Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ogólny schemat opisu i analizy przypadku

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5812 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Ogólny schetat opisu i analizy przypadku. Dotyczy rozpoznawania i rozwiązywania problemu edukacyjnego i wychowawczego. Jest to niezbędny materiał dla nauczyciela mianowanego.

  • IDENTYFIKACJA PROBLEMU
    • Krótko nazwij zjawisko
    • Podaj podstawowe informacje nt. ucznia (grupy, zdarzenia), którego
      dotyczy ta analiza .
    • Wymień główne objawy, wskazujące na istnienie problemu
    • Uzasadnij dlaczego zwróciłeś uwagę na to zjawisko (problem) i danego ucznia

  • GENEZA I DYNAMIKA ZJAWISKA
    1. powstanie zjawiska (problemu) z:
      • obserwacji
      • wywiadu
      • analizy dokumentów
      • informacji od osób trzecich
      • innych źródeł
    2. Przedstaw wnioski dotyczące powstania problemu
    3. Opisz rozwój zjawiska (problemu) w czasie:
      • Kiedy się zaczęło?
      • Jak długo trwa?
      • Jak przebiegało?/zmieniało się (nasilało)

  • ZNACZENIE PROBLEMU
    • Odwołując się do wybranej teorii (ewentualnie także do własnych doświadczeń) opisz znaczenie jakie ma dane zjawisko (problem) dla funkcjonowania ucznia (grupy, szkoły).

  • PROGNOZA
    • Przedstaw na podstawie własnych doświadczeń i literatury, przewidywania co do skuteczności swoich oddziaływań
      • prognoza negatywna - spodziewany stan w przypadku zaniechania oddziaływań
      • prognoza pozytywna - stan którego spodziewasz się po wdrożeniu oddziaływań

  • PROPOZYCJE ROZWIĄZANIA
    • Sformułuj cele
    • Przedstaw zadania, jakie sobie postawiłeś:
      • zadania naprawcze (terapeutyczne, korekcyjne,)
      • zadania profilaktyczne (zapobiegawcze)
    • Przedstaw plan oddziaływań (kto? co? jak? kiedy?)
      Uwaga: Analiza przypadku może kończyć się na tym etapie, jeśli pełni jedynie role, diagnostyczną.

  • WDRAŻANIE ODZIAŁYWAŃ
    • Opisz ramowo przebieg stosowanych oddziaływań i ich skutki
    • Przedstaw bardziej szczegółowo przykład, ilustrujący wybrane
      oddziaływania .

  • EFEKTY ODDZIAŁYWAŃ
    • Przedstaw zamierzone i niezamierzone skutki oddziaływań
    • Porównaj prognozę pozytywną z uzyskanymi efektami
    Uwaga: Analiza przypadku może dotyczyć także rozwiązań strukturalno-systemowych (programowych, organizacyjnych) w szkole.

Beata Śliwa,
nauczyciel nauczania zintegrowanego i informatyki
w Zespole Szkół nr 6 w Leńczach.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie