Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Bezpieczny przedszkolak

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 633 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Program własny z zakresu unikania zagrożeń przez dzieci opracowany dla dzieci 5 i 6 letnich.

Cel ogólny:
  • wykształcenie u dzieci zachowań umożliwiających uniknięcie zagrożeń.
Cele kierunkowe:
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa
  • przyswajanie wiadomości o tym co sprzyja i co zagraża zdrowiu
  • kształtowanie umiejętności postępowania w sytuacjach zagrożenia
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne postępowanie
  • wyrabianie samodzielności
Cele szczegółowe:
  • zapoznanie dzieci z podstawowymi przepisami pieszego ruchu drogowego oraz z wybranymi znakami drogowymi
  • bezpieczne korzystanie ze środków komunikacji publicznej i indywidualnej
  • wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych podczas zabaw
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i odpowiedniego zachowania się w sytuacjach zagrożenia
Zadania:
PODSTAWOWE ZASADY RUCHU DROGOWEGO I PIESZEGO
  1. Zasady ruchu pieszego w mieście:
    • ruch uporządkowany – prawa strona chodnika
    • opieka osoby dorosłej
    • przechodzenie przez ulicę w miejscach wyznaczonych
  2. Przechodzenie przez ulicę
    • sposoby oznaczania przejść dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej oraz z sygnalizacją
    • zasady przechodzenia przez ulicę bez sygnalizacji świetlnej oraz z sygnalizacją
    • przejście z wysepką, przejście podziemne i nadziemne
  3. Podstawowe zasady ruchu drogowego
    • znaczenie poszczególnych sygnałów świetlnych
    • uporządkowany ruch pojazdów na jezdni
    • znajomość wybranych znaków drogowych z uwzględnieniem podziału na pionowe ( informacyjne, ostrzegawcze i zakazu) oraz poziome (zebra)
  4. Zasady poruszania się pieszych za miastem
    • ruch uporządkowany w kolumnie (parami), lewym poboczem
    • znaczenie różnych elementów odblaskowych
BEZPIECZNE PODRÓŻOWANIE
  1. Rodzaje środków transportu
    • lądowe
    • wodne
    • powietrzne
    • pojazdy uprzywilejowane, ratunkowe – policja, pogotowie ratunkowe, straż pożarna
  2. Korzystanie ze środków komunikacji publicznej
    • właściwe zachowanie się na przystanku
    • bezpieczne wsiadanie i wysiadanie
    • trzymanie się poręczy w czasie jazdy
  3. Korzystanie ze środków komunikacji indywidualnej
    • bezpieczne miejsce w samochodzie – fotelik
    • zapinanie pasów bezpieczeństwa przez starszych
    • wsiadanie i wysiadanie od strony chodnika
    • bezpieczne miejsce do odpoczynku w czasie podróży
    • wyrzucanie śmieci podczas podróży
BEZPIECZNA ZABAWA
  1. Zabawy w przedszkolu
    • stosowanie się do ustalonych reguł i zasad lub kontraktów zawartych w grupach
  2. Zabawy na powietrzu
    • korzystanie z wyznaczonych miejsc – plac zabaw , park , ogród , sztuczne lodowisko
    • korzystanie ze sprzętu na placach zabaw oraz rowerów , rolek i deskorolek itp.
    • świadomość skutków niewłaściwej zabawy ( jazda na rowerze w pobliżu drogi , przypinanie sanek do auta , rzucanie śnieżkami w pojazdy )
    • zachowanie szczególnej ostrożności podczas posługiwania się przedmiotami ostrymi
    • właściwe zachowanie się w razie skaleczeń i urazów
KONTAKTY Z OSOBAMI OBCYMI
  1. Poznanie typowych zachowań ludzi obcych , mających na celu wykorzystanie dziecka
    • chronienie informacji o sobie przed obcymi ludźmi
    • rozumienie konieczności bycia nieufnym w stosunku do osób obcych
    • odmawianie przyjmowania słodyczy i innych rzeczy od nieznajomych osób
    • kształtowanie umiejętności mówienia „nie” w sytuacji budzącej niepokój dziecka
    • szukanie pomocy w sytuacji zagrożenia w dużym skupisku ludzi
    • poszukiwanie pomocy w trudnych sytuacjach u osób „mundurowych” - policjant , strażnik , ochroniarz
    • właściwe reagowanie na telefon od obcej osoby lub pukanie do drzwi
    • wyrabianie u dzieci spostrzegawczości i zaradności
Literatura:
„Program wychowania komunikacyjnego w przedszkolu” w Wychowanie w przedszkolu 7/1997
„Spotkanie z obcym” w Bliżej Przedszkola 3/2006
J.Frątczak „Edukacia komunikacyjno drogowa” Toruń 1993

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie