Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan pracy na listopad - przedszkole

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7270 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to plan pracy edukacyjnej przedszkola dla dzieci trzyletnich .Tematyka :
I - DOOKOŁA JESIEŃ
II - JESIENNE SPOTKANIA Z JEŻEM
III - ZABAWY Z RUDĄ WIEWIÓRECZKĄ
IV - ZA OKNAMI SZARO I ZIMNO

I Tydzień
     "Jesienny spacer" rozmowa z dziećmi na temat przyrody jesienią, niższą temperaturę powietrza i ludzi ubranych odpowiednio do warunków atmosferycznych ,zjawiska opadania liści, wyglądu drzew. Spacer po terenie ogrodu przedszkolnego.
Dziecko:

  • uważnie słucha opowiadania
  • powtarza nazwy kolorów liści
  • wykona ćwiczenia oddechowe
  • realizuje głoski ssss, szszsz w ćwiczeniach ortofonicznych
  • ilustruje ruchem piosenkę "Ola i liście"
  • ustawi się w parze
  • przestrzega zasady nie oddalania się od grupy
" Liście" – wprowadzenie wiersza do nauki " Liście", zabawy rytmiczne. Wysłuchanie utworu recytowanego przez n – lkę; wykorzystanie ilustracji oraz podkładu muzycznego dla podkreślenia piękna jesiennego krajobrazu; próba powtarzania wiersza; doskonalenie pamięci dziecka.
Dziecko:
  • wysłucha wiersza recytowanego przez N.
  • powtórzy krótki fragment wiersza
  • ilustruje ruchem treść piosenki "Ola i liście"
  • rozpoznaje dźwięk bębenka, tamburina
  • reaguje na polecenia N.
  • reaguje ruchem na kontrasty dynamiczne- bardzo cicho i bardzo głośno
" Muchomorek" – zabawy muzyczno- plastyczne.
Dziecko:
  • naklei elementy na karton
  • wysłucha piosenki Muchomorek w wykonaniu starszaków
  • powtórzy nazwy grzybów : borowik, kurka,...
  • wie, że muchomor jest grzybem trującym
  • wyrobi plastelinę, uformuje kulę, ugniecie ją naklei na sylwetę muchomora kropki z plasteliny
II tydzień
     "Wycieczka do lasu"- opowieść ruchowa z wykorzystaniem podkładu muzycznego,zapoznanie dzieci ze środowiskiem w jakim mieszka jeż, ukazywanie ciekawostek z życia zwierząt leśnych
Dziecko:
  • uważnie słucha opowiadania
  • naśladuje ruchy zwierząt: jeż, niedźwiedź, wiewiórka
  • sprawnie ustawi się w parze
  • powtórzy krótki fragment wiersza "Liście"
  • wysłucha piosenki" "Szukam grzybka borowika"
  • ułoży z 2-3 elementów sylwetę grzyba/ jeża
" Mój przyjaciel jeż – zabawy plastyczno-ruchowe zapoznanie dzieci z trybem życia jeża, jego budową: krótkie nóżki, długi ryjek, kolce oraz ulubione przysmaki – owady i mleko;
Dziecko:
  • wysłucha recytacji wiersza " Jeżowa rodzinka"
  • zna wygląd postaci jeża
  • wymieni / powtórzy przysmaki jeża
  • uczestniczy w zabawie z piosenką "A w ogrodzie jeżyk śpi"
  • naklei plastelinę na sylwetę jeża
  • połączy igły sosnowe z plasteliną
" Kasztanowy świat "- zabawy dydaktyczne
Dziecko:
  • uważnie słucha poleceń N.
  • segreguje tworzywo przyrodnicze do koszy: liście, kasztany, żołędzie
  • powtarza nazwy liczebników 1-4
  • stosuje pojęcia na, pod
  • powtarza nazwy wkładanych do kosza przedmiotów
  • ilustruje ruchem melodię " Kasztankowa gra"
" Wędrówki jeża"- zabawy muzyczno- plastyczne zabawa ortofoniczna , doskonalenie sprawności manualnej.
Dziecko:
  • słucha piosenki śpiewanej przez n-lkę "A w ogrodzie jeżyk śpi"
  • zna zwyczaj zasypiania jeża na zimę
  • powtarza słowa i zgłoski: idzie jeż – groźny zwierz, tup – tup, fu – fu
  • powtarza krótki fragment piosenki
  • uczestniczy w zabawie z piosenką "j.w."
  • dorysuje kredką świecową do sylwety jeża kolce
III tydzień
"Ruda wiewióreczka" rozmowa z dziećmi na temat wyglądu i zwyczajów wiewiórki -/robienie zapasów na zimę, zmiana futra, przygotowanie dziupli/ inspirowana piosenką i ilustracją.
Dziecko:
  • uważnie słucha opowiadania
  • powtarza nazwę wiewiórka
  • wskaże na kartonie spośród innych, kolor futra wiewiórki
  • ilustruje ruchem piosenkę "Ruda wiewióreczka"
  • wykona ćwiczenia oddechowe
  • uczestniczy w opowieści ruchowej " Spacer po lesie"
"Spotkanie z wiewiórką" – zabawy słownikowo- muzyczne
Dziecko;
  • rozpozna postaci wiewiórki spośród innych zwierząt
  • przywita się z wiewiórką
  • zaprosi wiewiórkę do zabawy
  • wykona ćwicz.ortof. na zgłoskach kic, hyc, skik
  • reaguje na polecenia i sygnał wzrokowy
  • reaguje ruchem na zmiany tempa: szybko-wolno
  • dorysuje wąsy wiewiórce, orzechy, wypełni kolorem orzechy- malowanie palcem
" Z wizytą u wiewiórki" – zabawy dydaktyczne
Dziecko:
  • wysłucha piosenki " Ruda wiewióreczka"
  • powtórzy formy grzecznościowe
  • segreguje orzechy, żołędzie i kasztany
  • wskaże i powtórzy nazwy określeń: mało-dużo
  • wskaże kolejne elementy szeregu
  • powtórzy nazwy liczebników 1- 4
" Wesołe zabawy z wiewiórką " – cykl zabaw spojonych wspólną fabułą
Dziecko:
  • reaguje na polecenia N
  • słucha piosenki " Ruda wiewióreczka’- śpiewa refren
  • uczestniczy w opowieści ruchowej " Spacer po lesie"
  • wysłucha recytacji wiersza
  • zna pojęcie"para" - dorysuje po jednym elemencie na karcie pracy – do pary /orzech, kasztan/
" Wiewiórki do dziupli"" – zabawy muzyczno- plastyczne.
Dziecko:
  • słucha polecenia
  • ustawi się w parze z kolegą
  • reaguje ruchem na tempo melodii
  • zaśpiewa indywid. fragment piosenki " Ruda wiewióreczka"
  • maszeruje rytmicznie po kole, biegnie na palcach
  • naklei skrawki kol. papieru w konturze sylwety wiewiórki
IV tydzień
"Listopadowy spacer po parku"- spacer w pobliżu przedszkola- obserwowanie zmian przyrodniczych w otoczeniu, poznawanie i dostrzeganie wizualnych zmian: szare niebo, duże chmury, wiejący wiatr; uświadomienie dzieciom konieczności ciepłego ubierania się, wycierania obuwia przed wejściem do budynku
Dziecko:
  • ustawi się w parze
  • nazywa/powtarza nazwy części ubioru
  • kieruje uwagę na zjawiska przyrodnicze wskazywane przez N
  • wykona ćwiczenia oddechowe
  • realizuje głoski ssss, szszsz w ćwiczeniach ortofonicznych
  • przestrzega zasady nie oddalania się od grupy
" Pada deszcz"- zabawy muzyczno ruchowe
Dziecko:
  • słucha piosenki " Pada deszcz’
  • ilustruje ruchem treść piosenki
  • naśladuje deszcz o różnym nasileniu uderzeniami palcami o bębenek, dywan,stolik
  • słucha zagadek dźwiękowych
  • rozróżnia odgłosy
  • wskazuje źródło dźwięku
" Kolorowe parasole" – zabawy dydaktyczne
Dziecko:
  • śpiewa piosenkę " Pada deszcz"
  • ilustruje ruchem treść
  • śpiewa cicho- głośno
  • wymieni / powtórzy nazwy kolorów parasoli
  • policzy kolejno krople deszczu / karta pracy/, dorysuje krople deszczu
  • określi ilość kropli z użyciem pojęć: dużo, mało
  • stosuje określenia położenia na , pod
"Rozmowy z Listopadem" – cykl zabaw spojonych wspólną fabułą
Dziecko:
  • wysłucha piosenki " Pan Listopad"
  • głośno powie i wyklaszcze rytm nazwy m-ca LISTOPAD
  • uczestniczy w opowieści ruchowej " Deszczowa przygoda"
  • naśladuje deszcz o różnym nasileniu uderzeniami palcami o bębenek ,stolik
  • zaśpiewa piosenkę " Pada deszcz"
  • rozprowadzi klej na rewersie elem dek.
"Deszczowa muzyka" – zabawy muzyczno- plastyczne
Dziecko:
  • naklei elementy dek. na sylwetę parasola
  • śpiewa indyw. fragment piosenki "Pada deszcz"
  • słucha fragm. Muzyki Vivaldiego- Jesień
  • dowolnie interpretuje ją ruchem
  • rozprowadzi farbę na powierzchni kartki- techniką mokre na mokre
  • obserwuje zachowanie się barw
     Utrwalanie potrzeby zgłaszania potrzeb fizjologicznych, korzystania z urządzeń sanitarnych, ściąganie i podciąganie ubioru.
Utrwalanie kolejności zachowań w łazience, etapów mycia rak, dokładnego wycierania we własny ręcznik Utrwalanie dokładnego wydmuchiwania nosa, umiejętnego korzystania z husteczki higienicznej.
Zestaw ćwiczeń porannych nr 1 wg I. Wlaźnik; nr 7 i 8 wg H. Trawińska str. 39;Zestaw ćwiczeń ruchowych nr 4 wg H. Trawińskiej str. 41.
Zabawy i ćwiczenia ruchowe wg B.Formy : Plany.. / 12 Zabawa integracyjna " Podaj piłkę"" – prezentacja swojego imienia, budowanie wzajemnego zaufania, utrwalenie imion dzieci;
Zabawa z ped zabawy " Orzeszki", " Imię i gest"
Zabawy ruchowe z elementami : skłonu "Zbieramy orzechy" , biegu "Wirujące liście" czworakowania"Jeże do norki" elementami toczenia "Jeże toczą jabłka" , elementem skoku " Wiewiórki"
Zabawa kołowa "Stary niedźwiedź", "Koło", Balonik
Zabawy ruchowe ze śpiewem : Dwie iskierki małe, Gwiazdeczki , Pajacyk ,
Zabawy rytmiczne przy muzyce: skoki pajaca, chód na piętach; reagowanie na przerwę w muzyce i podskoki w parach;
"Kolczasty jeż" zabawa rytmiczno-ruchowa; chodzenie na czworakach, unoszenie głowy do góry, na głośny akcent w muzyce – zwijanie się w kłębek, tupanie, klaskanie;
"Idzie jeż" zabawa rytmiczno ruchowa:rytmiczne wyklaskiwanie i wystukiwanie (wg metody M. Bogdanowicz); wyraźne wypowiadanie i śpiewanie powtarzających się słów;
"Kropelki deszczu" - zabawa rytmiczno – ruchowa ; naśladowanie kropel deszczu poprzez zabawy paluszkowe: w powietrzu, na kolanach, na plecach kolegi (usprawnianie ruchu palców);
"Wiewiórki do dziupli";zabawa ruchowo - naśladowcza z wykorzystaniem krążków
"Jesienny liść" zabawa ruchowa – naśladowanie ruchem i gestem spadających liści;
"Drżący listek" – ćwiczenia oddechowe ,dmuchanie na listek – korekta prawidłowego oddechu: wdech nosem, wydech ustami;
"Wędrówka jeża" zabawa ortofoniczna na słowach i zgłoskach: idzie jeż – groźny zwierz, tup – tup, fu – fu,
"Ruda wiewióreczka" zabawa ortofoniczna na zgłoskach: hop – hop, skik – skik, hyc – hyc;
" Deszcz" - zabawa ortofoniczna na zgłoskach: chlap, chlup, plusk, szur, ciur, kap
" Wiatr" zabawa ortofoniczna na zgłoskach szsz – różne natężenie siły głosu
Ćwiczenia usprawniające mięsnie narządów mowy: Całusek, Słoneczko Piesek /7
Ćwiczenia z KE- wprowadzenie codziennych ćwiczeń naprzemiennych; aktywizowanie półkul mózgowych do równoczesnej pracy.
Wprowadzenie imion do globalnego czytania- inicjacja

Opracowała : Zdzisława Berdys

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie