Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Praca z dziećmi niepełnosprawnymi

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1612 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Praca z dziecmi niepełnosprawnymi zmusza do ciągłych poszukiwań nowych , ciekawych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najblizszego otoczenia. Wieloletnie doświadczenie w pracy z dzieckiem upośledzonym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim daje mi przekonanie ,że stwarzanie wciąż nowych sytuacji dydaktycznych oraz pomoc innych ludzi w zajęciach , mobilizuje dzieci do działania, pozwala wychowankom z ogromnymi zaburzeniami i ograniczeniami psychofizycznymi aktywnie uczestniczyć w proponowanych zabawach.

Cele :
-Utożsamianie się dzieci ze środowiskiem przyrodniczym:Nawiązanie emocjonalnego kontaktu z przyrodą , ksztaltowanie właściwych postaw wobec przyrody.
-Nabywanie wiedzy przyrodniczeji wdrazanie do rozumienia otaczajacego świata.
-Doznawanie nowych , mocnych wrażeń i przeżyć : chodzenie boso po ziemi, po kamieniach, żwirze, piasku.Stąpanie po trawie, turlanie się , dotykanie trawy .Smakowanie wody słonej, gazowanej, mrożonego soku .Przelewanie wody ciepłej i zimnej , mieszanie, wyławianie różnorodnych przedmiotów z wody, moczenie nóg w cieplej i zimnej wodzie. Zabawy przy ognisku, tańce, obserwowanie sposobu spalania sie różnych rzeczy: papierki, szyszki, igliwie, niteczki itp.Pieczenie kiełbasek. Doświadczanie podmuchu wiatru.
-Rozbudzanie u dzieci ciekawości świata.
-Budowanie atmosfery dającej dzieciom poczucie bezpieczeństwa i przynależnosci do grupy.

Miejsce zajęć: ogród przedszkolny

Pomoce dydaktyczne:baseniki, sitka, różne przedmioty zatapialne i nie, ręczniki , parasole, spryskiwacz, polewaczka, woda mineralna gazowana, woda słona, sok mrożony, worki na śmieci niebieskie, chusta animacyjna, ziemia czarna, kamienie, żwir, folia , drzewko (sadzonka) ,łopatka, woda do podlania, kamienie na palenisko , grill, drewno, skrawki papieru, niteczki, szyszki, igliwie, patyki, kiełbaski, magnetofon, nagrania z muzyka do zajęć, baloniki, "żagielki" na patykach do szaszłyków.

I.WSTĘP.

1.Odczytanie kartki z zaproszeniem nad morze. Zabawa muzyczno- ruchowa " Podróż balonem".
Przy spokojnej , nastrojowej muzyce dzieci wyruszają w "podróż balonem"; wsiadaja do kosza, wtłaczają ciepłe powietrze, unoszą się , obserwują świat z wysoka, podziwiaja krajobrazy.Czynnosci te powtarzają w zależności od muzyki. Lądują w jakimś miejscu. Widzą ,że nie ma morza , wody, tylko jakieś stare budowle, rzeżby, piasek.To Grecja- w tle muzyka grecka "Grek Zorba" . Stąd wiemy dokąd przywiódł nas wiatr. Tu są wszystkie żywioły:woda, ogień, powietrze i ziemia.

II.SPOTKANIE Z ŻYWIOŁAMI

ZIEMIA

1. Żeby "dojść do morza" musimy "pokonać wydmy" :chodzenie boso po ziemi, piasku,żwirze, po kamieniach- doświadczanie różnorodności powierzchni ziemi stopami. Dzieci na wózkach, niechodzące mają przygotowane materiały w miskach.
2. Turlanie sie po trawie, leżenie na ziemi- odczuwanie ziemi całym ciałem, odczuwanie zapachu ziemi i miękkości trawy.
3. "Osłonięcie okolicy od wiatru"- wspólne posadzenie drzewka w myśl zasady " Rośnij razem ze mną".
W tle cały czas słychać muzykę grecką.

WODA

1. Zabawa z wykorzystaniem baseników dmuchanych, ciepłej i zimnej wody. Zatapianie i wyławianie sitkiem przedmiotow z wody. Mieszanie i przelewanie wody. Moczenie nóg w ciepłej i zimnej wodzie.
2."Bardzo chce się pić"-Smakowanie wody słonej "morskiej", wody mineralnej gazowanej, soku mrożonego.
3.Zabawa "Złapal nas deszcz"-dzieci chowają się pod przeźroczyste parasole- doświadczanie "deszczyku" ze spryskiwacza oraz polewanie parasoli wodą z polewaczki- słuchanie odgłosu deszczu , obserwowanie kropli wody na parasolach.

POWIETRZE

1.Zabawa " Przeganianie chmury"- dzieci leżą na chuście animacyjnej i "przeganiają chmurę "w rytm muzyki greckiej. ' Chmura' wykonana jest z nadmuchanych , niebieskich worków na śmieci.Dzieci starają się podrzucać je nogami, rękami, głową . (Bardzo żywa muzyka grecka.)
2." Wypływamy na pełne morze'- dzieci "plyną statkiem, którym kołysze wiatr, odczuwają kołysanie fal, przeżywają sztorm"- fale wywolane falowaniem chusty animacyjnej.Doświadczają podmuchu wiatru, kołysania. W tle slychać "fale oceanu".
3.Ćwiczenia oddechowe" Łapiemy wiatr w żagle"- dzieci probują dmuchać na papierowy "żagiel by doplynąć do brzegu."

OGIEŃ

1. Rozpalenie ogniska- obserwowanie ognia- zwrócenie uwagi na cechy ognia: jasny, ciepły.
2.Taniec "Żywioły"-taniec dookola ogniska, aby "przebłagać i uspokoić naturę , wszystkie żywioły i bezpiecznie wrócic do domu."
3.Zabawa z rzucaniem nitek, skrawków papieru, igliwia, szyszek do ogniska- obserwowanie przez dzieci spalania sie tych rzeczy. Obserwowanie płomieni, próby określenia koloru ognia.
upieczenie kiełbasek przy ognisku- zwrócenie uwagi na pożyteczną funkcję ognia.

III.ZAKOŃCZENIE

"Powrót balonem "do przedszkola. Zabawa jak na początku zajęcia.

mgr Barbara Bałdyga

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie