Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz zajęcia w konwencji pedagogiki zabawy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3755 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Pedagogika zabawy to nie tyle samodzielna dyscyplina naukowa, co raczej metodyka pracy z grupą, oparta przede wszystkim na przeżyciu angażującym zarówno uczestników szkoleń jak również prowadzącego grupę animatora.
Najtrafniej i najkrócej charakteryzują ją słowa Konfucjusza, które brzmią:


Pokaż mi, a zapomnę,
Powiedz, a zapamiętam,
Pozwól wziąć udział,
A zrozumiem

Pedagogika zabawy wyrosła na gruncie filozofii humanistycznej. Jej siłą przewodnia jest wiara w człowieka, jego dobroć i potencjalne możliwości.
Główne cele pedagogiki zabawy to harmonijny i wszechstronny rozwój jednostki funkcjonującej w ramach określonej grupy, a także pomoc w odkrywaniu jej najlepszych cech.
Ich realizacja następuje w oparciu o stosowanie szeroko rozumianych metod zabawowych, często bardzo przyjemnych w odbiorze, a jednak nie pozbawionych głębszej refleksji.
Zalety pedagogiki zabawy, wdrożone do praktyki dnia codziennego, oddziałują nie tylko na jakość wykonywanej pracy, w wielu przypadkach przynoszą duża satysfakcję nie tylko nauczycielom, ale również dzieciom.

Grupa: 6-latki
Temat: W świecie kobiet

Przebieg zajęcia:

I. Metody wstępne, powitanie
1. „Mini wizytówka” – każda osoba wykonuje mini wizytówkę (na sylwecie kwiatka). Wpisuje na niej swoje imię i przyklej na sobie w widocznym miejscu.
Cel: Podkreślenie ważności każdej z osób, sposób na poznanie się
2. „Iskierka” – powitanie w kręgu. Przy zapalonej świecy wszyscy chwytają się za ręce i przekazują „iskierkę” przez uściśnięcie ręki sąsiada po lewej stronie.
Cel: Przełamanie onieśmielenia
3. Zacieśnienie kręgu – witanie uczestników przez prowadzącą. Każdy kto czuję się powitany robi krok do przodu np.: witam wszystkich chłopców
witam wszystkie dziewczynki i panie
witam wszystkich, których imię rozpoczyna się głoską A, M, K, itp.
4. „Korowód kwiatów” – uczestnicy pozostają w kręgu. Prowadząca wchodzi do wewnątrz w takt skandowanego przez grupę imienia. Następnie wskazuje kolejną osobę (przez dotknięcie różą), która podchodzi do niej, kładzie je ręce na ramiona i wypowiada swoje imię.
Cel: sposób na poznanie imion.
II. Część właściwa
5. „Marzenia” – wszyscy siadają w kręgu, podają sobie ręce, zamykają oczy i marzą np.
o cudownej podróży
Cel: rozwijanie wyobraźni
6. „Samolot” – zabawa integracyjna KLANZA
Cel: wyrażanie własnych emocji poprzez ruch i zabawę
7. „Kobieta w pracy” – uczestnicy podzieleni na 3 grupy według kolorów wizytówek. Dopasowują do sylwet pań pracujących w różnych zawodach przedmioty potrzebne im w pracy
Cel: rozwijanie spostrzegawczości, umiejętności kojarzenia, umiejętności przyporządkowywania napisów do odpowiednich ilustracji.
8. „Teefilat” – taniec integracyjny KLANZA
Cel: integrowanie się z grupą
9. „Łańcuch skojarzeń” – tworzenie skojarzeń związanych z kobietą (kosmetyczka... suknia...korale...)
Cel: wymiana myśli, doskonalenie umiejętności kojarzenia
10. „Koralik - koral” _ tworzenie zgrubień do wyrazów: koralik, dziewczynka, torebka itp.
Cel: ćwiczenie koncentracji uwagi, umiejętność kojarzenia
11. „Carnevalito” – tanie integracyjny KLANZA
Cel: oddziaływanie ożywcze na grupę
12. „Bukiet kwiatów” – przeliczanie kwiatów w wazonach, dobór odpowiedniej cyfry
Cel: doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 10, rozwijanie umiejętności odczytywania cyfr, oznaczających liczby
13. „Zwariowane wycieraczki” – zabawa relaksacyjna KLANZA
Cel: rozwijanie wiary we własne możliwości, integracja z grupą
14. „Kobieta zagadka” – uczestnicy podzielenie na 3 grupy. Każda grupa wykonuje na papierze pakunkowym sylwetkę kobiety („kura domowa”, „wamp”, „kobieta biznesu”)
Cel: umiejętne współdziałanie w grupie, rozwijanie inwencji twórczej
15. „Życzenia dla kobiet” – śpiewanie piosenki „słoneczne życzenie”, indywidualna recytacja krótkich wierszyków dla pań
16. „Het Carillon” (taniec krasnoludków) – taniec integracyjny KLANZA
Cel: oddziaływanie ożywcze na grupę
17. „Kwiaty dla kobiet lizaki dla dziewczynek” – wręczenie paniom własnoręcznie zrobionych kwiatów oraz poczęstowanie dziewczynek lizakiem
III. Zakończenie, pożegnanie
18. „Zajęcia skończone” – zabawa integracyjna KLANZA
Cel : zabawa rozluźniająca
19. „Down by the sally gardens” – taniec integracyjny KLANZA
Cel: integrowanie się z grupą, wyciszenie

Opracowała: mgr Irena Mierzwa

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie