Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rozprawa sądowa przeciwko Adolfowi Hitlerowi- konspekt lekcji historii

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2227 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt lekcij historii w klasie III gimnazjum. Atutem tych zajęć było wykorzystanie jednej z ciekawszych metod aktywizujących- dramy, w któryej uczniowie mieli okazję sprawdźić swoją wiedzą dotyczącą II wojny światowej i jednocześnie zagrać określone role: głównego oskarżonego, siędziego, ławników, prokuratora i obrońcy oraz świadków. Uczniowie bardzo solidnie przygotowali się do zajęć. Metoda dramy okazała się bardzo dobrym sposobem na zaaktywizowanie wszystkich uczniów, nie tylko tych bardzo dobrych i dobrych, ale tych przeciętnych i słabych.

TEMAT: "Nie budźcie bestii w człowieku- raz obudzona, nie cofnie się przed niczym"
Rozprawa sądowa przeciwko Adolfowi Hitlerowi.
Podsumowanie II wojny światowej.

CEL OGÓLNY:

Tragiczny bilans II wojny światowej.

CELE OPERACYJNE:
Uczeń potrafi:
  • Przedstawić genezę III Rzeszy Niemieckiej i ogromnej roli jaką w tworzeniu państwa faszystowskiego odegrał Adolf Hitler;
  • Analizować teksty źródłowe;
  • Operować pojęciami i kategoriami historycznymi;
  • Opisać sposoby martyrologii –ludobójstwa jako rzeczywistości II wojny światowej
  • Zając stanowisko w ocenie moralnej Adolfa Hitlera.
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:
  1. Poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystywanie informacji z innych źródeł;
  2. Efektywne współdziałanie w zespole;
  3. Rozwiązywanie problemów w sposób twórczy;
  4. Zajmowanie stanowiska i obrona własnego zdania;
  5. Planowanie, organizowanie i ocenianie własnego procesu uczenia się;
  6. Poznawanie poprzez zaangażowanie.
METODY DYDAKTYCZNE:
  • drama;
  • techniki parateatralne;
  • rozmowa nauczająca;
  • praca z atlasem historycznym, mapą ścienną, literaturą , fotografią jako źródłem historycznym.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
  • gimnazjalne atlasy historyczne;
  • G. Wojciechowski- Historia klasa III Gimnazjum Razem przez wieki zrozumieć przeszłość,
  • materiały ilustracyjne;
  • fotografie i oryginalne teksty źródłowe z literatury poświęconej czasom II wojny światowej;
  • mapa ścienna : " Świat w czasie drugiej wojny światowe 1939-1945".
STRUKTURA I OPIS LEKCJI:
  1. Wprowadzenie do tematu lekcji.
  2. Rozprawa sądowa przeciwko Adolfowi Hitlerowi:
    1. Rozpoczęcie przewodu sądowego ,
    2. Wystąpienie oskarżyciela i powołanych przez niego świadków.
    3. Wystąpienie obrońcy i świadków obrony.
    4. Przesłuchanie oskarżonego .
    5. Wydanie wyroku .
  3. " Dokąd zmierzasz człowieku" mini wystawa poświęcona literaturze II wojny światowej (upamiętnieniem kwietnia jako miesiąca Pamięci Narodowej).
  4. Podsumowanie zajęć i ewaluacja formy dydaktycznej.
Opracowała: Katarzyna Kufel

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie