Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zajęcie otwarte dla rodziców dzieci 6-letnich prowadzone metodą ruchu rozwijającego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4249 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Chciałabym zaprezentować scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców w grupie dzieci 6-letnich, prowadzony metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sheborne. Powstał on na podstawie wielu innych opracowań. Moim celem było opracowanie scenariusza w taki sposób, żeby zadowolić moich podopiecznych i ich rodziców. Chciałam pokazać rodzicom w jaki sposób można poćwiczyć i pobawić się ze swoim dzieckiem.


Konspekt zajęcia otwartego dla rodziców prowadzony metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.

Cele:
  • poznawanie samego siebie, swojego ciała,
  • kształtowanie spontaniczności, pewności siebie,
  • kształtowanie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji,
  • wyczucie własnego ciała i ciała partnera,
  • odkrywanie własnych możliwości,
  • wyzwalanie poczucia satysfakcji związanej z wysiłkiem fizycznym,
  • nawiązanie kontaktu i współpracy z grupą,
  • kształtowanie więzi z rodzicami.
Przebieg zajęcia

Ćwiczenia wstępne:
  1. Powitanie dzieci i dorosłych: dzień do-bry (uderzamy dłońmi o podłogę), dzień do-bry(uderzamy dłońmi o kolana, dzień do-bry (klaszczemy), dzień do-bry (klaszczemy nad głową).
  2. Przywitanie się w parach (dorosły-dziecko):

    witają się nasze dłonie, witają się nasze łokcie, witają się nasze głowy, witają się nasze stopy, witają się nasze kolana, witają się nasze plecy, itd.
Ćwiczenia „z” w parach:
  1. „Śmieszne miny”: wytrzeszczanie oczu, wysuwanie języka, oblizywanie się, szczerzenie zębów, „smutna Chinka”, „wesoła Chinka”itp.
  2. Dziecko leży na podłodze, rodzic turla je w różne strony, zmiana ról.
  3. „Naleśnik”- dziecko leży na plecach, na podłodze, rodzic „zwija je w naleśnik”, „smaruje dżemem, posypuje cukrem, kroi”- zmiana ról.
  4. Dziecko i rodzic siedzą na podłodze w siadzie prostym, opierają się plecami o siebie, dziecko pcha plecami rodzica-zmiana ról ( nie stawiają oporu).
  5. „Wóz”- rodzic ciągnie za kostki dziecko, które leży na plecach.
  6. Dziecko siada przy nodze rodzica, obejmuje ją rękoma, ten powoli idzie ciągnąc dziecko.
  7. „Fotelik”- rodzic w siadzie skrzyżnym, dziecko siada opierając się plecami o rodzica, kołysanie dziecka przy dźwiękach muzyki klasycznej, relaksacja.
  8. „Tunel”- rodzic w klęku podpartym, dziecko przechodzi pod rodzicem.
  9. „Prowadzenie ślepca”- rodzic ma zamknięte oczy, dziecko prowadzi go po sali - zmiana ról.
Ćwiczenia „przeciwko” w parach:
  1. Dziecko zwija się w kłębek, rodzic próbuje je „rozwinąć”- zmiana ról.
  2. Dziecko siedzi mocno podparte na podłodze, rodzic próbuje je przesunąć – zmiana ról.
  3. „Przepychanie”- w siadzie, z podciągniętymi kolanami, przepychanie się plecami.
  4. Relaks – odpoczynek w leżeniu na plecach, głębokie oddechy.
Ćwiczenia „razem” w parach:
  1. Rodzic siedzi w siadzie skrzyżnym przed nim leży na plecach (na brzuchu) dziecko z wyciągniętymi ramionami, rodzic przyciąga je do siebie.
  2. Stojąc przodem do siebie i trzymając się mocno za ręce (palce stóp ćwiczących złączone) dziecko odchyla się od rodzica.
  3. Stojąc, rodzic ugina kolana (do przysiadu), dziecko z pomocą staje na udach rodzica, trzymając się mocno odchyla się do tyłu.
  4. Dziecko stoi tyłem do rodzica, nie odrywając nóg od podłogi „upada” na ręce rodzica.
  5. Rodzice tworzą tunel (klęk podparty), dzieci czołgają się pod tunelem na plecach lub brzuchu.
  6. Ćwiczenie relaksujące, masaż, dziecko rodzicowi i odwrotnie:
    Płynie, płynie rzeczka
    Idzie pani na szpileczkach
    Idzie słoń
    Stado słoni
    Idzie koń
    Stado koni
    Świecą dwa słoneczka
    Pada, pada deszczyk
    Czujesz dreszczyk
  7. Zabawa „złączone słoneczka”. Każda para to słoneczko, które ogrzewa salę. I tak jak słoneczko, które zmienia swoje położenie na niebie, pary trzymając się za ręce kręcą się wkoło i po całej sali tak, aby nie dotknąć innego słoneczka.
Ćwiczenia relaksacyjne:
  1. „Medytacja świetlna”, wszyscy siedzą w siadzie skrzyżnym, z dłońmi na kolanach i zamkniętymi oczami (spokojna muzyka klasyczna):
    Kiedy za moment zamkniesz swoje oczy, możesz poczuć jak ciepłe są promienie słońca. Z zamkniętymi oczami zauważysz, ile światła słońce wysyła na ziemię.
    Wyobraź sobie, że z twojej głowy spada w dół twojego ciała ciepły prąd promieni słonecznych.Niech to ciepłe światło przepłynie przez twoją głowę do
    twoich pleców, wzdłuż kręgosłupa, powoli, bardzo powoli w dół.Niech to złote, ciepłe światło przepłynie również do twojego brzucha.
    A teraz pozwól temu złotemu światłu rozjaśnić się w tobie, otoczyć ciebie i to miejsce, na którym teraz siedzisz; zatop się w ciepłym świetle.
    Niech twoje światło rozprzestrzenia się wokół ciebie, aż wszyscy będziemy skąpani w jego złotych, ciepłych promieniach.(30 sek.)
    Możesz zapamiętać to przyjemne uczucie, kiedy za chwilę do nas powrócisz. Kiedy będziesz gotowy, otwórz bardzo powoli oczy, zrelaksowany i pewny siebie.
  2. Powolne podnoszenie się, pożegnanie szeptem.
  3. Zakończenie zajęć, podziękowanie za wspólną zabawę.
Pomoce dydaktyczne: płyty z muzyką klasyczną.

Ewaluacja zajęcia:
Wypełnienie przez rodziców, przygotowanych przez nauczycielkę ankiet.

ANKIETA DLA RODZICÓW
(ankieta jest anonimowa)

Proszę o podkreślenie właściwej zdaniem Państwa odpowiedzi.
  1. Czy są Państwo zadowoleni z formy zajęcia (aktywny udział rodziców)?
    TAK
    NIE
  2. Czy zajęcie spełniło Państwa oczekiwania?
    TAK
    NIE
  3. Czy Państwa zdaniem dzieciom podobały się ćwiczenia zaproponowane przez nauczycielkę?
    TAK
    NIE
  4. Czy proponowane ćwiczenia były dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci?
    ZBYT TRUDNE
    DOSTOSOWANE DO POTRZEB I MOŻLIWOŚCI DZIECI
  5. Czy Państwa zdaniem dzieci były zadowolone z udziału w zajęciach rodziców?
    TAK
    NIE
  6. Jak państwo oceniają poziom prowadzonych przez nauczycielkę zajęć?
    BARDZO DOBRY
    ZADOWALAJĄCY
    NIEZADOWALAJĄCY
  7. Czy chętnie uczestniczylibyście Państwo w kolejnych zajęciach ?
    TAK
    NIE
  8. Jak często Państwa zdaniem zajęcia otwarte powinny być organizowane?
    RAZ W ROKU
    DWA RAZY W ROKU
    INNA PROPOZYCJA..........
  9. Uwagi:
    ...........................
    ...........................
    ...........................
Dziękuję za wypełnienie ankiety.

mgr Iwona Alwin

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie