- Edycja L - rekrutacja została zakończona; edycja zostanie uruchomiona w semestrze letnim roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczęły się w styczniu 2007 r.). Zapisy przyjmowane były od 2 października 2006 r.
- Edycja LI - edycja zostanie uruchomiona w semestrze letnim roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczną się w maju 2007 r.). Zapisy przyjmowane będą od 5 lutego 2007 r.
Poniższe informacje dotyczą edycji LI.
» Czesne
Opłata za całość studiów: 6 900 zł (zakłady pracy - wpłata jednorazowa; dla osób indywidualnych możliwość wpłaty w dwóch ratach: I rata w wysokości 4 500 zł - płatna do 20 kwietnia 2007 r., II rata w wysokości 2 400 zł - płatna do 15 listopada 2007 r.). W sytuacji, gdy firma płacąca za swojego pracownika pokryje tylko część czesnego, osoba zainteresowana musi dopłacić część do 100% wysokości czesnego.
Czesne obejmuje koszt materiałów dydaktycznych i książek, a także koszt wydania świadectwa ukończenia studium.
Zobacz: numer konta (dotyczy edycji: XLVI - L). Tytuł wpłaty:
"500-06-0221" - dla edycji XLVI
"500-06-1212" - dla edycji XLVII
"500-06-1226" - dla edycji XLVIII
"500-06-1243" - dla edycji XLIX
"500-06-1250" - dla edycji L
Numer konta dla edycji 51 (LI):
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Bank BPH O/Warszawa
nr rachunku: 66 1060 0034 5005 0602 1260 0051
tytuł wpłaty: "500-06-1260"
(w przypadku płatności w ratach prosimy o dopisanie odpowiednio: "I rata" lub "II rata").
» Tryb naboru
Rekrutacja kandydatów na studia jest otwarta i odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń (wniesienie opłaty za studia oraz złożenie w sekretariacie kompletu wymaganych dokumentów jest równoznaczne z przyjęciem).
Na studium przyjętych zostanie około 45 uczestników.
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studium,
- ankieta dotycząca źródeł pozyskiwania informacji o studiach podyplomowych prowadzonych przez SGH (plik PDF lub plik RTF),
- życiorys,
- odpis dyplomu ukończenia szkoły wyższej (dyplom licencjata, inżyniera, magistra lub magistra inżyniera),
- wypełniony kwestionariusz osobowy,
- 2 fotografie,
- dowód wpłaty czesnego na konto uczelni,
- w przypadku płatności ratami - oświadczenie o wpłacie drugiej raty,
- numer konta lub adres, na który dokonany zostanie zwrot wniesionej opłaty, jeśli zajęcia nie zostaną uruchomione.
» Cel studium
Rozwinięcie umiejętności zarządzania strategicznego i operacyjnego w przedsiębiorstwach i organizacjach non profit. Dzięki dużemu udziałowi zajęć o charakterze warsztatowym, prowadzonych w małych grupach, słuchacze nie tylko otrzymują nowoczesną wiedzę z zakresu zarządzania organizacjami, ale nabywają umiejętności w stawianiu i rozwiązywaniu ważnych problemów z zakresu zarządzania m.in. umiejętności prowadzenia analizy strategicznej i marketingowej, budowy planów strategicznych, marketingowych, kadrowych i finansowych, prowadzenia negocjacji, rozwiązywania konfliktów, planowania i organizowania różnego rodzaju projektów organizacyjnych, a także ich kontrolowania i oceny. Dodatkowo słuchacze uczą się pracy zespołowej, prezentacji swoich projektów, twórczych metod rozwiązywania problemów.
» Program studium
Blok I. Reorientacja strategiczna przedsiębiorstwa (64 godziny)
- analiza strategiczna przedsiębiorstwa
- analiza otoczenia globalnego
- strategie rozwoju i konkurencji
- zarządzanie dostawcami
- zarządzanie w sektorach globalnych
- zarządzanie w kryzysie
- restrukturyzacja przedsiębiorstwa
- fuzje, przejęcia i alianse strategiczne
Blok II. Strategia marketingowa przedsiębiorstwa (32 godziny)
- plan marketingowy w przedsiębiorstwie
- strategie marketingowe
- skuteczna komunikacja marketingowa-promocja i reklama
- CRM i inne metody zarządzania relacjami z klientem
- marketing MIX
- organizacja działalności marketingowej
- zarządzanie marką
Blok III. Kierowanie ludźmi i zarządzanie zasobami ludzkimi (48 godzin)
- kierowanie ludźmi
- polityka personalna
- zarządzanie konfliktami w przedsiębiorstwie
- skuteczne negocjacje
- zarządzanie czasem menedżera
- rozwój kadr
- metody autoprezentacji
Blok IV. Finansowe problemy zarządzania przedsiębiorstwem (16 godzin)
- zarządzanie finansami
- finansowanie rozwoju przedsiębiorstwa (w tym z funduszy UE)
- budżetowanie
- podstawy analizy finansowej
Blok V. Problemy wdrażania strategii (32 godziny)
- zarządzanie projektami
- zarządzanie grupami kapitałowymi
- outsourcing jako technika restrukturyzacji
- doskonalenie struktur organizacyjnych
- przygotowanie biznes planu
- techniki organizatorskie i menedżerskie
Program studium przewiduje łącznie 192 godziny zajęć dydaktycznych.
Część programu może ulec modyfikacji na życzenie uczestników studium.
Prace pisemne:
- po I semestrze
- Analiza strategiczna
- Kierowanie ludźmi w przedsiębiorstwie
- po II semestrze
- Planowanie strategiczne
- Marketing
» Organizacja studium
Studium trwa 2 semestry i jest uruchamiane w semestrze zimowym i w semestrze letnim - po dwie lub trzy edycje w każdym semestrze.
Edycje zimowe rozpoczynają się we wrześniu lub październiku danego roku, a kończą w czerwcu roku następnego. Zapisy przyjmowane są od marca tego roku, w którym uruchamiana jest dana edycja.
Edycje letnie rozpoczynają się przeważnie w lutym bądź marcu danego roku, a kończą w styczniu lub lutym roku następnego. Zapisy przyjmowane są od października roku poprzedzającego rok rozpoczęcia danej edycji.
Zajęcia w ramach studium odbywają się z częstotliwością raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele po 8 godzin.
Koordynator wszystkich edycji: prof. dr hab. Maria Romanowska
Kierownik edycji XLVI: prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki
Sekretarz edycji XLVI: dr Agnieszka Sopińska
Kierownik edycji XLVII: dr Piotr Wachowiak
Sekretarz edycji XLVII: mgr Maria Pietrzak
Kierownik edycji XLVIII: prof. dr hab. Maria Romanowska
Sekretarz edycji XLVIII: mgr Bartosz Majewski
Kierownik edycji XLIX: prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki
Sekretarz edycji XLIX: dr Agnieszka Sopińska
Kierownik edycji L: dr Agnieszka Sopińska
Sekretarz edycji L: mgr Bartosz Majewski
Kierownik edycji LI: dr Piotr Wachowiak
Sekretarz edycji LI: mgr Maria Pietrzak
Terminy zajęć w ramach edycji XLVIII
I semestr:
30 września - 1 października 2006 r.
21-22 października 2006 r.
18-19 listopada 2006 r.
9-10 grudnia 2006 r.
6-7 stycznia 2007 r.
27-28 stycznia 2007 r.
II semestr:
24-25 lutego 2007 r.
10-11 marca 2007 r.
31 marca - 1 kwietnia 2007 r.
21-22 kwietnia 2007 r.
19-20 maja 2007 r.
16-17 czerwca 2007 r.
Terminy zajęć w ramach edycji XLIX
I semestr:
28-29 października 2006 r.
25-26 listopada 2006 r.
16-17 grudnia 2006 r.
13-14 stycznia 2007 r.
3–4 lutego 2007 r.
17–18 lutego 2007 r.
II Semestr:
3–4 marca 2007 r.
24-25 marca 2007 r.
14-15 kwietnia 2007 r.
12-13 maja 2007 r.
2–3 czerwca 2007 r.
23–24 czerwca 2007 r.
Terminy zajęć w ramach edycji L
I semestr:
20-21 stycznia 2007 r.
17-18 lutego 2007 r.
17-18 marca 2007 r.
14-15 kwietnia 2007 r.
12-13 maja 2007 r.
2-3 czerwca 2007 r.
II semestr:
30 czerwca - 1 lipca 2007 r.
8-9 września 2007 r.
29-30 września 2007 r.
20-21 października 2007 r.
17-18 listopada 2007 r.
8-9 grudnia 2007 r.
Terminy zajęć w ramach edycji LI
I semestr:
12-13 maja 2007 r.
23-24 czerwca 2007 r.
30 czerwca - 1 lipca 2007 r.
8-9 września 2007 r.
22-23 września 2007 r.
13-14 października2007 r.
II semestr:
17-18 listopada 2007 r.
8-9 grudnia 2007 r.
12-13 stycznia 2008 r.
23-24 lutego 2008 r.
15-16 marca 2008 r.
12-13 kwietnia 2008 r.
» Dodatkowe informacje i zapisy
Katedra Zarządzania w Gospodarce
ul. Madalińskiego 31/33
Dom Studenta "Grosik", sale na parterze
telefon: (0-22) 564 85 00
telefon kom.: 0-501 71 09 00
telefaks: (0-22) 564 86 10
Informacji udziela i zapisy przyjmuje (w godz. 9:00-15:00):
mgr Beata Chełstowska, e-mail: beata.chelstowska@sgh.waw.pl