Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Diagnoza wstępna z matematyki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 11441 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Poniżej przedstawiam diagnozę wstępną z matematyki. Ten test nauczycielski przeznaczony jest do badania wyników nauczania z matematyki po szkole podstawowej. Diagnozę wstępną najlepiej jest przeprowadzić we wrześniu.

Cel ogólny testu

Diagnoza ma na celu sprawdzić wiadomości i umiejętności z matematyki uczniów, którzy rozpoczynają naukę w gimnazjum. Wyniki diagnozy wstępnej nie powinny mieć wpływu na ocenę półroczną z matematyki. Ma ona na celu zdiagnozować poziom wiadomości i umiejętności jakie nabyli uczniowie z algebry i geometrii w szkole podstawowej. Od wyników diagnozy wstępnej ma zależeć dalsze postępowanie nauczyciela rozpoczynającego pracę z uczniami w gimnazjum.

Budowa testu

Test zbudowany jest z 10 zadań.
Zadania 1- 6 badają wiadomości i umiejętności z algebry.
Zadania 7 – 10 sprawdzają wiadomości i umiejętności z geometrii.

Schemat punktowania

Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań uczeń może uzyskać 24 punkty.

Zgromadzone punkty Ocena
0 – 6 ndst
7 – 11 dop
12 – 16 dst
17 – 20 db
21 – 24 bdb


Uwagi końcowe

Po przeprowadzonej diagnozie wstępnej należy dokonać zestawienia wyników testu i omówić je z uczniami. Należy również zwrócić uwagę na najczęściej popełniane błędy.
Wyniki diagnozy wstępnej proponuję zapisać w dzienniku w wersji punktowej i po przeliczeniu na procentowe osiągnięcia ucznia.

DIAGNOZA WSTĘPNA Z MATEMATYKI
G R U P A I

Zadanie 1. ( 2 punkty )
Wyznacz liczbę o 6 mniejszą od sumy liczb ( - 2 ) i 4.

Zadanie 2. ( 3 punkty )
Oblicz :
5,2 – 1,2 ∙ 1⅓
─────────
6½ – 2,1 : 8⅔ .

Zadanie 3. ( 2 punkty )
W miejsce kropek wpisz znak < , > , =

a) ⅓ ..... 0,(3)
b) –1,2 ..... – 1,21.

Zadanie 4. ( 3 punkty )
Oblicz. Wynik zaokrąglij do rzędu jedności.

a) 15% z 67 zł
b) 123% z 30 g
c) 77% z 1250 km.

Zadanie 5. ( 2 punkty )
Przeprowadź redukcję wyrazów podobnych:

– 2z – 4z² + 7 – 0,9z + 2z – 3½ – z².

Zadanie 6. ( 2 punkty )
Liczba x zwiększona o 8 jest równa potrojonej liczbie ( - 5 ).Znajdź tę liczbę.

Zadanie 7. ( 3 punkty )
Obwód równoległoboku jest równy 19 cm, jeden bok jest o 3,5 cm krótszy od drugiego
boku. Kąt między bokami ma miarę 45º. Oblicz pozostałe kąty wewnętrzne tego
równoległoboku oraz długości jego boków.

Zadanie 8. ( 2 punkty )
Kąt środkowy jest o 65º większy od kąta wpisanego opartego na tym samym łuku.
Oblicz miary obu kątów.

Zadanie 9. ( 2 punkty )
Obwód prostokąta wynosi 108cm. Oblicz jego pole, wiedząc, że jeden bok jest
3,5 razy dłuższy od boku drugiego.

Zadanie 10. ( 3 punkty )
Piaskownica dla dzieci w kształcie prostokąta ma 3,5m długości, 2½m szerokości i
1m głębokości. Ile piasku trzeba przywieść, aby napełnić piaskownicę w ¾ głębokości ?


DIAGNOZA WSTĘPNA Z MATEMATYKI
G R U P A I I

Zadanie 1. ( 2 punkty )
Wyznacz liczbę o 4 większą od różnicy liczb ( - 1 ) i 8.

Zadanie 2. ( 3 punkty )
Oblicz :
13½ – 3½ : 5,25
──────────
6,2 + 4,8 · ⅝ .

Zadanie 3. ( 2 punkty )
W miejsce kropek wpisz znak < , > , =

a) 0,(6) ..... ⅔
b) –4⅔ ..... – 4⅓.

Zadanie 4. ( 3 punkty )
Oblicz. Wynik zaokrąglij do rzędu jedności.

a) 19% z 82 zł
b) 144% z 40 g
c) 81% z 1340 km.

Zadanie 5. ( 2 punkty )
Przeprowadź redukcję wyrazów podobnych:

– 3y + 4 – 7y² – 1 – 0,4y² + 6½y + y .

Zadanie 6. ( 2 punkty )
Liczba x zmniejszona o 7 jest równa podwojonej liczbie ( - 6 ).Znajdź tę liczbę.

Zadanie 7. ( 3 punkty )
Przekątna prostokąta ma długość 16cm, a jeden z kątów między przekątnymi jest
równy 120º. Oblicz długość krótszego boku tego prostokąta.

Zadanie 8. ( 2 punkty )
Kąt wpisany jest o 35º mniejszy od kąta środkowego opartego na tym samym łuku.
Oblicz miary obu kątów.

Zadanie 9. ( 2 punkty )
Suma długości przekątnych rombu jest równa 60dm. Oblicz pole rombu, wiedząc, że
długość jednej przekątnej jest połową długości drugiej przekątnej.

Zadanie 10. ( 3 punkty )
Basen w kształcie prostokąta ma 50m długości, 30m szerokości i 12m głębokości.
Ile wody znajduje się w basenie, jeżeli napełniony jest w ¾ głębokości ?


Opracowanie: Dorota Pasternak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie