Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Budujemy zaufanie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8881 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W poczatkowym okresie ksztaltowania się kazdej grupy istotne miejsce zajmuja dzialania zmierzajace do zbudowania relacji opartych na wzajemnym zaufaniu.

SCENARIUSZ: BUDUJEMY WZAJEMNE ZAUFANIE
Cel ogólny: budowanie atmosfery wzajemnego zaufania
Cele dydaktyczne: uczenie odpowiedzialności za swoje zachowanie i pracę w grupie,
Cele wychowawcze: wdrażanie do przestrzegania norm kontraktu grupowego
Cele kształcące: rozwijanie postaw życzliwości, tolerancji
ĆWICZENIA NA ROZGRZEWKĘ
1. Nastrój w kolorze
Przebieg: Uczestnicy siadają w kręgu. Prowadzący proponuje rundkę. Każdy określa kolor nastroju, w jakim przybył na zajęcia. Stara się uzasadnić swój wybór np. Mój nastrój jest w kolorze żółtym, słonecznym, bo miałam dobry dzień w szkole
2. Dłonie
Przebieg: Uczestnicy siadają w dwóch rzędach naprzeciwko siebie bardzo blisko. Zamykają oczy, wyciągają ręce w poszukiwaniu rąk kolegów. Dotykają przyjazne dłonie, starają się rozpoznać różnice i skupić na własnych doznaniach. Po krótkiej chwili szukają nowych rąk.
ĆWICZENIA WŁAŚCIWE
3. Ślepiec
Przebieg: Uczniowie dobierają się parami. Jedna osoba pełni rolę przewodnika, druga zamyka oczy i naśladuje ślepca. Przewodnik podaje rękę partnerowi i oprowadza go po sali troszcząc się o jego bezpieczeństwo. Następnie zmieniają się rolami.
Omówienie
Czy łatwo było zaufać koledze?
W której roli czułeś się lepiej?
Co czułeś będąc przewodnikiem, a co będąc ślepcem?
4. Wahadło
Przebieg: Uczniowie dobierają się parami. Następnie ustawiają się w taki sposób, aby osoba niższa stanęła przed wyższa. Zadaniem osoby niższej jest odchylenie się do tyłu tak, aby upadając, była zdana na partnera zabawy, który powinien uchronić ja przed upadkiem .
5. Serce dzwonu

Przebieg: Grupa staje w kręgu, blisko siebie. Prosimy ochotnika, który chce sprawdzić, czy czuje się bezpiecznie w grupie, aby stanął na środku, rozluźnił ciało, zamknął oczy i starał się nie odrywać stóp od ziemi. Pozostali uczestnicy w ciszy, przekazują go sobie z rąk do rąk, dbając by nie upadł. Ćwiczenie przerywamy:
-na życzenie osoby stojącej w środku,
-po wyznaczonym czasie,
-gdy grupa nie jest należycie skupiona.
6. Zaciskający się krąg
Przebieg: Uczestnicy stają w rozsypce po sali. Na znak prowadzącego powoli krok za krokiem zbliżają się do siebie zacieśniając krąg. Zabawę przerywamy , gdy osoby zaczynają się dotykać lub ktoś odczuwa dyskomfort.
7. Intruz
Przebieg:[1]Uczestnicy tworzą krąg. Wszyscy trzymają się za ręce. Jedna osoba, która się zgłosi wychodzi na zewnątrz kręgu i próbuje się dostać do środka. Grupa może blokować wstęp lub wpuścić osobę, każdy może sam zdecydować, jaką przyjmie strategię
Omówienie:
Czy trudno było dostać się do środka?. Co czułeś, kiedy nie udawało ci się pokonać przeszkody?
Czy liczyłeś na pomoc którejś osoby?
8. Fala
Przebieg: Uczestnicy dzielą się na zespoły 6-cio osobowe. Pięć osób ustawia się w klęku podpartym, blisko siebie tak, aby plecy tworzyły jedną płaszczyznę. Jedna osoba kładzie się na tej powierzchni i jest kołysana jak na fali, gdy grupa równocześnie porusza się do przodu i do tyłu. Następnie wszyscy robią przysiad na pięty, aby ściągnąć bezpiecznie osobę z fali Po kolei kołyszą wszystkich członków grupy.
Omówienie:
Czy odczuwałeś lęk, kiedy miałeś być kołysany?
Co czułeś, kiedy byłeś odpowiedzialny za kolegę?
Czy to ćwiczenie sprawiło ci radość?.
ĆWICZENIA NA ZAKOŃCZENIE
9. Wspólny okrzyk
Grupa stoi w ciasnym kręgu, każdy kładzie ramiona na ramionach obok stojących kolegów, następnie wszyscy wykonują przysiad. Prowadzący zaczyna mruczeć- uczestnicy mu wtórują, potem- powoli podnosząc głos- wstają. Na koniec wszyscy wyskakują do góry i krzyczą jak najgłośniej(np. „Cześć!”).

Opracowała: Beata Olech

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie