Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Cechy mazura na przykładzie piosenki - Rzeka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 781 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Chciałam podzielić się własnym pomysłaem na opracowanie lekcji muzyki dla klasy piątej. Uważam że lekcja jest ciekawa i interesująca. Z lekcji tej uczniowie dowiadują się jakie są podstawowe cechy mazura. Potrafią rozpoznać mazura wśród innych polskich tańców narodowych.

Konspekt lekcji muzyki dla klasy V

Cechy Mazura na przykładzie piosenki pt. :”Rzeka”


1. Główne zagadnienia zajęć:
• Zapoznanie dzieci z tekstem i melodią piosenki
• Zapoznanie z cechami mazura – polskiego tańca narodowego
• Zaprezentowanie utworu: Mazurek z opery „Halka” – St. Moniuszki
• Zapoznanie ze znakami dynamicznymi występującymi w piosence.

2. Cele operacyjne:
(Po zakończeniu uczeń powinien)
• Wymienić polskie tańce narodowe
• Wymienić podstawowe cechy mazura
• Wytłumaczyć znaczenie dynamiki w piosence
• Zaśpiewać piosenkę „Rzeka” poprawnie pod względem dynamicznym

3. Środki dydaktyczne:
- Podręcznik do muzyki klasy V
- pianino
- odtwarzacz CD
- nagranie utworu: Mazurek z opery „Halka” – St. Moniuszki

Przebieg lekcji

1. Czynności wstępne, przygotowanie do lekcji.
2. Muzyczne powitanie
3. Ćwiczenia:
- głosowe:
• emisyjne
• dykcyjne
- rytmiczne
4. Powtórzenie uprzednio nauczonej piosenki
5. Podanie tematu lekcji, uświadomienie celów i zadań lekcji
6. Odśpiewanie piosenki przez nauczyciela
7. Nauka piosenki za pomocą nut
8. Analiza piosenki
• muzyczna
• tekstowa
9. Zapoznanie uczniów z cechami mazura
- metrum ¾,
- żywe tempo
- zmienność akcentów
10. Percepcja utworu: Mazurek z opery „Halka” – St. Moniuszki
11. Opisanie charakteru wysłuchanego utworu przez uczniów wspólne dzielenie się wrażeniami
12. Zapoznanie uczniów ze znakami dynamicznymi występującymi w piosence:
mf (mezzoforte) - średnio głośno
(decrescendo) – coraz ciszej
rit (ritenuto) - zwalniając

13.Prawidłowe wykonanie piosenki pod względem dynamicznym
14. Śpiewanie piosenki w grupach, w rzędach, indywidualnie
15. Podsumowanie lekcji
16. Muzyczne pożegnanie

Opracowała: Katarzyna Szczap

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie