Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Doskonalenie umiejętności krycia

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2386 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Oto moja propozycja nauki obrony induwidualnej.  Lekcja moze byc wykorzystana w koszykówce i p. recznej.

Zadanie główne (temat lekcji ):

DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI KRYCIA „KAŻDY SWEGO”

Zadania szczegółowe

Sprawność motoryczna
Uczeń:

  • Rozwinie zwinność poprzez szybkie zmiany pozycji, ułożenia ciała , kierunku poruszania się;
  • Rozwinie orientację poprzez rozpoznanie zmian w usytuowaniu przedmiotów i osób;
  • Rozwinie czucie piłki poprzez żonglerkę z piłką.

Umiejętności
Uczeń potrafi:

  • Przyjąć prawidłową postawę w kryciu
  • Przeprowadzić zabawy przygotowujące do pracy nóg w obronie „Berek w ograniczonym polu”, „Berek z toczeniem piłki”, „Lustro”, „Cień”

Wiadomości
Uczeń:

· Zna i przestrzega zasad kulturalnego dopingu oraz kulturalnego uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej

· Zna i przestrzega zasad „ fair play”


Usamodzielnianie ucznia
Uczeń:

  • Angażuje się w zabawę z piłką;
  • Pełni rolę organizatora – pomocnika;
  • Przestrzega zasady fair play.

Ścieżki edukacyjne: edukacja prozdrowotna – zabawy ruchowe, rekreacja.


Przybory: piłki, koszulki- znaczniki, gwizdek



Część wstępna
Czynności organizacyjno- porządkowe.

Uczeń:

  • Słucha informacji nauczyciela.
  • Przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji, dyskutuje na temat kulturalnego dopingu oraz zasady „ fair play”.
  • Bierze udział w zabawie „ Berek podaniami”, gdzie wszyscy uczniowie, oprócz uciekającego są berkami; gdy uciekający zostanie złapany (dotknięty piłką), następny jest uciekającym itd.
Nauczyciel:

  • Sprawdza gotowość ucznia do zajęć.
  • Podaje zadania lekcji, zadaje pytania „na czym polega doping”?, „ co oznaczają słowa fair play”?
  • Przypomina zasadę zabawy „ berek podaniami”, wyznacza na początek uciekającego.
  • Przypomina, że nie można biegać z piłką, nie wolno rzucać piłką uciekającego

Część główna A.
Pobudzenie i przygotowanie organizm do wysiłku


Uczeń:

  • Truchta kozłując piłkę dookoła boiska
  • Wykona ćwiczenia truchtając dookoła boiska
  • Biegnie z podrzucaniem i chwytem oburącz nad głową
  • Jw., z klaśnięciem dłońmi przed sobą
  • Jw., klaśnięciem przed sobą i za sobą, chwyt p. nad głową
  • Biegnie z podrzuceniem p., zmianą pozycji do przysiadu, powstaniem i chwytem piłki. Biegnie z podrzucaniem p. , wyskokiem odbiciem jednonóż i chwytem p. w wyskoku oburącz nad głową;- wykona ćw. z p. w rozsypce
  • Krąży p. dookoła T, NN, i głowy.
  • Jw., ale z zamkniętymi oczami.
  • W rozkroku krąży piłką dookoła nóg ósemką.
  • Jw., ale z zamkniętymi oczami
  • W klęka na kolanie kozłuje ręką raz wolniej, raz szybciej
  • Jw., z zamkniętymi oczami
  • Z siadu prostego przejście do siadu równoważnego
  • W rozkroku p. między nogami, jedna ręka trzyma p. z przodu, druga z tyłu, szybkie zmiany rąk
  • Wykona dowolną zabawę z p.


Nauczyciel:
  • Proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia
  • Zwraca uwagę na bezpieczeństwo podczas ćw.
  • Poleca zamknąć oczy.
  • Poleca wykonać ćw. z p. według własnych pomysłów


Część główna B.
Rozwijanie zwinności poprzez szybkie zmiany kierunku poruszania się.

  • Rozwijanie orientacji poprzez szybkie rozpoznawanie zmian w usytuowaniu przedmiotów i osób
  • Doskonalenie kozłowania w ruchu.
  • Doskonalenie pracy nóg podczas krycia.
  • Doskonalenie obrony indywidualnej, krycie każdy swego na całym placu

Uczeń:
  • „Berek z toczeniem piłek”, wszyscy uczestnicy poruszają się po boisku tocząc piłkę,
  • Organizuje zabawę „Berek w ograniczonym polu”; ćwiczący w parach kozłując p. bawią się w berka
  • „ kozłowanie z przeciąganiem”, uczniowie w parach trzymają się rękami wolnymi , drugą ręką kozłują p. i przeciągają się wzajemnie
  • Zabawa „Lustro”, jeden z pary wykonuje z p. różne ćwiczenia , drugi naśladuje jego ruchy
  • Zabawa „Cień”- jeden z pary ucieka kozłując p., drugi stara się trzymać jak najbliżej kolegi będąc jego „cieniem”
  • Uczniowie ustawieni w parach po jednej stronie boiska, jeden z pary kozłuje p. starając się przejść na drugą stronę boiska, drugi mu w tym przeszkadza zastawiając drogę swoim ciałem
Przygotowanie do gry w mini koszykówkę; uczniowie dzielą się na dwa zespoły, jeden zespół dostaje koszulki. Obowiązuje obrona „każdy swego”


Nauczyciel:
  • Omówi przebieg poszczególnych gier i zabaw
  • Dzieli uczniów na 2 zespoły
  • Wyznacza pomocnika, który razem z prowadzącym pełni rolę sędziego
  • Przypomina o przestrzeganiu zasady „fair play”

Część końcowa
Uspokojenie organizmu


Uczeń:

  • Wykona ćwiczenia oddechowe w marszu dookoła boiska w pozycji skorygowanej.
  • Określi właściwy stosunek do pozytywnych i negatywnych emocji.

Nauczyciel:

  • poprawia pozycje skorygowane.
  • podsumuje zajęcia, wskaże błędy, pochwali najlepiej wykonujących ćwiczenia.




Opracował: Roman Izydorczyk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie