Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Przedszkole Nr 5

im. Misia Uszatka

ul. Jana Pawła II 41, 98-200 Sieradz
tel. (43) 822-40-36
www:   http://www.misuszatek.nasze.ple-mail:  

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4205 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

W przedszkolu funkcjonują oddziały

- dzieci 3-letnich noszący nazwę "Kotki"
- dzieci 4-letnich o nazwie "Pieski" i "Wiewióreczki"
- 5-latków o nazwie "Misie"
- dzieci 6-letnich noszący nazwę "Zajączki"

O Przedszkolu

Przedszkole Nr 5 w Sieradzu funkcjonuje jako jednostka budżetowa samorządu terytorialnego. Organem prowadzącym jest Gmina Miasta Sieradza. Nadzór pedagogiczny sprawuje Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Sieradzu.

Placówka funkcjonuje przez cały rok szkolny, od poniedziałku do piątku w godzinach 6.30-16.30, z wyjątkiem przerwy wakacyjnej ustalonej z organem prowadzącym. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych według zbliżonego wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań i uzdolnień. Przedszkole jest placówką 5-cio oddziałową.

W pracy z dziećmi stosujemy innowacyjne metody dydaktyczne:
  • "Dziecięcą matematykę" - E. Gruszczyk - Kolczyńskiej,
  • techniki C. Freineta,
  • metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • gimnastykę twórczą- metoda K. Orffa, R. Labana,
  • "Nazywanie świata" – odimienną naukę czytania I. Majchrzak,
  • metodę "pedagogiki zabawy" - rozwijającą aktywność twórczą dziecka,
  • metodę projektu,
  • treningi relaksacyjne,
  • Kinezjologię Edukacyjną Denisona,
  • elementy "Metody Dobrego Startu" wg Marty Bogdanowicz.

Wizja Przedszkola

Dewizą naszej pracy jest to, że każdy dzień w przedszkolu powinien być ciekawy i inny od poprzedniego. Pragniemy, aby nasi wychowankowie z radością przychodzili do przedszkola i utożsamiali się z literacką postacią Misia Uszatka zapominając o rozstaniu z rodzicami. W atmosferze integracji uczymy szacunku, życzliwości, akceptacji siebie i innych.

Rodzice wychowanków są naszymi sprzymierzeńcami i sojusznikami w procesie wychowawczo – dydaktycznym. Jesteśmy współpartnerami w dążeniu do celu jakim jest dobro dziecka. Priorytetem naszej działalności jest bezpieczeństwo, akceptacja i poszanowanie praw naszych wychowanków. Pragniemy doskonalić jakość pracy naszego przedszkola poprzez rozpoznawanie potrzeb środowiska oraz poszukiwanie nowatorskich metod pracy z dziećmi.

Misja Przedszkola

Nasze przedszkole zapewnia wszechstronny, bezpieczny i radosny rozwój wszystkim swoim wychowankom. Traktujemy każde dziecko podmiotowo i indywidualnie. Przygotowujemy je do przeżywania sukcesów, ale i do radzenia sobie z porażkami. Sięgamy do strefy najbliższego rozwoju dziecka, uczymy poprzez zabawę. Nasze działania ukierunkowane są na rozwinięcie umiejętności uczenia się, czyli przygotowania dzieci do korzystania z własnego potencjału umysłowego. Wprowadzamy dziecko w system pożądanych zachowań, uczymy prawidłowych postaw funkcjonowania w grupie w oparciu o wzmocnienia pozytywne (nagrody). Nad rozwojem dzieci czuwa wykwalifikowana, kompetentna i zaangażowana kadra, stosująca innowacyjne metody i narzędzia pracy.

Koncepcja pracy opiekuńczo - wychowawczo - dydaktycznej powstała w oparciu o teorię autorstwa Lwa Wygotskiego. Wygotski uważał, że prawdziwa edukacja nie polega na samym przyswojeniu określonej wiedzy, ale na rozwijaniu u dzieci umiejętności uczenia się. Zdolność dziecka do jasnego i kreatywnego myślenia, planowania, realizowania tych planów i komunikacji jest o wiele ważniejsza od wiedzy jako takiej. Przyswajanie wiedzy będzie bowiem łatwiejsze dla dzieci, jeśli będą wiedzieć jak się uczyć. Sugerował, że nową wiedzę najlepiej zdobywa się w tzw. "strefie najbliższego rozwoju". Obejmuje ona zadania, które nie mogą być wykonane przez dziecko samodzielnie, ale są w stanie im sprostać z niewielkim wsparciem osoby bardziej doświadczonej. W miarę zdobywania nowych umiejętności "strefa najbliższego rozwoju" rozszerza się na coraz bardziej skomplikowane zadania.

Więcej informacji na naszej stronie Internetowej

Zapraszamy!!!

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie