Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zakończenie szkoły przez klasy szóste



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

Jestem nauczycielem od 16 lat. Trzeci raz żegnałam swoich wychowanków. Wiem, że ukończenie szkoły, jest dla dzieci dużym przeżyciem. Chciałam, by ich ostatni występ w szkole był zapamiętany nie tylko przez nich samych, ale także przez oglądających ich uczniów, nauczycieli oraz rodziców. Mimo, że jestem matematykiem uwielbiam tworzyć własne teksty do znanych wszystkim melodii. Oczywiście wykorzystałam także znane wiersze znanych autorów. Wszystkim występ bardzo się podobał i już wtedy słyszałam: „powinnaś to opublikować” Czynię to niniejszym.

Scenariusz został podzielony na IV części. To pomagało mi podczas prób. Każdą część mogłam ćwiczyć osobno. W akademii brały udział dwie klasy szóste.

Scenariusz uroczystości ukończenia szkoły przez klasy szóste

Część pierwsza –oficjalna.


 


Prowadzący
Prosimy o powstanie. Całość baczność! Sztandar wprowadzić!
Do hymnu państwowego!
Po hymnie!

Uczeń kl. VI
Witamy serdecznie wszystkich zebranych na uroczystości zakończenia szkoły podstawowej przez klasy szóste. Panią dyrektor………………….
Wszystkich nauczycieli, rodziców, pracowników szkoły oraz was koledzy i koleżanki z klas młodszych.
Dzisiejsze spotkanie jest ostatnią uroczystością wspólnie przeżywaną w murach tej szkoły. Za parę chwil staniemy się jej absolwentami i nie spotkamy się już wszyscy, w tym samym gronie.


Piosenka „Upływa szybko życie”

Upływa szybko życie, jak potok płynie czas.
| Za rok, za dzień, za chwile razem nie będzie nas. |-bis

I nasze młode lata popłyną szybko w dal.
| a w sercu pozostanie tęsknota, smutek, żal. | -bis

Więc póki młode lata, póki szczęśliwe dni.
|Niechaj przynajmniej teraz nie płyną gorzkie łzy |-bis


Uczeń kl.VI
Ale zanim się rozstaniemy mamy jeszcze przed sobą ważne zadanie. Przekażemy kolegom z klas V symbol szkoły- nasz Sztandar. Od tego momentu zostaniecie najstarsza klasą. Mamy nadzieje,że będziecie godnie reprezentować społeczność uczniowską. My natomiast przystąpimy do uroczystego ślubowania absolwentów.

Prowadzący
Prosimy o powstanie. Całość Baczność!
Przedstawiciele klas V do przekazania sztandaru wystąp!

Chłopiec z pocztu kl. VI
„Przekazujemy wam sztandar naszej szkoły, który nosiliśmy z dumą i szacunkiem. Strzeżcie jego honoru!”
Chłopiec z pocztu kl. V
„Przyjmujemy sztandar naszej szkoły, przyrzekamy strzec jego honoru”.
(uczeń klas V klęka, całuje sztandar. Przekazanie szarf i rękawiczek. Uczniowie kl.VI odchodzą)

Prowadzący. Spocznij!

Wiersz: Gdzieś na krawędzi życia,
Tam, gdzie blady wschód kłuje w oczy,
Jest droga do nieskończoności.
Przeszli nią już oni,
Teraz nasza kolej.

Prowadzący
Teraz nastąpi uroczyste ślubowanie ucz. klas VI. Proszę przedstawicieli kl. VI o podejście do sztandaru, a wszystkich obecnych proszę o powstanie.
Baczność! Uczniowie klas VI do ślubowania!

( jeden z uczniów czyta tekst, pozostali powtarzają „Ślubujemy”. Uczniowie przy sztandarze trzymają ręce skierowane na sztandar, pozostali trzymają ręce uniesione do góry).



Ślubowanie
Uczeń kl. VI
„ My absolwenci Szkoły Podstawowej w Brochowie, naszej Ojczyźnie
i Tobie szkoło”
( wszyscy)
- Ślubujemy!
(po każdym zdaniu przeczytanym przez ucznia klasy VI absolwenci razem ŚLUBUJEMY)

Uczniów kl. VI
- Być dobrym i uczciwym człowiekiem,
- Zawsze pracować sumiennie, czynnie współuczestniczyć w życiu społecznym, kulturowym i gospodarczym kraju,
- Kochać Ojczyznę, sławić jej imię w świecie,
- Nieść w życiu wysoko zaszczytne miano wychowanka Szkoły Podstawowej
w Brochowie.

Prowadzący
Po ślubowaniu!
( uczniowie powracają na swoje miejsce)

Uczeń kl. VI

Mamy nadzieję, że wypowiedziane przed chwilą przez nas słowa przysięgi wszyscy weźmiemy sobie głęboko do serca i wypełnimy złożone przyrzeczenie.

Prowadzący
Prosimy o powstanie.
Całość baczność!
Sztandar szkoły wyprowadzić!
Spocznij!
Koniec części pierwszej



Część druga –artystyczna

Prowadzący
Ważnym chwilom w naszej tradycji narodowej towarzyszył zawsze podniosły taniec. Dla nas ta chwila jest niezwykle podniosła, zatem „ poloneza czas zacząć”!
(Uczniowie tańczą poloneza)
Uczeń kl. VI
Przed siedmioma laty do tej szkoły przyprowadzili nas rodzice trzymając za rękę. Próg pierwszej klasy przechodziliśmy z uczuciem lęku i nadziei. Lęku przed tym wszystkim, czego mogliśmy w tej szkole doznać i przeżyć. Dziękujemy wszystkim tym, którzy pomogli nam przejść kruchy most nad rwącą rzeką wiedzy.


Wiersz (L. Staff- Most)
Nie wierzyłem
Stojąc nad brzegiem rzeki,
Która była szeroka i rwista,
Że przejdę ten most,
Spleciony z cienkiej, kruchej trzciny
Powiązanej łykiem
Szedłem lekko jak motyl
I ciężko jak słoń,
Szedłem pewnie jak tancerz
I chwiejnie jak słoń,
Nie wierzyłem, że przejdę ten most,
I gdy stoję już na drugim brzegu,
Nie wierzę, że przeszedłem.
Piosenka „Jak dobrze nam”
Jak dobrze nam zdobywać rzekę,

Przeprawiać się na drugi brzeg.

Szkoła jest tratwą, wiedzą rzeką,

A nauczyciel sterem jest.

Mieć dużą chęć – (uczyć się)

Każdego dnia - (uczyć się)

O to dyrektor zawsze dba- (oj dba)

Hejże hej, hejże ha

Uczmy się, póki czas

Bo kto wie, bo kto wie

Kiedy wiedza przyda się- (oj przyda się).

Prowadzący
Trudno uwierzyć, że to już drugi brzeg. Szliśmy przez te lata jak motyl i wtedy były to szczęśliwe dni z piątkami i szóstkami, ale zdarzało się, że kroczyliśmy ciężko jak słoń, kiedy nie udała nam się klasówka lub czegoś się nie nauczyliśmy. Były porażki, ale głównie pamiętamy o miłych chwilach.

Nie można zapomnieć wycieczek i imprez wszystkich emocji związanych z konkursami, zawodami sportowymi i naszych artystycznych występów w szkole. Wielu z nas może poszczycić się dużymi osiągnięciami w różnych dziedzinach. I tak trwał nasz marsz. Nie zawsze mięliśmy równe tępo. Niektórych trzeba było popychać, na siłę ciągnąć do mety, na której dzisiaj stoimy. Jesteśmy tu, bo mięliśmy dobrych przewodników, którzy zawsze w nas wierzyli.
Jesteśmy wdzięczni nauczycielom za to, że często wbrew naszej woli-uparcie udowadniali nam, że wiedza jest wielka, ciekawa i nieskończona.


Wiersz
Nie bądź osłem do kwadratu,
do sześcianu mędrcem bądź.
Wiedza to jest silny atut,
staraj się go w rękę wziąć.
Nie twierdź więc ni w pięć ni w dziesięć,
Że cię prześladuje pech.
Nie mów nigdy "ja tam nie wiem",
Kiedy zliczysz choć do trzech!
Tam, gdzie trzeba, ruszaj głową
i wysoko głowę nieś,
oceniając na różowo
swych komórek szarych treść!
I ty możesz być Einsteinem,
Jeśli bardzo tego chcesz!
I zdolności nadzwyczajne
Mogą w tobie drzemać też!
Tak, więc zawsze mierz wysoko:
Tam, gdzie Szklanej Góry grzbiet.
Nie rób nic "pi razy oko",
Bo do zera spadniesz wnet!
Nie wierz w żadne dni feralne,
Życie - to otwarta gra.
I ty możesz być Einsteinem,
gdy energię w sobie masz!

Wiersz (L. Staff- Mądrość)
A może się nauczę
Rozumu i radości
I kiedyś znajdę klucze
Wszechwiedzy i mądrości:
Jak od dobra w zawiłem
życiu złe odgraniczyć?
Wszak, gdy się urodziłem,
nie umiałem trzech zliczyć
A dziś gwiazdy i słońca
Liczę na ciemnym niebie
I liczę je bez końca,
I jak w perłach w nich grzebię.
Zanurzam w Drodze Mlecznej
ręce, jak w mące białej.
Będzie z nich chleb bajeczny
mądrości doskonałej
A kiedy chleb ten zjemy
U tajemnicy bramy,
Radości zwariujemy
I wreszcie świat poznamy.





Piosenka „Żegnaj nam szkoło”

I

7 długich lat minęło

Tak jak z bicza trzasł

Z małych smyków wyrośliśmy

Niby młody las.

Już za nami jest zielonych

7 długich lat spędzonych

A przed nami nowy jasny świat.

Ref: Żegnaj nam szkoło, żegnaj nam miła,

W sercu nam radość zrodziła łzę.

W murach tych zawsze dobrze nam było,


II

7 długich lat minęło

Szybko minął czas.

Dziś kochana nasza szkoła

W świat wyprawia nas.

Więc za trud i wychowanie

Pozdrawiamy nasze panie.

Przyrzekając dalej uczyć się.
Ref. Żegnaj nam szkoło..
Więc piosenką Cię żegnamy je je je.
Wiersz, pt.: „Jaka byłaby szkoła?”
Wieczorem przy biurku siedziała(e)m
i chwilę rozmyślała(e)m:
Jaka byłaby szkoła
Bez pana profesora,
Bez dyrektorki srogiej
i nauczycielki drogiej?
Jakie smutne byłyby szkolne mury
I świat trochę szarobury
Bez nauczycieli ciepłych uśmiechów
(mimo naszych szkolnych grzechów).
Choć czasami pokrzyczycie,
Coś w zeszycie przekreślicie
i choć nas jedynki straszą…
Dzięki Wam, za pracę waszą!

Wiersz II
Wielki, kto rozumem ponad tłumem wznosi,
Wielki, kto szczytnym słowem światu prawdę głosi,
Lecz czy nie większy, kto w ciszy i skupieniu,
Wierny jak zawsze powołaniu swemu
Niesie światło nauki bez sławy, rozgłosu
Dając go z cierpliwością człowiekowi drugiemu?
On rzetelnie i konsekwentnie rzeźbi dusze oporne,
By stały się na trudy i zło odporne.
Dla czynów bez rozgłosu, z miłością spełnionych,
Niesiemy podziękowania z serc wdzięcznością przepełnionych.




Uczeń kl. VI
Dziękujemy po raz ostatni:
Pani, Pani Dyrektor i Wam drodzy nauczyciele-wychowawcy za troskę i opiekę aż do końca. Dziękujemy wszystkim, którzy sprawili, że szkoła, która przed kilku laty była dla nas nowa, obca – stała się nam przyjazna.

Tutaj czuliśmy się swobodni, rozumiani i bezpieczni. Stawaliśmy się coraz doroślejsi, bogatsi w umiejętności i wiedzę.

A dzisiaj kłaniamy się szczególnie nisko naszym pierwszym paniom z zerówki – p. Krystynie i p. Elżbiecie; wychowawczyniom klas młodszych; p. Joannie i Bożenie oraz tym paniom, które odprowadzają nas do progu tej szkoły – p. Agnieszce W i p. Agnieszce K.

v Dziękujemy nauczycielom, którzy rozbudzali w nas duszę humanisty i ciekawość życia, tym, którzy uczyli nas sprawnie liczyć i tym którzy ukazywali nam piękno ojczystego języka, głębię poezji, wielkość miłości do ojczyzny naszych przodków i przybliżali Boga.

v Dziękujemy tym, którzy rozbudzali w nas miłość do sztuki, prowadząc nas przez świat muzyki i plastyki

v Pragniemy też podziękować wszystkim, za sprawą, których jesteśmy sprawni, silni i zdrowi.

v Dziękujemy gorąco pracownikom administracji i obsługi za to, że troszczyli się o to, by w szkole było dobrze, czysto i bezpiecznie, by nikt ze szkolnej stołówki nie wychodził głodny, a po lekcjach bezpiecznie wrócił do domu.

v Nie byliśmy pokornymi dziećmi. Przepraszamy, za wszystkie kłopoty i przykrości. Prosimy o wybaczenie naszej krnąbrności i hardości.

Wszyscy:
ZA ŚWIĘTĄ CIERPLIWOŚĆ, DOBROĆ I WYROZUMIAŁOŚĆ – DZIĘKUJEMY!

Piosenka „Do widzenia profesorze” ( Filipinki)
Już nam dzisiaj więcej wolno,

Bo cenzurki już w kieszeni,

Bo się ma już to świadectwo ukończenia.

Tęskno nam za gwarem szkolnym

I to chyba się nie zmieni,

Chociaż zawsze się marzyło o wolności.

Profesorze pókiś jeszcze blisko nas,

Profesorze wysłuchaj jeszcze raz.

Profesorze pókiś jeszcze blisko nas,

Profesorze wysłuchaj póki czas.

To jest nasze profesorze pożegnanie,

A nie łatwo nam się rozstać co tu kryć.

Przyrzekamy rozwiązywać twe zadanie

Jak uczciwie i mądrze żyć?




Wiersz
Dzisiaj na chwile tak uroczyste

- jak promyk słońca w poranek szary -

Możemy przynieść z głębin szczerości

Tylko - jak kwiaty – serc naszych dary.

Jak kwiaty wiosny – świeże i białe,

Rosą poranków jasnych oblane...

Kwiaty – za wszystkie godziny wspólne

Na resztę życia niezapomniane.

Kwiaty – za serce. Serce tak ludzkie,

Że zawsze wszystkich nas rozumiało.
Życzymy, by ziarno rzucane

Do duszy naszej nie szło na marne

I powołanie w tej pracy potrzebne

Było cierpliwe i zawsze ofiarne.

Z serca wszystkim dziękujemy

I przyrzekamy to,

Chcemy wyrosnąć na takich samych

Jak nasi nauczyciele są.

Uczeń:
Kwiaty, które chcemy ofiarować, niech będą skromnym symbolem naszej wdzięczności.

Wręczanie kwiatów nauczycielom przy spokojnym akompaniamencie.
Wiersz
Ona mi pierwsza pokazała księżyc
I pierwszy śnieg na świerkach,
I pierwszy deszcz.
Byłem wtedy mały jak muszelka,
A czarna suknia matki szumiała
Jak Morze Czarne.


Uczeń: W dzisiejszym dniu nie zapominamy o naszych kochanych rodzicach. Można mówić wiele o wielkim trudzie wychowywania nas. Wam, Kochani Rodzice dedykujemy wiersze, które wybraliśmy specjalnie na tę okazję.



Wiersz
Cóż mogę Ci dać mamusiu
za Twoje kochanie,
za troskliwość bez końca,
za ranne wstawanie,
za spracowane ręce,
za uśmiech, piosenkę,
za wspólny pacierz na dobranoc, za to żeś moja,
czymże odwdzięczę się mamo?

Wiersz
Wiemy jak ciężko pracujesz tato!
Bardzo Cię wszyscy kochamy za to
a także za Twe szlachetne serce,
w którym rodzina pierwsze ma miejsce!
W tym dniu dzisiejszym przyjmij podziękę
za wiarę, mądrość, ojcowską rękę.
Wiersz ( wszystkie dzieci unoszą do góry wykonane przez siebie serca)
Są dwa takie serca
spośród serc wielu tysięcy
i biją wciąż nieprzerwanie
i kochają najgoręcej.
To serce Taty i Mamy
najlepsze w całym świecie
i nigdy takich serc nie odnajdziecie.
Mijają lata w rozpędzie
twarde skały czas kruszy.
Miłości rodziców do dzieci

żaden czas, nigdy nie ruszy.

Dziękujemy naszym ukochanym rodzicom za opiekę, wychowanie. Kochamy Was gorąco. Postaramy się Was nie zawieść i sprawić, że będziecie z nas dumni w przyszłości. Niech serduszka, które wam ofiarujemy będą wyrazem największej miłości do Was.

Wręczanie serduszek rodzicom .W tle akompaniament „Cudownych rodziców mam” .


Część trzecia - satyryczna

Prowadzący

Pożegnaliśmy się z wami znanymi wierszami i piosenkami. Chcielibyśmy pokazać teraz nasze szkolne życie z przymrużeniem oka.
· Dziś kończymy szóstą klasę

· Anka z paskiem (pokazuje świadectwo z czerwonym paskiem)…

· Krzysiek z pasem (z nietęgą miną spogląda na trzymany przez ojca pasek).

· Jeden piątki, szóstki ma…

· Ale dwójki dwie mam ja!

· Ach nie przejmuj się tym faktem!

Pytać byłoby nietaktem…

Ale spytam! Skąd te dwóje?

Przecież mówisz, że wciąż kujesz!!!

· Kłuję …owszem, ale …tego…

Cyrklem ławkę mój kolego!

· Ale z ciebie niezły łgarz.

Z czego więc te dwóje masz?

Piosenka ( na melodię piosenki śpiewanej kiedyś przez Gang Marcela)
Dziewczynka udaje nauczyciela matematyki piszącego na tablicy, śpiewa solo)

N:

Ruszają wraz pociągi dwa,
Z miasteczka B do miasta A
I z miasta A do miasta B
I masz powiedzieć, gdzie spotkają się.

U:( mogą wszyscy uczniowie)
W kinie, w Lublinie? ( melodia Brathanków)
N:
Nie, nie, nie!


U: W maju , w tramwaju!

N: nie, nie, nie!

U:W gorącym słońcu Casablanki (znana)
N: Jedyneczka, jedyneczka, ( na mel. Z programu telewizyjnego dla dzieci)
Pół słoneczka w pochmurny dzień! Jedyneczka, jedyneczka...


Uczennica (ogląda ocenę w zeszycie i śpiewa na melodię Ta ostatnia niedziela)

To nie pierwsza jedynka,
Którą w szkole dostałam,
Znowu nic nie umiałam,
Kolejny raz!
(ze spuszczoną głową siada w ławce, szlocha)
Wszyscy (na melodię ”Zima nie jest zła”)
Hu, hu, ha}2x
matma nie jest zła.
My się matmy nie boimy,
Panią szybko oswoimy,

Jak się tylko da!
Matma nie jest zła!

Matma nie jest zła!


· A dwójeczka druga, z czego?

· Domyśl się szybko kolego!

· Myślę, że ją masz z anglika,

Bo tych lekcji wciąż unikasz.

· Czy ja język łamać muszę?

Wszak słowiańską mam tu duszę. (wali się w piersi)

Wolę nasze szum-szelesty

Niż fajfoklok i the besty!

Piosenka po angielsku
Uncle Poul it`s young adn tall A E I O U
Until Lean it`s old and thin A E I O U.
Young and tall, Uncle Poul,
Old and thin, Until Lean.
Uncle Poul it`s young adn tall A E I O U
· To był zaledwie angielski, a jak tam ojczysty język?
· Ciągle ciągną cię za język:
Odmień coś tam przez przypadki,

Podaj czas nie robiąc wpadki,

Koniugacja, stopniowanie,

Przez osoby odmienianie…

· I te ciągłe wypracowania,

Człek na nogach już się słania.

A tu opis, tu rozprawka…

Męczy mnie od tego czkawka,

Ręce bolą od pisania,

Oczy kleją się do spania.

Piosenka: (Bajm)
A ja płynę, płynę, płynę i tworzę. Wyobraźnia mi w tym pomoże.
A ja myślę, myślę, myślę i widzę świat w zielono-jasnym kolorze...

( inny uczeń niespodziewanie wstaje)

.....Zielono mi i przytulnie zielono mi… (melodia śpiewana przez A. Dąbrowskiego)

· A przyroda?

· Cóż przyroda?

· To dopiero jest przygoda!

( melodia z serialu Świat według Kiepskich)

Piosenka: Jakieś stułbie i ameby,

Deszcze i lessowe gleby,

Mchy, obleńce i porosty,

Że aż wyskakują krosty…( drapią się)

(Tak, tak, tak. Tak, tak, tak,
To przyrody właśnie świat!) 2x
· Przyroda to bułka z masłem.

Ja historię będę kuła:

Od kolacji do śniadania:

Rewolucje i powstania,

Średniowiecze i Renesans,

I po bitwach rekonesans…

Piosenka: ( Czterej pancerni)

Deszcze nie spokojne, potargały sad.

A my na tej wojnie, ładnych parę lat...

(znany wszystkim łobuziak, udaje boksowanie)

· Ja od wojen dwóch światowych-,

Wolę bój korytarzowy!

·
Oj! Nauka To rzecz święta.
Uczyć się trochę wypada,
Bo gdy na ściąganiu cię złapią,

To biada ci wtedy biada...

Piosenka: ( na znaną melodię „Nigdy więcej nie patrz na mnie…” Piotra Szczepanika)

Nigdy więcej nie patrz na nas takim wzrokiem,
nigdy więcej nie wymagaj nazbyt wiele.
Zawsze daj minutę bodaj na ściąganie,
tak prosimy, tak prosimy, proszę panią...




· Bo kiedy ściągam serce tak wali,

Że czasem echo niesie po sali.

Wczoraj na przykład pani myślała,

Że to się burza gdzieś rozszalała

I nagle......

(głośno wszyscy)

Piosenka:(Ich Troje)
Wstań, oddaj ściągę i wyjdź

I nigdy więcej już nie

Kombinuj w szkole, bo stopnie dostajesz złe! Ja jestem

Sroga, to wiesz i ściąga nie wchodzi w grę,

Więc dobrą radę ci dam, zacznij sam, UCZYĆ SIĘ!

· Dajcie spokój z tą nauką!

Trzeba głowę mieć na karku!

Tu talentem można błysnąć

I sprawnością swą fizyczną!

Piosenka: (na przemian raz jedna raz druga klasa na znaną melodię kibiców)

Ole! Ole, ole, ole! Najlepszą jest VI B!

Nikt nie ma z nami żadnych szans,

Bo tu gra, VI A!

· Hejże, dosyć tych lamentów, kombinacji i wykrętów!

Chociaż czasem ciężko było, w naszej szkole było miło!

· No, a jak nauczyciele oraz inni pracownicy?

· O nich można mówić wiele, ale...

Piosenka ( blues) (wszyscy śpiewają pstrykając palcami)
Śpiewajmy wszyscy nauczycielom blues – 2x

Bo oni uczą nas, spędzają z nami czas.

Śpiewajmy wszyscy razem klaszcząc w rytmie.( w tym momencie wszyscy raz klaszczą)

I niech nas będzie więcej, może 100 tysięcy,

Śpiewajmy, śpiewajmy blues.

Śpiewajmy razem dla dyrekcji blues –2x

Dyrekcja wszystko wie, pracuje całe dnie. (Dalej ja wyżej)

Śpiewajmy wszyscy sekretarce blues –2x

Bo ona liczy nas, księguje cały czas.

Śpiewajmy naszym paniom woźnym blues –2x

Bo co dzień szorują i zupki gotują.

Śpiewajmy razem dla kierowcy blues –2x

On wozi, co dzień nas, do szkoły cały czas.

Śpiewajmy razem pożegnalny blues –2x

Dla wszystkich tutaj was kolegów z młodszych klas.( wszyscy kierują ręce na publiczność



Prowadzący:
Śpiewająco opowiedzieliśmy wam w skrócie, na czym polegało nasze szkolne życie. Ale chcemy wam jeszcze przypomnieć o osobach dla nas najważniejszych, czyli o naszych wychowawczyniach. Oto o nich opera!

Opera o wychowawczyniach

( napisana jest dla wychowawczyń klasy zerowej obu klas, wychowawczyń w klasach I-III oraz w klasach IV-VI – te ostatnie to obie Agnieszki)

Wiersz:
Przed 7 laty wstąpiłem w te progi

Trzymając w garści worek z kapciami.

A serce biło mi, ach boże drogi,

Jakbym miał zdawać ważny egzamin.

Piosenka
Jestem sobie przedszkolaczek,

Nie grymaszę i nie płaczę.

Na bębenku sobie gram,

Ram tam tam, ram tam tam.

Uczeń:

Oj! Cicho, cicho! Nase panie idą!

Piosenka ( na melodię Bella bella donna)
Pani Ela, pani Ela

W zero B uczyła.

Co dzień uśmiechnięta do naszej klasy wchodziła.

My mieliśmy dla niej,

Także słodkie minki.

Bo kochały panią wszyscy chłopcy i dziewczynki.

( zmiana akompaniamentu – melodia z piosenki „Jesteśmy na wczasach” Młynarskiego”

Pani Krysia, Pani Krysia, Pani Krysia,

Królowała tam w przedszkolu nie od dzisiaj.

Srogiej miny żeśmy się jej trochę bali,

Więc dlatego nigdy żeśmy nie płakali.

Uczeń:

Dla kochanej Pani Krysi z klasy zero A,

Od niewątpliwie sympatycznych przedszkolaków: Pucio, pucio!

Piosenka ( kołysząc się )
Byliśmy na wczasach, w tych przedszkolnych klasach.

Promienni radośni bawiliśmy się...

Byliśmy na wczasach...

Uczeń: Stop! Stop! Jakie wczasy? Dotarliśmy do I klasy!

Wiersz
Idą pierwszaki – ( wszyscy)dawne maluchy.

Jeden w drugiego to same – (wszyscy)zuchy.

Buzie umyte? – (wszyscy ) Taak!

A ręce czyste? – (wszyscy)- Taak!1

Każdy na plecach dźwiga tornister!

Z bijącym sercem stoją przed szkołą.

Jak nam tam będzie? – (wszyscy)- Chyba wesoło!!!

Uczeń:

Było wesoło no i bezpiecznie, bo trafiliśmy naprawdę nieźle.

Na progu szkoły czekały na nas dwie miłe panie.(wszyscy)------Hurra!!

Cisza!!! Co za hałas?

Zawsze będziemy pamiętać o tym, kto uczył nas stawiać tu pierwsze kroki.

Piosenka ( na znana melodię o Marysi)
Ćwierkają wróbelki od samego rana

Ćwir, ćwir, dokąd idziesz Joasiu kochana? -2x

A Joasia na to, śmieje się wesoło.

Idę do pierwszaków poznać ich ze szkołą -2x

( zmiana akompaniamentu – melodia Anna Maria Czerwonych Gitar)

Pani Joanna pierwsza uczyła nas.

Pierwszy wyraz i literka. Która mała, a która wielka?

Gdzie Warszawa jest na mapie?

Kim był Chopin -już wszystko łapiesz.

Pani Joanna smutną ma twarz,

W trzeciej klasie, nadszedł rozstania czas.

( zmiana akompaniamentu – melodia Beata Janusza Laskowskiego)

Tyle pań nas mogło uczyć tyś jedyna.

Pierwszą Be w opiekę swą zechciałaś wziąć.

Potrafiłaś nasze pióra zaczarować,

By pisały trudne słowa z ę i ą.

Gdy śpiewałaś z nami pani Bożenko!

Za oknami śpiewał ptaszek oraz wiaaaaaatr.

Matma z Tobą tez nie była udręką,

Tak minęło nam wspólnie kilka lat.

Uczeń;

Czwarta klasa nie wakacje! Dwie Agnieszki wkroczyły w akcje!!!

Piosenka ( Znana melodia– Serduszko puka…)
Serduszko puka w rytmie cha, cha.

Wójcik Agnieszce, co tu wkracza.

Czy z wielkie trwogi, czy z rozpaczy?

Kto wygra bitwę w tej rozgrywce, któż to wie?

Lecą dni i tygodnie. Nawet już lata trzy!

Jakoś wytrzymaliśmy ona, a z nią i my!

( zmiana akompaniamentu –„Małgośka” M. Rodowici)

To był czas, gdy w czwartej wzięłaś nas.

Pod skrzydła ogromne swe.

To był czas, gdy matmę wpajałaś w nas.

Uparcie z sercem, co dnia.

Ty próbowałaś nauczyć nas, jak przetrwać w szkole, choć krótki czas.

Nie wiedziałaś, że pedagogicznie, to nie tak łatwo da się wychować nas.!

Agnieszka, mówią ci,

Stracisz przez nich nerwy. Oj biedna ty, biedna ty! (Biedna)

Agnieszko trzymaj się.

Twa misja kończy się.

Żegnamy cię w szóstej klasie.

Uczeń:

Nasz okręt odbija od brzegu, który nazywa się szkoła podstawowa. Odpływamy w kolejny rejs.

Piosenka: (Melodia „Wsiąść do pociągu”)
Płynąć daleko, płynąć przed siebie.

Coraz to nowe poznawać lądy.

Uczyć się bycia dobrym człowiekiem,

Ufać i wierzyć swym przyjaciołom.

Płynąć daleko, płynąć przed siebie.

Poszerzać stale swe horyzonty.

Poznawać prawdę, zdobywać wiedzę,

Żyć zawsze w zgodzie ze swym sumieniem.

Jedna dziewczynka, z uniesionym wzrokiem…-melodia śpiewana przez Alicję Majewską)

Solo:
Jeszcze się tam żagiel bieli dzieci, które odpłynęły.

Gdzieś w sercach nauczycieli,

Ktoś na werbelku cicho gra...

( Na melodię „O mnie się nie martw”)- wszyscy

O nas się nie martw, o nas się nie martw.

Jakoś się radę da!

Każdy z nas własną drogą odpłynie,

Dziś się pozbywasz nas.

Niezapomniane chwile drażliwe schowajmy gdzieś za pas.

Trzymaj się Aga! Nauki twoje może nie pójdą w las ---2x

Uczeń:

Następnym portem, do którego dobijemy będzie gimnazjum. Tak, więc to nie koniec nauki, ale już nie w tej szkole i nie wśród tych samych nauczycieli i kolegów.

Piosenka ( melodia „Hej sokoły”)
( proponuję gestykulację podczas II zwrotki)

Hej tam gdzieś za borem, lasem,

Większe chodzą już dryblasy.

Lecz my się ich nie boimy.

Bo w nauce z nimi się zmierzymy!

Ref. Hej! Hej! Hej koledzy!

Zdobywajmy kolejne szczeble wiedzy.

Dzwoń, dzwoń, dzwoń dzwoneczku.

Gimnazjalny dzwonku dzwoń!

( wolno, lekko przyśpieszając)Żal, żal, żal zostanie.

Bowiem zostawiamy nasze panie.

Murów tych nie zapomnimy,

Do kolegów także zatęsknimy!

Ref. Hej!.......

Prowadzący:

Dziękujemy za wysłuchanie części artystycznej.

( pożegnanie klas szóstych przez klasy V- wręczenie upominków)

KONIEC

Opracowała Agnieszka Klekowicka- nauczyciel Szkoły Podstawowej w Brochowie.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie