Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wyprawa z babcią i dziadkiem do zaczarowanego zamku

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1340 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przykladowy konspekt zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym z zakresu rozwijania pojęć matematycznych przeprowadzony w grupie dzieci 4, 5 - letnich.

TEMAT: WYPRAWA Z BABCIĄ I DZIADKIEM DO ZACZAROWANEGO ZAMKU.

GRUPA: 4, 5 - latki

CELE OGOLNE:
1. Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom,
2. Klasyfikowanie przedmiotów wg kształtu, koloru, wielkości,
3. Rozwijanie operacji myślowych (analiza, synteza, porównywanie).

CELE OPERACYJNE - DZIECKO:
- dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach,
- klasyfikuje przedmioty na podstawie wybranych cech,
- posługuje się liczebnikami głównymi od 1 do 5,
- umie przeliczyć przedmioty w dostępnym zakresie.

METODA:

- zabawowo – zadaniowa.

FORMA:
- indywidualna,
- zbiorowa (praca z całą grupą).

LITERATURA:
- Przedszkole pełne ciekawych zdarzeń – scenariusze zajęć z dziećmi w przedszkolu pod redakcją Z. Bojanowskiej,
- Z. Bogdanowicz: Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli.

POMOCE:
4 listy, skakanki, figury geometryczne, papierowe kwiaty i kamienie, pluszowy piesek, drewniany kufer, złota skrzyneczka z cukierkami, pianin, magnetofon, taśma z muzyką

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1. Powitanie piosenką „Wszyscy są”

Wszyscy są, witam was, zaczynamy – już czas.
Jestem ja, jesteś Ty, raz, dwa, trzy.

2. Nauczycielka opowiada dzieciom o Krzysiu, który z babcią i dziadkiem wyruszył na poszukiwanie swojego pieska, który zgubił się w zaczarowanym zamku. Zamku strzeże czarownik, który powiedział, że odda pieska, jeśli chłopiec z dziadkami rozwiążą trzy zadania. Każde zadanie znajduje się w zaczarowanej komnacie. Nauczycielka mówi dzieciom, że razem z Krzysiem, jego babcią i dziadkiem będą rozwiązywać zadania.

3. Dzieci razem z nauczycielką udają się na salę gimnastyczną, która podzielona jest skakankami na cztery części – komnaty. Wszyscy wchodzą do pierwszej części, czyli do pierwszej komnaty i znajdują list, który czyta nauczycielka:

„ Jesteście w KOMNACIE KWIATÓW, w której znajdują się kwiaty o różnych kolorach i ksztaltach.. Wasze zadanie polega na podzieleniu kwiatów wg koloru. Jeśli wykonacie to zadanie dobrze, to możecie przejść do drugiej komnaty”

Dzieci oglądają kwiaty i dzielą je wg koloru. Nauczycielka sprawdza poprawność wykonania. Po wykonaniu zadania dzieci w rytm muzyki z kasety wykonują taniec z kwiatami.

4. Dzieci z nauczycielką przechodzą do drugiej komnaty , znajdują list ktory czyta nauczycielka:

„Znajdujecie się w KOMNACIE KAMIENI, aby ją opuścić należy odnaleźć wszystkie kamienie i odpowiednio je ułożyć, a wtedy po nich będziecie mogli przejść do następnej komnaty”

Dzieci szukają schowanych kamieni i układają je wg wielkości od najmniejszego do największego lub odwrotnie.

5. Przejście do trzeciej komnaty. Nauczycielka czyta kolejny list:

„ Brawo! Trafiliście do trzeciej zaczarowanej komnaty – KOMNATY FIGUR GEOMETRYCZNYCH i macie do wykonania ostatnie zadanie. Musicie pozbierać wszystkie figury geometryczne i włożyć do odpowiednich pojemników (każdy z nich oznaczony jest jedną figurą). Następnie spróbujcie nazwać figury i policzcie ile ich jest w każdym pojemniku”

Dzieci zbierają figury geometryczne i klasyfikują według kształtu. Następnie nazywają figury i przeliczają w każdym pojemniku w zakresie od 1 do 5.
Zabawa taneczna „Kółko graniaste”

6. Po wykonaniu ostatniego zadania dzieci z nauczycielką idą do czwartej komnaty, w której znajduje się drewniany kufer. Otwarcie kufra, w którym jest piesek Krzysia ( pluszowa zabawka), list i mała złota skrzyneczka. Nauczycielka czyta list:

„Serdecznie Wam gratuluję. Jesteście bardzo dzielni i mądrzy, ponieważ rozwiązaliście wszystkie moje zadania i dotarliście do SZCZĘŚLIWEJ KOMNATY, w które czeka na Was niespodzianka: piesek Krzysia i zaczarowane pastylki (cukierki) w złotej skrzynce, które spełniają marzenia.
Podpisano: Czarodziej”

Dzieci zjadają cukierki i tańczą „Taniec radości „ przy akompaniamencie pianina.


OPRACOWAŁA: Izabela Adamiak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie