Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Audycje Muzyczne klasa V

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7287 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Test sprawdzajacy jakość nauczania przedmiotu audycje muzyczne w klasie V.

BADANIE JAKOŚCI NAUCZANIA
AUDYCJE MUZYCZNE – KLASA V

1. Która z podanych definicji ukazuje budowę okresową, a która ewolucyjną zasadę kształtowania
a)………………………...........................polega na rozwijaniu 1 lub kilku motywów przekształcanych melodycznie i rytmicznie przez cały utwór
b)…………………..............................................składa się z 2 zdań: poprzednika i następnika. Zdania składają się z fraz, a frazy z motywów

3. Andante i moderato to tempo
a) szybkie b) wolne c) umiarkowane

4. Wolne tempa określa się za pomocą następujących oznaczeń
a) allegro, presto, vivace b) adagio, lento, largo

4. Crescendo i diminuendo, forte i piano to zjawiska dotyczące:
a) dynamiki b) kolorystyki c) artykulacji

5. Nazwij grupy instrumentów odpowiednimi nazwami np. perkusyjne , strunowe szarpane, strunowe smyczkowe, dęte drewniane, dęte blaszane
a)skrzypce, altówka, wiolonczela, kontrabas…………………………………………
b)bęben, talerze, tamburyn, kastaniety……………………………………………..
c)kotły, ksylofon, dzwony, wibrafon……………………………
d)harfa, gitara………………………………………………………
e)trąbka, puzon, róg, tuba………………………………...................
f)flet, klarnet, obój,fagot……………………………………………

6. Solowy śpiew o charakterze popisu wyrażający uczucia bohatera opery to:
a) aria b) recytatyw

7. W tym roku obchodzimy:
a) 80 rocznicę urodzin Marii Callas b) 60 rocznicę śmierci c) 80 rocznicę śmierci

8. W jakich latach żył J. Kurczewski:
a) 1930-1995 b) 1924-1980 c) 1924-1995

9. Kto napisał Missa Pappae Marcelli:
a) Orlando di Lasso b) G. P. da Palestrina c) J. de Pres

10. Najwybitniejszym polskim kompozytorem średniowiecznym jest:
a) Mikołaj z Radomia b) Piotr z Grudziądza c) Wacław z Szamotuł

11. W którym roku Jerzy Kurczewski założył Poznańską Szkołę Chóralną:
a) 1953 b) 1957 c) 1956

12. Toccata i fuga d-moll J.S. Bacha jest przykładem muzyki:
a) monofonicznej b) homofonicznej c) polifonicznej

13. Najstarszą polską pieśnią religijną pochodzącą z XIII wieku jest:
a) Breve regnum b) Gaude Mater Polonia c) Bogurodzica

14. Napisz z jakich tańców składała się suita barokowa
…………………………………………………………………………………..

15. Uzupełnij poniższe definicje następującymi wyrazami: monofonia, homofonia, polifonia
a)…………………………to faktura, w której głównej melodii towarzyszy akompaniament harmoniczny
b)……………………………to faktura 1 głosowa bez żadnego akompaniamentu
c)……………………………to faktura, w której następuje równoczesne prowadzenie 2 lub więcej samodzielnych linii melodycznych

16. Z podanych form podkreśl formy polifoniczne
a) opera, toccata, polonez c) fuga, symfonia, nokturn
b) pieśń, kanon, etiuda d) mazurek, inwencja, sonata

17. Jakie to formy muzyczne np. allegro sonatowe, rondo, wariacje
a)……………………............................ to utwór składający się z tematu i jego opracowań
b)……………………........................... to utwór w którym stale powtarzająca się melodia (refren) jest przeplatana kupletem lub łącznikiem
c) .........……………………..to utwór składający się z ekspozycji, przetworzenia i repryzy.

18. Madrygał i chanson to świeckie formy charakterystyczne dla:
a) renesansu b) średniowiecza c) baroku

19. Charakterystycznymi formami religijnymi w okresie renesansu są:
a) pasja i oratorium b) motet i msza c) kantata i dramat liturgiczny

20. Chorał gregoriański rozwijał się w :
a) średniowieczu b) renesansie c) starożytności

21. Obrazki z wystawy M. Musorgskiego i Suita Peer Gynt E. Griega to przykłady muzyki:
a) programowej b) absolutnej

22. Przyporządkuj kompozytorów do poszczególnych epok (średniowiecze, renesans, barok, klasycyzm, romantyzm, współczesność)
a) Mikołaj z Radomia, G. Dufay, G. Machaut ………………………………………………………..
b) F. Chopin, F. Schubert, A. Dworzak, …………………………………………………………..
c) Wacław z Szamotuł, Mikołaj Gomółka, Orlando di Lasso, G. Palestrina……………..............
d) J.S.Bach, G.F. Haendel, A.Vivaldi, A. Corelli…………………………………………………
e) W. Lutosławski, K. Penderecki, A. Koszewski, ……………………………………………….
f) L. van Beethoven, W. A. Mozart, J. Haydn…………………………………………………….

23. Muzyka instrumentalna, która zawiera treści pozamuzyczne, opisuje przyrodę lub zainspirowana jest dziełem literackim lub malarskim to:
a)muzyka absolutna
b)muzyka programowa

24. Symfonia g-moll W. A. Mozarta to przykład muzyki:
a) programowej b) absolutnej

25. Który z kompozytorów stworzył podstawowe rodzaje pieśni:
a) F. Mendelssohn b) F. Schubert c) R. Schumann

26. Który z polskich kompozytorów napisał Śpiewniki Domowe – 12 tomów pieśni
a) H. Wieniawski b) S. Moniuszko c) F. Chopin

27. Król Olch to :
a) pieśń zwrotkowa b) ballada c) pieśń zwrotkowo-wariacyjna

28. Pieśń to:
a) utwór instrumentalny na orkiestrę b) utwór wokalny z towarzyszeniem instrumentalnym
29. Eine kleine Nachtmusic Mozarta – wieczorna pieśń miłosna śpiewana na wolnym powietrzu to:
a) suita b) serenada c) symfonia

30. Pieśń, która posiada takie samo opracowanie muzyczne w każdej zwrotce to:
a) zwrotkowa b) zwrotkowo-wariacyjna c) pieśń przekomponowana

31. Pieśń, która w każdej zwrotce ma inne opracowanie muzyczne to:
a) pieśń zwrotkowo-wariacyjna b) pieśń przekomponowana c) pieśń deklamacyjna

32. Która forma jest charakterystyczna dla liryki instrumentalnej w romantyzmie:
a) wariacje b) aba c) rondo

33. Utwór wokalno-instrumentalny z akcją sceniczną to:
a) symfonia b) opera c) pieśń

34. Co poprzedza spektakl operowy
a) uwertura b) intermezzo

35. Opera buffa to:
a) opera poważna b) opera komiczna

36. Aria i recytatyw to:
a) instrumentalne partie solowe
b) wokalne partie solowe

37. Muzyczna deklamacja tekstu informująca o przebiegu akcji to:
a) aria b) recytatyw



OPRACOWAŁA
KATARZYNA KUZARA

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie