Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dbajmy o przyrodę

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 560 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt przeznaczony jest do realizacji w klasie I. Czas trwania zajęć - 2 godziny lekcyjne. Celem zajęć jest uświadomienie najmłodszym uczniom w jaki sposób należy zachowywać się w lesie.
Blok tematyczny: Przyroda wokół nas.

Temat: Dbajmy o przyrodę.

Cele:
- uczeń potrafi oceniać postępowanie innych
- wie jak należy zachowywać się w lesie
- wie jak należy dbać o przyrodę
- potrafi ułożyć i zapisać zdanie w formie prośby
- potrafi współdziałać w grupie

Metody: problemowa, drama, praktycznego działania

Formy: praca indywidualna, grupowa, zbiorowa

Pomoce: kaseta z odgłosami lasu, losy, karteczki z podziałem na grupy, szary papier, pisaki, bibuła, gazety, kolorowy karton, ilustracje z gazet, wyrazy z „ó” i ”ż”, podręcznik i karty pracy „Wesoła Szkoła” część 5.

Przebieg:
1. Losowanie 4 grup:
A – wysokie drzewa,
B – roślinność poniżej drzew (paprocie, krzewy),
C – zwierzęta (ślimaki, mrówki, ...),
D – wszystko co roślinom służy do życia (słońce, gleba, chmury – deszcz).
Karteczki z poleceniami A B C D leżą na ławkach, uczniowie losują grupy i zasiadają do stolików. Każda grupa tworzy na szarym papierze fragment lasu wykorzystując pisaki i bibułę.

2. Nauczyciel zawiesza na tablicy prace wykonane w grupach tworząc jedną całość – las, włącza kasetę z odgłosami lasu.

3. Następnie uczniowie współtworząc las, odgrywają role drzew, krzewów, ślimaczka, mrówek itp.

4. Nauczyciel „wchodzi” do tego lasu jako:
- babcia, która zbiera jagody,
- sportowiec, który ogląda las,
- Adam, który kopie ślimaka, wycina w korze inicjały, łamie gałęzie itp.

5. Rozmowa na temat kogo nie chcieliby w lesie i dlaczego. Uczniowie wypowiadają się jako ślimak, drzewo itp. Wskazują, kto w lesie zachowywał się najlepiej. Dochodzą do stwierdzenia, że las wszystko czuje.

6. Nauczyciel rozdaje gazety, uczniowie wydzierają z gazet tę część ciała człowieka, która może zaszkodzić lasowi (stopy, dłonie) i zawieszają je na powstałym wcześniej lesie. Wspólnie omawiają wygląd lasu, następnie sprzątają go (uczniowie zabierają stopy i dłonie z gazet) i ponowne słuchają odgłosów lasu z kasety.

7. Improwizacja ruchowa. Uczniowie naśladują ruchy różnych zwierząt.

8. Czytanie przez nauczyciela wiersza „Dbaj o przyrodę”. Omówienie jego treści.

9. Uczniowie w grupach wykonują plakaty w formie próśb drzew, roślin, zwierząt i wody. Na karteczkach zapisują zdania prośby, przyklejają je na kolorowy karton i ozdabiają je ilustracjami z gazet. Następnie odczytują swoje prace. Nauczyciel dokonuje oceny prac.

10. Omówienie trudności ortograficznych występujących w nazwach zwierząt. Uczniowie samodzielnie podpisują obrazki zwierząt. Uczniowie, którzy mają problem z zapisem otrzymują kartoniki z nazwami tych zwierząt i przepisują je.

11. Ocena wykonanych zadań.

12. Zadanie domowe.
Przygotuj na następne zajęcia wiadomości o różnych leśnych zwierzętach.


Konspekt opracowała mgr Eugenia Tudzierz.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie