Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rozmowy sterowane

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3295 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zestawy na egzamin ustny z języka niemieckiego - rozmowy sterowane

ZESTAW 1 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek.

Podczas pobytu w Hamburgu udajesz się do biblioteki:
[rozpoczyna zdający]

□ Zapytaj o możliwości korzystania z biblioteki przez cudzoziemca,
□ Dowiedz się, czy i w jaki sposób można wypożyczyć książkę,
□ Poinformuj się czy można skorzystać z czytelni i medioteki.

B. Relacjonowanie

Tegoroczne Święta Bożego Narodzenia spędziłaś/spędziłeś wyjątkowo w górach. Zadzwoń do koleżanki/kolegi z Niemiec i opowiedz:
[rozpoczyna zdający]

□ Gdzie i z kim spędziłaś/spędziłeś święta,
□ Co robiłaś/robiłeś podczas tych świąt i czy przebiegły zgodnie z tradycją,
□ Jakie wrażenie wywarły na tobie święta w górach.

C. Negocjowanie

Wybierasz się z koleżanką/kolegą z Niemiec na kilka dni w Alpy. Koleżanka/kolega proponuje, aby załatwić noclegi w schronisku górskim:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Odrzuć tę propozycję i wyjaśnij, dlaczego nie podoba się Ci się ten pomysł,
□ Zaproponuj załatwienie noclegów w hotelu,
□ Przekonaj ją/jego, że Twój Domysł jest lepszy.



ZESTAW 2 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek.

Jesteś w Wiedniu. Szukasz pokoju do wynajęcia. Dzwonisz do właściciela, który zamieścił ogłoszenie w gazecie:
[rozpoczyna zdający]

□ Przedstaw się i powiedz w jakiej sprawie dzwonisz,
□ Zapytaj o położenie i wyposażenie mieszkania,
□ Dowiedz się o warunki wynajmu.

B. Relacjonowanie

Spędzasz urlop u koleżanki/kolegi w Berlinie. Obejrzałaś/eś interesujące zawody lekkoatletyczne. Opowiedz koleżance/koledze:
[rozpoczyna zdający]

□ W jakich dyscyplinach współzawodniczyli sportowcy,
□ Kto i w jakiej dyscyplinie osiągnął najlepsze wyniki,
□ Jakie wrażenie wywarły na Tobie te zawody.

C. Negocjowanie

Wspólnie ze swoją koleżanką/kolegą z Frankfurtu chcesz podczas wakacji zwiedzić kilŁ miast w Niemczech. Koleżanka/kolega proponuje dłuższy pobyt w Berlinie:
rozpoczyna egzaminator]

□ Wyraź niezadowolenie z tego pomysłu i podaj powód,
□ Zaproponuj inne miejsca, które chciałabyś/chciałbyś zobaczyć,
□ Przekonaj ja/jego, że będzie zadowolona/ny z proponowanych przez Ciebie atrakcji.



ZESTAW 3 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Jesteś u koleżanki/kolegi w Monachium. Od kijku dni źle się czujesz. Decydujesz się wybrać do lekarza:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Poinformuj go o swoich dolegliwościach,
□ Zapytaj o zalecenia związane z leczeniem,
□ Dowiedz się o częstotliwości zażywania leków.

B. Relacjonowanie

Podczas pobytu u znajomych w Berlinie byłaś7eś świadkiem wypadku drogowego. Opowiedz irn:
[rozpoczyna zdający]

□ Gdzie zdarzył się wypadek,
□ Jak do niego doszło,
□ Jakie były skutki tego wypadku.

C. Negocjowanie

Koleżanka/kolega z Niemiec przyjechała/ał do Ciebie na weekend. Zostałyście/liście zaproszone/eni na urodziny Twojej kuzynki. Koleżanka/kolega wolałaby/wolałby pójść na dyskotekę:
[rozpoczyna zdający]

□ Wyraź niezadowolenie z tego pomysłu i wyjaśnij dlaczego,
□ Podaj argumenty przemawiające za udziałem w przyjęciu urodzinowym,
□ Przekonaj ja/jego, że masz racje.



ZESTAW 4 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Przyjechalaś/eś do znajomej do Bonn. Nie wiesz jak dotrzeć z dworca do ulicy Bacha na której ona mieszka. Zapytaj przechodnia:
[rozpoczyna zdający]

□ O odległość od dworca do tej ulicy,
□ Poproś o wskazanie drogi,
□ Zapytaj o możliwość skorzystania z połączenia miejskim środkami lokomocji.

B. Relacjonowanie

Byłaś/eś świadkiem napadu rabunkowego. Poruszona/y tym wydarzeniem dzwonisz do koleżanki/kolegi z Hannoveru:
[rozpoczyna zdający]

□ Powiedz kiedy i gdzie miał miejsce ten napad,
□ Opisz krótko jego przebieg,
□ Opowiedz o jego skutkach.

C. Negocjowanie

Twoja znajoma/y z Dortmundu planuje przeprowadzić się na wieś:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Wyraź swoją dezaprobatę i umotywuj ją/jego,
□ Przedstaw pozytywne strony życia w mieście,
□ Przekonai ją/jego, że masz rację.



ZESTAW 5 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Chcesz spędzić urlop w Hamburgu. Planujesz noclegi w hotelu. Dzwonisz do recepcji:
[rozpoczyna zdający]

□ Przedstaw się i powiedz w jakiej sprawie dzwonisz,
□ Zapytaj o warunki i wyposażenie pokoi,
□ Dowiedz się o położenie hotelu i dostęp do parkingu.

B. Relacjonowanie

Chcesz podzielić się z koleżanką/kolegą z Niemiec wrażeniami z Twojego ostatniego Przyjęcia urodzinowego. Dzwonisz do niej/ niego i opowiadasz:
[rozpoczyna zdający]

□ Kiedy i gdzie odbyło się przyjęcie,
□ Co przygotowałaś/łeś dla gości,
□ Przedstaw przebieg tej uroczystości.

C. Negocjowanie

Przyjaciółka/przyjaciel z Wiednia proponuje Ci wyjazd nad jezioro własnym samochodem:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Wyraź niezadowolenie z jej pomysłu,
□ Zaproponuj inny sposób dotarcia na miejsce,
□ Przekonaj ją/jego, że twój pomysł jest lepszy.



ZESTAW 6 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Jesteś na lotnisku w Monachium. Chcesz polecieć do Warszawy:
[rozpoczyna zdający]

□ Zapytaj o korzystne połączenie,
□ Dowiedz się o konieczności przesiadki,
□ Zapytaj o cenę biletu.

B. Relacjonowanie

Spędziłaś/eś weekend u koleżanki w Berlinie. Podczas tego pobytu poszłaś/poszedłeś d teatru gdzie Obejrzałaś/eś wspaniałą sztukę. Opowiedz koleżance/edze:
[rozpoczyna zdający]

□ Jaką sztukę widziałaś/eś,
□ O kreacjach aktorów,
□ O wrażeniu jakie na Tobie wywarła ta sztuka.

C. Negocjowanie

Koleżanka/kolega z Linz proponuje abyście zmieniły/li całkowicie swój wygląd:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Wyraź niezadowolenie z jej/jego pomysłu i umotywuj je,
□ Odrzuć jej argumenty,
□ Przedstaw argumenty przemawiające za obecnym wyglądem.



ZESTAW 7 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Koleżanka/kolga z Francji zamierza wyjść za mąż.
[rozpoczyna egzaminator]

□ Dowiedz się kim jest jej narzeczony/jego narzeczona,
□ Zapytaj o termin ślubu,
□ Powiedz jej że chciałabyś/ałbyś wyjść za mąż/ożenić się.

B. Relacjonowanie

Przeczytałaś/eś bardzo ciekawą,książkę. Gdy odwiedziła/dził Cię koleżanka/kolega z Wiednia dzielisz się z nia/nim wrażeniami. Opowiedz jej:
[rozpoczyna zdający]

□ Kto napisał tę książkę i kiedy ją przeczytałaś,
□ Jak ją zdobyłaś,
□ Jakie wrażenie na Tobie wywarła.

C. Negocjowanie

Lubisz aktywnie spędzać wolny czas. Twoja koleżanka/twój kolega z Niemiec, u której/ którego spędzasz weekend proponuje spędzenie sobotniego popołudnia przed telewizorem:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Odrzuć jej/jego propozycję,
□ Zaproponuj inny sposób spędzenia wolnego czasu,
□ Przekonaj ją/jego, że Twój pomysł jest lepszy.



ZESTAW 8 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Na obozie językowym poznałaś/eś dziewczynę/chłopaka ze Szwajcarii. Chcesz poznać ja/jegc bliżej:
[rozpoczyna zdający]

□ Dowiedz się o jej/jego wiek i miejscowość w której mieszka,
□ Poinformuj się o jej/jego wykształcenie i znajomość języków obcych,
□ Zapytaj ją/jego o ulubione zajęcia wykonywane w czasie wolnym.

B. Relacjonowanie

Wróciłaś/eś z długiej podróży. Dzwonisz do koleżanki/kolegi z Niemiec i opowiadasz:
[rozpoczyna zdający]

□ Gdzie i z kim byłaś,
□ Jak długo trwała podróż,
□ Co zwiedziłaś.

C. Negocjowanie

Koleżanka/kolega z Hamburga zaprosiła Cię do siebie, aby pokazać Ci zmiany w umeblowaniu i ustawieniu mebli w mieszkaniu:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Wyraź zdziwienie w związku z dokonanym przemeblowaniem,
□ Zaproponuj inne ustawienie mebli,
□ Przekonaj ją, że Twój pomysł jest lepszy.



ZESTAW 9 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Poznałaś/eś nową koleżankę/kolegę. Twoja/Twój znajoma/y z Weimaru chce uzyskać kilka informacji o nowej koleżance/koledze:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Powiedz jej/jemu jak wygląda,
□ Poinformuj ja/jego jaki jest jej/jego charakter,
□ Poinformuj znajomą/znajomego o stanie cywilnym nowej koleżanki/kolegi.

B. Relacjonowanie

Sobotni wieczór spędziłaś/eś w dyskotece. Dzwonisz do koleżanki/kolegi z Berlina aby jej/jemu o tym opowiedzieć:
[rozpoczyna zdający]

□ Powiedz z kim tam byłaś/łeś,
□ Czy podobała Ci się muzyka do której tańczyłaś/łeś,
□ Opowiedz o nowych znajomościach jakie tam zawarłaś/łeś.

C. Negocjowanie

Chcesz z koleżanką/kolegą z Niemiec spędzić wspólnie wakacje. Koleżanka/kolega proponuje wyjazd w góry:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Wyraź niezadowolenie z jej.jego pomysłu,
□ Zaproponuj inne miejsce,
□ Przekonaj ją/jego, że Twój pomysł jest lepszy.



ZESTAW 10 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji j wskazówek

Koleżanka/kolega z Niemiec skarży się na ból żołądka:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Dowiedz się o częstotliwość tych dolegliwości,
□ Powiedz jej/jemu jak Ty sobie radzisz w takich sytuacjach,
□ Zapytaj o możliwość służenia pomocą.

B. Relacjonowanie

Opowiadasz swojej koleżance/koledze z Monachium o Swojej ostatniej wizycie w kinie. Powiedz:
[rozpoczyna zdający]

□ Kiedy i z kim byłaś/eś w kinie,
□ Jaki film obejrzałaś/eś,
□ Jakie wrażenie wywarł na Tobie film.

C. Negocjowanie
Koleżanka/kolega z Drezna chce kupić dom w pobliżu jeziora:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Wyraź dezaprobatę dla jej/jego pomysłu,
□ Zaproponuj ciekawszą okolicę,
□ Przekonaj ja/jego, że masz rację.



ZESTAW 11 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Gościsz u siebie koleżankę/kolegę z Niemiec. Zapraszasz ją/jego do kina:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Powiedz jej/jemu jaki jest tytuł filmu,
□ Poinformuj ja/jego kto jest reżyserem i kto gra główne role,
□ Poinformuj ja/jego o godzinach seansów.

B. Relacjonowanie

Po kłótni z rodzicami dzwonisz do koleżanki/kolegi z Austrii. Opowiedz:
[rozpoczyna zdający]

□ Kiedy się pokłóciłaś/eś,
□ Jak doszło do konfliktu,
□ Jak się zachowałaś/eś podczas i po kłótni.

C. Negocjowanie

Twoja koleżanka/kolega z Wiednia uważa, że należy karać dzieci aresztem domowym oceny w szkole:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Wyraź dezaprobatę w stosunku do takiej opinii,
□ Przedstaw argumenty przeciwko takim reakcjom rodziców,
□ Podaj jakie powinno być, według Ciebie, prawidłowe postępowanie rodziców w takich sytuacjach.



ZESTAW 12 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie ł ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Na kursie języka niemieckiego organizator prosi, abyś odpowiedziała/ł na kilka pytań dotyczących Szwajcarii:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Poinformuj o wielkości i strukturze tego kraju,
□ Powiedz o miejscach ulubionych przez turystów,
□ Udziel informacji o językach i religii.

B. Relacjonowanie

Brałaś/eś udział w spotkaniu klasowym po latach. Dzwonisz do koleżanki/kolegi z Hannoveru. Powiedz:
[rozpoczyna zdający]

□ Kiedy i gdzie się odbyło,
□ Kto je przygotował i zorganizował,
□ Jak przebiegło to spotkanie.

C. Negocjowanie

Twoja koleżanka/kolega z Zurychu, u której spędzasz weekend przeziębiła się i źle się czujt Lekceważąc chorobę, chce abyście wybrały się na wycieczkę:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Wyraź zdziwienie takim pomysłem,
□ Przedstaw argumenty przemawiające za pozostaniem w domu,
□ Przekonaj o konieczności wizyty u lekarza.



ZESTAW 13 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Chcesz spędzić urlop w Bawarii. Dzwonisz do biura podróży. Dowiedz się o:
[rozpoczyna zdający]

□ Ofert urlopowe,
□ Terminy i ceny,
□ Atrakcje turystyczne.

B. Relacjonowanie

Znajomy/a z Hamburga chwali Twoją znajomość języka niemieckiego. Chcę dowiedzieć się jak to osiągnęłaś/osiągnąłeś. Powiedz jej/jemu:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Jak długo uczyłaś/uczyłeś się tego języka,
□ Jakimi metodami pracowalaś/łeś,
□ Opowiedz o dotychczasowych kontaktach z Niemcami.

C. Negocjowanie

Spędzasz w Bremen urlop z koleżanką/kolegą z Austrii. Koleżanka/kolega proponuje wynająć mieszkanie na peryferiach miasta:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Odrzuć jej/jego propozycję,
□ Zaproponuj wynajęcie mieszkania w innym miejscu,
□ Przekonaj ja/jego, że Twój pomysł jest lepszy.



ZESTAW 14 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Rozmawiasz z koleżanką/kolegą z Niemiec o przyszłości. Dowiedz się:
[rozpoczyna zdający]

□ Jakie są jej/jego oczekiwania związane z nauką i pracą,
□ Jakie są jej/jego plany związane z rodziną,
□ Jakie sąjej/jego marzenia o podróży.

B. Relacjonowanie

Obejrzałaś/eś w operze piękny balet. Zadzwoń i opowiedz koleżance z Niemiec:
[rozpoczyna zdający]

□ Kto tańczył główne role,
□ Jakie ważenie wywarła na Tobie muzyka,
□ Jak zachowywała się widownia.

C. Negocjowanie

Poznałaś/eś Twoją kuzynkę z koleżanką z Zurychu. Koleżanka krytykuje charakter kuzyni:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Wyraź zdziwienie jej opinią,
□ Przedstaw zalety swojej kuzynki,
□ Przekonaj ją, że masz rację.



ZESTAW 15 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Rozmawiasz z koleżanką/kolegą z Niemiec o wciąż rosnącej liczbie wypadków drogowych:
[rozpoczyna zdający]

□ Poinformuj ja/jego o częstotliwości wypadków drogowych w Polsce,
□ Podaj najczęstsze przyczyny wypadków w naszym kraju,
□ Zapytaj jaka jest sytuacja na drogach niemieckich.

B. Relacjonowanie

Bylaś/eś świadkiem napadu na bezbronną kobietę. Opowiedz koleżance/koledze z Berlina:
[rozpoczyna zdający]

□ Gdzie miało miejsce to zdarzenie,
□ Jak zachowywali się napastnicy,
□ Jak zakończył się ten napad.

C. Negocjowanie
Rozmawiasz z koleżanką/kolegą o zakładaniu rodziny. Koleżanka/kolega jest przeciwna/y zakładaniu związków małżeńskich:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Wyraź zdziwienie jej stanowiskiem,
□ Przedstaw argumenty popierające zawieranie małżeństwa,
□ Przekonaj ją, że masz rację.



ZESTAW 16 DLA ZDAJĘCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Znajoma/y z Bonn dowiedziała/ał się, że kupiłaś/eś dom. Dzwoni do Ciebie. Poinformuj ją/jego:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Gdzie dom jest położony,
□ Jaka jest jego powierzchnia,
□ Jakie są w nim pomieszczenia i jak są umeblowane.

B. Relacjonowanie

Dzwonisz do znajomej/ego z Drezna, aby jej/jemu opowiedzieć o tegorocznych Walent} Powiedz:
[rozpoczyna zdający]

□ Z kim je spędziłaś,
□ Jakie były atrakcje tego dnia,
□ Jakie prezenty otrzymałaś.

C. Negocjowanie

Twoja/twój znajoma/y z Monachium uważa, że nie powinno się podróżować z rodzicami gdy ma się 18 lat:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Wyraź zdziwienie jej/jego opinią,
□ Przedstaw argumenty przemawiające za podróżowaniem z rodzicami,
□ Przekonaj ją/jego, że masz rację.



ZESTAW 17 DLA ZDAJĘCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegra wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Jesteś na stażu w Berlinie. Chcesz umówić się na wizytę u lekarza:
[rozpoczyna zdający]

□ Ustal termin i godzinę,
□ Przedstaw swoje dolegliwości,
□ Zapytaj o dokumenty, którymi musisz dysponować.

B. Relacjonowanie

Byłaś/eś ostatnio na wernisażu w Dreźnie. Opowiedz swojej/swojemu przyjaciółce/przyjacielowi z Austrii:
[rozpoczyna zdający]

□ Gdzie i kiedy odbył się ten wernisaż,
□ Co widziaiaś/eś,
□ Jakie wrażenie wywarł na Tobie.

C. Negocjowanie

Proponujesz koleżance/koledze ze Szwajcarii wspólne spędzenie urlopu w Alpacl Koleżanka/kolega chciałaby/chciałby pojechać nad morze:
[rozpoczyna zdający]

□ Wyraź niezadowolenie z jej/jego propozycji,
□ Przedstaw zalety urlopu w górach,
□ Przekonaj ją/jego, że Twój pomysł jest lepszy.



ZESTAW 18 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Boli cię ząb. Dzwonisz do gabinetu dentystycznego:
[rozpoczyna zdający]

□ Dowiedz się o godziny przyjęć,
□ Ustal godzinę wizyty,
□ Zapytaj o koszty usługi.

B. Relacjonowanie

Podczas pobytu w Wiedniu skradziono ci dokumenty. Opowiedz koleżance/koledze z która/którym mieszkasz:
[rozpoczyna zdający]

□ Jak do tego doszło,
□ Gdzie zdarzenie miało miejsce,
□ Co zrobiłeś by je odzyskać.

C. Negocjowanie

Rozpoczynasz studia w Hamburgu. Chcesz zamieszkać w akademiku. Koleżanka/kolega z Austrii proponuje Ci abyście zamieszkały/zamieszkali razem w wynajętym mieszkaniu:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Odrzuć propozycje koleżanki/kolegi,
□ Przedstaw zalety mieszkania w akademiku,
□ Przekonaj ją/jego o słuszności Twojego pomysłu.



ZESTAW 19 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Jesteś w berlińskim teatrze:
[rozpoczyna zdający]

□ Uzyskaj informacje dotyczące repertuaru,
□ Dowiedz się o godziny i czas trwania spektakli,
□ Dowiedz się o ceny biletów i możliwość uzyskania zniżek.

B. Relacjonowanie

Opowiedz koleżance/koledze o minionych świętach Wielkanocnych:
[rozpoczyna zdający]

□ O przygotowaniach do świąt,
□ Gdzie i z kim spędziłaś/łeś święta,
□ W jaki sposób je spędziłaś/łeś.

C. Negocjowanie

Koleżanka/kolega z Wiednia proponuje wspólne obejrzenie premiery filmu:
[rozpoczyna egzaminator]

□ Odrzuć jej/jego propozycje i podaj powód,
□ Zaproponuj jej/jemu coś innego,
□ Przekonaj ją/jego, że Twój pomysł jest lepszy.



ZESTAW 20 DLA ZDAJĄCEGO

Zadanie 1 ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Zaproszona/y przez znajomych w Monachium przyjechałaś/eś spędzić u nich urlop:
[rozpoczyna zdający]

□ Zapytaj o ich całodzienny rozkład zajęć,
□ Dowiedz się o atrakcjach planowanych na czas twojego pobytu,
□ Poinformuj ich o swoich oczekiwaniach.

B. Relacjonowanie

Podczas pobytu w Berlinie poznałaś/eś miłą/łego mieszkankę/mieszkańca tego miasta. Dzwonisz do koleżanki/kolegi z Drezna i opowiadasz:
[rozpoczyna zdający]

□ W jakich okoliczno ściach ja/jego poznałaś/eś,
□ Dlaczego zrobiła/ił na tobie wrażenie,
□ Jak zakończyło się wasze spotkanie.

C. Negocjowanie

Twoja/twój koleżanka/kolega z Wiednia nie chce przyjechać do Ciebie w odwiedziny tłumacząc, że źle znosi podróż i zmianę miejsca:
[rozpoczyna zdający]

□ Wyraź niezadowolenie z jej/jego decyzji,
□ Zaproponuj znane środki pomagające znieść podróż i przedstaw dodatnie strony
zmiany miejsca,
□ Przekonaj ją/jego do wizyty przedstawiając atrakcje przygotowane na czas jej/jego pobytu.




autor: Grażyna Mikorzewska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie