Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Konspekt zajęcia z zakresu kształtowania pojęć matematycznych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6020 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt przeznaczony jest dla dzieci 6-letnich i ma za zadanie utrwalić działania w zakresie 10. Kształtowanie pojęć matematycznych u dzieci 6-letnich uwarunkowane jest wysoką ich aktywnością, w której czynności manipulacyjne, werbalne i umysłowe wzajemnie się uzupełniają. Dzieci w wieku przedszkolnym treści matematyczne przyswajają sobie poprzez ćwiczenia prowadzone w formie zabawy. Takie elementy zawiera przedstawiony konspekt.

Grupa wiekowa - 6-latki

Temat: Dodawanie ,odejmowanie i porównywanie liczb w zakresie 10.

Cele operacyjne:

Uczeń:
  • Rozpoznaje i nazywa znaki matematyczne
  • Określa liczebność zbiorów przeliczając elementy
  • Tworzy zbiór o podanej mocy
  • Dodaje i odejmuje w zakresie 10
  • Sprawnie wykonuje ćwiczenia
  • Umie współdziałać w grupie
Metody: Słowne, zabawowe, ćwiczeń praktycznych

Formy: Praca indywidualna, prace zbiorowa

Środki dydaktyczne: Kartoniki z cyframi 1-10, znaki matematyczne +,-, <,>,=, obręcze, kuwety z figurami geometrycznymi, karty prac do uzupełniania, kostka do gry

Przebieg:
  1. Zabawa dydaktyczna „Jestem liczbą”.
  2. Tworzenie zbiorów o podanej liczbie elementów:
    • Układanie kartoników z liczbą przy określonym zbiorze
    • Umieszczenie znaków <,>,= między ułożonymi w obręczach zbiorami
  3. Przeliczanie elementów na obrazku pokazywanym przez nauczyciela – wskazywanie odpowiedniej liczby.
  4. Porządkowanie liczb od najmniejszej do największej w zakresie 10.
  5. Tworzenie zbiorów o takiej liczbie dzieci jaką wskazuje cyfra na kartoniku.
  6. Uzupełnianie w zbiorach elementów zgodnie z zapisem.
  7. Zabawa ruchowa. Wykonanie takiej ilości określonych ćwiczeń jaką wskazuje cyfra.
  8. Uzupełnianie kart pracy – dorysowanie elementów zgodnie ze wskazaną cyfrą.
Autor: Alicja Mróz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie