Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zabawy z czytaniem

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1463 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

„Moja babcia i mój dziadek”- wprowadzenie napisów do globalnego czytania; wykorzystanie elementów metody „Wprowadzenie dziecka w świat pisma”. ( grupa dzieci 4-5 letnich)

Cele edukacyjne:

Stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających nabywaniu i rozwijaniu zainteresowań czytaniem, rozwijanie wiary we własne siły, wyrabianie uczuć miłości i szacunku wobec dziadków.

Cele operacyjne: dziecko potrafi:

Odnaleźć swoją wizytówkę, zna i nazywa litery w swoim imieniu, zna i odczytuje imiona kolegów, układa swoje imię według wzoru i bez z rozsypanki literowej, tworzy inne wyrazy, opowiada o dziadkach.

Środki dydaktyczne:

Ruchome wizytówki, krzesełka z wizytówkami, szablony stóp z podpisanym imieniem dziecka , litery, napisy do globalnego czytania „dziadek”, „babcia”.

Przebieg zajęcia:

     1. Rozmowa z dziećmi na temat odbytej uroczystości z okazji dnia Babci i Dziadka – swobodne wypowiedzi dzieci.

     2. Zabawy z wizytówkami:

  • Znajdź swoją wizytówkę – wizytówki ułożone w kole na podłodze. Dzieci chodzą gęsiego, odszukują swoją karteczkę z imieniem.
  • Krążą nasze imiona – dzieci siedzą w kole. Każde trzyma w rękach swoją wizytówkę. Na znak (uderzenie raz w tamburyno) dzieci podają wizytówkę do rąk sąsiada (krążą wizytówki). Na drugi znak (uderzamy dwa razy w tamburyno) dzieci przestają podawać wizytówkę. Następnie każde rozpoznaje, odczytuje wizytówkę, którą trzyma w ręku.
  • Czyje to krzesełko? – Każde dziecko po kolei podchodzi do i bierze swoje krzesełko z naklejoną wizytówka i ustawia na dywanie.
  • Gdzie usiadłem – dzieci siedzą na krzesełkach ustawionych w kole. Na dźwięk tamburyna podnoszą się i idąc mówią wyliczankę „kipi kasza, kipi groch, lepsza kasza niźli groch” i w tym momencie siadają na najbliższym krzesełku i odczytują wizytówkę.

    3. Ćwiczenia z literkami:

  • Zabawa „loteryjka” – dzieci siedzą przy stolikach, przed każdym leży jego wizytówka. Na środku każdego stolika stoi pudełko pchełek. Nauczyciel pokazuje lub mówi jakąś literę małą lub wielką, a dzieci zaznaczają w swoich wizytówkach. ·
  • Zabawa „literkowy pociąg” – dzieci odszukują wskazaną przez nauczycielkę literę alfabetu wśród liter rozłożonych po sali. Dziecko, które pierwsze odnajdzie wskazaną literę jest „maszynistą pociągu”, za którym ustawiają się pozostałe dzieci. Kiedy pociąg jest ustawiony przy śpiewie piosenki rusza do różnych stacji literowych. Na każdej stacji wysiadają inne dzieci, np. na stacji A – Ania, Adam.

    4. Ćwiczenia z kopertami:

  • Ułóż swoje imię – wręczamy dzieciom koperty z literkami składającymi się na imię każdego z nich. Zadaniem dziecka jest złożenie swojego imienia. Najpierw robi to wg wzoru, a następnie z pamięci, układanie innych wyrazów z liter, które mają do dyspozycji.

    5. Zabawa z wizytówkami:

  • Czyje stopy – na podłodze rozłożone są szablony z napisanym imieniem dziecka. Dzieci swobodnie biegają po sali (na palcach, na piętach, w podskokach), na sygnał szukają swoje stopy i próbują ułożyć je tak, aby lewa stopa znajdowała się z lewej strony, prawa z prawej.

    6. Globalne odczytywanie wyrazów babcia, dziadek:

  • Dzieci odpowiadają podając sobie kartonik z napisem „Babcia”, lub „Dziadek”. Odczytują i mówią „gdy czytam babcia to myślę o...”

    7. Zakończenie zajęcia – przygotowanie do zabaw tematycznych:

  • Podział dzieci na grupy wg pierwszej litery imienia.

Kopajczyk Anna Publiczne Przedszkole nr 5 Zduńska Wola

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie