Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rozwijanie sprawności rozumienia tekstu czytanego na lekcji języka francuskiego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3338 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Rozumienie tekstu czytanego jest częścią egzaminu maturalnego z języka obcego. W czasie przygotowań uczniów do egzaminu na poziomie podstawowym szybko okazuje się, ze zaczyna nam brakować przykładowych zadań. Niniejszy konspekt powstał właśnie z potrzeby uczniów większej ilości ćwiczeń oraz jednocześnie z potrzeby urozmaicenia zajęć. Korzystanie z autentycznych dokumentów, wyszukanych na stronach internetowych poprawia atrakcyjność zajęć oraz stanowi wstęp do lekcji z wykorzystaniem komputera.
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA FRANCUSKIEGO
AUTOR: AGNIESZKA SADOWSKA
CELE LEKCJI: rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego podzielone na dwa etapy: pierwszy rozumienie ogólnego sensu przedstawionego dokumentu, budowanie przypuszczeń, kontekstu, spekulacje na temat treści na podstawie ilustracji; drugi: wyszukiwanie konkretnych informacji. Lekcja wpisuje się w cykl przygotowań do pisemnego egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym.

CZAS: 45 min

KLASA: 3 Liceum Profilowane

POMOCE: kserokopie informacji francuskiego biura podróży ze strony: WWW.croisitour.com/croisitour/racine_site/fiche.asp?p=2654


PRZEBIEG LEKCJI
1.Wprowadzenie

Nauczyciel zadaje pytania dotyczące wymarzonych wakacji uczniów, a następnie pokazując zdjęcia z wybranego dokumentu zadaje pytania dotyczące wakacji w ciepłych krajach, np:

- Quelles sont pour toi les vacances idéales?

- Où voudrais-tu passer tes vacances?

- Tu voudrais passer tes vacances dans un pays chaud, par exemple Tunisie ou Maroc?

- Qu’est-ce qu’on peut faire pendant ce type de vacances?

Następnie uczniowie w 3 grupach analizują fotografie i opisują je zawierając w opisie podane słownictwo:

Une piscine

Une terrase

Un jardin

Des chaises longues

Des parasols

Des plantes exotiques

Bronzer

Se baigner

Se promener

Se reposer


2. Rozumienie ogólnego sensu tekstu

Uczniowie otrzymują pełny tekst broszury oraz zapoznają się z pytaniami sprawdzającymi ogólne rozumienie tekstu. Po przeczytaniu zdań i tekstu przystępują do odpowiedzi. Ćwiczenie wykonywane parami.

Zadanie wymaga odpowiedzi prawda/fałsz



vrai

faux

1. C’est un dépliant de l’agence de voyage



2. Le but de ce dépliant est d’inviter à la Residence Hammamet



3. La Residence se trouve en France



4. L’offre est uniquement pour les familles



5. La residence est un petit hotel au bord de la mer








3. Nadawanie tytułów poszczególnym częściom tekstu

Uczniowie przystępują do nadania odpowiednich tytułów częściom tekstu, które wcześniej zostały usunięte przez nauczyciela. Jeden tytuł jest zbędny.

Les titres: activités proposées, situation, séjour, transport, à votre disposition




4. Wyszukiwanie w tekście szczegółowych informacji

Uczniowie w 2-3 osobowych grupach odpowiadają na pytania. Istotne jest, by w odpowiedziach skupiali się na treści, a nie na poprawności językowej. Nauczyciel w trakcie sprawdzania odpowiedzi, powinien traktować błędy językowe jako mniej istotne.


  1. Quel moyen de transport est proposé pour aller à la Residence Hammamet?
  2. Quelle periode choisiras-tu pour partir en vacances Seul?
  3. Quelles facilités à l’hotel rendent l’habitation plus agréable?
  4. Quelles sont les possibilités de passer le temps en compagnie et individuellement?
  5. A ton avis, qu’est-ce qu’on peut faire hors de la Residence?

Uczniowie udzielają odpowiedzi na pytania, a następnie porównują odpowiedzi pomiędzy grupami, omawiają różnice i ustalają wspólną wersję, najlepiej na tablicy.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie