Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Podyplomowe Studium Biznesu Farmaceutycznego: Zarządzanie, Marketing, Regulacje Prawne

SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA - Katedra Prawa Gospodarczego

al. Niepodległości 164 budynek F, pokój 204, 02-554 Warszawa
telefaks: (0-22) 564 93 17
www:   http://www.sgh.waw.ple-mail:  


Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4309 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

» Bieżące edycje
  • Edycja I - nabór został zakończony; edycja została uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2005/2006 (zajęcia rozpoczęły się w październiku 2005 roku); wszyscy uczestnicy I edycji to najlepsi przedstawiciele medyczni czołowej firmy farmaceutycznej - POLPHARMA.
  • Edycja II - trwa nabór, edycja zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczną się w październiku 2006 roku). Zapisy przyjmowane są od maja 2006 r.
Poniższe informacje dotyczą edycji II.

» Czesne

Opłata za całość studiów wynosi 7 500 zł (istnieje możliwość wpłaty w dwóch ratach: 5 000 zł i 2 500 zł).

Czesne obejmuje koszt wydania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych.

Zobacz: numer konta. Tytuł wpłaty: "500-06-1233" (w przypadku wpłaty w ratach prosimy o dopisanie odpowiednio "I rata" lub "II rata").

» Tryb naboru

Rekrutacja kandydatów na studia będzie otwarta i odbywać się będzie na zasadzie kolejności zgłoszeń (wniesienie opłaty za studia oraz złożenie w sekretariacie kompletu wymaganych dokumentów będzie równoznaczne z przyjęciem).

Wymagane dokumenty:
» Cel studium

Celem studiów jest przekazanie słuchaczom - osobom działającym w szeroko pojętym sektorze farmaceutycznym - kompleksowej i wieloaspektowo poszerzonej wiedzy menedżerskiej z zakresu zarządzania (strategicznego i operacyjnego), marketingu, finansów, prawa, rachunkowości, logistyki oraz kierowania ludźmi, co umożliwi im swobodne pełnienie wszelkich funkcji menedżerskich oraz wykonywanie związanych z tym zadań w nowoczesnych przedsiębiorstwach działających w warunkach gospodarki konkurencyjnej.

» Wykładowcy

Wykładowcami są renomowani pracownicy naukowo-dydaktyczni oraz wybitni praktycy z następujących instytucji:
  • Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
  • Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
  • Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Uniwersytetu Łódzkiego
  • Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego
  • Ministerstwa Zdrowia
Lista wykładowców studium:
  • dr Maria Aluchna
  • mgr Grzegorz Augustyniak
  • dr Marek Balicki
  • dr Tomasz Cicirko
  • dyr. Adam Kliś
  • dr Robert Kozielski
  • prof. dr hab. Irena Olchowicz
  • prof. dr hab. Janusz Ostaszewski
  • dr Mikołaj Pindelski
  • dr Janusz Raglewski
  • dr Tomasz Rostkowski
  • dr Tomasz Siemiątkowski
  • dr Jacek Sobek
» Program studium

Na program studium składają się poniższe bloki tematyczne:

BLOK I. Prawo działalności gospodarczej (16 godzin) - wykład
dr Tomasz Siemiątkowski, Katedra Prawa Gospodarczego SGH
  1. Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej (Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, koncesje, zezwolenia, rejestr działalności regulowanej, podejmowanie działalności gospodarczej przez osoby zagraniczne (pierwotna i wtórna swoboda działalności gospodarczej), organizacja KRS)- 6 godzin
  2. Spółka handlowa jako forma organizacyjno-prawna przedsiębiorstwa - 6 godzin
  3. Umowy handlowe - 4 godziny
BLOK II. Zarządzanie przedsiębiorstwem (38 godzin) - wykład oraz metody aktywne
dr Maria Aluchna, dr Mikołaj Pindelski, Katedra Teorii Zarządzania SGH
  1. Wprowadzenie do zarządzania przedsiębiorstwem (definicje pojęć; zarządzanie strategiczne, taktyczne i operacyjne; zarządzanie jako podstawowa funkcja współczesnych przedsiębiorstw) - 2 godziny
  2. Analiza strategiczna - 6 godzin
    analiza otoczenia dalszego
    - analiza otoczenia bliższego
    - narzędzia analizy konkurencji
  3. Formułowanie strategii - 6 godzin
    - trzy elementy strategii
    - plan strategiczny
    - typologia strategii
  4. Realizacja strategii - 8 godzin
    - wymogi organizacyjne
    - alianse strategiczne
    - techniki menedżerskie
  5. Zarządzanie operacyjne - 4 godziny
    - plany taktyczne i operacyjne
    - realizacja planów
  6. Zarządzanie wartością - 4 godziny
    - mierniki wartości
    - działania dla wzrostu wartości firmy
  7. Zarządzanie w kryzysie - 4 godziny - wskaźniki kondycji przedsiębiorstwa
    - identyfikacja kryzysu
    - działania w kryzysie
  8. Zarządzanie firmą farmaceutyczną - 4 godziny
    - otoczenie przedsiębiorstw farmaceutycznych
BLOK III. Finanse przedsiębiorstwa (36 godzin) - wykład oraz metody aktywne
prof. dr hab. Janusz Ostaszewski, Dziekan Kolegium Zarządzania i Finansów SGH, Kierownik Katedry Finansów, dr Tomasz Cicirko, Katedra Finansów SGH
  1. Teoria trzech soczewek - 2 godziny
  2. Badanie przepływów pieniężnych - 8 godzin
  3. Wykorzystanie rachunku przepływów pieniężnych w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych - 4 godziny
  4. Ryzyko operacyjne, próg rentowności, dźwignia operacyjna - 2 godziny
  5. Ryzyko finansowe, dźwignia finansowa - 2 godziny
  6. Formy finansowania majątku - 4 godziny
  7. Private equity - 2 godziny
  8. Leasing - 4 godziny
  9. Kreowanie wartości dodanej - 4 godziny
  10. Kształtowanie struktury kapitału - 4 godziny
BLOK IV. Rachunkowość przedsiębiorstwa (16 godzin) - wykład oraz metody aktywne
prof. dr hab. Irena Olchowicz, Katedra Finansów Przedsiębiorstwa SGH, Kierownik Podyplomowych Studiów Rachunkowości i Finansów Przedsiębiorstwa SGH
  1. Rachunkowość finansowa (wraz z podstawami rachunkowości) - 8 godzin
  2. Rachunkowość menedżerska - 4 godziny
  3. Rachunkowość podatkowa - 4 godziny
BLOK V. Regulacje prawne sektora farmaceutycznego (22 godziny) - wykład
  1. Wprowadzenie do obrotu produktu leczniczego - 4 godziny; dyr. Adam Kliś (GIF)
  2. Obrót produktami leczniczymi - 3 godziny; dyr. Adam Kliś (GIF)
  3. Nadzór nad rynkiem farmaceutycznym - 3 godziny; dyr. Adam Kliś (GIF)
  4. Ochrona własności przemysłowej produktów leczniczych - 8 godzin
  5. Odpowiedzialność karna na gruncie prawa farmaceutycznego - 4 godziny; dr Janusz Raglewski (UJ)
BLOK VI. Marketing (30 godzin) - wykład oraz metody aktywne
dr Robert Kozielski, Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Łódzkiego
  1. Wyzwania współczesnej gospodarki a działalność marketingowa firm farmaceutycznych - 0,5 godziny
  2. Koncepcja i pojęcie marketingu na rynku farmaceutycznym - 0,5 godziny
  3. Cechy marketingowej orientacji firmy (case-study) - 1 godzina
  4. Pojęcie i proces zarządzania marketingiem - 0,5 godziny
  5. Narzędzia analiz marketingowych (wskaźnikowa, SWOT, BCG, GE itp.) - 3,5 godziny
  6. Misja, cele i strategie marketingowe - podstawowe narzędzia - 1 godzina
  7. Strategia konkurencji - 1 godzina
  8. Segmentacja i pozycjonowanie - marketing typu STP - 1 godzina
  9. Strategia produktu - warstwy produktu, cykl życia, asortyment - 2 godziny
  10. Pozycjonowanie a branding i zarządzanie marką na rynku farmaceutycznym - 4 godziny
  11. Polityka cenowa - kształtowanie i różnicowanie cen - 1 godzina
  12. System dystrybucji - kanały dystrybucji, merchandising w firmie farmaceutycznej - 2 godziny
  13. Komunikacja marketingowa - 3 godziny
  14. Ocena i kontrola działań marketingowych na rynku farmaceutycznym - 1 godzina
  15. Regulacja prawna reklamy i promocji produktów leczniczych - 8 godzin
BLOK VII. Kierowanie ludźmi i zarządzanie zasobami ludzkimi (20 godzin) - wykład oraz metody aktywne
dr Tomasz Rostkowski, Katedra Gospodarowania Zasobami Pracy SGH)

BLOK VIII. Zarządzanie logistyczne (12 godzin) - wykład oraz metody aktywne
mgr Grzegorz Augustyniak, Centrum Rozwoju Programów Międzynarodowych SGH
  1. Wprowadzenie do zarządzania logistycznego - 2 godziny
  2. Charakterystyka procesów decyzyjnych w ramach czynności logistycznych - 2 godziny
    2.1 Transport
    2.2 Zarządzanie zapasami i składami
  3. Logistyka jako narzędzie osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej - 4 godziny
    3.1 Obsługa klienta
    3.2 Rachunek kosztów w logistyce
    3.3 Zarządzanie jakością w logistyce
  4. Charakterystyka podsystemów logistycznych - 3 godziny
    4.2 Zarządzanie zaopatrzeniem oraz zakupami (logistyka zaopatrzenia)
    4.2 Logistyka dystrybucji i działania na styku ze sfera sprzedaży
  5. Logistyka w firmie farmaceutycznej - 1 godzina
BLOK IX. Negocjacje biznesowe (12 godzin) - wykład oraz metody aktywne
dr Jacek Sobek, Katolicki Uniwersytet Lubelski
  1. Negocjacje biznesowe - zagadnienia wprowadzające - 3 godziny
    1.1 Determinanty procesu negocjacji
    1.2 Struktura negocjacji
    1.3 Style negocjowania
    1.4 Charakterystyka dobrego negocjatora
  2. Negocjacje w praktyce - 5 godzin
    2.1 Główne obszary negocjacji - definiowanie i hierarchizacja własnych celów
    2.2 Analiza interesów stron - ocena potrzeb kontrahenta
    2.3 Budowanie argumentacji handlowej - za i przeciw naszej propozycji i propozycji drugiej strony
  3. Obrona przed manipulacją - 4 godziny
    3.1 Psychologiczne techniki wywierania wpływu
    3.2 Taktyki "wielkiego manipulatora" - ciąg dalszy
    3.3 Poziomy manipulacji psychologicznej
    3.4 Techniki reagowania na manipulację
BLOK X. Jednostka służby zdrowia jako kontrahent firmy farmaceutycznej (8 godzin) - wykład
dr Marek Balicki

Program studium obejmuje łącznie 210 godzin zajęć dydaktycznych.

» Warunki ukończenia studium

Ocena końcowa obliczana jest na podstawie poniższych kryteriów:
  1. 30% oceny końcowej - obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne trzy nieusprawiedliwione nieobecności w toku całych studiów)
  2. 70% oceny końcowej - wyniki z czterech egzaminów z następujących przedmiotów:
    A. Zarządzanie przedsiębiorstwem
    B. Finanse przedsiębiorstwa
    C. Marketing
    D. Negocjacje biznesowe
» Organizacja studium

Studium trwa dwa semestry, a jego kolejne edycje uruchamiane są zawsze w semestrze zimowym. Zajęcia rozpoczynają się w październiku danego roku i kończą w czerwcu następnego roku.

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele.

Kierownik studium: adw. dr Tomasz Siemiątkowski (zapoznaj się z życiorysem)

Sekretarz studium: Anna Ciećwierz

» Dodatkowe informacje i zapisy

Katedra Prawa Gospodarczego
al. Niepodległości 164
budynek F, pokój 204 (II piętro)
02-554 Warszawa

telefaks: (0-22) 564 93 17

Informacji udziela i zapisy przyjmuje:
Anna Ciećwierz, tel. kom.: 0-507 22 22 91

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie