Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
System oceniania w Szkole Podstawowej w Dąbrowie Wielkiej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1474 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam Państwu system oceniania z nauczania zintegrowanego, jaki jest w naszej szkole.

Szkoła Podstawowa w Dąbrowie Wielkiej

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z NAUCZANIA ZINTEGROWANEGO

Spis treści

I. Cele edukacyjne.
II. Kryteria ocen.
III. Sposoby sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów oraz zasady poprawy oceny.
IV. Sposoby informowania uczniów i rodziców o indywidualnych osiągnięciach.
V. Kontrakt grupowy.

I. Cele edukacyjne

a) Ogólne
  1. Kształtowanie szczęśliwego, aktywnego poznawczo dziecka, umiejącego wypowiadać swoje zdanie i wysłuchiwać opinii innych ludzi .
  2. Kształtowanie odporności emocjonalnej dziecka na stres, lęki, napotykane trudności, umiejętność radzenia sobie z innymi i działania w różnych sytuacjach .
  3. Całościowe postrzeganie świata .
  4. Dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych .
  5. Ciekawość poznawczą, pozytywne nastawienie do uczenia się .
  6. Zdobywanie wiedzy i umiejętności z pomocą nauczyciela i samodzielnie.
  7. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień .
  8. Kształtowanie obrazu własnej osoby i samooceny .
  9. Kształtowanie więzi rodzinnych społecznych, narodowych, międzynarodowych.
  10. Zdobywanie umiejętności czytania, pisania, liczenia umożliwiających samodzielne uczenie się.
  11. Nabywanie umiejętności organizowania sobie pracy i współdziałania w grupie.
  12. Kształtowanie nawyku dbania o sprawność fizyczną, zdrowie i higienę .
  13. Kształtowanie postaw humanistycznych, motywowanie do poszukiwania w literaturze, kulturze i życiu prawdy, dobra i piękna oraz tworzenia tych wartości.
  14. Zapewnienie każdemu dziecku warunków do wszechstronnego rozwoju osobowości, wiedzy i umiejętności zgodnych z ich potencjalnymi możliwościami .
b) Poszczególnych edukacji

Edukacja polonistyczna
  • swobodne posługiwanie się poprawnym językiem ojczystym
  • czytanie płynne, poprawne i wyraziste
  • rozumienie czytanych tekstów
  • pisanie z wykorzystaniem znajomości elementarnych zasad pisowni
  • wskazywanie potrzeby obcowania z różnymi dziedzinami sztuki
  • korzystanie z biblioteki
Edukacja przyrodnicza
  • wprowadzenie ucznia w środowisko przyrodnicze
  • zapoznanie z różnorodnością świata przyrody
  • zapoznanie z życiem i pracą ludzi
  • kształtowanie orientacji w terenie
  • kształtowanie określonych nastawień i umiejętności postępowania- tak w kontaktach z ludźmi, jak i wobec przyrody
Edukacja matematyczna
  • kształtowanie pojęcia liczby naturalnej oraz rozumienia czterech podstawowych działań matematycznych
  • rozwijanie umiejętności schematyzacji i wstępnej matematyzacji konkretnych sytuacji życiowych
  • rozwijanie wyobraźni, aktywności twórczej i zainteresowań matematycznych uczniów
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się symbolami i językiem matematycznym
  • rozwijanie myślenia matematycznego poprzez rozwiązywanie zadań
Edukacja artystyczno – techniczna
  • poznanie wartości pracy w życiu człowieka
  • dążenie do wytyczonego celu poprzez świadome działania
  • poznanie roli informacji technicznej
  • znaczenie przestrzegania ładu i porządku, ekonomicznego gospodarowania czasem i materiałami, racjonalnego wykorzystania narzędzi i urządzeń technicznych
  • zdobycie dostrzegania takich cech przedmiotów jak: kształt, barwa, faktura, wielkość, proporcji
  • świadome korzystanie z dorobku rodzimej kultury muzycznej
  • rozwijanie uzdolnień i zainteresowań ucznia
Edukacja motoryczno – zdrowotna
  • stymulacja rozwoju fizycznego uczniów
  • dbanie o prawidłową postawę
  • wyrabianie nawyków higienicznych
  • zainteresowanie różnymi formami ruchu
II. Kryteria ocen

a) Poszczególnych edukacji

       Ocenianie wewnątrzszkolne osiągnięć ucznia polega na rozpoznaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania oraz formułowaniu oceny.
     W klasach I-III oceny klasyfikacyjne semestralne i końcoworoczne oraz ocena z zachowania są oceną opisową.
Oceny bieżące (cząstkowe) ustala się w stopniach w następującej skali:
  1. celujący – wyrażony cyfrą 6
  2. bardzo dobry – wyrażony cyfrą 5
  3. dobry – wyrażony cyfrą 4
  4. dostateczny – wyrażony cyfrą 3
  5. dopuszczający – wyrażony cyfrą 2
  6. niedostateczny – wyrażony cyfrą 1
     Oceny bieżące (cząstkowe ) uczniów klas I –III zapisuje się dziennikach lekcyjnych. Ocenę opisową sporządza się na podstawie ocen cząstkowych za pomocą sformułowań i określeń, które w analityczny sposób odzwierciedlają rozwój ucznia.

Edukacja polonistyczna

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
  • jest rozbudzony intelektualnie; posiada wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania
  • czyta płynnie, poprawnie i wyraziście z jednoczesnym rozumieniem treści
  • pisze bezbłędnie, podaje reguły ortograficzne oraz przykłady trudności ortograficznych, które nie były opracowywane na lekcji
  • biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwijaniu problemów, proponuje własne rozwiązania
  • uzasadnia wypowiadane sądy i opinie
  • wypowiada się płynnie i poprawnie na różne tematy
  • wyraża zainteresowania czytelnicze, samodzielnie i chętnie czyta książki i czasopisma dziecięce
  • twórczo rozwija uzdolnienia
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania
  • czyta płynnie, poprawnie i wyraziście, z łatwością wyszukuje potrzebne informacje
  • dostrzega ukryty sens utworu
  • ma bogate słownictwo
  • swobodnie wypowiada się na tematy bliskie dziecku (szkoła, dom, grupa rówieśnicza, utwory literackie, audycje radiowe i telewizyjne, bajki )
  • formułuje własne opinie
  • bezbłędnie pisze z pamięci wyrazy, zdania i krótkie teksty w zakresie poznanego słownictwa
  • samodzielnie i chętnie czyta lekturę i czasopisma dziecięce
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • w zasadzie opanował pełny zakres programowy
  • czyta biegle i poprawnie krótkie teksty literackie opracowane podczas lekcji
  • chętnie i poprawnie wypowiada się na tematy bliskie dziecku
  • rozwiązuje typowe zadania z elementami problemowymi
  • wyróżnia postacie i zdarzenia w utworach pod kierunkiem nauczyciela
  • omawia treść obrazków pojedyńczych i cyklu obrazków, dostrzega powiązania przyczynowo- skutkowe między wydarzeniami
  • popełnia błędy w pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi
  • układa zdania z rozsypanki wyrazowej
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • opanował podstawowe treści programowe w zakresie umożliwiającym osiąganie postępów w dalszym uczeniu
  • mało samodzielny, większość poleceń wykonuje pod kierunkiem nauczyciela
  • czyta poprawnie, ale powoli
  • układa krótkie zdania z rozsypanki wyrazowej
  • wypowiedzi są na ogół jednozdaniowe
  • uczestniczy w dyskusji
  • poprawnie układa proste zdania z wykorzystaniem podstawowego słownictwa
  • popełnia błędy w pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi w zakresie wyrazów opracowanych na lekcji
  • podstawowe części mowy rozpoznaje z pomocą nauczyciela
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
  • ma braki w opanowaniu podstawowych treści programowych, ale realizował wymagania konieczne, dające mu wiedzę i umiejętności niezbędne w dalszym kształceniu
  • rozumie proste zagadnienia w sposób jednoznaczny
  • potrafi współpracować w grupie
  • czyta słabo, powoli, sylabizuje
  • wypowiada się najczęściej pojedynczymi wyrazami lub prostymi zdaniami nie zawsze poprawnymi pod względem logicznym
  • nie potrafi stosować poznanych i opracowywanych w czasie lekcji zasad ortograficznych
  • często nie odrabia prac domowych
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • posiada duże braki w wiadomościach i umiejętnościach, które uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy
  • jest daleki od spełnienia wymagań stawianych przez program
  • nie potrafi rozwiązać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet przy pomocy nauczyciela
  • ciągle nie przygotowuje się do lekcji
  • ma lekceważący stosunek do przedmiotu
  • nie chce korzystać z pomocy nauczyciela, kolegów
  • nie wykazuje żadnych postępów w nauce
Edukacja przyrodnicza

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
  • spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą
  • potrafi kojarzyć i łączyć wiadomości z różnych dziedzin życia
  • twórczo i samodzielnie rozwija swoje zainteresowania
  • wykorzystuje zdobyte wiadomości w rozwiązywaniu problemów praktycznych
  • wie, gdzie znajdują się miejsca pamięci narodowej w jego najbliższej okolicy
  • z własnej inicjatywy przeprowadza hodowle i doświadczenia
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania
  • formułuje własne opinie i sądy
  • wyraża własny stosunek do wypowiedzi innych
  • podejmuje rolę lidera grupy
  • samodzielnie rozwiązuje zadania i problemy w sposób twórczy w sytuacjach trudnych i nietypowych
  • określa zjawiska towarzyszące poszczególnym porom roku
  • wykazuje umiejętności stosowania w praktyce poszczególnych znaków drogowych oraz zasad przechodzenia przez jezdnię
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • w zasadzie opanował materiał programowy
  • rozwiązuje typowe zadania z elementami problemowymi
  • potrafi współpracować w grupie zarówno jako lider, jak i partner, wyciągać wnioski, różnicować ważność informacji
  • zna swój adres zamieszkania
  • zna niektóre znaki drogowe
  • przestrzega zasad poruszania się po drogach i przechodzenia przez jezdnię
  • umie się odpowiednio ubrać w zależności od pory roku
  • wie co powinien jeść, aby być zdrowym
  • wie jak bezpiecznie wypoczywać w lesie, nad wodą, w górach, w mieście , na wsi
  • rozumie konieczność ochrony przyrody
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • ma braki w opanowaniu podstawowych treści programowych, ale realizował wymagania konieczne, dające mu wiedzę i umiejętności niezbędne w dalszym życiu
  • uczestniczy w dyskusji
  • potrafi wypowiedzieć się na dany temat
  • nie zawsze odrabia pracę domową
  • zna pojęcia: miejscowość, miasto, wieś, dzielnica
  • zna nazwy pór roku
  • zna przydatność znaczków odblaskowych i jest w nie wyposażony
  • zna niektóre ptaki i ssaki hodowane w Polsce
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
  • ma braki w opanowaniu podstawowych treści programowych, ale zrealizował wymagania konieczne, dające mu wiedzę i umiejętności niezbędne w dalszym życiu
  • rozwiązuje proste zadania praktyczne przy pomocy nauczyciela
  • często nie odrabia prac domowych
  • rozumie proste zagadnienia w sposób jednoznaczny
  • potrafi słuchać dyskusji
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • posiada duże braki w wiadomościach i umiejętnościach, które uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy
  • nie potrafi i nie rozumie zadań o elementarnym stopniu trudności nawet przy pomocy nauczyciela
  • ciągle nie przygotowuje się do lekcji
  • ma lekceważący stosunek do przedmiotu
  • nie wykazuje żadnych postępów w nauce
Edukacja matematyczna

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
  • spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą
  • twórczo i samodzielnie rozwija swoje uzdolnienia
  • biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych
  • na sprawdzianach rozwiązuje zadania o wyższym stopniu trudności aniżeli na ocenę bardzo dobrą
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania
  • sprawnie i biegle posługuje się czterema działaniami matematycznymi
  • rozumie i stosuje własności czterech działań matematycznych
  • sprawnie rozwiązuje zadania tekstowe z użyciem jednego lub dwóch działań
  • poprawnie układa zadania tekstowe
  • potrafi rozwiązać zadanie przedstawione na grafie, osi, drzewku
  • rozumie praktycznie dziesiątkowy system pozycyjny
  • układa zadania do podanej sytuacji, rysunku i formuły matematycznej
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • w zasadzie opanował materiał programowy
  • rozwiązuje proste jednodziałaniowe zadania tekstowe
  • układa proste zadania tekstowe do ilustracji lub działania
  • rozumie pojęcie „działania wzajemnie odwrotne ‘’ i stosuje je w praktyce
  • wykonuje obliczenia dotyczące mierzenia, ważenia, płacenia, zegara i kalendarza
  • potrafi współpracować w grupie, objaśnia wyniki pracy, logicznie je uporządkowuje
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • opanował podstawowe treści programowe w zakresie umożliwiającym osiąganie postępów w dalszym uczeniu się
  • wykonuje poznane działania matematyczne, popełnia błędy w obliczeniach
  • nie potrafi wykorzystywać w praktyce posiadanych wiadomości
  • z pomocą nauczyciela rozwiązuje proste zadania tekstowe
  • nie zawsze odrabia pracę domową
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
  • ma braki w opanowaniu podstawowych treści programowych, ale zrealizował wymagania konieczne, dające mu wiedzę i umiejętności niezbędne w dalszym życiu
  • ma trudności w działaniach matematycznych, posługuje się w większości konkretami, często popełnia błędy w obliczeniach
  • nie rozwiązuje samodzielnie zadań tekstowych
Ocenę niedostateczna otrzymuje uczeń, który:
  • posiada duże braki w wiadomościach i umiejętnościach, które uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy
  • nie potrafi rozwiązać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet przy pomocy nauczyciela
  • nie liczy samodzielnie nawet przy pomocy liczmanów
  • nie potrafi rozwiązywać prostych zadań tekstowych
  • ciągle nie przygotowuje się do lekcji
  • ma lekceważący stosunek do przedmiotu
Edukacja artystyczno – techniczna

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
  • samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia
  • osiąga sukcesy w szkolnych konkursach
  • sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w praktyce
  • samodzielnie wykonuje prace, stosując ciekawe i nietypowe rozwiązania
  • chętnie podejmuje wszelką działalność techniczną, plastyczną i muzyczną,
  • rozpoznaje różne materiały
  • aktywnie współdziała w grupie
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania
  • samodzielnie rozwiązuje zadania i problemy w sposób twórczy
  • potrafi oszczędnie gospodarować materiałem
  • wykonywane prace są wyróżniane ze względu na estetykę i pomysłowość wykonania
  • wyraża ruchem muzykę, zauważa cechy utworów muzycznych
  • chętnie śpiewa piosenki zbiorowo i indywidualnie
  • potrafi określić dziedziny sztuk plastycznych
  • uwzględnia kształt, wielkość, proporcje,, barwę, położenie, fakturę
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • chętnie podejmuje działalność plastyczną, techniczną i muzyczną
  • stosuje poznaną technologię wykonania prac, wykonuje prace według wzoru
  • wykonuje i projektuje płaskie formy użytkowe
  • rozpoznaje materiały z których wykonuje prace
  • poprawnie śpiewa piosenki zbiorowo i indywidualnie
  • wyraża ruchem muzykę
  • uwzględnia kształt, wielkość, proporcje, barwę
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • opanował podstawowe treści programowe w zakresie umożliwiającym osiąganie postępów w dalszym uczeniu się
  • potrafi współpracować w grupie
  • wymaga zachęty i dokładnego wyjaśnienia sposobu wykonania pracy
  • nie potrafi rozplanować pracy
  • uwzględnia kształt, barwę, wielkość
  • rozpoznaje niektóre materiały
  • śpiewa piosenki jednogłosowe
  • potrafi określić nastrój w prostym wysłuchanym utworze
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
  • opanował treści programowe w zakresie umożliwiającym osiąganie postępów dalszym uczeniu się
  • potrafi współpracować w grupie
  • nie potrafi wykorzystywać w praktyce posiadanych wiadomości
  • prace są mało estetyczne i pomysłowe
  • ma kłopoty z samodzielnym wykonaniem prac
  • często powiela pomysły kolegów
  • nie przynosi potrzebnych materiałów
  • ma problemy z samodzielnym zaśpiewaniem piosenki
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • posiada duże braki w wiadomościach i umiejętnościach, które uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy
  • ciągle nie przygotowuje się do lekcji
  • ma lekceważący stosunek do przedmiotów
  • nie chce korzystać z pomocy nauczyciela, kolegów
  • nie kończy rozpoczętej pracy, nie podejmuje próby śpiewania
  • nie wykazuje żadnych postępóww nauce
Edukacja motoryczno - zdrowotna

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
  • spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą
  • jest sprawny fizyczne, interesuje się sportem
  • samodzielnie rozwija własne uzdolnienia i doskonali swoją sprawność
  • na zajęciach przejawia aktywność, zaangażowanie i wytrzymałość
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania
  • jest sprawny fizycznie
  • starannie i prawidłowo wykonuje ćwiczenia
  • wykazuje się właściwą postawą społeczną i zaangażowaniem na lekcjach
  • zna i stosuje przepisy gier i zabaw ruchowych
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • w zasadzie opanował materiał programowy
  • ćwiczenia wykonuje prawidłowo, lecz nie dość lekko i dokładnie z małymi błędami technicznymi
  • zna zasady gier sportowych
  • potrafi bawić się w grupie i grać w zespole
  • nie potrzebuje większych bodźców do pracy nad osobistym usprawnianiem, wykazuje stałe i dość dobre postępy w tym zakresie
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • opanował podstawowe treści programowe w zakresie umożliwiającym osiąganie postępów w dalszym uczeniu się
  • dysponuje przeciętną sprawnością fizyczną
  • ćwiczenia wykonuje niepewnie, zdarzają się większe błędy techniczne
  • stale oczekuje pomocy ze strony nauczyciela
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
  • ma braki w opanowaniu podstawowych treści programowych
  • wykazuje małe postępy w usprawnianiu własnego ciała
  • często jest nieprzygotowany do zajęć
  • rozumie proste zadania wyrażone w sposób prosty i jednoznaczny
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • posiada duże braki w wiadomościach i umiejętnościach
  • jest daleki od spełnienia wymagań stawianych przez program
  • ciągle jest nieprzygotowany do zajęć
  • ma lekceważący stosunek do przedmiotu
  • nie chce korzystać z pomocy nauczyciela
     W ocenianiu uwzględnione będą możliwości indywidualne ucznia, wkład pracy, osiągnięcia oraz zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w stosunku do uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne.

b) Ocen z zachowania

     W klasach I-III ocena z zachowania jest oceną opisową uwzględniającą kulturę osobistą, stosunek do obowiązków szkolnych i aktywności ucznia.
Przy ustalaniu oceny będą brane pod uwagę następujące zakresy:
  • Kultura osobista
    • uczeń używa form grzecznościowych
    • jest koleżeński
    • w kulturalny sposób nawiązuję kontakty z nauczycielami i kolegami
    • porządkuje swoje stanowisko pracy podczas zajęć i po lekcjach
    • nie pali papierosów, nie pije alkoholu
  • Stosunek do obowiązków szkolnych
    • uczeń jest przygotowany do lekcji
    • nie spóźnia się na lekcję
    • dba o estetykę zeszytów, książek i przyborów szkolnych
    • uważnie słucha i wykonuje polecenia
    • bierze udział w konkursach, zawodach sportowych
    • nie opuszcza lekcji bez usprawiedliwienia
  • Aktywność
    • uczeń jest aktywny na lekcjach, chętnie zgłasza się do odpowiedzi
    • dobrze wypełnia obowiązki dyżurnego
    • pomaga kolegom podczas zajęć
    • pracuje wytrwale, nie zniechęca się napotykając trudności
    • pracuje na rzecz klasy i szkoły
III. Sposoby sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów oraz zasady poprawy oceny
  1. Formy sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów.
    Osiągnięcia uczniów klas I –III są oceniane na bieżąco przez nauczyciela. Do nich należy zaliczyć:
    • ciche czytanie
    • głośne czytanie
    • przepisywanie
    • pisanie ze słuchu
    • pisanie z pamięci
    • wypowiedzi ustne
    • wypowiedzi pisemne
    • recytacja
    • prowadzenie zeszytu i ćwiczeń
    • samodzielne zdobywanie wiadomości , lektura
    • dostrzeganie zjawisk przyrodniczych
    • liczenie pamięciowe
    • wykonywanie i zapisywanie działań matematycznych
    • układanie zadań
    • przeprowadzanie pomiarów
    • stosowanie technik plastycznych i technicznych
    • dokładność i estetyka wykonania prac
    • wiedza o sztuce
    • śpiewanie
    • czytanie i zapisywanie nut , rozpoznawanie utworów muzycznych
    • wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych
    • sprawność fizyczna
    • aktywność na lekcji
    • praca w zespole
  2. Częstotliwość oceniania :
    1. bieżące ocenianie pracy ucznia na zajęciach – recenzja, ocena słowna,ocena według skali ocen : celujący, bardzo dobry, dobry, dostateczny, dopuszczający, niedostateczny.
    2. semestralne ,
    3. końcoworoczne .
Zasady poprawy ocen ze sprawdzianów

     Jeżeli sprawdzian zaliczy mniej niż 80% uczniów klasy, to obowiązkowo poprawiają go wszyscy uczniowie, którzy otrzymali oceny niedostateczne i dopuszczające, a pozostali uczniowie mogą na własną prośbę poprawiać otrzymane oceny.

Poprawa sprawdzianu może nastąpić tylko raz w terminie uzgodnionym przez nauczyciela.

IV. Sposoby informowania uczniów i rodziców o indywidualnych osiągnięciach :

     O uzyskiwanych ocenach uczniowie będą informowani na bieżąco. Oceny będą zapisywane w zeszycie. Prace pisemne będą zawierały recenzję ukazującą zalety i to, na co trzeba zwrócić jeszcze uwagę. Po odpowiedzi ustnej ucznia – nauczyciel dokonuje słownego uzasadnienia oceny (mówi co było dobrze, a co trzeba poprawić).
      Rodzice będą powiadamiani o osiągnięciach uczniów w czasie spotkań z wychowawcą. W przypadku trudności w nauce, częstego nie przygotowania do zajęć – rodzice informowani będą podczas organizowania indywidualnych spotkań z nauczycielem.

V. Kontrakt grupowy

Kontrakt między uczniami a nauczycielem
     Wszyscy chcemy spędzić wspólne chwile w szkole w miłej atmosferze zrozumienia, wzajemnego szacunku i tolerancji.
Aby to osiągnąć:
  • Jesteśmy wobec siebie uczciwi.
  • Mówimy zawsze prawdę.
  • Umiemy się wzajemnie słuchać.
  • Dochowujemy tajemnic.
  • Każdy mówi za siebie.
  • Nie mówimy do siebie podniesionym głosem.
  • O wszystkich sprawach mówimy otwarcie.
  • Respektujemy swoje i czyjeś prawa i obowiązki.
  • Pomagamy sobie w trudnych sytuacjach.
  • Punktualnie przychodzimy na zajęcia.
  • Dbamy o estetykę otoczenia.
Autor Anna Granaszewska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie