Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wykorzystanie nietypowych przyborów na lekcji wychowania fizycznego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 15795 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to scenariusz lekcji wychowania fizycznegow klasie pierwszej. Przedstawiona lekcja jest przygotowana jako zajęcia otwarte dla rodziców i nauczycieli. Pokazuje jak można ćwiczyć i bawić się wykorzystując nietypowe przybory (gazety, plastikowe butelki, ręczniki).

Konspekt zajęć ruchowych w klasie pierwszej.

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Metody realizacji zadań:
zabawowo - naśladowcza
zabawowo - klasyczna
ekspresji twórczej

Formy przeprowadzenia zajęć: Indywidualna, grupowa

Przybory:
Dla każdego dziecka podwójna kartka z gazety, plastikowa butelka, ręcznik. Odtwarzacz CD, nagrania audio, chusta animacyjna, naklejki na butelkach, piłeczka ping-pongowa, pojemniki na papierowe kule i butelki.

Zadanie główne zajęć:
Kształtowanie cech motorycznych poprzez zabawy ruchowe z przyborem nietypowym.

Zadania szczegółowe:
  • Potrafi posługiwać się przyborem nietypowym, wyzwala inicjatywę i pomysłowość w posługiwaniu się nim.
  • Potrafi tworzyć nowe ruchy.
  • Przeżywa radość z zabawy.
  • Kształtuje i rozwija podstawowe cechy motoryczne.
  • Potrafi dostosować natężenie ruchu do dynamiki muzyki
  • Rozumie konieczność ochrony środowiska.
Przebieg zajęć

I.Część wstępna:
  1. Czynności organizacyjno - porządkowe: (zbiórka w szeregu powitanie, sprawdzenie gotowości , podanie tematu zajęć).
  2. Zabawa "W kotka i myszkę" - ożywiająca. Dzieci stoją w kręgu, dwójka z nich jest kotkiem i myszką. Kotek goni myszkę, dzieci w kręgu pomagają jej w ucieczce przed kotem (zatrzymuję w kole, bądź nie wpuszczają do niego).
II.Część główna:
Każde dziecko otrzymuje podwójna kartkę z gazety (ustawienie w kole).
  1. "Marsz lalek" - marsz z gazetą na głowie tak, aby nie spadła (po obwodzie koła).
  2. "Czytanie gazety" - skręty głowy w lewo i prawo, czytanie wolne i szybkie (w siadzie skrzyżnym w kręgu, gazeta trzymana oburącz przed sobą).
  3. "Mycie podłogi" - przesuwanie obszernymi ruchami gazety w różnych kierunkach (w siadzie klęcznym w kręgu, gazeta na podłodze przed sobą, ręce na gazecie)
  4. "Raczki" - Chodzenie na czworakach tyłem z gazetą na brzuchu.
  5. "Zręczne ręce" - zgniatanie gazety w papierową kulę. Podrzucanie kulki jedną ręką, chwyt drugą. Dowolne podrzuty papierowej kulki wg inwencji dzieci.
  6. "Rzut do celu" - rzucanie gazetowych kulek z wyznaczonej odległości do pojemników.
  7. Ćwiczenia kształtujące z butelkami - marsz po kole. Dzieci odbierają od nauczyciela plastikowe butelki.
  8. "Znajdź butelkę" - Dzieci biegają z butelką w ręce po całej sali. Na 1 gwizdek stawiają butelkę w dowolnym miejscu i dalej biegają po całej sali. Na 2 gwizdki siadają w siadzie skrzyżnym przy butelce.
  9. "Marsz bociana" - Marsz z wysoko unoszonymi kolanami, dotykającymi butelki (marsz po obwodzie koła, butelka trzymana przed sobą w pozycji poziomej).
  10. "Skoki żabki" - Przeskoki obunóż przez butelkę (butelka na podłodze przed dzieckiem).
  11. "Wyścigi kangurów" - Skoki z butelką między udami, powrót biegiem z butelką w ręku (wyścigi rzędów).
  12. Zabawy z ręcznikami. "Jesteśmy cudakami" :
    1. Cudaki rozkładają skrzydła (ręczniki) i latają wysoko, startują, lądują... cały czas uważając, by nie dopuścić do zderzenia.
    2. Cudaki bardzo się najadły (dzieci wkładają ręcznik pod koszulkę), są bardzo ciężkie, więc poruszają się wolno stąpając ciężko i sapią.
    3. Cudaki spacerują na czterech łapach, ich skrzydła odpoczywają (dzieci kładą ręcznik na plecach).
    4. Cudaki idą na plażę, rozkładają kocyki, kładą się i opalają. Przy głośnej muzyce cudaki bawią się na plaży, przy ściszonej - opalają się (nauczyciel reguluje głośność muzyki).
    5. Cudaki mają długie ogony (dzieci wkładają jeden koniec ręcznika za spodenki). Cudaki tańczą na balu w rytmie puszczonej muzyki, tworząc korowód cudaków (trzymają się za ogony). Następnie cudaki tańczą indywidualnie wymyślając różne figury taneczne.
    6. Cudak czuje się śpiący, ciężko stawia nogi, kiedy muzyka cichnie ziewa i układa sie do snu na swoim ręczniku.
III część końcowa:
  1. Zabawa relaksacyjna: Różyczka.
  2. Zbiórka. Omówienie zajęć. Zachęcenie dzieci do wykorzystania nietypowych przyborów do różnych zabaw w wolnym czasie. Zwrócenie uwagi na ochronę środowiska.
  3. Pożegnanie.
Opracowała
mgr Barbara Salamon

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie