Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Podyplomowe Studium Dla Menedżerów Motoryzacji

SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA - Polska Izba Motoryzacji

ul. Grażyny 13/15, 02-548 Warszawa
telefon: (0-22) 845 01 40, 646 08 18; faks: (0-22) 845 25 73
www:   http://www.sgh.waw.ple-mail:   zborowska@pim.org.pl


Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1782 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

Studium jest współorganizowane przez SGH oraz Polską Izbę Motoryzacji.



» Bieżące edycje
  • Edycja II - nabór został zakończony; edycja została uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2005/2006 (zajęcia rozpoczęły się w październiku 2005 r.). Zapisy przyjmowane były od maja 2005 r.
  • Edycja III - edycja zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczną się w październiku 2006 r.). Zapisy przyjmowane będą od maja 2006 r.

Poniższe informacje dotyczą edycji II.

» Czesne

Opłata za całość studiów wynosi 7 000 zł (firmy - wpłata jednorazowa; osoby fizyczne - możliwość wpłaty w dwóch ratach: I rata w wysokości 4 500 zł - płatna do 15 sierpnia 2005 r., II rata w wysokości 2 500 zł - płatna do 15 lutego 2006 r.). W przypadku, gdy firma płacąca za swojego pracownika pokryje tylko część czesnego, osoba zainteresowana musi dopłacić brakującą część.

Czesne obejmuje koszty materiałów dydaktycznych i literatury specjalistycznej, a także koszt wydania świadectwa ukończenia studium.

Czesne (lub jego ratę) należy wpłacić na konto:
ING Bank Śląski S.A. O/Warszawa
80 1050 1054 1000 0022 7608 7398
(w przypadku wpłaty w ratach prosimy o dopisanie "I rata" lub "II rata").

» Tryb naboru

Rekrutacja kandydatów na studia jest otwarta i odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń (wniesienie opłaty za studia oraz złożenie w sekretariacie kompletu wymaganych dokumentów jest równoznaczne z przyjęciem).

Wymagane dokumenty:
» Cel studium

Celem studium jest przygotowanie słuchaczy do profesjonalnego i aktywnego uczestnictwa w zarządzaniu przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji globalnej. Poza wiedzą o polskim prawie, instytucjach, otoczeniu branżowym i makroekonomicznym, polskim działaczom gospodarczym potrzebna jest umiejętność analizy rynku w wymiarze globalnym i europejskim, umiejętność nawiązywania kontaktów i negocjowania umów z partnerami zagranicznymi, opracowywania strategii konkurencji i strategii marketingowej w wymiarze europejskim. Konieczna jest też umiejętność poruszania się po europejskim rynku finansowym oraz korzystania z funduszy strukturalnych Unii.

Ukończenie studium zapewnia:
  1. zdobycie i udoskonalenie praktycznych umiejętności w zakresie m.in. zarządzania strategicznego, konstruowania biznesplanu, tworzenia planów marketingowych, zarządzania projektami, planowania własnego czasu i profesjonalnego prowadzenia negocjacji handlowych,
  2. zdobycie prestiżowego świadectwa ukończenia studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej,
  3. wejście do elity menedżerów motoryzacji w Polsce.
» Adresaci

Studium przeznaczone są dla osób zajmujących się zarządzaniem lub przygotowujących się do zarządzania firmą motoryzacyjną (stacją dealerską, stacją serwisową, firmami produkcyjnymi i dystrybucyjnymi), a więc prezesów firm, właścicieli i dyrektorów, głównych księgowych, a także kierowników funkcjonalnych i specjalistów. Program został przygotowany w taki sposób, aby wyjść naprzeciw potrzebom osób na stanowiskach kierowniczych, zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach.

» Program studium

Blok I. Problemy polskiej motoryzacji (8 godzin)

Blok II. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa w branży motoryzacyjnej (16 godzin)
  • Analiza branży motoryzacyjnej i jej wybranych sektorów w wymiarze globalnym, europejskim i krajowym
  • Analiza struktury i dynamiki konkurencji oraz strategii poszczególnych konkurentów
  • Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
  • Pozycja strategiczna przedsiębiorstwa i jego perspektywy rozwojowe
Blok III. Projektowanie strategii przedsiębiorstwa (16 godzin)
  • Zakres i sposób dywersyfikacji branżowej i terytorialnej przedsiębiorstwa
  • Określanie wiodącej przewagi konkurencyjnej i strategii konkurencji
  • Koncepcja zarządzania dostawcami
  • Analiza różnych dróg rozwoju przedsiębiorstwa i szacowanie kosztów rozwoju
  • Budowa kluczowych umiejętności firmy
Blok IV. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa (16 godzin)
  • Zarządzanie w kryzysie
  • Symptomy, przyczyny i rodzaje kryzysu w przedsiębiorstwie
  • Pozytywne i negatywne skutki kryzysu
  • Działania antykryzysowe
  • Monitorowanie zarządzania
  • Kontroling strategiczny
  • Restrukturyzacja strategiczna - zasady, procedura, ograniczenia
  • Outsourcing jako skuteczna technika restrukturyzacyjna i sposób zdobywania przewag konkurencyjnych
Blok V. Strategia marketingowa przedsiębiorstwa (16 godzin)
  • Plan marketingowy w systemie zarządzania przedsiębiorstwem
  • Powiązanie planu strategicznego z planem marketingowym
  • Struktura planu marketingowego
  • Ustalanie celów i strategii marketingowych
  • Programowanie produktów, kanałów dystrybucji, cen i metod promocji
Blok VI. Zarządzanie finansami według standardów Unii Europejskiej (24 godziny)
  • Analiza sytuacji finansowej przedsiębiorstwa i ryzyka związanego z prowadzoną działalnością
  • Kapitał własny i obcy, pozyskiwanie kapitału obcego, koszt i struktura kapitału, efekt dźwigni finansowej
  • Zarządzanie kapitałem obrotowym
  • Informacja kosztowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  • Polityka bilansowa w przedsiębiorstwie, sprawozdawczość finansowa i jej znaczenie w zarządzaniu, sprawozdawczość finansowa grup kapitałowych - bilans skonsolidowany
  • Możliwości pozyskiwania funduszy strukturalnych
  • Budżetowanie w zarządzaniu firmą motoryzacyjną
Blok VII. Opracowanie i analiza biznesplanu (8 godzin)
  • Tworzenie i ocena biznes planu i projektów inwestycyjnych według standardów europejskich
  • Adresaci biznes planu
  • Wykonawcy biznes planu
  • Zawartość biznes planu
  • Ograniczenia biznes planu
  • Planowanie przygotowania biznes planu
  • Funkcje biznes planu
  • Techniki przygotowywania podstawowych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek wyników, przepływy pieniężne)
Blok VIII. Zarządzanie procesami biznesowymi (8 godzin)
  • Zarządzanie operacyjne
  • Podejście procesowe w zarządzaniu
  • Analiza i usprawnianie procesów biznesowych
  • Projektowanie i usprawnianie struktur i procedur organizacyjnych
  • Nowoczesne narzędzia realizacji i kontroli strategii
Blok IX. Zarządzanie projektami (16 godzin)
  • Zasady tworzenia i realizacji projektów
  • Podstawowe techniki zarządzania projektami
  • Typowe projekty w branży motoryzacyjnej
Blok X. Zarządzanie zasobami ludzkimi (16 godzin)
  • Zasady i narzędzia polityki kadrowej w przedsiębiorstwie
  • Tworzenie klimatu zmian
  • Cechy osobowości i umiejętności menedżera
  • Kierowanie ludźmi, techniki i style kierowania
  • Zasady budowania systemów motywacyjnych, planowanie karier zawodowych pracowników, system ocen okresowych, szkolenie pracowników i zasady awansowania
  • Metody badania i wartościowania pracy
  • Negocjacje nastawione na współpracę: handlowe i wewnątrzorganizacyjne
  • Sposoby nawiązywania kontaktów handlowych
  • Cechy i umiejętności dobrego handlowca
  • Techniki sprzedaży, PR, CRM - metoda skutecznego zarządzania relacjami z klientami
Blok XI. Zarządzanie logistyczne (16 godzin)
  • Wprowadzenie do logistyki i menedżerskich decyzji logistycznych
  • Koncepcja obsługi klienta
  • Zagadnienia transportowe
  • Utrzymywanie i kontrola zapasów
  • Ekonomiczna wielkość zamówienia
  • Decyzje logistyczne dotyczące składów
  • Lokalizacja zakładów produkcyjnych i składów
  • Praktyczne problemy związane z logistyczną obsługą klientów
  • Sprawdzian logistycznej obsługi klienta w przedsiębiorstwie
  • Zintegrowane łańcuchy dostaw
  • Zarządzanie flotami
Program studium obejmuje łącznie 168 godzin zajęć dydaktycznych.

Większość zajęć prowadzona jest metodą warsztatową. Słuchacze w małych grupach będą prowadzili prace analityczne i projektowe w oparciu o materiały dotyczące światowego, europejskiego i polskiego rynku motoryzacyjnego.

» Organizacja studium

Studium trwa 2 semestry i jest uruchamiane w semestrze zimowym. Zajęcia rozpoczynają się w październiku danego roku, a kończą w czerwcu następnego roku. Zapisy przyjmowane są od maja tego roku, w którym ma zostać uruchomiona dana edycja studium.

Zajęcia będą odbywały się w formie dwudniowych sesji (sobota, niedziela), raz lub dwa razy w miesiącu oraz jednej sesji poświęconej obronom prac dyplomowych.

Kierownik studium: prof. dr hab. Maria Romanowska

» Dodatkowe informacje i zapisy

Polska Izba Motoryzacji
ul. Grażyny 13/15
02-548 Warszawa

telefon: (0-22) 845 01 40, 646 08 18
faks: (0-22) 845 25 73

Informacji udziela i zapisy przyjmuje: Małgorzata Zborowska, e-mail: zborowska@pim.org.pl

Więcej informacji: http://www.pim.org.pl/podyplomowe/

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie