Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jesienne zabawy z wiatrem i deszczem

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4987 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

„Jesienne zabawy z wiatrem i deszczem” to zajęcie dla 4-latków zawierające integrację treści z zakresu różnych edukacji, zakończone prezentacją wcześniej opracowanej inscenizacji „Leśne duszki i grzyby” K. Komińskiej – autorki „Śpiewających brzdąców”.

Autor: Renata Roszniowska Samorządowe Przedszkole Publiczne Nr 2 w Sanoku

Cele operacyjne zajęcia:
  • po zajęciach dziecko powinno:
    Zapamiętać Rozumieć Umieć
    • polecenia dotyczące przebiegu zabaw ruchowych;
    • że słowo „huragan” oznacza bardzo silny wiatr;
    • polecenia wydawane przez nauczycielkę;
    • pojęcie: tyle samo;
    • odgadnąć zagadki słuchowe i dobrać odpowiedni obrazek;
    • ułożyć obrazek z 4 części wg wzoru;
    • przeliczać dźwięki;
    • współdziałać w grupie;
    • opanować emocje i zaprezentować poznaną inscenizację.
Pomoce: nagranie magnetofonowe odgłosów wiatru i deszczu oraz obrazki odzwierciedlające te zjawiska, liście wycięte z papieru i zawieszone na nitkach, ilustracje do wiersza „Szyba” S. Szuchowej, podkładki do układania obrazków z części, pocięte obrazki (przedstawiające parasolkę) włożone do kopert, obrazek identyczny z przeznaczonym do składania przez dzieci stanowiący wzór do układania, „krople deszczu”- liczmany, trójkąt, rekwizyty i dekoracje do przedstawienia inscenizacji „Leśne duszki i grzyby” K. Komińskiej.

Organizacja zajęć: Dzieci siedzą przed tablicą tematyczną.Na dywanie rozłożone podkładki, a na nich koperty z pociętymi obrazkami.
Na firankach zaczepione liście na nitkach – tak, aby łatwo można było je zdjąć.

Plan zajęć:

Lp. Sytuacja edukacyjna Uwagi metodyczne (formy, metody, materiały pomocnicze, itp.) Zakładane efekty, cele szczegółowe
1. Zagadki słuchowe: naucz. odtwarza nagrania odgłosów deszczu i wiatru.
  • ćwiczenia oddechowe
  • dzieci dobierają odpowiedni obrazek:
    • deszcz
    • wiatr – naśladowanie ruchem drzewa poruszanego wiatrem: słaby wiatr porusza małymi gałązkami, mocniejszy - większymi gałęziami i konarami, a huragan – całym drzewem;
  • dzieci podchodzą do zawieszonych na firankach listków, zdejmują je, chwytają za nitkę i dmuchają z różnym natężeniem;
  • dzieci poradzą sobie z wybraniem spośród innych obrazków tego odpowiedniego;
  • pobudzą wyobraźnię podczas zabawy ruchowej;
  • będą ćwiczyć mięśnie narządów mowy;
2. Słuchanie wiersza S. Szuchowej „Szyba”;

Rozmowa na temat treści wiersza.
  • Zilustrowanie wiersza na tablicy tematycznej ( odsłonięcie przygotowanych wcześniej elementów), poruszanie w odpowiednich momentach chmurką z deszczem lub sylwetą wyobrażającą wiatr;
  • dzieci odpowiadają na pytania:
    • O czym opowiadał wiersz?;
    • O co prosił deszcz i watr szybę?
    • Czy szyba spełniła ich prośby?
    • Kogo i po co chciała wpuścić?
  • dzieci skupią uwagę podczas prezentacji treści wiersza, utrwalą poprawne wzorce słuchowe dotyczące wypowiadania głosek , zwłaszcza sz, cz;
  • udzielą odpowiedzi na zadawane pytania;
  • będą wypowiadać się wg wskazanej przez naucz. kolejności
3. Zagadka ruchowa;


Wyklaskiwanie krótkiej frazy: Deszczyk pada, deszczyk pada, parasole się rozkłada
naucz. mówi: Kiedy pada deszcz... i naśladuje ruchy otwierania parasola – dzieci odgadują, po czym wszystkie odtwarzają zaproponowane ruchy;
  • dzieci powtarzają za naucz. wiersz wyklaskiwany w rytmie ósemek:
  • klaszcząc w dłonie;
  • klaszcząc na przemian w dłonie i kolana;
  • w parze z kolegą – na przemian w dłonie swoje i kolegi;
  • będą doskonalić pamięć ruchową;
  • wyzwolą pozytywne emocje;
4. Składanie obrazka z części (wg wzoru);
  • dzieci podchodzą do rozłożonych podkładek, wyjmują z kopert części obrazka i składają je w całość. Kto ułoży pokazuje naucz., a w nagrodę otrzymuje wycięte z papieru samoprzylepnego „kropelki deszczu”.
  • dzieci będą miały okazję doskonalić proces analizy i syntezy, ćwiczyć spostrzegawczość i pamięć wzrokową, koncentrację uwagi;
5. Zabawa ruchowa „Kropelki deszczu.”
  • dzieci podczas piosenki „deszczyk” spacerują po sali trzymając w zamkniętej dłoni „kropelki deszczu”, na przerwę w muzyce zatrzymują się przy swojej podkładce i słuchają ile kropel deszczu spadnie na parasol – tyle , ile dźwięków zagra naucz. na trójkącie.
  • każde dziecko zapamięta, gdzie znajduje się ułożony przez nie obrazek;
  • położy tyle kropel, ile usłyszy dźwięków.
6. Przebranie się dzieci w stroje i wystawienie inscenizacji „Leśne duszki i grzyby”.
  • dzieci kolejno wypowiadają swoje role i śpiewają piosenki.
  • dzieci opanują emocje i zaprezentują się w poznanej inscenizacji.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie