Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Making a radio programme

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1527 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz lekcji języka angielskiego - role play

Temat lekcji: Making a radio programme.
Cele:
  • Kształcenie wszystkich czterech umiejętności: pisania, słuchania, czytania, mówienia.
  • Kształcenie umiejętności dokonywania syntezy i analizy faktów, selekcjonowania potrzebnych informacji
  • Kształcenie umiejętności współpracy w grupie
Materiał leksykalny: utrwalenie znanych konstrukcji leksykalno - gramatycznych

Pomoce dydaktyczne: magnetofon, mikrofon, artykuły z gazet, kolorowe czasopisma.

Przebieg lekcji (materiał przewidziany na dwie godziny lekcyjne):

Część wprowadzająca:
     Lekcję rozpoczynamy od poinformowania uczniów, że na dzisiejszej lekcji uczniowie zajmą się tworzeniem programu radiowego. Pytamy uczniów, co ich, zdaniem, powinno się znaleźć w dobrym programie radiowym. Zapisujemy ich sugestie na tablicy. Dzielimy uczniów na kilka grup, każda z grup jest odpowiedzialna za wyznaczoną im część programu, np:
  • Prowadzący program – 2 osoby
  • Pierwszy wywiad – 3 osoby
  • Wiadomości z kraju i zagranicy – 2 osoby
  • Reklamówki – 3 osoby
  • Wiadomości, np. sportowe – 2 osoby
  • Prognoza pogody- 2 osoby
  • Krótki skecz – 2 osoby
      (Jeśli jest taka możliwość, kilka uczniów zajmuje się selekcjonowaniem i nagrywaniem muzyki).
     Mówimy uczniom, że rezultatem ich pracy powinien być program radiowy trwający od 10 do 15 minut, składający się z krótkich wywiadów, komentarzy, wiadomości, przerywany reklamami (muzyką).
     Prezentacja nowego materiału: Uczniowie przeglądają artykuły z gazet, informacje na temat pogody, reklamówki, żeby znaleźć ciekawe pomysły na swoją część programu.
     Praca nad nowym materiałem: Uczniowie pracują w grupach nad wyznaczonymi im zadaniami, np. osoby przeprowadzające wywiad zapisują pytania, które chcą zadać, prowadzący program pracują nad zapowiedziami do każdej z części programu, osoby zajmujące się prognoza pogody formułują notatkę o pogodzie, itd.
     Ćwiczenia utrwalające nowy materiał: Każda z grup prezentuje swoją część programu. Robimy ostatnie poprawki. Ustalamy kolejność, w jakiej będziemy nagrywać kolejne części programu. Nagrywamy.
     Podsumowanie lekcji: Słuchamy nagranego programu. Pytamy uczniów, co sprawiło im największą trudność, jaka część programu była najciekawsza, co by ewentualnie poprawili.

Mirosława Kaczkowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie