Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ocena praktyki studenckiej



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

Często zdarza się, ze mamy na swoich lekcjach studentów - praktykantów. Jak wiadomo, po zakończeniu przez nich praktyki trzeba wystawić ocenę. Nie dla wszystkich jest to proste. Dlatego chcę podzielić się z innymi i załączam ocenę praktyki opracowaną przeze mnie.

WSTĘP

Praktyka obejmowała zgodnie z instrukcją dotyczącą praktyk studenckich ……….
hospitowanie lekcji,
samodzielne prowadzenie lekcj
zapoznanie z planem dydaktyczno – wychowawczym szkoły,zapoznanie z podstawą programową nauczania religii w szkołach ponadgimnazjalnych
zapoznanie ze sposobem gromadzenia pomocy naukowych i dydaktycznych.

PRZEBIEG PRAKTYKI STUDENCKIEJ

1.Opracowanie planu przebiegu praktyki studenckiej:

a) harmonogram hospitacji
b) harmonogram zajęć prowadzonych przez studenta

2. Przedłożenie harmonogramu przebiegu praktyk Dyrekcji Szkoły.
3. Prowadzenie hospitacji i ich omawianie
4. Prowadzenie lekcji i ich omawianie.
5. Podsumowanie przebiegu praktyki.
6. Spotkania uzupełniające.


TEMATYKA SPOTKAŃ UZUPEŁNIAJĄCYCH


  • uwagi dotyczące konstruowania konspektów, scenariuszy lekcji,
  • zapoznanie z wybranymi metodami aktywizującymi
  • rola i zadania nauczyciela i wychowawcy w szkole,
  • realizacja ścieżek edukacyjnych w procesie edukacyjnym
  • wypełnianie dzienników lekcyjnych
  • praca w Komisji Przedmiotowej

HOSPITACJE

Hospitowano łącznie ..................

Prowadzono łącznie ..................

Hospitacje i prowadzenie zajęć miało miejsce w klasach:

……………………

……………………


SAMODZIELNIE PROWADZONE LEKCJE

Student przedstawiał wcześniej przygotowany przez siebie konspekt, który był wspólnie omawiany i w miarę potrzeb nanoszono poprawki. Prowadzone zajęcia były obserwowane przez opiekuna praktyk. Po zakończonych zajęciach omawiano przeprowadzoną katechezę w oparciu o wskazania metodyczno – dydaktyczne.


OCENA SAMODZIELNIE PRZEPROWADZONYCH LEKCJI

  • poprawnie przygotowane konspekty ( w początkowej fazie praktyki wymagały one drobnych poprawek, których liczba zmniejszała się w miarę prowadzenia kolejnych zajęć),
  • stosowanie metod aktywizujących, które były adekwatne do omawianych podczas zajęć treści,
  • tematyka zajęć odpowiadała podstawie programowej i była starannie przemyślana
    i przygotowana,
  • zachowane były proporcje pomiędzy poszczególnymi etapami jednostki lekcyjnej,
  • atmosfera podczas zajęć była życzliwa, co sprzyjało otwartości i zaangażowaniu uczniów w proces dydaktyczny.

WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY

  • gromadzenie materiałów przydatnych podczas zajęć,
  • wskazana powściągliwość w wyrażaniu prywatnych sądów i opinii odnośnie prezentowanych treści,
  • kontrolowanie emocji.
  • inne
UWAGI
Na zakończenie należy nadmienić, że odbywająca praktykę studencką p………. dała się poznać jako osoba solidna, zdyscyplinowana i zaangażowana w swoją pracę. Umiała nawiązać kontakt nie tylko z młodzieżą, ale i Gronem Pedagogicznym.

Z uwagą przyjmowała wszelkie spostrzeżenia i wskazówki i stosowała je w kolejnych etapach praktyki. Ponadto odznaczała się dużą kulturą osobistą oraz taktem i wyczuciem sytuacji.


Ogólna ocena praktyki: .................


Opiekun praktyki studenckiej


autor: Ewa Oćwieja

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie