą bezpieczeństwa uczniów w szkole i w drodze do szkoły. Zespół zaproponował listę tematów do realizacji na lekcjach wychowawczych oraz przeprowadził i zanalizował ankietę dla nauczycieli i uczniów
    Zał. nr 9:
    • zaświadczenie o pracy w zespole ds. Edukacji Językowej,
    • zaświadczenie o pracy w zespole ds. Szkolnego Programu Wychowawczego
  6. Od początku stażu zbierałam różnego rodzaju zaświadczenia i dokumenty z realizacji planu rozwoju. Stanowią one teczkę dokumentującą przebieg stażu. Zapisywałam wykonane zadania w formie notatnika, analizowałam własne działania i ich skuteczność oraz notowałam wnioski.
  7. Po odbytym stażu dokonałam analizy jego przebiegu i sporządziłam sprawozdanie, w którym opisałam realizację planu rozwoju.
II. SFERA OSOBISTA
  1. W sferze osobistej najważniejsze dla mnie jest nabycie kwalifikacji wymaganych do pracy na stanowisku nauczyciela. Kwalifikacje te uzyskam w wyniku ukończenia uzupełniających studiów magisterskich oraz uzyskania dyplomu i tytułu magistra filologii angielskiej. Odbycie stażu na nauczyciela kontraktowego dało mi możliwość dalszego rozwoju zawodowego.
         Nauczyłam się wiele z zakresie metodyki, sposobów rozwiązywania problemów wychowawczych i innych aspektów pracy w zreformowanej szkole.
  2. W okresie stażu starałam się pogłębiać moją wiedzę z zakresu pedagogiki i metodyki tak bardzo potrzebną w zawodzie nauczyciela. W tym celu studiowałam literaturą pedagogiczną, pozostawałam też w stałym kontakcie z pedagogiem szkolnym oraz wychowawcami.
         Konsultacje i otrzymane wskazówki były dla mnie bardzo cenne. Za najbardziej wartościową książkę uznałam pozycję Małgorzaty Taraszkiewicz „Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu”. Autorka podaje wiele wartościowych technik i metod pracy z uczniami. Zagadnienia, które porusza napotykane są przeze mnie w codziennej pracy, więc z książki tej wyciągnęłam wiele pożytecznych wniosków. W naszej szkolnej bibliotece znalazłam też kilka wartościowych pozycji, tak więc mogłam je przeglądać na bieżąco.

    Zał. nr 14
  3. Sporządziłam PLAN WYNIKOWY z języka angielskiego dla klas V, NAUCZYCIELSKI SYSTEM OCENIANIA dla klas V i VI. Przygotowując się do opracowania tych dokumentów dokonałam analizy podstawy programowej oraz programu nauczania języka angielskiego w tych klasach. Dla klas V-VI wybrałam program nauczania języka angielskiego autorstwa Ewy Lewandowskiej oraz Barbary Maciszewskiej zatwierdzony przez MEN nr DKW-4014-43/00. Program ten, moim zdaniem, najbardziej odpowiada możliwościom i zainteresowaniom moich uczniów.

    Zał. nr 1, 2
  4. Współpracowałam również z nauczycielem bibliotekarzem w zakresie propozycji zakupu środków dydaktycznych do nauki języka angielskiego (załącznik nr ...). Dzięki tej współpracy wzbogaciliśmy się o zestawy słowników, lektury uproszczone w języku angielskim, słowniki obrazkowe, kasety video o Londynie i Wielkiej Brytanii oraz dodatkowe zestawy podręczników do nauki języka angielskiego.
  5. By nauka języka angielskiego była bardziej atrakcyjna oraz by wzbogacić wiedzę uczniów organizowałam wystawy prac uczniów. Prace te dotyczyły kultury i tradycji krajów anglojęzycznych oraz Polski. Uczniowie przedstawiali portrety słynnych Polaków, gwiazd muzycznych i filmowych, opracowali mapę Polski lub innych krajów z uwzględnieniem wielkości fizycznych i miejsc wartych zobaczenia.
         Uczniowie także przygotowali projekt „angielskiej” koszulki oraz czasopisma młodzieżowego, prace dotyczące Unii Europejskiej oraz opowiadali o swoim hobby, szkole, mieście i rodzinie.
         Dzieci także przygotowały prace dotyczące zagrożonych zwierząt oraz zagrożeń środowiska, które wykorzystane zostały na konkursie „Z ekologią na ty”. Wspólnie z uczniami przygotowywałam gablotkę językową, w której prezentowałyśmy prace uczniów oraz prezentowałyśmy materiał dotyczący kultury i tradycji świątecznych krajów anglojęzycznych.
          W bieżącym roku szkolnym postanowiłam pogłębiać wiedzę uczniów na temat Unii Europejskiej- realizować ścieżkę edukacyjną: edukacja europejska. W tym celu przeprowadziłam kilka lekcji w klasach V i VI, podczas których uczniowie prezentowali wybrany kraj Unii. Uczniowie wybrali Francję, Wielką Brytanię oraz Włochy. Na lekcjach można było „zobaczyć” m. in. rodzinę królewską, muzeum Madame Tussaund’s, paryski wybieg mody, wieżę Eiffel, włoską drużynę piłkarską, P. Picassa oraz tradycyjne posiłki z tych krajów. Uczniowie przygotowali także projekty o tematyce europejskiej oraz wypowiadali się czy warto wstąpić do Unii.
          Następnie przygotowałam i przeprowadziłam KONKURS WIEDZY O UNII EUROPEJSKIEJ dla klas V pt. ”MY W UNII EUROPEJSKIEJ”. Obył się on 14.03.2003. W konkursie wzięło udział 18 uczniów. Wyniki konkursu były bardzo zadowalające, uczniowie wykazali się dużą wiedzą o Unii Europejskiej.
         Pierwsze miejsce zajęli uczeń klasy Vc oraz uczennica klasy Va uzyskując maksymalną ilość punktów. Na zakończenie działań pro-europejskich w tym roku szkolnym wspólnie z koleżanką przygotowałam stoisko „Informacje o Unii Europejskiej” na szkolnym festynie, gdzie można było zobaczyć prace uczniów oraz wziąć udział w quizie o Unii.
          Byłam także członkiem jury w konkursach odbywających się podczas „Kulturalno-sportowych igrzysk państw Unii Europejskiej” szkół ponadgimnazjalnych, które organizowało Starostwo Powiatowe. Aby uatrakcyjnić i przy okazji sprawdzić wiedzę uczniów z języka angielskiego przeprowadziłam KONKURS Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO dla klas VI pt. „CHECK YOUR ENGLISH”. Konkurs odbył się 14.03.2003. Wzięło w nim udział 20 osób w tym 1 uczeń klasy Va, który zajął 3 miejsce. Pierwsze miejsce zajęła uczennica klasy VId.

    Zał. nr 5, 6, 9,11,12
  6. Tegoroczny podział klas nauczanych przeze mnie na grupy pozwolił mi bardziej poznać moich uczniów. Praca w małych grupach daje niewątpliwie większe szanse zaobserwowania i zanalizowania możliwości i postępów poszczególnych uczniów a także rozwijania umiejętności interpersonalnych. Dzięki temu miałam możliwość uzyskania jak najwięcej informacji o uczniach mających problemy z nauką i wypracowania metod mających na celu przezwyciężenie tych trudności. Podział na grupy zmniejszył lub nawet całkowicie zlikwidował problemy z dyscypliną w klasie.
          Po przeprowadzonych rozmowach „mniej śmiali” uczniowie poczuli się pewniej w środowisku klasowym i zmienili swoje nastawienie do nauki. W czasie odbywania stażu zaplanowałam i dokumentowałam indywidualny rozwój ucznia poprzez wprowadzenie tzw. „Raportu Postępów Ucznia” w klasie VI.
          Prowadzony raport pozwolił mi określić mocne i słabe strony uczniów, określić materiał i sprawności językowe, które sprawiają uczniom kłopoty i w ten sposób szukać sposobów na przezwyciężenie tych trudności. W drugim semestrze zauważyłam poprawę u większości uczniów. Wykazywali się oni większą chęcią do nauki, ćwiczenie rzeczy, które wcześniej sprawiały im kłopoty np. wyraźne czytanie, wymowa czy znajomość słownictwa przyniosło niewątpliwe efekty o czym mogą świadczyć oceny końcoworoczne. W klasach V natomiast na bieżąco kontrolowałam wyniki ze sprawdzianów. Zał. nr 7, 8
III. SFERA DYDAKTYCZNA
  1. W czasie 9 miesięcy stażu obserwowałam zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli według wcześniej opracowanego harmonogramu w wymiarze 2 godzin w miesiącu. Aby stać się lepszym nauczycielem potrzebna jest niewątpliwie praktyka. Myślę, że obserwacja lekcji prowadzonych przez innych nauczycieli zaowocuje tym, że będę coraz lepszym nauczycielem. Obserwowane lekcje pokazały mi jak wiele pomocy dydaktycznych, które uatrakcyjniają lekcje można wykorzystać podczas zajęć. Szczególnie podobała mi się komunikatywność i umiejętność zadawania pytań przez opiekuna stażu. Uczniowie doskonale rozumieli wszystkie polecenia nauczyciela. Nauczyciel dbał o poprawną polszczyznę uczniów zwracając uwagą na wypowiadanie się całymi zdaniami.
          Lekcje prowadzone przez opiekuna stażu niewątpliwie rozwijały sprawności i umiejętności uczniów. Nauczyciel wykorzystywał różnorodne ćwiczenia aktywizujące uczniów i zachęcał uczniów do działań. Na lekcji zawsze panowała miła atmosfera. Myślę, że obserwowane zajęcia opiekuna stażu i innych nauczycieli pomogą mi w doborze wielu ciekawych ćwiczeń i metod nauczania.

    Zał. nr 3
  2. Przez cały okres stażu opiekun i dyrektor szkoły hospitowały prowadzone przeze mnie lekcje w wymiarze 1 lekcji w miesiącu. Na zajęcia hospitowane przez dyrektora lub opiekuna stażu opracowałam szczegółowe scenariusze. W trakcie rozmów pohospitacyjnych dyskutowałyśmy na temat mocnych i słabych stron przeprowadzanych lekcji i zastanawiałyśmy się nad możliwościami ulepszania jakości pracy. Przy tej okazji uzyskałam bardzo cenne wskazówki i rady, które na pewno wykorzystam w pracy. Zał. nr 4
  3. Przeprowadziłam także analizę mocnych i słabych stron swojej pracy dydaktycznej. Za moje mocne strony uważam umiejętność przekazania wiedzy w sposób jasny i zrozumiały oraz dokładne wytłumaczenie materiału gramatycznego i leksykalnego. Myślę, że potrafię urozmaicać formy pracy poprzez wykorzystanie różnorodnych środków i pomocy dydaktycznych (często wykonanych przeze mnie), wprowadzanie zagadnień kulturowych oraz stosowanie różnych technik pracy podczas prowadzonych zajęć.
           Uważam, że moja współpraca z uczniami oraz rodzicami była owocna i pozwoliła na rozwój intelektualny uczniów i rozwój poczucia wiary we własne możliwości językowe. Wydaje mi się, że umiejętnie wykorzystuję potencjał „drzemiący” u bardziej zdolnych uczniów poprzez przygotowanie i przeprowadzenie licznym konkursów oraz prowadzenie kółka. Słabą stroną mojej pracy jest nieumiejętność utrzymania całkowitego porządku w klasie.
          Podział klas na grupy zmniejszył nieco problem z dyscypliną, jednak w jednej grupie zdarza się często, że uczniowie przeszkadzają w prowadzeniu lekcji. Myślę, że młody nauczyciel uczy się nie tylko poprzez obserwacje bardziej doświadczonych nauczycieli czy studiowanie literatury metodycznej. Popełniane błędy i samodzielna praca mogą nam także wiele pomóc. Z każdej słabej strony można przecież wyciągnąć wnioski.
  4. By doskonalić warsztat i metody pracy pedagogicznej wzięłam udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. Ukończyłam kurs INSETT „ROZWIJANIE KLUCZOWYCH KOMPETENCJI W NAUCZANIU JĘZYKA OBCEGO” zorganizowany przez Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie w wymiarze 20h zajęć metodycznych. Odbył się on w Bydgoszczy.
          Na kursie nauczyłam się stosować nowe metody i środki w rozwijaniu kompetencji, analizować kluczowe kompetencje zgodnie z założeniami reformy edukacyjnej. Zostało także omówione na przykładach jak realizować założenia reformy w nauczaniu języka angielskiego. Uczestniczyłam również w warsztatach ”UCZEŃ TRUDNY – JAK WSPIERAĆ JEGO AKTYWNOŚĆ SZKOLNĄ” w wymiarze 20h dydaktycznych. Warsztaty pokazały mi jak można radzić sobie z uczniem sprawiającym kłopoty a przy tym zachęcać do nauki, wspierać i doceniać jego wysiłek.
          Nie jest to łatwy proces, gdyż wymaga on wiele starań ze strony nauczyciela a później także ucznia. Zdałam sobie sprawę jak ważna jest umiejętność obiektywnego patrzenia na ucznia sprawiającego trudności. Wzięłam również udział w szkoleniach zorganizowanych przez Oxford University Press.
          Dnia 9 września 2002 roku uczestniczyłam w szkoleniach „NAUCZANIE GRAMATYKI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM” oraz „RÓŻNORODNE TECHNIKI NAUCZANIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO”. Nauczyłam się wielu ciekawych metod i ćwiczeń aktywnych podczas nauczania tego jakże „nudnego” zagadnienia dla naszych uczniów jakim jest gramatyka. Nauczyłam się jak efektywnie tłumaczyć i prezentować materiał gramatyczny. Wiele interesujących „nowoczesnych” technik pracy zostało przedstawionych na szkoleniu, które staram się wykorzystywać w codziennej pracy.
          Dnia 6 grudnia uczestniczyłam w szkoleniu „ACTIVITIES FOR A FLU EPIDEMIC”, gdzie nauczyłam się wielu interesujących tak zwanych ‘warm-ups’ czyli ćwiczeń rozgrzewających i co zrobić by nie dopuścić do nudy na naszych lekcjach. Wszystkie szkolenia były bardzo interesujące i ukazywały wiele ciekawych ćwiczeń praktycznych, które doskonalą pracę na lekcji.

    Zał. nr 10
  5. W trakcie trwania stażu pogłębiłam wiedzę uczniów na temat Unii Europejskiej. W tym celu założyłam Szkolny Klub Europejski €uroentuzjaści oraz opracowałam program jego działania. Nawiązałam współpracę z licznymi organizacjami zajmującymi się edukacją europejską, m.in. Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją im. Roberta Schumana.
          Zgłosiłam także powstanie klubu do baz danych szkolnych klubów europejskich w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej oraz Regionalnym Biurze Integracji Europejskiej w Toruniu. Wspólnie z członkami klubu przygotowaliśmy pomoce dydaktyczne o tematyce europejskiej oraz przeprowadziliśmy kilka lekcji w klasach IV i V, podczas których klubowicze zaprezentowali wybrany kraj Unii. Założyłyśmy także stronę internetową klubu. Wspólnie z opiekunem stażu opracowałyśmy także program edukacji europejskiej (załącznik nr ...), w którym opisałyśmy planowane działania na cały rok szkolny.
          W ramach edukacji europejskiej przygotowałyśmy i przeprowadziłyśmy projekt „SP3 z Unią Europejską na ty” podczas którego przeprowadziłyśmy liczne konkursy np. „ABC krajów Unii Europejskiej”, „My w Unii Europejskiej”. Wyniki konkursów były bardzo zadowalające, uczniowie wykazali się dużą wiedzą o Unii Europejskiej. Zorganizowałyśmy również „Wieczorek z Unią Europejską” współpracując z SKE przy Zespole Szkół Leśnych i Agrotechnicznych. Do udziału w wieczorku zaprosiłyśmy zaprzyjaźniony SKE z SP1 w Tucholi.
         Przygotowałyśmy także „Tydzień Europejski” podczas którego uczniowie brali udział w międzynarodowym projekcie „Wiosna w Europie” oraz brali udział w konkursach. Jednym z ważniejszych zadań było przygotowanie uczniów do udziału w międzyszkolnym konkursie wiedzy „Z Unią Europejską za pan brat” w Bydgoszczy. Troje najlepszych członków klubu miało możliwość skonfrontowania swojej wiedzy o Unii z uczniami innych szkół w województwie. Odnieśliśmy duży sukces zajmując II miejsce.
  6. W swojej pracy wykorzystywałam także technologię komputerową. Do opracowania tematów lekcji wykorzystywałam multimedialne programy edukacyjne oraz Internet. Przeprowadziłam też lekcje z użyciem komputera i Internetu w klasach VI. Używałam też często komputer pisząc sprawozdania ze spotkań zespołów nauczycielskich do których należę oraz pisząc plany wynikowe i nauczycielski system oceniania.
IV. SFERA WYCHOWAWCZ0 – OPIEKUŃCZA
  1. Aby dobrze wykonywać swoje obowiązki wychowawczo-opiekuńcze, zapoznałam się również ze szkolnym programem wychowawczym. Zapoznałam się także z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17.08.1992 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny w szkołach i placówkach publicznych. Mimo, że nie jestem wychowawcą żadnej klasy starałam się uczestniczyć w pracy wychowawczej szkoły. Dbałam o bezpieczeństwo uczniów w szkole. Starałam się też realizować zadania wychowawcze wybrane w tym roku szkolnym.
  2. Gdy pojawiały się problemy wychowawcze współpracowałam z wychowawcami klas, pedagogiem szkolnym oraz rodzicami by poznać sytuację rodzinną uczniów. Konsultacje z wychowawcami klas oraz pedagogiem szkolnym niewątpliwie rozwijały moje umiejętności wychowawcze i opiekuńcze. Starałam się uzyskać jak najwięcej informacji o uczniach by w ten sposób móc rozwiązywać problemy wychowawcze lub problemy z nauką.

    Zał.nr 9: zaświadczenie pedagoga szkolnego o współpracy
  3. Efektywna praca z uczniami nie jest możliwa beż współpracy z rodzicami. Na spotkaniach z rodzicami, które miały miejsce głównie na wywiadówkach klasowych dzieliłam się swoimi spostrzeżeniami, uwagami. Uważam, że sukces uczniów w szkole zależy w pewnym stopniu także od rodziców, od tego jakie dziecko ma warunki do nauki w domu oraz „dopilnowania” i zachęty ze strony rodziców.
         Niewątpliwie te rozmowy przyniosły w niektórych przypadkach efekty. Widać było, że po rozmowie z rodzicami dziecko bardziej przykłada się do nauki, jest bardziej pilne. Na bieżąco utrzymywałam kontakt z rodzicami nie tylko uczniów mających kłopoty w nauce i sprawiających kłopoty wychowawcze, ale również uczniów zdolnych.
          Jedną z form było podpisywanie wszystkich sprawdzianów przez rodziców i ewentualne notatki w zeszycie dotyczące uczniów. Dzięki temu mogłam sprawdzić czy rodzice na bieżąco śledzą naukę dzieci i w razie potrzeby mogą zareagować.
      Mam nadzieję, że doświadczenia i wskazówki zdobyte w trakcie realizacji stażu są solidnym podłożem do dalszej pracy zawodowej. Myślę, że zdobyłam umiejętności do prawidłowego prowadzenia lekcji. Lekcje moje spotkały się z dobrą oceną. Sądzę, że obserwacja lekcji innych nauczycieli oraz studiowanie czasopism pedagogicznych zaowocują tym, że będę coraz lepszym nauczycielem.
      Za pomoc i opiekę, jaką uzyskałam podczas stażu dziękuję szczególnie opiekunce stażu oraz dyrektor szkoły.

Opracowała: Aneta Landmesser

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie