Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dary naszych pól

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1733 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz zajęć dla kl. III nauczania zintegrowanego. Przedstawiam w nim jak uatrakcyjnić zajęcia wykorzystując prezentację przygotowaną w Microsoft Pawer Point.

Scenariusz zajęć kl. III

Temat kompleksowy: Pole

Temat szczegółowy: Dary naszych pól.



Cele: uczeń zna rośliny uprawne oraz zwierzęta żyjące na polu, potrafi rozwiązywać zagadki na temat pola, umie zaśpiewać piosenkę „Jabłko”, potrafi według planu ułożyć treść sprawozdania i prawidłowo je napisać, rozumie potrzebę przestrzegania prawidłowych nawyków żywieniowych, zna wartość odżywczą owoców i warzyw, potrafi kulturalnie zachowywać się podczas spożywania posiłków


Metody: słowna: rozmowa, objaśnienia,

oglądowa: prezentacja multimedialna, marchew, jabłka, ilustracje z podręcznika,

czynna: zabawa ruchowa, zabawy z piłką, wykonywanie surówki, rozwiązywanie ćwiczeń,


Pomoce: podręcznik, prezentacja multimedialna, marchew, jabłko, nóż, tarka, kaseta z nagraniem piosenki „Jabłko”, podręczniki „Wesoła szkoła”




Przebieg:

1) Rozmowa na temat wycieczki do gospodarstwa rolnego.

2) Pokaz slajdu- dzieci przypominają sobie nazwy roślin i zwierząt, które można spotkać na polu, ( jeżeli istnieje taka potrzeba wracamy na wybrane slajdy prezentacji).

3) Pisanie sprawozdania z wycieczki do gospodarstwa rolnego:

- wspólne gromadzenie słownictwa

- układanie planu sprawozdania

- samodzielne pisanie sprawozdania

4) Utrwalenie piosenki „Jabłko”- zabawa ruchowa.

5) Rozwiązywanie zagadek o polu.

6) Zadania tekstowe- matematyczna karta pracy nr 34

7) Przygotowanie surówki z marchwi i jabłka- zwrócenie uwagi na witaminy zawarte w owocach i warzywach.

8) Drama: dyktuję koledze przepis na ulubioną potrawę

9) Rozwiązywanie karty pracy nr 66.

10) Zabawy z piłką.

11) Podsumowanie dnia.






Zagadki
1.W kształcie bywa dość dziwaczny,

rośnie w ziemi i jest smaczny,

mimo, że ma wygląd brzydki,

w złote się zamienia frytki.

(ziemniak)

2. W polu dojrzewa, kłosy ma złote,

gładkie i grube, a zaraz potem

we młynie z ziarna mąką się stanie,

a z mąki bułki są na śniadanie.

(pszenica)
3.Ziarno w ciężkich kolbach sprytnie ma ukryte,

w postaci „pop- cornu” bywa znakomite,

ma szerokie liście i łodygi grube,

a brązowe kwiaty tworzą śmieszny czubek.

(kukurydza)

Lucyna Chytra
Szkoła Podstawowa
w Biezdrowie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie