Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
W krainie fantazji

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1325 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Impreza ma charakter integracyjny różnych grup wiekowych ( klasy O, I, II, III ).W scenariuszu wykorzystałam zabawy i metody aktywizujące pedagogiki zabawy, a także piosenkę z kasety „Wesoła szkoła kl. I”.


Cele:

• integracja uczestników, wprowadzenie pogodnej atmosfery;

• kształcenie umiejętności wypowiadania się ustnego na forum publicznym;

• rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej;

• kształcenie poczucia rytmu i ekspresji ruchowej;

• kształcenie umiejętności przyjmowania odpowiedzialności za wspólne działanie i jego efekt;

• rozwijanie umiejętności wykorzystania własnego potencjału w pracy grupy.

Przed wydarzeniem gromadzimy i przygotowujemy:

• cztery kolory bibuły : zielony, czerwony, żółty, niebieski,

• kolorowe kółeczka z papieru samoprzylepnego ( do oznaczenia grupy),

• arkusze brystolu lub szarego papieru ,

• materiały pomocnicze: nożyczki, sznurek, taśmy samoprzylepne, spinacze do bielizny, kredki i pisaki w czterech kolorach.

W wyznaczony dzień dzielimy salę gimnastyczną na 4 części, w których przygotowujemy bibułę i inne materiały.

Przebieg imprezy:

1. Losowanie kolorów i przydzielenie do określonej grupy: Zieloni, Czerwoni, Żółci, Niebiescy.

2. Wysłuchanie piosenki pt. „Fantastyczna podróż” – wprowadzenie do tematu imprezy.

3. Przygotowanie z bibuły stroju bajkowego stworka.

4. Prezentacja grup – przedstawienie się innym uczestnikom:

• wymyślanie imienia postaci i krainy, z której pochodzi ( dla ułatwienia możemy przygotować planszę z niedokończonymi zdaniami, np.: Jestem... . Mieszkam w ... . Najchętniej zajmuję się ... . Lubię jeść ... .).

5. Pląs „O jak przyjemnie...” – dzieci wykonują ruchy zgodnie z tekstem:

O jak przyjemnie i jak wesoło

dzieciaki bawią się, się, się.

Raz nóżka w prawo,

raz nóżka w lewo,

do przodu, do tyłu

i raz, dwa, trzy.

6. W grupach przygotowanie i zaprezentowanie:

• tańca lub kroków do krótkiej parady,

• piosenki z nazwą danego koloru,

• pracy plastycznej, przedstawiającej wybraną krainę np. : „ Czerwona kraina”.

7. Umieszczenie wykonanych prac plastycznych w holu szkolnym i wspólne zwiedzanie galerii.

8. Wspólne zabawy z chustą:

„Przebieganie pod chustą” - podnosimy i opuszczamy chustę, a w tym czasie następuje zamiana miejsc przez przebiegnięcie pod chustą wyznaczonych uczestników, np. wszystkich ubranych na żółto; wszystkich , którzy mają niebieskie oczy, itp.

„Chodzenie po falach”– jedna osoba wchodzi na chustę, a pozostali uczestnicy trzymając materiał za uchwyty, „falują” powierzchnią tak, by przypominała morze.

„Piłeczka do celu” - wszyscy uczestnicy trzymają chustę za krawędzie, poruszając nią, starają się trafić piłeczką do otworu w chuście.

„Rybak i rybka” - wybieramy dwie osoby, które przyjmują rolę „rybaka” i „rybki”. „Rybak” wchodzi na chustę i stara się złapać pływającą pod spodem „rybkę”. Uczestnicy falują chustą, utrudniając mu zadanie.

„Rekin”- uczestnicy siedzą trzymając chustę na wysokości barków tak, by nie widzieć co dzieje się pod spodem. Wchodzi tam wybrana osoba, która przyjmuje rolę „rekina”. Wybieramy także ratowników (dwóch lub trzech), których zadaniem jest ochrona trzymających chustę. „Rekin” stara się wciągnąć pod chustę jak najwięcej osób, które po tym zamieniają się także w „rekiny”. W chwili, gdy „rekin” łapie ofiarę, ta woła ratownika, który ją przytrzymuje. Zabawa kończy się, gdy wszyscy staną się „rekinami”.

„Szklana tafla” – chwytamy leżącą chustę za krawędzie i przenosimy na drugą stronę sali w taki sposób, jakby to była szklana tafla.

9. Poczęstunek lodami.

10. Pożegnanie przy tańcu integracyjnym „Słoneczko”.

Opracowanie: Beata Ochenduszkiewicz

nauczyciel kształcenia zintegrowanego

Szkoły Podstawowej w Lesznie

woj. podkarpackie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie